.

Nieuw: bellen via 4G en wifi



Toon eerste bericht

187 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Goed om te weten, Ray! We zoeken eerst even uit waarom dat verschil tussen de KPN en Simyo websites er zijn, en daarna zoeken we specifiek uit waarom jouw toestel geen VoLTE ontvangt 🙂

Tot snel!

Groetjes,
Jihane
Ik ben ook benieuwd of het hebben van een import telefoon ook van invloed kan zijn. De Google Pixel lijn is officieel niet in Nederland uitgebracht. Belsimpel haalt ze o.a. uit Duitsland.

Toestel is overigens wel geheel Nederlands ingesteld en ik ontvang alle (maandelijkse) updates van Android.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ray,

Ik heb het besproken met mijn collega's. Omdat zij het ook vreemd vinden dat de websites niet meer overeen komen, gaan ze dit uitzoeken met KPN. Ik kom hier deze week nog bij je over terug.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray!

Zoals ik op het twitterbericht reageerde, zal ik hier nog op terug komen. Ik zal mijn bevindingen dan ook in dit topic plaatsen 😃 Dank voor dat je dit aan het licht gesteld hebt! Tot straks!

Groetjes,
Jihane
Het lijstje met geschikte toestellen lijkt verdwenen op de site van KPN. Houdt dit voor hun in dat zij nu alle geschikte toestellen accepteren? Zo ja, waarom Simyo nog niet dan?

Edit: Zoals ik al dacht 🤔

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Orphanmountain,

Begrijp ik goed uit je bericht dat het ondertussen wel werkt?

Ik wil nog wel even reageren op de rest van je bericht. Om te bellen via VoLTE (4G bellen) heb je echt geen internetbundel nodig. Ook de optie 'internet' op Mijn Simyo én de mobiele data in je toestel hoeven hier niet voor aan te staan. Voor de zekerheid heb ik dit ook nog even besproken met de ict techneuten van Kpn.

In de instellingen die Lu al doorstuurde, hoef je dus niet de optie gesprekken én data aan te zetten, maar alleen de optie gesprekken. Je 4G internet staat dan uit, maar je belt wel via het snelle 4G netwerk. Wanneer je ook 4G internet hebt, is te testen of je VoLTE werkt door tijdens het bellen te controleren of je nog 4G bovenin in je scherm ziet. Dit is bij jou niet het geval omdat je geen 4G internet hebt. Je kunt het dus alleen testen door na te gaan hoe snel een verbinding tot stand komt. Met VoLTE zal de telefoon van de ontvanger bijna direct overgaan. Wanneer je belt op de ouderwetse manier zullen hier meerdere seconden overheen gaan.

Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag!

Groetjes,

Kevin
Hoi Hans,

Wel handig dat het werkt natuurlijk! Je hoeft geen internetbundel te hebben om 4G te bellen. Het ligt dus niet aan de instellingen in Mijn Simyo of het niet hebben van een internetbundel. Iedereen is inmiddels omgezet naar 4G bellen (VoLTE).

Dat betekent dat iedereen met Sim Only telefoongesprekken kan voeren over het 4G netwerk, mits het toestel geschikt is én de optie 4G bellen aangezet is in het toestel. Bij een iPhone moeten de volgende instellingen gewijzigd zijn:

  1. Installeer de update vanaf iOS 10.3.1
  2. Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data
  3. Klik op 'Schakel 4G in'
  4. Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'.
  5. Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.
Je moet dus wel 'Gesprekken en data' aanvinken, ook al heb je geen internetbundel. Als het goed is zie je binnen de kortste keren 4G staan tijdens het bellen. Dan weet je dat het gelukt is.

Zou je dit kunnen testen? Ik hoor graag van je of het werkt!

Groetjes,
Lu

Hallo Lu,

Het werkte eerst niet toch maar is internetbundel aangezet in mijn simyo door internetten Nederland aan te zetten en voila het werkt. Dus je moet wel een internetbundel hebben. Is je bundel op een of andere manier op ook al gebruik je geen internet wordt het erg trickie want je moet echt echt alles op je toestel uitzetten voor datagebruik anders wordt het als je bundel op is een dure zaak. Al met al jouw advies qua instellingen gaat niet werken mits je een bundel abo hebt plus internetten Nederland aanstaat. Leg dit maar is voor aan de ict techneuten van Kpn

P.s Komt er op neer dat je verplicht bent om een internetbundel abo te nemen anders gaat het niet werken. Erg jammer allemaal reden van mij kant geen internetbundel gebruik thuis altijd wifi buiten huis Ziggo wifispots.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Hans,

Wel handig dat het werkt natuurlijk! Je hoeft geen internetbundel te hebben om 4G te bellen. Het ligt dus niet aan de instellingen in Mijn Simyo of het niet hebben van een internetbundel. Iedereen is inmiddels omgezet naar 4G bellen (VoLTE).

