Hoi allemaal,
Deze maand** wordt een nieuwe functionaliteit geactiveerd voor al onze Sim Only klanten: bellen via 4G (VoLTE) en bellen via wifi (Vowifi). Deze afkortingen staan voor 'Voice over LTE (4G)' en 'Voice over wifi'. Een hele vooruitgang voor je belervaring! Maar wat is het precies?
Wat houdt 4G bellen in?
4G bellen houdt in dat je via het 4G netwerk telefoongesprekken voert. De voordelen hiervan zijn dat de verbinding sneller tot stand komt. Zo zal het ongeveer 1 à 2 seconden duren voordat de telefoon van de ander overgaat, in plaats van de gebruikelijke 4 tot 10 seconden. Ook zal de geluidskwaliteit beter zijn.
Wat houdt bellen via wifi in?
Dit is een aanvulling op bellen via 4G! Je kunt dan bellen via het mobiele netwerk, zonder dat je dekking hebt via het mobiele (4G) netwerk. Deze belminuten gaan wel gewoon van je belbundel af.
Kan ik op 4G internetten terwijl ik aan het bellen ben via 4G?
Jazeker! Dat is geen enkel probleem.
Welke klanten kunnen gebruik maken van VoLTE en Vo-wifi?
Alle Sim Only klanten. Dat komt omdat 4G slechts beschikbaar is voor Sim Only en nog niet voor Prepaid. Zodra 4G ook beschikbaar is voor Prepaid, zal deze mogelijkheid ook voor deze klanten aanwezig zijn. Omdat Vo-wifi een aanvulling is op VoLTE, is dit ook voorlopig alleen beschikbaar voor Sim Only klanten.
Met welke bundel wordt het bellen via 4G en het bellen via wifi verrekend?
Met je belbundel. Hoewel het dus via 4G of wifi verloopt, zal het niet van je databundel af gaan als je hier gebruik van maakt. Het zal, net zoals elke andere manier van bellen, van je belminuten af gaan.
Wat als er op een locatie geen 4G dekking is of als mijn toestel geen 4G ondersteunt?
In dit geval kun je gewoon bellen via 3G of 2G. Je toestel zal automatisch schakelen tussen de mogelijkheden.
Zijn alle telefoons geschikt voor 4G bellen en voor bellen via wifi?
Nee, niet alle telefoons ondersteunen deze functionaliteit. Dit hangt dus af per toestel. In sommige gevallen zul je ook een 4G-bellen-functie/de vo-wifi-functie aan moeten zetten voordat je hier gebruik van kunt maken. Hier kun je zien of jouw toestel geschikt is.
Is deze functie alleen beschikbaar in Nederland?
Ja, je kunt alleen via 4G bellen in Nederland. Voorlopig zijn KPN (en dus ook Simyo!) en Vodafone de enige netwerken in Nederland waarop het mogelijk is om te bellen via 4G.
Moet de optie 'Internet op je mobiel' op Mijn Simyo aan staan om te kunnen bellen via 4G?
Ja! Je mobiele gegevens op je telefoon kunnen gewoon uit staan, maar de optie 'Internet op je mobiel' (waar je komt door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Internet en bellen) dient wel aan te staan. Dat komt omdat er anders geen connectie kan zijn met 4G.
De eerste klanten zijn al overgezet naar deze nieuwe functie, maar nog niet iedereen. Dit zal deze week gebeuren. Heb je aan het einde van de week nog geen VoLTE? Dan is het slim om te controleren of je toestel deze functionaliteit wel ondersteunt.
Je kunt altijd bij ons terecht met vragen!
Groetjes,
Jihane
**Voorheen stond hier dat het binnen een week zou gebeuren, maar alle klanten zullen in maart overgezet worden.
Bladzijde 6 / 8
Ik heb vandaag nog telefonisch contact gehad en ik ben niet overgezet. Meerdere mensen die nog niet zijn overgezet was het antwoord. Iedereen zou toch worden overgezet? Mijn telefoon ondersteunt het, een vriend van mij heeft een merk tel welke totaal niet ondersteund is door kpn en heeft het wel voorelkaar bij simyo. Is een software overzetting geen hardware dus ik verwacht binnenkort toch echt positief nieuws te ontvangen.
Hi allemaal,
De lijst met toestellen die hiervoor geschikt zijn, blijft almaar groeien! Nog eventjes geduld dus, als het nog niet werkt. Intussen is iedereen op systeemniveau wél overgezet.
Groetjes,
Jihane
De lijst met toestellen die hiervoor geschikt zijn, blijft almaar groeien! Nog eventjes geduld dus, als het nog niet werkt. Intussen is iedereen op systeemniveau wél overgezet.
Groetjes,
Jihane
Even terug gelezen dat @Lu. van Simyo dit heeft gezegd. Laat ik het ook aan hem over.
Fijn weekend verder.
Fijn weekend verder.
Had ik niet gelijk in de gaten Ray, maar toch er werd mij al 3 weken geleden verteld dat ik gebruik kon gaan maken van volte en vowifi. Zelfde freq etc als de mate 10 pro dus dan moet men dat niet mededelen. En in omringende landen is deze tel bij meeste van de providers ondersteund.
Ik ben ook maar gewoon klant. Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk en die bepaalt. Zij zijn namelijk netwerk beheerder.
