Ey,
Sinds een 2/3tal dagen heb ik last dat ik geen 3G meer heb en wel nog 2G. Ik zie het teken wel van 3G bovenin me HTC one m8 maar er komt geen data door. Als ik deze hard op 2G zet werkt het wel. Ik heb dit getest op meerdere plekken rondom Ede. Iemand een idee? Opnieuw opstarten/instellen heb ik allemaal al gedaan.
Bladzijde 1 / 6
Hallo TDJ,
Welkom op het Simyo Forum.
Wat jammer dat 3G het niet doet op jouw toestel.
Heb je al gecontroleerd of er misschien een storing of werkzaamheden zijn op jouw postcode? https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm
Als dit niet het geval is dan wil het nogal eens helpen om de internet instellingen opnieuw in te voeren en de telefoon hierna te herstarten.
Succes!
Welkom op het Simyo Forum.
Wat jammer dat 3G het niet doet op jouw toestel.
Heb je al gecontroleerd of er misschien een storing of werkzaamheden zijn op jouw postcode? https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm
Als dit niet het geval is dan wil het nogal eens helpen om de internet instellingen opnieuw in te voeren en de telefoon hierna te herstarten.
Succes!
Ik heb het zelfde probleem, 3G werkt niet maar HSDPA(H/H+) wel dit vindt ik vreemd aangezien beide op het zelfde netwerk zitten. ik heb meerdere telefoons geprobeerd (een adroid en een windowsphone). Op beide toestellen het zelfde probleem. Geen internet wel een 3g symbool boven in beeld maar geen verbinding. Zodra ik internet of whatsapp open gaan hij over op hsdpa en dan krijg ik wel verbinding. Maar op deze manier krijg ik wanneer ik mijn telefoon vergrendeld heb geen berichten binnen en dit is erg vervelend vooral voor mijn werk. ik heb inderdaad dit probleem ook sinds een dag of 2/3 ik zit in het oosten van het land.
Idd, H/H+ werkt wel, en zie ook wel verbinding 3G maar thats it, geen data. En ook in het oosten van NL (achtig 😉 )
Hallo Caspar15567,
H+ is sneller dan 3G, ik zie dat er op het KPN-forum vanaf 9 mei diverse meldingen staan.
De Webcare raadt aan de instellingen te herstellen.
H+ is sneller dan 3G, ik zie dat er op het KPN-forum vanaf 9 mei diverse meldingen staan.
De Webcare raadt aan de instellingen te herstellen.
Frans bedankt voor de hulp,
Ik heb mijn instellingen hersteld ik heb op het met de KPN instellingen geprobeerd de Simyo instellingen ik heb het handmatig ingesteld en de telefoon gereset, maar nietslijkt te werken.
Ik weet dat inderdaad HSDPA sneller is dan UMTS(3G) maar mijn telefoon (en volgensmij de meeste telefoons) schakelt tijdens vergrendelstand terug naar 3g omdat dit minder batterijverbruik heeft, hierdoor krijg ik geen berichtjes binnen wanneer ik hem in mijn broekzak heb. en daarnaast is het zo dat hier (in het oosten) niet zo'n geweldige dekking is waardoor ik en groot deel van de tijd HSDPA niet kan krijgen. En op dat moment heb ik dus helemaal geen verbinding.
Ik heb ook al gekeken of ik fast dormancy uit schakelen kan maar hiervoor moet ik bij dit toestel eerst mijn telefoon rooten en ik kan me niet indenken dat ik zover in mijn instellingen van mijn telefoon moet gaan om mobiel internet te ontvangen.
Op dit moment gebruik ik trouwens een HTC one mini 2 en ik heb het ook getest op een Lumia 640(Windows 10).
Bedankt voor de hulp:D
Ik heb mijn instellingen hersteld ik heb op het met de KPN instellingen geprobeerd de Simyo instellingen ik heb het handmatig ingesteld en de telefoon gereset, maar nietslijkt te werken.