Dat betekent dat iedereen met Sim Only telefoongesprekken kan voeren over het 4G netwerk, mits het toestel geschikt is én de optie 4G bellen aangezet is in het toestel. Bij een iPhone moeten de volgende instellingen gewijzigd zijn:

  1. Installeer de update vanaf iOS 10.3.1
  2. Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data
  3. Klik op 'Schakel 4G in'
  4. Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'.
  5. Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.

Je moet dus wel 'Gesprekken en data' aanvinken, ook al heb je geen internetbundel. Als het goed is zie je binnen de kortste keren 4G staan tijdens het bellen. Dan weet je dat het gelukt is.

Zou je dit kunnen testen? Ik hoor graag van je of het werkt!

Groetjes,
Lu
Hallo op mijn iphone 7 werkt volte niet. Huidige instellingen op mijn simyo internetten Nederland uit. Heb geen internetbundel bij mijn sim only abo. Toestel staat uit bij mobiel data. Maar wel aan bij gesprekken 4g. Tot dusver geen 4 g bij gesprekken. Verder geprobeerd tijdelijk voor 1 maand internetbundel genomen alles ingesteld conform jullie instellingen wel 4g internet maar naar gesprekken gaat hij naar 3g.

Mijn vraag kun je gesprekken voeren zonder een internetbundel plus dat mobiel data plus mijn simyo internetten uitstaat?. Staat alles wel bij jullie goed in het systeem?

Uiteraard bij elke instelling verandering toestel uit en aan gezet!. Toestel Iphone 7 modelnummer A1778. MN8Y2RM/A simlock vrij
Aanbieder KPN NL 36.0


Mvg Hans
Reputatie 7
Badge +10
Hi iBosVelt,

Wat leuk dat jij wel al kunt bellen via 4G en wifi, en jammer dat dat voor je vriendin nog niet het geval is. De iPhone XS wordt ondersteund voor beide functies. Heeft je vriendin een Sim Only abonnement?

Heeft ze ook de volgende stappen gevolgd op haar mobiel?

  • Open de ‘Instellingen’-app.
  • Druk op ‘Mobiel netwerk’.
  • Druk op ‘Bellen via wifi’.
  • Schuif de slider naast ‘Bel via wifi op deze iPhone’ naar rechts.
Als het dan nog niet lukt, wil je me dan een https://forum.simyo.nl/inbox/conversation?with=30261 sturen met haar 06-nummer?

Groetjes,
Jihane
Hallo,

ik ben blijkbaar een tijd geleden overgezet naar WiFi +4G bellen. Echter mijn vriendin met soortgelijk abonnement van Simyo + IPhone XS niet.

Ze heeft alle schuifjes en instellingen goed staan. Telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart.

Kunnen jullie hier naar kijken waarom zij nog geen WiFi bellen heeft? Komt namelijk erg goed uit met ons uiterst goed geïsoleerde woning.

Als ik een telefoonnummer door moet geven dan hoor ik dat!

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hi JWW,

Ik heb alles teruggelezen, inclusief de beginpost waarin staat dat je op deze pagina terecht kunt om te zien of jouw toestel geschikt is. Als je naar beneden scrollt, zie je dat er ook een lijst is met toestellen die op dit moment vowifi ondersteunen. De lijsten van bellen over 4G en bellen over wifi verschillen inderdaad van elkaar! Ik snap dat je baalt van deze situatie - heb je geen garantie meer op deze toestellen die je speciaal hiervoor hebt aangeschaft? Ik zie ook nergens terug dat er gezegd werd dat het toestel dat jij nu hebt gekocht, wél vowifi zou ondersteunen. De berichten die ik zie stellen voornamelijk dat geduld op z'n plek is omdat die lijst constant uitgebreid wordt. Er wordt duidelijk aangegeven dat de meeste telefoons nog geen gebruik kunnen maken volte/vowifi. Dat is niet erg, want dat komt in de toekomst hoogstwaarschijnlijk nog wel.

Het antwoord dat Lu heeft gegeven gaat over volte, inderdaad. Dat werkt bij jou wel, toch?

Groetjes,
Jihane
De juiste pagina van kpn voor vowifi telefoon ondersteuning is: https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

Wanneer mij dat een maand geleden gelijk verteld was dan wist ik waar ik aan toe was. Nu kreeg ik een antwoord dat mijn honor v10 geschikt was en een link naar dus de 4g pagina.

