Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Nieuw: Meedenken met Simyo

  • 16 september 2014
  • 102 reacties
  • 6565 Bekeken


Toon eerste bericht

102 reacties

Badge
Ik heb sinds kort mijn abbonoment van simyo en het bevalt me uitstekend! Je hebt overal een goed overzicht van. De app is ook ideaal maar heb nog een klein verbeter puntje. Het zal mooi zijn dat het overzicht van wat je al verbruikt hebt en wat je nog hebt wat vaker kan updaten. Één keer was het laatst gemeten verbruik 15 uur geleden
Ideetjes

1: Extra mb's bijkopen als bundel op is
2: 4g telefoons in de shop
3: live chat helpdesk 
4: Reclame actie door de wifi in de trein te exploiteren met 4G om te laten zien hoe snel 4g wel niet is (combi met kpn)


Succes
Reputatie 2
Badge +6
Hallo iedereen,

Jullie zijn volop aan het reageren, top! De onderwerpen lopen flink uiteen, dat is mooi om te zien. Blijf vooral suggesties en opmerkingen sturen, dit helpt ons met beslissen wat het volgende onderwerp kan gaan worden :)

Zoals Alex al in een eerdere post heeft aangegeven is het eerste onderwerp ''Belbundel voor Prepaid: goed idee of niet?'' Ook in dit topic stromen de reacties binnen 🙂 Vergeet ook niet om de poll in te voeren ;)

We kijken uit naar jullie reacties over dit onderwerp en natuurlijk naar nieuwe ideeën en suggesties!
@gewoonrobert
Jouw idee (en dan zowel met data als belminuten) heb ik bij al mijn vorige aanbieders gedaan (Simyo, KPN, Telfort en T-Mobile). Blijkbaar wil geen enkele aanbieder daar iets mee doen.

@simyo
even een mailtje/sms sturen aan iedereen die naar 't buitenland gaat wat die 0031-6-53131313 kosten zijn (Simyo sms-server). Spaart een hoop vragen...

@simyo
mogelijk om vooraf databundel te blokkeren wanneer de data is verbruikt (soort pre-pay mogelijkheid binnen je abo).
Badge
Ik zoek nog steeds naar een internet abonnement waarbij ik onbeperkt kan surfen maar om de kosten te drukken geen streaming videos kan kijken.
Geef mij maar 35kBps onbeperkt voor 15 euro pm. Niemand die zoiets aanbied helaas. De eerste provider die dat aanbied krijgt een groot aandeel.
Is dit model niet rendabel?
Badge +2
Nieuwe onderwerpen zouden kunnen zijn:

Terug naar per seconde afrekenen

wat te verbeteren aan de app

waarschuwing als je buiten je bundel belt
Badge +1
Buitenland bundel mee laten lopen ,daar ik overwinter is het toch zonde dat die bundel verloren gaat in het niet,of winst voor simyo misschien,toch 4 mnd voor niets betaald,kan dat niet verrekend worden??
Goed initiatief om klanten mee te laten denken. Ik ben ook heel benieuwd naar hetgeen jullie met onze reactie gaan doen.

Een belangrijk verbeterpunt is het buitenbundelverbruik van data. Geef de klant een alternatief als de bundel opraakt, bijvoorbeeld door internet te deactiveren en een nieuwe databundel aan te bieden voor de rest van de maand of door de snelheid te verlagen. Ik denk dat zo'n maatregel niet alleen veel frustratie bij klanten wegneemt, ik denk dat het ook veel vragen scheelt in het contactcenter/webcare. Vaak komt het overschrijden van het dataverbruik door een verkeerde inschatting door de klant of door omgevingsfactoren zoals matige wifi of een verkeer ingesteld toestel. Vervelend als je hierdoor eerst een torenhoge rekening krijgt, en dan van Simyo ook nog het advies krijgt om aan de slag te gaan met datameters ed. Met het vertragen van internet of het aanbieden van een nieuwe bundel geeft je de klant een duidelijk signaal dat er iets niet goed gaat mét daarbij een alternatief binnen de mogelijkheden als provider. Bovendien wordt het verrekenen met een maandbundel nu ook regelmatig gehanyeerd door jullie webcareteam. Ik denk dat Simyo haar klanten hiermee nog beter bindt.
Badge
Yup,hier ook +1 voor data snelheid te verlagen na opraken bundel.
En tevens een buitenland bundel,vaste prijs voor zoveel mb`s.
Badge
Yup,hier ook +1 voor data snelheid te verlagen na opraken bundel.
En tevens een buitenland bundel,vaste prijs voor zoveel mb`s.

