.

Sticky

Nieuw: Meedenken met Simyo

  • 16 September 2014
  • 102 reacties
  • 6604 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Op deze plek gaan we samen kijken naar hoe we bijvoorbeeld producten, e-mails, websiteteksten, maar ook het betaalproces van Simyo beter kunnen maken voor jou.

Heb je vragen over je eigen Simyo product(en)? Dan kun je terecht op het Simyo forum. Bij Meedenken met Simyo zijn we vooral op zoek naar jouw ideeën voor Simyo!

1. Wat vind jij van dit initiatief?

2. Welke onderwerpen zouden we hier moeten bespreken?



Bekijk hieronder al onze onderzoeken:

- Lopende onderzoeken

- Afgeronde onderzoeken

102 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Raytje,

Goeie tip! Dat is inderdaad handige informatie voor onze klanten. Ik heb het op de Wall of Change gehangen. Laten we kijken of we dit op een goede plek op de website van Simyo kunnen plaatsen!

Groetjes,
Caspar
Het zou erg fijn zijn voor mijn financiën als de factuur elke maand op een vaste datum komt, bijv. elke maand op de 20ste oid. Het is nu lastig om goed vooruit te plannen.
Badge +7
Hoi lotte123,

Welkom op ons forum! :)

Bedankt voor je tip! Ik kan me voorstellen dat dit een stuk makkelijker zou zijn. Op dit moment worden de facturen in groepen verstuurd. Het hangt er dus van af in welke groep je bent ingedeeld, op welke datum je de factuur ontvangt. Over het algemeen ontvang je de factuur rond de 3e donderdag van de maand, en wordt hij geïncasseerd rond de 4e donderdag van de maand.

Ik heb je idee doorgegeven. Hopelijk vinden ze een goede manier zodat je meer regelmaat terugziet in het ontvangen van je facturen.

Als je nog meer tips of ideeën hebt, dan horen we dat graag! :)

Groetjes,
Samantha
Beste Simyo,

Is het geen idee om spotify gratis aan te bieden voor klanten die een bepaalde bel/data bundel afnemen, net zoals KPN dit doet?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi jgeurts,

Dat is een interessante vraag!

Ik ga het op onze Wall of Change zetten, zodat mijn collega hiernaar kan kijken. Goed? :$

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Dat vind ik een heel goed idee 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi jgeurts,

Hij staat erop, hoor! :D

Groetjes,
Asma
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou graag betere forum (software) willen. Het forum is traag en de layout is erg ruim, waardoor er maar weinig op een scherm past.
Reputatie 3
Badge +1
> beveiliging: kpnxchange.com heeft dit bericht niet versleuteld Meer informatie

https://support.google.com/mail/answer/6330403

Simyo lijkt uitgaande email niet te versleutelen, wellicht een idee?
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou ook graag meer feedback hebben van Simyo.. het enige wat we nu vaak horen is: we gaan er naar kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Dankjewel voor je feedback! Bedoel je dat het Forum er nog steeds niet optimaal uit vindt zien? :O

En die andere punten staan inderdaad op de agenda: het versleutelen van e-mails en het beter terugkoppelen van feedback. Dankjewel!

Heb je hier nog toevoegingen op?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +1
Dankjewel voor je feedback! Bedoel je dat het Forum er nog steeds niet optimaal uit vindt zien? :O

Klopt. Traag, te ruim en ik kan iets als Mijn Topics (alle topics waarin ik gereageerd heb) niet meer vinden.
Reputatie 7
Badge +9
Die laatste staat denk ik in het menu (je avatar is klikbaar) naast "Start een topic".
Reputatie 3
Badge +1
Helaas niet. Reacties komt in de buurt maar het zou een lijst van topics moeten zijn, niet een lijst van posts.
Reputatie 7
Badge +10
Dankjewel voor je feedback! Bedoel je dat het Forum er nog steeds niet optimaal uit vindt zien? :O

Klopt. Traag, te ruim en ik kan iets als Mijn Topics (alle topics waarin ik gereageerd heb) niet meer vinden.


Hoi XTF,

Zoals je misschien hebt gezien, hebben wij dit nieuwe forum pas sinds 24 augustus live gezet. De software is verder niet echt veranderd, de layout wel 🙂 Daarnaast is het forum geoptimaliseerd voor je telefoon en tablet. Het zou alles behalve traag moeten zijn. Kun je aangeven op je dit op een bepaalde browser ervaart en bij welke onderdelen dit traag is. Denk dan aan laad tijden van een topic, plaatsen van een reactie etc.

Wat bedoel je precies met 'te ruim'?

Verder kun je rechts bovenin op het foto'tje van je profiel klikken. Kies je voor topics? Dan zie je alle topics die jij hebt aangemaakt. Kies je voor reacties, dan zie je alle reacties die jij hebt geplaatst. Klik je op 'mijn profiel aanpassen', dan zie je een overzicht van al je recente posts. Heb je hier wat aan?
Reputatie 3
Badge +1
Zoals je misschien hebt gezien, hebben wij dit nieuwe forum pas sinds 24 augustus live gezet. De software is verder niet echt veranderd, de layout wel 🙂 Daarnaast is het forum geoptimaliseerd voor je telefoon en tablet. Het zou alles behalve traag moeten zijn. Kun je aangeven op je dit op een bepaalde browser ervaart en bij welke onderdelen dit traag is. Denk dan aan laad tijden van een topic, plaatsen van een reactie etc.

