Skip to main content
Hallo forummers,



Stel Simyo zou plannen smeden om iets te doen aan bescherming tegen hoogverbruik door data.

Wat zou jullie voorkeur hebben?




  • Een dataplafond.
  • Geen dataplafond.
  • Dataverkeer knijpen bij bereik van limiet, optioneel data los bij kunnen kopen. (Geen buitenbundel kosten)
  • Geen mening.
  • Anders, omschrijf.



Graag jullie reactie.

Hi @Groentjuh,

Thanks voor je uitleg! Ik heb inderdaad verkeerd begrepen wat de “bescherming aan” naar 1266 betekent. Het is mij nu duidelijk wat er werd bedoelt!

Het klopt dat wij geen mogelijkheid hebben om je data buiten zone 1 gebied uit te schakelen. Zelf zou ik dit een hele goede optie vinden, ik heb deze tip daarom een tijdje geleden op onze Wall of Change gezet. Ik heb alleen te horen gekregen dat wij dit niet op korte termijn zullen toepassen. Wie weet zullen wij deze optie in de toekomst wel hebben. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


 @Roeqajja, "bescherming aan” naar 1266 bij KPN zet de dataroaming-limiet op 0 euro i.p.v. 60,50 euro! Dat is net iets anders dan het niet hebben van een dataplafond.

Er is geen enkel toestel mij bekend, waarbij ik op het toestel kan instellen dat ik geen data in zone 2, 3 en 4 wil gebruiken. Jouw tip over het instellen geldt voor binnen Nederland en zone 1 landen. Zelfs met dat netje ingesteld, heb je al heel snel 60,50 euro staan op de volgende factuur indien je geen verdere stappen neemt en bijvoorbeeld op een veerpont stapt. Of vliegtuigstand uitzet in een zone 2, 3 of 4 zonder dataroaming op jouw mobiel uit te zetten.

En dan heb ik het niet eens over de vele gevallen waarbij ik adviezen zie, die aanraden om "Internet op jouw mobiel - Buitenland” aan te zetten als je je in een zone 2, 3 of 4 land bevindt om te zorgen dat je verbinding kan maken met de mobiele netwerken daar, omdat het met die optie uit niet werkt.


Hoi @J.D.L.,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! 

Wij hebben helaas geen dataplafond. Wij raden altijd aan om je internet uit te schakelen of MB's bij te kopen zodra je de sms ontvangt waarin wordt vermeldt dat je 100% van je bundel hebt verbruik.

Je kan soms wel in je telefoon zelf een datalimiet instellen als je een Android telefoon hebt. Als je een iPhone hebt dan wil ik je verwijzen naar dit topic, je kunt sinds iOS 17 namelijk instellen dat je mobiele data stopt zodra je onze waarschuwingssms ontvangt. Hopelijk kan dit je toch een beetje helpen. 🙂

Bedankt voor je hulp! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja


Bedankt voor je reactie @Groentjuh .


Ik zou graag, net als bij KPN, de mogelijkheid hebbben om ‘bescherming aan naar 1266’ te kunnen activeren voor onze beide Simyo sim-only-abo's.

Of bestaat er al zoiets bij Simyo, dan heb ik dat nog niet kunnen o/ntdekken?

 

Helaas heeft Simyo op dit moment alleen een optie om al het data-roamen uit te zetten. Het alleen voor alle landen buiten de bundel uitzetten is er helaas nog steeds niet.


Ik zou graag, net als bij KPN, de mogelijkheid hebbben om ‘bescherming aan naar 1266’ te kunnen activeren voor onze beide Simyo sim-only-abo's.

Of bestaat er al zoiets bij Simyo, dan heb ik dat nog niet kunnen o/ntdekken?

 


Bedankt Desiree1980 en netvista voor jullie reactie!


Ik ook:thumbsup:


De spanning is om te snijden. 😛

Gedaan, ik hoop echt op een plafond .

Op is op...


Hi Tinus,



Ik snap dat je op dat moment niet gelukkig was! Ik begrijp dat er nu een oplossing is gevonden 🙂 Je kunt inderdaad bijkopen etc! Dat is vooral slim om te doen als je de sms-berichten krijgt met een waarschuwing over het opraken van je bundel.



Groetjes,

Jihane
Je kan al bijkopen.
Gewoon data knijpen of blokken en extra mb's kopen als dat gewenst is. Nu is het gewoon een cashcow voor Simyo. Niet klant vriendelijk in mijn ogen.
Hoi allemaal!



Hahaha Friesian 😃 Aanwijzingen bord persoon.