Ik zie nu na speurwerk waar het is misgegaan, jullie hebben in deze aankondiging onder kop Zijn alle telefoons geschikt voor 4G bellen en voor bellen via wifi? een link geplaats naar ondersteunde telefoons van kpn voor alleen volte. In plaats van 2 alinea's aan te maken voor volte en vowifi met de daarbij behorende links van kpn hebben jullie alleen een link geplaatst naar de telefoons die ondersteund worden voor 4g. Ik had niet in de gaten dat er nog een andere kpn pagina was puur voor vowifi ondersteuning. Dit moet aangepast worden en hopelijk gaat mijn nieuwe toestel nog vowifi ondersteuning krijgen van kpn, ook al ben ik er bang voor dat Huawei de vowifi setting voor p20 pro niet zal unlocken.
Met activity manager zijn vowifi settings en radioinfo (zelfde als geheim menu *#*#4636#*#* waar je vowifi volte aan kunt zetten zie 2e foto willekeurig vb online ) niet te openen. Hier zie je dus duidelijk dat Huawei het heeft dichtgetimmerd. Ik ben een config bestand nodig van kpn om het werkend te krijgen. Maar ik kan dat niet installeren ivm geen root. Dus hoe dit op te lossen??????????

Vanwege volte en voornamelijk vowifi heb ik een unbranded P20 pro dual sim aangeschaft. En wat blijkt tot mijn grote verbazing? Werkt ook niet. Huawei heeft het dichtgetimmert en KPN doet blijkbaar alsof het werkt. Ik ben ontzettend teleurgesteld en voel mij soort van voorgelogen. De pro 20 heeft hetzelfde probleem als de honor view 10. Vanaf emui 9 is het niet meer werkend te krijgen. Dat ik daar achter moet komen en niet kpn en simyo. In mijn settings is er wel een slider voor volte oproepen maar bij bellen geen lte dus standaard setting van telefoon. ro.config.hw_vowifi=true ontbreekt op mijn telefoon zie 1e foto. Dit is exact hetzelfde als op de honor v10. Kan het alleen werkend krijgen door bootloader te unlocken en te rooten, is dit wat jullie willen????? Nu heb ik onnodig 2 telefoons die ik beide moet verkopen dankzij misinformatie, van harte bedankt.

Reputatie 7
Badge +10
Hoi JWW en Groentjuh,

Unbranded moet gewoon werken! 🙂 Dat hoort geen enkel probleem te zijn.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Mocht ik een Huawei p20 pro aanschaffen moet ik deze dan met een abonnement kopen? Unbranded werkt niet bij kpn?
Mijn Samsung Galaxy S8 is ook unbranded gekocht en heeft nu ook VoLTE. Dat lijkt mij dan dat Unbranded ook zou moeten werken. Misschien dat een moderator dan nog even kan bevestigen.
Mocht ik een Huawei p20 pro aanschaffen moet ik deze dan met een abonnement kopen? Unbranded werkt niet bij kpn?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi JWW,

Bij het activeren van VoLTE in je toestel duurt het vaak een dag voordat je simkaart daadwerkelijk overschakelt naar VoLTE tijdens het bellen. Het is dus goed mogelijk dat dit niet meteen werkt wanneer je de simkaart eventjes in een ander toestel plaatst. Je zou eens kunnen proberen de test voor een langere tijd te proberen om te zien of je dan wel via VoLTE zou gaan bellen.

Onze technische afdeling én die van KPN hebben je aansluiting bekeken en alles staat goed. In een geschikt toestel zou het dus gewoon moeten werken.

Groetjes,

Kevin
Ook niks maar dat komt door een recente update van Honor wat resulteerde in het verdwijnen van volte in Settings. *#*#4636#*#* phoneinfo is ook niet meer te benaderen. Dus ga ik downgraden. Het is aan boord met alle 4g frequenties. In Duitsland worden alle telefoons met volte ondersteund door providers, hier in Nederland een aantal dus moet je eerst het een en ander uitsluiten. Maar blijft raar dan mijn sim het in andere telefoons niet doet.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor het reageren. Blijft toch vreemd dat wanneer ik mijn simkaart in telefoon van een vriend doe, die simyo heeft en werkende volte en vowifi, volte en vowifi het opeens niet doen. Dan krijg ik het gevoel dat het aan de sim ligt.

En wat gebeurt er als je zijn simkaart in jouw toestel plaatst?
Bedankt voor het reageren. Blijft toch vreemd dat wanneer ik mijn simkaart in telefoon van een vriend doe, die simyo heeft en werkende volte en vowifi, volte en vowifi het opeens niet doen. Dan krijg ik het gevoel dat het aan de sim ligt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi JWW,

Alle klanten zijn overgezet op VoLTE. Als mijn collega heeft aangegeven dat dat niet zo is dan klopt dat dus niet. In dat geval mijn excuses daarvoor!

Voor iedereen is VoLTE dus beschikbaar in combinatie met het juiste toestel. Ik begrijp dat je toestel dit ondersteund, maar nog niet in combinatie met ons (KPN). Ik heb zojuist contact gehad met KPN en die geven aan dat dit merk nog niet op de lijst voor 4G bellen staat.

Het is volgens KPN wel mogelijk dat er toestellen zijn die nog niet op de lijst staan maar al wel werken. Deze worden dan zo snel mogelijk toegevoegd aan de lijst. Ze hebben geen zicht op de termijn dat dit ook zal gaan gelden voor Honor toestellen.

Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb!

Groetjes,

Kevin
En niet te vergeten

Reageer