Ja dat zou ik ook wel willen, zoals bij hi.

Hi: 1500mb (4g) met 300 min € 23,00  (geen extra kosten, wel internet buiten de bundel)

Simyo: 1500mb (flex 4g) met 300 min € 23,50 (extra kosten buiten de bundel wat snel op kan lopen)

Hi is dus voordeliger (4G) en geen extra kosten buiten de bundel.


Simyo: 1500mb met 300 min € 18,50 (extra kosten buiten de bundel wat snel op kan lopen)
Het bovenstaande vind ik dus wel erg interessant om te nemen echter lees ik zoveel over 'spook' gebruik dat ik die stress niet wil hebben, er kan zoveel fout gaan. Als ie automatisch zou stoppen als je door de bundel heen bent zou ik 'm gelijk bestellen maar ik wil niet in spanning zitten voor hoge rekeningen.
Badge +1
Vaker updaten verbruiksstatus

afrekenen per seconde (vanaf 3de minuut van ieder gesprek)

Belonbeperkt bundel
Badge
Belminuten die je niet opmaakt mee kan nemen naar de  volgende maand.
De ene maand bel ik meer dan de andere maand.
Badge +1
Gewoon je onverbruikte data en bel/sms minuten meenemen naar een volgende maand.
Je betaalt er voor. Maar als je aan het eind van de maand overhoudt ben je alles kwijt........
Beetje raar toch?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt weer voor jullie suggesties en ideeën 🙂. Er komen hier interessante reacties terug. Wat ik veel voorbij zie komen is minuten meenemen, buitenland bundel en voorkomen dat je buiten je internet bundel raakt (mb's bijkopen of snelheid verlagen). Ook leuk om te lezen dat het 'mee laten denken' gewaardeerd wordt. Het uitbreiden van onze producten en diensten is wel iets waar we continu mee bezig zijn. Ik kan daar momenteel nog niets over zeggen, maar Simyo zit in ieder geval niet stil 😉.

wat te verbeteren aan de app

Hier zijn we momenteel druk mee bezig. In dit topic kun je alle ontwikkelingen van de Simyo app volgen. De bèta versie is inmiddels klaar. Afgelopen week hebben een aantal klanten de app alvast kunnen testen. Nu zijn we bezig om de feedback te verwerken. Een update in dat topic volgt snel.

Groetjes,

Alex
Wij hebben in ons gezin 3 abonnementen bij Simyo. Twee daar van zijn voor onze kinderen van 10 en 12.
De tenaamstelling staat op mijn naam als volwassene. Prima, logisch.
Bij inloggen op deze abonnementen met het 06-nummer krijg ik mijn naam te zien. Dit zou toch gemakkelijk aangepast moet kunnen worden met een aliasnaam  van mijn kind waarbij de factuurnaam op mijn naam blijft staan?
Ook bij gebruik van de app zou deze aliasnaam dan naar voren komen op de telefoon mijn kinderen.
Kom op SImyo, maak dit eens gebruiksvriendelijker
Visual voicemail lijkt me een erg mooie toevoeging voor alle iPhone gebruikers van Simyo. Ik zie op het forum dat er al wel eens eerder nagvraag naar gedaan is, maar dat het nu helaas nog niet mogelijk is. Het is nu altijd worstelen om door het voicemail menu te navigeren en berichten te verwijderen/bewaren/etc. Voor de rest ben ik erg tevreden over Simyo :)
Voicemail via de webpagina afluisteren
Kun je invullen bij de aanvraag
Op www.simyo.nl (eerste pagina) ook graag netjes André in plaats van Andr%C3%A9
Visual voicemail lijkt me een erg mooie toevoeging voor alle iPhone gebruikers van Simyo. Ik zie op het forum dat er al wel eens eerder nagvraag naar gedaan is, maar dat het nu helaas nog niet mogelijk is. Het is nu altijd worstelen om door het voicemail menu te navigeren en berichten te verwijderen/bewaren/etc. Voor de rest ben ik erg tevreden over Simyo :)


