.

Nooit meer dure buitenbundel kosten bij Simyo met je iPhone!

  • 1 October 2023
  • 17 reacties
  • 430 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen iPhone bezitters

de optie bestond al langer maar functioneerde niet  maar sinds iOS 17 wel.
je kunt heel eenvoudig instellen in de iPhone  als je een  sms’je ontvangt  dat  deze dan de mobiele data uitschakelt. 

ik heb dit getest en het werkt perfect na het ontvangen van de sms van simyo wordt vrijwel direct de mobiele data uitgeschakeld. 

je kan zelfs aangeven of deze wordt uitgeschakeld bij 80 of 100% of beiden. 

deze optie kan je vinden in de app opdrachten bij tabblad  automatisering. 

succes

groetjes Ron

Ron H 6 maanden geleden

Kies in de bewuste app bij automatisering voor persoonlijke automatisering en klik op bericht

vul de velden in naar behoefte en selecteer voer onmiddellijk uit en klik op volgende

kies voor nieuwe lege automatisering en vervolgens voeg taak toe

vul in het zoekveld mobiele data in en kies voor stel mobiele data in

 

zorg dat deze uit staat en klik op voeg opdracht toe

en klik vervolgens op gereed

 

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7

@Ron H super! Ik had geen besef dat je dit kon automatiseren en ook dat dit niet werkzaam was voor iOS 17. Ik denk dat dit een oplossing kan zijn voor menig iPhone gebruiker.

Ik had ooit eens een Opdracht gemaakt om mijn thuis WiFi uit te schakelen voor mijn deur om zo gelijk op 4G over te gaan bij gebruik van CarPlay. Ik ben er niet zo in thuis.

Zou je misschien een how-to aan de hand van screendumps kunnen maken?

Reputatie 7
Badge +9

 

deze optie kan je vinden in de app opdrachten bij tabblad  automatisering. 

 

Is dat in de Simyo app? Ik zie nergens “opdrachten” en ook niet “automatisering”. 

Reputatie 7

@Scotsman Opdrachten is een app in iOS. Volgens mij staat deze standaard op je telefoon. Zo niet, dan zou je deze even moeten downloaden uit de store. Misschien heb je deze app ooit eens verwijderd.

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Opdrachten is een app in iOS. Volgens mij staat deze standaard op je telefoon. Zo niet, dan zou je deze even moeten downloaden uit de store. Misschien heb je deze app ooit eens verwijderd.

Zal eens kijken wat de Engelse naam is want mijn iPhone is Engelstalig. Gaat het om de app “Shortcuts”? Ik heb even rondgeneusd en daar is inderdaad een knopje “Automation”. Maar geen spoor van “opdrachten” of hoe dat in het Engels zou kunnen heten.

Reputatie 7

@Scotsman Yes, de app wordt Shortcuts genoemd. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi RicoK een screenshot/screendump is aan mij niet besteed zoals je misschien nog wel weet😉 (Zie ook mijn handtekening)

maar ik wil het wel in een paar stappen uitleggen , kom hier later dan op terug nu even geen tijd 😃

Reputatie 7
Badge +6

Kies in de bewuste app bij automatisering voor persoonlijke automatisering en klik op bericht

vul de velden in naar behoefte en selecteer voer onmiddellijk uit en klik op volgende

kies voor nieuwe lege automatisering en vervolgens voeg taak toe

vul in het zoekveld mobiele data in en kies voor stel mobiele data in

 

zorg dat deze uit staat en klik op voeg opdracht toe

en klik vervolgens op gereed

 

Reputatie 7
Badge +6

zorg dat deze uit staat en klik op voeg opdracht toe
deze handelingen moeten omgedraaid worden😉

Reputatie 7
Badge +6

Als aanvulling Vul tijdelijk een ander  Telefoonnummer in om de boel te testen 
om vervolgens hier  1200 van te maken

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ron H,

Bedankt voor je bericht.

Wat goed nieuws dat je nu ook met iPhone kunt instellen dat je data stopt zodra je een waarschuwing per sms ontvangt! Ik was hier nog helemaal niet van op de hoogte. Super bedankt dat je dit hebt doorgegeven aan ons. Ik ben blij dat we onze klanten met iPhone deze tip nu ook mee kunnen geven. 😊

Bedankt voor jullie reacties! @Scotsman en @RicoK 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge

Weet iemand hoe de inhoud van een SMS van Simyo bij 80% of 100% dataverbruik er uit ziet?

 

Want je wilt natuurlijk niet dat de telefoon mobiele data bij elk SMSje van 1200 uitschakeld, bijvoorbeeld als je de grens overgaat krijg je ook een SMSje van Simyo.

 

Komt bijvoorbeeld het woord ‘dataverbruik’ er in voor? Of het getal 80?

Reputatie 7
Badge +6

Vul in bij het veld Bericht bevat, 80% of 100%

of maak voor beiden een automatisering aan 

Reputatie 7
Badge +6

Uiteraard Denk ik dat je deze getallen met het procent teken erachter  Ook in 1  automatisering kan zetten  Maar dat heb ik niet getest

 

Reputatie 3
Badge

 

Voor diegenen die niet afhankelijk zijn van voiceover of dicteerfunctie heb ik toch maar even een paar screenshots gemaakt hoe het er uit dient te zien in de Opdrachten app.

Reputatie 7
Badge +7

@Hsd Bedankt voor het delen van de screenshots! 

Reputatie 7
Badge +6

Tot slot Wil  ik hier toch nog iets aan toevoegen! 
houd er wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone aanschaft dat je deze handelingen opnieuw moet uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +6

Goed dat je dit aangeeft @Ron H!

Reageer