.

[Poll]Welke bescherming zouden jullie waarderen/willen tegen hoge datakosten?



Toon eerste bericht

67 reacties

Ik zou zeggen, maak een foto lui ! 🙂
Dank je wel, Jihane!

Om een idee te krijgen: hoeveel ideeën en wensen hangen er nu zoal op die 'Wall of Change'? Hebben jullie nog veel nieuwe ideeën of moeten wij snel allemaal nieuwe wensen indienen? 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Malthus,

Dankjewel voor je feedback! 🙂 Ik hang dit op de 'Wall of Change' - de wand waar alle goede ideeën en wensen opgeplakt worden. Dan wordt ernaar gekeken door de afdelingen die hierover gaan.

Ik wil je dit blog nog wel even meegeven, omdat je daar allemaal tips krijgt om je instellingen zodanig in te stellen dat je het meeste uit je databundel haalt.

Laat je het weten als je nog andere ideeën of vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Vandaag werd ik door Friesian op dit topic gewezen, dus vandaar deze late reactie.

Ik heb gestemd op 'Anders'. Ik zou graag een optioneel data-plafond hebben, zodat iedere gebruiker voor zichzelf kan beslissen of hij/zij een data-plafond wil of niet. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag de vrijheid hebben om door te internetten als de bundel leeg is. Ik zou voor mijn kinderen liever een data-plafond hebben (zeker omdat zij geen internetbundel hebben). De persoonlijke keuze voor wel of geen data-plafond lijkt me dan het beste voor iedereen.

Als het data-plafond bereikt is, zou het mijn voorkeur hebben dat internet geknepen wordt zodat ik nog even wat MB's bij kan kopen, maar helemaal geen internet zou voor mij een acceptabel alternatief zijn. Voor mijn kinderen zou ik liever helemaal geen internet hebben.
Een ander verhaal, nog meer vertraging, valt te bezien medio 2017 met de EU wijziging roaming tarieven.
Reputatie 5
Badge +6
. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.

Groet Paul

Probleem is dat Simyo met vertraging de gegevens krijgt van pa KPN en die dus ook met vertraging kan verwerken.
Daarom de 80 en 100% waarschuwing.


Ja dat had ik al in mijn hoofd maar misschien is er iets mogelijk om dit toch voor elkaar te krijgen.

Groet Paul
. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.

Groet Paul

Probleem is dat Simyo met vertraging de gegevens krijgt van pa KPN en die dus ook met vertraging kan verwerken.
Daarom de 80 en 100% waarschuwing.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi PaulH,

Dat is een tip waar we zeker wat mee kunnen! Ik ga het doorgeven aan mijn collega's die hierover gaan. Wellicht dat dit een enorm goede aanpassing kan worden.

Groetjes,
Ilias
Reputatie 5
Badge +6
Hoi iedereen,

ik zou het het beste vinden indien je een data abonnement hebt of data gebruikt dat je meteen een toelichting krijgt hoe je teveel(ongewild) data kunt voorkomen. Zoals een app aanbevelen zoals Dataeye of Opera Max voor android. IOS weet ik zo uit mijn hoofd niet. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.

Groet Paul
Knijpen (met los data bijkopen) kreeg de meeste stemmen gevolgd door dataplafond. Maar nu stel ik een vervolg vraag....
Je krijgt een sms bij 80 en 100% bundelverbruik.
Stel data zou worden geknepen tegen buiten bundelkosten 0.15 eur per MB, wanneer je (nog) geen extra mb's hebt gekocht.
Hoe staan jullie daar tegenover?
Reputatie 6
Badge +10
Ja :? ?
:?:)

Hoe werkt dit dan?
Deze vraag is dus niet een vraag die beantwoord moet worden.


Een vraag die ik mezelf stel🆒
Reputatie 5
Badge +11
Is dat niet veel?

Hoe werkt dit dan?
Deze vraag is dus niet een vraag die beantwoord moet worden.
Beste Tiury,

Ik begrijp zeer goed dat een moderator loyaal moet zijn aan zijn bedrijf. Een zeer prijzenswaardige instelling, wat dat betreft alle lof voor jou en de anderen. Je begrijpt wel dat ik daarvoor respect heb ! Echter mijn mening zal daardoor niet veranderen, en dat zal jij en ieder ander ook (moeten) respecteren.
Een vraag die ik mezelf stel is maar dat hoort niet in dit topic...
Eerste sms was eerst bij 50% en nu bij 80. Dit betekent dat de space tussen sms 1 en 2 met 30% is verkleind. Is dat niet veel?
Deze vraag is dus niet een vraag die beantwoord moet worden.

Hoppaardjuhhop 1tjuh meer alweer.:P

@de leon.
Mocht je het lezen, tisniegelukt met de 2500 vasthouden. Nargh, wat een dag. :D:D
Reputatie 6
Badge +10

Hoi Tiury.

De tijd zal het leren, maar ik blijf mijn bedenkingen houden. :)


Je kunt als bedrijf niet iedereen tevreden stellen 🙂. Dit is nu eenmaal het product uit de afwegingen die er zijn gemaakt.

Groetjes, Tiury
@koorelle en Ernst....



🆒
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben in ieder geval heel blij met de door Simyo aangedragen oplossing om, mocht het bijna misgaan, embees bij te kopen.

Dank je, koorelle 😳
Een condoom om je foon is de beste bescherming.
Maat XXL te klein.... Is dat wat je bedoelt met pleituh voor knijpuh?:P:D

Leesvoer🆒
Reputatie 4
Badge +8
Een condoom om je foon is de beste bescherming. Afrollen, frutje uittrekken en voor de rest niet meer met je vingers aanzitten. 😃 :P

Whahahahahaha!!!



Ik ben in ieder geval heel blij met de door Simyo aangedragen oplossing om, mocht het bijna misgaan, embees bij te kopen.
Reputatie 7
Badge +9
Een condoom om je foon is de beste bescherming. Afrollen, frutje uittrekken en voor de rest niet meer met je vingers aanzitten. 😃 😛
Reputatie 4
Badge +7
Knijpen met de optie los data bij kopen.
Hoi Friesian,

We hebben de mogelijkheid om databundels bij te kopen als je huidige bundel op is (of bijna op is) gekozen als één oplossing om hoge facturen/dataverbruik tegen te gaan.

Daarbij krijg je nu een berichtje bij 80%, met de uitleg hoe je deze bundels kunt aanschaffen en met de melding dat dit toch wel verstandig is om te doen 🙂.

Hoi Tiury.

De tijd zal het leren, maar ik blijf mijn bedenkingen houden. 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

We hebben de mogelijkheid om databundels bij te kopen als je huidige bundel op is (of bijna op is) gekozen als één oplossing om hoge facturen/dataverbruik tegen te gaan.

Daarbij krijg je nu een berichtje bij 80%, met de uitleg hoe je deze bundels kunt aanschaffen en met de melding dat dit toch wel verstandig is om te doen 🙂.

Uiteraard heb je daarnaast zelf nog de tools om je datagebruik in te zien en bij bijvoorbeeld Android en Windows Phone de mogelijkheid om zélf een datalimiet in te stellen.
Schopje omhoog.🆒

Reageer