Ik weet dat inderdaad HSDPA sneller is dan UMTS(3G) maar mijn telefoon (en volgensmij de meeste telefoons) schakelt tijdens vergrendelstand terug naar 3g omdat dit minder batterijverbruik heeft, hierdoor krijg ik geen berichtjes binnen wanneer ik hem in mijn broekzak heb. en daarnaast is het zo dat hier (in het oosten) niet zo'n geweldige dekking is waardoor ik en groot deel van de tijd HSDPA niet kan krijgen. En op dat moment heb ik dus helemaal geen verbinding.
Ik heb ook al gekeken of ik fast dormancy uit schakelen kan maar hiervoor moet ik bij dit toestel eerst mijn telefoon rooten en ik kan me niet indenken dat ik zover in mijn instellingen van mijn telefoon moet gaan om mobiel internet te ontvangen.
Op dit moment gebruik ik trouwens een HTC one mini 2 en ik heb het ook getest op een Lumia 640(Windows 10).
Bedankt voor de hulp:D
Ik denk dat we moeten wachten totdat de netwerkspecialisten hier een oplossing voor hebben. Voorlopig zou ik de telefoons op 2G zetten. Je boet een hoop snelheid in maar de verbinding werkt in ieder geval.
Dat kan ik inderdaad even proberen. ik heb alleen geen idee hoe ik dat op deze telefoon kan instellen.
Op mijn Samsung stel ik dit als volgt in: Instellingen - meer netwerken - mobiele netwerken - netwerkmodus Simyo (ik heb dual sim) - netwerkmodus. Hier heb ik de keuzes:
LTE/WCDMA/GSM - automatisch verbinden
WCDMA/GSM - automatisch verbinden
Alleen WCDMA
Alleen GSM
De laatste optie alleen GSM is 2G
Op jouw toestel kan het iets afwijken, maar het helpt je misschien op weg.
LTE/WCDMA/GSM - automatisch verbinden
WCDMA/GSM - automatisch verbinden
Alleen WCDMA
Alleen GSM
De laatste optie alleen GSM is 2G
Op jouw toestel kan het iets afwijken, maar het helpt je misschien op weg.
Hier werkt dat idd em hard op 2g zetten.
Ik heb sinds 2 dagen precies hetzelfde probleem. Alles werk behalve 3G.
En nog steeds, Simyo, wanneer gaat hier iets aan gebeuren, want dit is klote.
Ik heb ook mijn instellingen hersteld. Ik heb het ook met de Simyo instellingen geprobeerd en handmatig ingesteld en de gsm gereset, maar niks werkt. Het internet werkt alleen met E en H+ netwerk.
Hoi TDJ, Casper15567 en Ruud1988 :)
Allereerst onze excuses dat er nog geen moderator heeft gereageerd in dit topic. Helaas was het topic nog niet eerder te zien voor ons, wat we natuurlijk meteen gaan uitzoeken.
Dat gezegd hebbende, geef ik ook graag aan dat ik het erg vervelend vind om te horen dat jullie allemaal geen 3G ontvangen. Er zijn al wat alarmbelletjes afgegaan hier, omdat er plotseling veel vragen over binnenkomen. Helaas hebben we de oorzaak nog niet weten te achterhalen. Daarom heb ik jullie 06-nummers doorgegeven aan onze technische afdeling en aan de netwerkspecialisten van KPN.
Toch wil ik nog wel een paar dingen weten, zodat we er verder onderzoek naar kunnen doen:
- Welke telefoons gebruiken jullie precies?
- Heb je dit overal?
- Welke APN hebben jullie nu ingesteld?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes, Tiury
Allereerst onze excuses dat er nog geen moderator heeft gereageerd in dit topic. Helaas was het topic nog niet eerder te zien voor ons, wat we natuurlijk meteen gaan uitzoeken.
