.

Nieuw: bellen via 4G en wifi



Toon eerste bericht

187 reacties

Ik heb vandaag nog telefonisch contact gehad en ik ben niet overgezet. Meerdere mensen die nog niet zijn overgezet was het antwoord. Iedereen zou toch worden overgezet? Mijn telefoon ondersteunt het, een vriend van mij heeft een merk tel welke totaal niet ondersteund is door kpn en heeft het wel voorelkaar bij simyo. Is een software overzetting geen hardware dus ik verwacht binnenkort toch echt positief nieuws te ontvangen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

De lijst met toestellen die hiervoor geschikt zijn, blijft almaar groeien! Nog eventjes geduld dus, als het nog niet werkt. Intussen is iedereen op systeemniveau wél overgezet.

Groetjes,
Jihane
Even terug gelezen dat @Lu. van Simyo dit heeft gezegd. Laat ik het ook aan hem over.

Fijn weekend verder.
Had ik niet gelijk in de gaten Ray, maar toch er werd mij al 3 weken geleden verteld dat ik gebruik kon gaan maken van volte en vowifi. Zelfde freq etc als de mate 10 pro dus dan moet men dat niet mededelen. En in omringende landen is deze tel bij meeste van de providers ondersteund.
Ik ben ook maar gewoon klant. Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk en die bepaalt. Zij zijn namelijk netwerk beheerder.

Ik heb ook telefoon die geschikt zouden moeten zijn maar ook niet op de lijst staan. Ik wacht rustig af.
Update: ook 1800 MHz wordt ondersteund.
Honor view 10 bkl-l09. Ik ken mensen die ook simyo hebben, met telefoonmerken welke geeneens op de ondersteunde lijst staan, en toch volte actief hebben en vowifi. Mijn tel is broertje van p20 dus wat is het probleem? Jullie kunnen mij toch gewoon overzetten? Wat gaat het jullie wat aan wat voor een telefoon ik heb, wat als ik morgen een andere koop moet ik eerst jullie bellen om mij over te zetten? Ik ben voornamelijk vowifi nodig, in nieuwe woning amper bereik, dat moet toch mogelijk zijn. Vowifi staat los van 4g dus dat is realiseerbaar.
@JWW Wat is het model nummer van je Honor 10?

Honor 10 wordt trouwens (nog) niet ondersteund.

Ik heb net telefonisch contact gehad en er werd aan technische afdeling gevraagd waarom ik nog niet ben overgezet. Antwoord was frequentie. Mijn tel ondersteunt oa B38, heeft dus frequentie 2600 welke kpn voor 4g gebruikt. Dit zou volledige ondersteuning betekenen. Ik krijg uiterlijk dinsdag hierover terugkoppeling maar ik vind het allemaal zeer vreemd. Hopelijk gaat mijn overzetting toch echt gebeuren. Bijgevoegd een screenshot van een topic op tweakers. Dit gaat over t mobile maar zelfde freq.

Reputatie 7
Badge +9
@Groentjuh, kijk eens! Fijn dat het nu lukt! Ben je nog tegen bijzonderheden aangelopen of werkt alles vlekkeloos?
Ik heb tot nu toe enkel gezien dat mijn toestel niet meer terug gaat naar 3G tijdens het bellen. Ik heb tot nu toe nog niet veel gebeld. Ik heb nog geen vreemde dingen gehoord of gemerkt.
Mijn toestellen zijn niet geschikt bij KPN en dus ook niet bij jullie.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal!

@JWW, kun jij intussen al bellen via 4G? Heb je de optie aangezet op je mobiel?
@Groentjuh, kijk eens! Fijn dat het nu lukt! Ben je nog tegen bijzonderheden aangelopen of werkt alles vlekkeloos?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb inmiddels inderdaad VoLTE. Heb ik gecontroleerd!
Vandaag is nog niet voorbij 🙂
Ik kan nog steeds niet bellen met 4g, ben ik nog steeds niet overgezet? Graag een bevestiging en wanneer kan ik het verwachten? Het was toch uiterlijk vandaag?
Reputatie 5
Badge +4
Graag gedaan Christian!
Hoi Ray en Kevin,

Oké, bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
Christian
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Christian1989,

Ik heb het meteen even voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat VoLTE nog niet geactiveerd is op je nummer. Eind maart zal dit voor iedereen geactiveerd zijn! Nog heel even geduld dus.

Groetjes,

Kevin
Dat zou inderdaad kunnen..
Hoi, ik heb een telefoon aangeschaft die geschikt is VoLTE: Huawei Mate 20 Lite Dual-SIM.
Bij mij staat de optie aan om VoLTE-oproepen te maken (stond al automatisch ingeschakeld).

Toch schakelt de telefoon automatisch terug naar 3G zodra ik een oproep maak.
Kan het zijn dat ik nog niet ben overgezet?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Dank voor de tip! Ik heb 'm erbij gezet in de beginpost 🙂

@ Frans, dit bericht is gericht op privacy! Het houdt je op de hoogte van het feit dat er informatie doorgestuurd kan worden vanuit je Apple-toestel. Vanuit ons kan ik je vertellen dat er niets met deze informatie gedaan wordt.

Groetjes,
Jihane
https://

Wat moet ik met bovenstaande text? Ik hoor het graag.

groet
Franshttps://https://
Als ik 2x een link deel met de op dit moment geschikte telefoons is het misschien handig als Simyo daar wat mee doet. Bijvoorbeeld in het start bericht plaatsen.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Jan,

De Nexus 6P is nog niet toegevoegd als geschikt toestel. Als het toestel geschikt is voor 4G bellen verschijnt 'ie hopelijk snel in de lijst. Het is dus nog even afwachten!

Groetjes,
Lu

Reageer