Misschien kunnen jullie visual voicemail inderdaad via de Simyo website beschikbaar stellen en mobiel beschikbaar stellen als extra functie in de Simyo app...
Badge
Zoals hier al een paar keer aangegeven. De tijd voordat de voicemail ingeschakelt wordt, daar moet echt een andere tijdsduur bij komen. 20 Seconden is gewoon te langzaam.
Veel telefoons zijn standaard zo ingestelt dat als ze gebelt worden, dat het volume langzaam omhoog gaat. Dan komt het regelmatig voor dat je hem nog geen 5 seconden hoort en dat dan de voicemail al ingaat.
Wij gebruiken de huistelefoon niet en worden daarom ook vaak door prive of algemene bedrijfsnummers gebelt. Terugbellen gaat dan helaas niet.
Badge
Goed idee. Enkele suggesties die mij zo te binnen schieten:

-> 4G snelheid verhogen naar 50MB/s, andere providers hanteren voor vergelijkbare prijzen een hogere snelheid.
Ik snap dat 90% van de gebruikers deze snelheid niet nodig heeft, incl. mezelf. Maar ik denk dat er wel enkele powerusers zijn die dit een voordeel zouden vinden.
-> 2 jaars-abonnementen introduceren, dus maand / 1jr en 2jr.
-> 4G moet standaard worden, mogelijk met een lichte prijsverhoging, maar iedereen pushen naar betere dekking, een zuiniger netwerk en een sneller netwerk lijkt me een positief imago te geven. Bovendien bieden vele andere providers 4G al standaard aan.
-> Gratis internetten buiten je bundel, wel op lage snelheid (64kb/s bijv.)
-> HD Voice
-> Een vervangende simkaart moet gratis zijn, maar dan wel maximaal. 1x per jaar er gratis een mogen aanvragen.

Succes 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de suggesties. Ik zie hier een weer een aantal goede suggesties voorbij komen. Ook een aantal waar Simyo wat minder snel mee zal starten. Bijv. het verlagen van de internet snelheid. Wat beter bij Simyo zou passen, is bijv. het tussen tijds bijkopen van MB's. Visual voicemail is ook echt een premium dienst. We kiezen er dan bijvoorbeeld eerder voor om met de Simyo app of Mijn Simyo aan de slag te gaan.

Een 2 jaars abonnement introduceren heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, maar is wel een interessante optie. Ooit begonnen we met alleen maandelijks opzegbaar. Sinds alweer een tijdje bieden we ook 1 jarige abonnementen aan. Misschien dat een 2 jarig abonnement ook past bij Simyo.

Groetjes,

Alex
Geen idee of het hier moet komen, maar.... avast (virus scanner) vind bij default instellingen de telefoonshop niet erg fijn, blokkering van ajax_cart[1].js waardoor het selecteren van telefoons niet meer werkt.

André
Ik weet niet zeker of dit hier thuishoort...Ik vind de vriendendeal een heel leuk initiatief, maar ik heb inmiddels een tegoed van 440 euro staan en ik zou het wel fijn vinden als ik daar iets mee zou kunnen doen.
Mijn telefoonrekening kan ik er héél lang mee betalen, maar misschien kan er een mogelijkheid komen om bijvoorbeeld een toestel, of accessoires ermee te betalen?

Verder ben ik tevreden over de site, maar  avg vindt er van alles onveilig aan.Ik krijg steeds waarschuwingen. Ik vind de simyo app vaak wel érg achterlopen.
De reminder dat je 50% van je bundel gebruikt hebt, is wel goed, maar vaak ook niet zo up-to-date.

En, wat ik eerder gelezen heb, de voicemail gaat snel aan, misschien kan er een optie komen om die tijd te verlengen?

Linda

Reageer