De Wall of Change is echt ontzettend handig en behulpzaam. Elk idee wordt ook serieus bekeken, en zelfs als het idee zelf misschien niet haalbaar is, wordt er wel gekeken naar wat de mogelijkheden precies zijn. Soms kan hetzelfde resultaat via een andere weg ook behaald worden.



Groetjes,

Jihane
Weet je nog? De vacature aanwijzingen bord persoon. 😉 Ik ben ook benieuwd naar wimj12 zijn voorkeur(en).
Gelukkig maar 😉 Volgens mij is het in de volksmond 'projectmanager' maar ik vind mijn creatie mooier!



Wat betreft het onderwerp van het topic; Zou je er alsnog voor kiezen om bij te kopen als je tegen lage snelheid door kan internetten? Ik doe dat persoonlijk wel omdat ik die lage snelheid niet kan uitstaan.
Kijk, ik ben weer helemaal gerust gesteld.

Wall-Of Change-Leader is wel een mooie functienaam
Klopt @Friesian, maar het is wel de wand die wellicht het onderwerp van jouw topic mogelijk kan gaan maken. Dus is het wel fijn om te weten hoe het werkt en dat jullie punten niet zomaar wegwaaien 😉



@Wimj12, onze 'Wall-of-Change-leader' Wayne zorgt ervoor dat alle post-its in een overzichtelijk bestand komen te staan. Hij is dan ook direct verantwoordelijk voor het delen van deze gegevens met ons, het uitwerken van de ideeën en dit dan presenteren aan management. Zo komt het in alle lagen terecht. Er worden brainstorms georganiseerd zodat we met meerdere koppen ons kunnen buigen over alle suggesties :)



Wie weet, is dit het volgende mooie idee wat uitgewerkt kan worden!
Het gaat hier niet om issue trackers of de 1of andere wand want;) dat is niet de reden van de topic start.

Wel on topic blijven lui... Soms moet je streng zijn. :8
Een nadeel van dit soort systemen is dat met een forse windvlaag alles weg is. Persoonlijk heb ik dan ook een voorkeur voor een systeem met issue trackers oid. Minder glossy, maar minder windgevoelig. En ook te bekijken vanachter je buro plus de mogelijkheid van statistieken.
Hoi allemaal,



De papiertjes zijn inderdaad niet leesbaar omdat er met pen op is geschreven. :D



Al moet ik zeggen dat het niet erg handig is om de Wall of Change online te zetten, omdat wij intern bezig zijn met het verbeteren van bepaalde processen. Veel wijzigingen zijn ook niet interessant (voor jullie als klant), omdat het om technische aanpassingen gaat of om content op de website.



Het gaat hier trouwens alleen om suggesties die vanuit de Klantenservice wordt gedaan. Andere aanpassingen (nieuwe bundels bijvoorbeeld), staan hier niet op.



@ Luna-Linde, bedankt voor de feedback! Ik zal het op de Wall of Change plaatsen.



Het is goed om te weten dat de waarschuwingssms'jes vanuit het netwerk worden gestuurd. Dit betekent dat je de waarschuwing realtime ontvangt. Het verbruik op Mijn Simyo daarentegen wordt vertraagd bijgewerkt.



Groetjes,

Asma
Een mooie optie zou zijn databundel op dan geen data meer, zou bv een optie kunnen worden net als data aan of uit in de simyo instellingen.

Nu ik dit topic doorlees dan zie ik dat er vanwege aanlevering kpn wat vertraging inzit dan dus bv bij +/- 90% een sms met de melding let op uw data wordt uitgeschakeld, mocht uw wel nog data willen dan handmatig weer inschakelen.



Gr Harold
Er kunnen trouwens best zaken tussen staan die alleen voor intern bestemd zijn. Wie weet moeten ze nu voor een SIM reset inloggen op een ander systeem, handmatig een nummer over tikken en vervolgens Yes antwoorden op de vragen "Is dit het goede nummer", gevolgd door "weet je zeker dat je een reset wilt doen".



Dat gaat vervelen na een tijdje.
Ik ben wel benieuwd naar die willen doen.. Of is dat "staatsgeheim" ? 😛
Ik sluit me aan bij Malthus.



Die Wall of Change bevat trouwens wel heel veel zaken. Jammer dat de papiertjes niet te lezen zijn.
Hoi Malthus,



Dit is zoals hij er nu bij hangt: De ideeën die hingen onder 'Willen we doen' hebben ze toevallig vanochtend weer bijgewerkt. Die 6 post-its zijn dus alleen al vandaag ;)







Krijg je zo een idee?



Groetjes,

Samantha

Reageer