Dat gezegd hebbende, geef ik ook graag aan dat ik het erg vervelend vind om te horen dat jullie allemaal geen 3G ontvangen. Er zijn al wat alarmbelletjes afgegaan hier, omdat er plotseling veel vragen over binnenkomen. Helaas hebben we de oorzaak nog niet weten te achterhalen. Daarom heb ik jullie 06-nummers doorgegeven aan onze technische afdeling en aan de netwerkspecialisten van KPN.
Toch wil ik nog wel een paar dingen weten, zodat we er verder onderzoek naar kunnen doen:
- Welke telefoons gebruiken jullie precies?
- Heb je dit overal?
- Welke APN hebben jullie nu ingesteld?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes, Tiury
Ik heb een Samsungs S5 mini. Dit toestel is nu 4 Maanden oud.
Ik woon in zuid-limburg en ik werk in Eindhoven. Ik heb overal dit probleem.
APN staat nu bij op portalmmm.nl
Groetjes, Ruud
Ik woon in zuid-limburg en ik werk in Eindhoven. Ik heb overal dit probleem.
APN staat nu bij op portalmmm.nl
Groetjes, Ruud
hebben jullie toevallig de app van uncharted geinstalleerd? nadat ik deze heb verwijderd werkt mijn 3G weer normaal, toeval?
Nee ik heb alleen de apps, whatsapp, facebook, ANWB wegenwacht, tvgids, simyo verbruiks app en de standaard samsung apps
De telefoons die ik geprobeerd heb zijn de HTC one mini 2 en de Lumia 640, ik heb zowel de Simyo APN (portalmmm.nl) en de APN van KPN geprobeerd maar beide werken niet (ik gebruik nu gewoon de Simyo APN weer). Ik heb dit probleem overal (al ben ik de laatste paar weken alleen in het oosten van het land geweest).
De app van uncharted verwijderen hielp ook niet, was gewoon toeval dat het 3g toevallig weer werkte, nu gewoon weer geen verbinding op 3g. Alleen het supertrage 2g werkt nog.
Hoi allemaal,
Hartstikke bedankt voor jullie vlotte reacties en uitgebreide antwoorden. Dit heeft enorm geholpen bij het vinden van het probleem 🙂. We hebben zojuist bericht gekregen van de KPN netwerkspecialisten dat ze een oplossing hebben gevonden en meteen hebben uitgevoerd op het netwerk. Zodra je de telefoon opnieuw opstart, zou je hier gelijk het effect van moeten merken.
Willen jullie dit eens doen en jullie bevindingen doorgeven aan mij?
Alvast bedankt!
Groetjes, Tiury
Hartstikke bedankt voor jullie vlotte reacties en uitgebreide antwoorden. Dit heeft enorm geholpen bij het vinden van het probleem 🙂. We hebben zojuist bericht gekregen van de KPN netwerkspecialisten dat ze een oplossing hebben gevonden en meteen hebben uitgevoerd op het netwerk. Zodra je de telefoon opnieuw opstart, zou je hier gelijk het effect van moeten merken.
Willen jullie dit eens doen en jullie bevindingen doorgeven aan mij?
Alvast bedankt!
Groetjes, Tiury
Ik heb de gsm 2x uit- en aangezet, maar het probleem houdt zich aan.
Hoi Ruud1988, ik heb het zelf ook al 2x geprobeerd. Ook hier hetzelfde verhaal!!!
Werkt weer als een zonnetje hier
Hier ook nog hetzelfde probleem 😞
Ook ik heb er nog steeds last van, nadat ik al gebeld heb met klantenservice , waar ze vanuit simyo zijde een aantal dingen veranderd hebben en oko de technicians van KPN naar laten kijken, maar helaas nogs teeds geen mobiel internet op mijn iPhone 6.
Hier ook problemen met 3G met samsung galaxy express en samsung S3 mini
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.