Ik heb ook telefoon die geschikt zouden moeten zijn maar ook niet op de lijst staan. Ik wacht rustig af.
Ik heb ook telefoon die geschikt zouden moeten zijn maar ook niet op de lijst staan. Ik wacht rustig af.
Update: ook 1800 MHz wordt ondersteund.
Honor view 10 bkl-l09. Ik ken mensen die ook simyo hebben, met telefoonmerken welke geeneens op de ondersteunde lijst staan, en toch volte actief hebben en vowifi. Mijn tel is broertje van p20 dus wat is het probleem? Jullie kunnen mij toch gewoon overzetten? Wat gaat het jullie wat aan wat voor een telefoon ik heb, wat als ik morgen een andere koop moet ik eerst jullie bellen om mij over te zetten? Ik ben voornamelijk vowifi nodig, in nieuwe woning amper bereik, dat moet toch mogelijk zijn. Vowifi staat los van 4g dus dat is realiseerbaar.
Ik heb net telefonisch contact gehad en er werd aan technische afdeling gevraagd waarom ik nog niet ben overgezet. Antwoord was frequentie. Mijn tel ondersteunt oa B38, heeft dus frequentie 2600 welke kpn voor 4g gebruikt. Dit zou volledige ondersteuning betekenen. Ik krijg uiterlijk dinsdag hierover terugkoppeling maar ik vind het allemaal zeer vreemd. Hopelijk gaat mijn overzetting toch echt gebeuren. Bijgevoegd een screenshot van een topic op tweakers. Dit gaat over t mobile maar zelfde freq.
Ik heb tot nu toe enkel gezien dat mijn toestel niet meer terug gaat naar 3G tijdens het bellen. Ik heb tot nu toe nog niet veel gebeld. Ik heb nog geen vreemde dingen gehoord of gemerkt.
Mijn toestellen zijn niet geschikt bij KPN en dus ook niet bij jullie.
Hi allemaal!
@JWW , kun jij intussen al bellen via 4G? Heb je de optie aangezet op je mobiel?
@Groentjuh , kijk eens! Fijn dat het nu lukt! Ben je nog tegen bijzonderheden aangelopen of werkt alles vlekkeloos?
Groetjes,
Jihane
Groetjes,
Jihane
Ik heb inmiddels inderdaad VoLTE. Heb ik gecontroleerd!
Vandaag is nog niet voorbij 🙂
Ik kan nog steeds niet bellen met 4g, ben ik nog steeds niet overgezet? Graag een bevestiging en wanneer kan ik het verwachten? Het was toch uiterlijk vandaag?
Hoi Ray en Kevin,
Oké, bedankt voor jullie reactie!
Groeten,
Christian
Oké, bedankt voor jullie reactie!
Groeten,
Christian
Hoi Christian1989,
Ik heb het meteen even voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat VoLTE nog niet geactiveerd is op je nummer. Eind maart zal dit voor iedereen geactiveerd zijn! Nog heel even geduld dus.
Groetjes,
Kevin
Ik heb het meteen even voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat VoLTE nog niet geactiveerd is op je nummer. Eind maart zal dit voor iedereen geactiveerd zijn! Nog heel even geduld dus.
Groetjes,
Kevin
Dat zou inderdaad kunnen..
Hoi, ik heb een telefoon aangeschaft die geschikt is VoLTE: Huawei Mate 20 Lite Dual-SIM.
Bij mij staat de optie aan om VoLTE-oproepen te maken (stond al automatisch ingeschakeld).
Toch schakelt de telefoon automatisch terug naar 3G zodra ik een oproep maak.
Kan het zijn dat ik nog niet ben overgezet?
Bij mij staat de optie aan om VoLTE-oproepen te maken (stond al automatisch ingeschakeld).
Toch schakelt de telefoon automatisch terug naar 3G zodra ik een oproep maak.
Kan het zijn dat ik nog niet ben overgezet?
Hi Ray,
Dank voor de tip! Ik heb 'm erbij gezet in de beginpost 🙂
@ Frans, dit bericht is gericht op privacy! Het houdt je op de hoogte van het feit dat er informatie doorgestuurd kan worden vanuit je Apple-toestel. Vanuit ons kan ik je vertellen dat er niets met deze informatie gedaan wordt.
Groetjes,
Jihane
Dank voor de tip! Ik heb 'm erbij gezet in de beginpost 🙂
@ Frans, dit bericht is gericht op privacy! Het houdt je op de hoogte van het feit dat er informatie doorgestuurd kan worden vanuit je Apple-toestel. Vanuit ons kan ik je vertellen dat er niets met deze informatie gedaan wordt.
Groetjes,
Jihane
Als ik 2x een link deel met de op dit moment geschikte telefoons is het misschien handig als Simyo daar wat mee doet. Bijvoorbeeld in het start bericht plaatsen.
Hoi Jan,
De Nexus 6P is nog niet toegevoegd als geschikt toestel. Als het toestel geschikt is voor 4G bellen verschijnt 'ie hopelijk snel in de lijst. Het is dus nog even afwachten!
Groetjes,
Lu
De Nexus 6P is nog niet toegevoegd als geschikt toestel. Als het toestel geschikt is voor 4G bellen verschijnt 'ie hopelijk snel in de lijst. Het is dus nog even afwachten!
Groetjes,
Lu
Bladzijde 6 / 8
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.