Skip to main content
Ey,



Sinds een 2/3tal dagen heb ik last dat ik geen 3G meer heb en wel nog 2G. Ik zie het teken wel van 3G bovenin me HTC one m8 maar er komt geen data door. Als ik deze hard op 2G zet werkt het wel. Ik heb dit getest op meerdere plekken rondom Ede. Iemand een idee? Opnieuw opstarten/instellen heb ik allemaal al gedaan.
Bedankt voor deze resultaten! Ik ga weer eens navraag doen bij de netwerkspecialisten van KPN. Jullie horen in de loop van de week weer meer van mij.



Groetjes,

Angela
Hier ook nog geen 3g lijkt het op, 4g werkt wel.



Ik vraag me toch eigenlijk wel af of het misschien niet aan de simkaart liggen kan. Aangezien het niet aan de telefoon ligt en weinig anderen er last van hebben, dus het netwerk zal waarschijnlijk wel goed moeten werken. Ik wil dan ook graag vragen of jullie mij een nieuwe simkaart toe zouden willen sturen, 4g werkt wel maar ik zit eigenlijk niet op een tijdelijke oplossing te wachten. En aangezien er na 1,5 a 2 maand nog geen oplossing is, lijkt het me iets om in ieder geval te proberen.



Gr. Casper
Hoi Casper15567,



Wat een vervelende situatie. Een nieuwe simkaart kunnen we uiteraard proberen. Ik heb er zojuist een toegestuurd :)

Binnen drie werkdagen wordt deze bij je thuis bezorgd.



Laat je ons weten of dit de oplossing is?



Groetjes,

Sean
@Sean



Ik heb de simkaart ontvangen en geactiveerd. Ik zan vanmiddag gelijk even testen of het opgelost is.



Gr. Casper
Ik ben benieuwd of de nieuwe simkaart een oplossing biedt! Ik heb nog steeds een langzame / slechte verbinding met 3G/HSDPA...
Hoi Casper15567,



Ook wij zijn benieuwd naar de resultaten van de nieuwe simkaart. Wil je dit nog even laten weten?



Groetjes,

Angela
Het begint verdacht stil te worden in dit topic. Helaas zijn mijn 3G problemen nog steeds niet opgelost... Het blijft extreem traag in gebieden waar geen 4G dekking is 😞
Excuus voor mijn late reactie, ik ben erg druk geweest met mijn werk de laatste paar dagen. Ik heb getest en het lijkt erop dat het nog steeds niet werkt...



Ik had ook graag een andere reactie geplaatst.



Gr. Casper
Hoi PlagueVeritas en Casper15567,



Natuurlijk is het in dit topic wat rustiger. De issue is inmiddels opgelost! Dus als je nog 3G-problemen ervaart, dan is dat een uitzondering. PlagueVeritas, ik heb jouw aansluiting erbij gepakt. Ik heb het een en ander verschoven, en tevens een reset uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer opnieuw aandoen? Hopelijk lost dit het probleem op! Hou je mij op de hoogte?



Casper15567, ik heb ook jouw aansluiting ingekeken. Wil jij een andere simkaart in jouw toestel proberen en jouw simkaart in een andere telefoon? Op die manier kun je uitzoeken waar het probleem zich precies bevindt. Heel vervelend dat het nog niet werkt! Laat je weten wat er uit deze test komt?



Groetjes,

Jihane
Goedendag,



Sinds mijn vakantie ongeveer 3 weken geleden viel het mij op dat ik "slecht" internet had (achteraf ontdekt mijn vriend dat ik geen 4G meer had) dus feitelijk geen internet

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van maar mijn bundel stond dus ook nog onaangebruikt ;-(

Dat is wel zonde van het geld....

Mijn vriend heeft via dit forum de optie KPN4G.nl ingesteld en toen kreeg ik meteen 3G op mijn iPhone 6

Maar voorheen kreeg ik volgens mij gewoon 4G en dat zie ik nu niet meer

Mijn vriend vraagt of u mijn simkaart eens kunt resetten oid?

Of kijken wat er bij mijn verbinding aan de hand is?

Moet ik daarna nu kpn4g gebruiken als instelling of portalmmm ?