Ik gebruikt Chrome en Windows 7. Het openen van een forum als https://forum.simyo.nl/android-73 duurt bijvoorbeeld lang, zie attachment. Dit zou in minder dan 100ms gebeurt moeten zijn maar het kost bijna 1000ms.


Wat bedoel je precies met 'te ruim'?

Neem weer https://forum.simyo.nl/android-73
Door de post tekst is het enorm onoverzichtelijk en passen er maar weinig topics op het scherm.
Vergelijk het maar met https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121


Verder kun je rechts bovenin op het foto'tje van je profiel klikken. Kies je voor topics? Dan zie je alle topics die jij hebt aangemaakt. Kies je voor reacties, dan zie je alle reacties die jij hebt geplaatst. Klik je op 'mijn profiel aanpassen', dan zie je een overzicht van al je recente posts. Heb je hier wat aan?

Nee, zoals ik al aangaf in de post boven je.
Het moet een lijst van topics (zonder tekst preview) zijn waarin je in een oogopslag kan zien in welke topics het laatst is gereageerd en door wie.
Zoals op https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/2030
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Dank voor je gedachtes! Fijn ook dat je de moeite hebt genomen om uit te leggen wat je dan precies bedoelt. Zijn er meer mensen die het Forum te ruim vinden?

Persoonlijk vind ik het juist fijner dat je de ruimte krijgt om je te oriënteren. Zo kun je precies zien waar een topic over gaat en wat er aan de hand is. In één oogopslag! Een kwestie van voorkeuren, denk ik.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +1
Hi jihane,

Heb je de andere twee punten ook gezien?

> Een kwestie van voorkeuren, denk ik.

Misschien, maar dan zou een instelling wel prettig zijn voor mensen die een compactere layout prefereren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Bedankt voor je heldere uitleg!

Er is een verklaring voor het feit dat wij gekozen hebben voor een tekst-preview. Het is en blijft natuurlijk een serviceforum. We willen alle bezoekers zo goed en zo snel mogelijk helpen. In de vorige lay-out lieten we ook een tekst-preview zien. Niet alleen op de topiclijst maar ook in het categorieën overzicht. Dit laatste hebben we nu weggelaten. Het overgrote deel van de users geeft aan het prettig te vinden om alvast wat te zien van de vraag. Juist omdat ze dan weten of het past bij hun eigen vraag. Zo voorkomen we dat je allerlei topics moet aanklikken voor je een vergelijkbare vraag vindt.

Ik snap dat iedereen zijn voorkeur heeft, en helaas kunnen we niet altijd aan ieders wensen voldoen. Ik ga je feedback uiteraard wel meenemen en checken of wij in de toekomst een optie kunnen inbouwen waarmee je dit zelf kunt aan- of uitzetten. Op dit moment bestaat deze optie niet. Ik kan je niet beloven of dit er gaat komen. Ik wil geen valse beloftes doen, dus houdt er rekening mee dat het op korte termijn sowieso niet gerealiseerd kan worden. 🙂 Zoals gezegd, neem ik je feedback wel serieus en vind ik het fijn dat je je mening geeft. Het gaat direct op het wishlist!

Verder heb ik nagevraagd of het platform in dit geval inderdaad te traag is. Vanuit de leverancier van het platform, begreep ik dat dit vrij normaal is hoe het bij jou loopt. Ongeveer een seconde voordat alles juist ingeladen is en te zien is voor je. Klopt dat met jouw bevindingen?

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +1

Verder heb ik nagevraagd of het platform in dit geval inderdaad te traag is. Vanuit de leverancier van het platform, begreep ik dat dit vrij normaal is hoe het bij jou loopt. Ongeveer een seconde voordat alles juist ingeladen is en te zien is voor je. Klopt dat met jouw bevindingen?

Ja en nee, maar dat is dus veel te graag, dat zouden jullie zelf toch ook moeten weten?
Het duurt ruim langer dan 1s, zie attachment.

Zie bijvoorbeeld https://developers.google.com/speed/docs/insights/Server



https://simyo.nl heeft dezelfde problemen.
Eerst wordt bijvoorbeeld de hele home page geleden en dan pas vindt een redirect plaats naar Mijn Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Dank voor de feedback! 🙂 Persoonlijk vind ik het Forum niet te langzaam laden - één seconden laadtijd voelt niet als een lange tijd. Hoe zien andere mensen dit?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +6
Prima zo...geen problemen 😃😉
Reputatie 3
Badge +1
Persoonlijk vind ik het Forum niet te langzaam laden - één seconden laadtijd voelt niet als een lange tijd.
OK, heb je https://developers.google.com/speed/docs/insights/Server gelezen?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi XTF,

Ik heb het even doorgezet naar de makers van het forum. Wellicht dat zij hier antwoord op hebben.

Zodra ik meer informatie heb, laat ik jou dit weten!

Groetjes,
Asma
Reputatie 3
Badge +1
Hey Asma,

Heb je al iets gehoord?

Reageer