Kunt u mijn databundel een keer opschuiven deze maand alstublieft, ik heb er helemaal geen gebruik van gemaakt?



Ik hoor het graag, alvast bedankt
Nog een opmerking erbij:

Ik heb nu al wel een aantal keer gezien dat KPN wegvalt en er dan geen service staat

Dit duurt een aantal seconden en dan staat er weer KPN en 3G

Mijn postcode is 1944
Hoi Beppe,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend om te zien dat je op dit moment geen stabiele internetverbinding kunt opzetten. Dat is natuurlijk niet handig.



Ik zie dat je aangeeft ineens geen 4G meer te hebben. Het nummer waarmee je ingelogd bent op het forum, is een Simyo Prepaid aansluiting. Hiermee is het niet mogelijk om gebruik te maken van 4G. Bij deze raad ik je dan ook aan om de APN weer terug te zetten naar 'portalmmm.nl'.



Voor de volledigheid, heb ik de internetoptie op jouw simkaart een reset gegeven. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je weten of de verbinding beter is?



Mocht het gaan om een ander telefoonnummer dan degene waarmee je ingelogd bent op het forum? Stuur mij dan het juiste nummer even via een privébericht. Dit doe je door op mijn naam te klikken. De optie voor het versturen van een privébericht verschijnt dan in mijn profiel. Ik hoor het graag van je.



Groetjes,

Angela
Jihane, wat is opgelost? Volgens mij niet.
Hoi TDJ,



De issue is opgelost! Daarmee bedoel ik dat er eerst een storing was, en die is intussen al een poosje verholpen. Als er nu nog klachten zijn over 3G, dan zijn dat slechts uitzonderingen. Doet jouw 3G het niet? Dan help ik je graag verder!



Groetjes,

Jihane
Ok, wat was het probleem dan? Ik moet dat even gaan testen, ik heb nog 4G namelijk aan omdat er niet echt een duidelijke iets was waardoor het kwam.
Jihane

Voor mij is het probleem nog steeds niet opgelost, zoals je vroeg om met een andere telefoon te proberen heb ik met meerdere telefoons gedaan, en ook dat helpt niet.



Gr. Casper
Hier werkt het ook niet.
Hoi TDJ en Casper15567,



Casper15567, wat vervelend dat het nog steeds niet opgelost is! Ik heb je aansluiting er wederom bij gepakt en een reset uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op. Hou je me op de hoogte?



TDJ, dat is jammer om te horen! Ook voor jou heb ik een reset uitgevoerd. Wil ook jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Ik hoor graag nog van je!



Groetjes,

Jihane
Fijn, nu doet het internet het helemaal niet meer. Ik heb alle instellingen dubbelgechecked, telefoon half uur uitgehad etc... Wat een gepruts zeg!!! Ik heb vanavond het nodig en natuurlijk niet bereikbaar.
Kun je iets specifieker zijn?



Waar ervaar je de problemen (welke postcode)? En alleen daar of op meerdere willekeurige plekken? En altijd op die plekken? Of de ene keer wel en de andere keer niet?
Ik heb sinds de reset geen 3G/4G zelfs geen 2G. Vanuit Arnhem naar Ede. De melding is: dienst niet beschikbaar
Ook hier geen verbinding meer, helemaal niks.



Het is nu onderhand 2 a 3 maand geleden sinds we dit voor het eerst aangekaart hebben en nog is het niet opgelost. Mijn excuus maar ik vind het nu wel erg lang duren.



Ik moet berijkbaar zijn voor mijn werk en uiteraard ook voor mijn privé, daar betaal ik ook voor. Dus ik verwacht ook dat in het geval van een storing er snel een oplossing komt. En 2 a 3 maand vind ik persoonlijk niet erg snel.
Idd, dit is te gek voor woorden, ik ga zo meteen bellen.
Ik heb ze gesproken, er schijnt "iets" op het netwerk niet goed te staan. Dit gaan ze aanpassen fixe en ze bellen.



Dit gaat ergens op de dag gebeuren 😞
En het doet het weer, er was een netwerkfout gemaakt.



Edit: 3G werkt nog NIET!!!! Zelfde als voorheen weer.

Reageer