.

Beantwoord

Geen 3G meer, hoe kan dit?



Toon eerste bericht

131 reacties

Beste Simyo service,

Sinds afgelopen dinsdag (17mei) heb ik geen 3g netwerk en enkel internet via wifi.
Onhandig als je je telefoon gebruikt voor je werk.

Ik heb een Iphone 6s.

Ik hoor graag wat er aan gedaan kan worden. Álle bovengenoemde oplossingen werken niet.
Reputatie 7
Badge +9
Beste nummer,

In de eerste plaats is het niet verstandig om je nummer hier te plaatsen, een moderator zal je gebruikersnaam aanpassen.

Ik hoop dat de netwerkspecialisten je kunnen helpen, de kans is groot dat dit pas maandag kan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Helaas hebben we na het bericht van Tiury nog verschillende meldingen binnen gekregen. Uiteraard hebben we dit opnieuw doorgezet naar de netwerkspecialisten van KPN. Ondertussen zijn de problemen helemaal verholpen en zouden jullie na de 21e van mei weer een volledig goede verbinding moeten hebben.

Willen jullie aan mij laten weten of dit daadwerkelijk het geval is? Mocht dit niet zo zijn, dan ga ik vanuit hier jouw simkaart handmatig aanmelden op het netwerk. Alvast bedankt voor jullie reacties.

@Franswon, bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Goedemiddag.
Dank voor het aanpassen van mijn gebruikersnaam.

Jammer genoeg heb ik nog steeds geen 3G.
Ik stel het erg op prijs als dit zsm verholpen wordt.
Hallo Angela,

Bij mij werkt de 3G ook nog steeds niet.

Ik stel het ook erg op prijs als dit z.s.m. verholpen wordt.
Hier werkt het ook nog steeds niet! Begin er wel moe van te worden dat het zolang duurt.
Nog steeds werkt het hier niet, ik begin er ook na bijna een maand wel een keer moe van te worden. Heb meerdere malen met de KPN aan de telefoon gezeten en nog werkt het niet.
Nog steeds werkt het hier niet, ik begin er ook na bijna een maand wel een keer moe van te worden. Heb meerdere malen met de KPN aan de telefoon gezeten en nog werkt het niet.

Same here, en simyo zegt dat ze er niks aan kunnen doen. 😞
Reputatie 5
Badge +9
@DijkMijk, Ruud1988, TDJ en casper15567

Wat vervelend dat jullie 3G het nog niet doet. Ik heb voorgesteld om jullie tijdelijk (weer) 4G te geven om te kijken of dit wel werkt. Dit zal in de loop van de dag omgezet worden. Doe na half 6 even je toestel uit en aan om te kijken of je internet het alweer doet!

Groetjes,
Caspar
@DijkMijk, Ruud1988, TDJ en casper15567

Wat vervelend dat jullie 3G het nog niet doet. Ik heb voorgesteld om jullie tijdelijk (weer) 4G te geven om te kijken of dit wel werkt. Dit zal in de loop van de dag omgezet worden. Doe na half 6 even je toestel uit en aan om te kijken of je internet het alweer doet!

Groetjes,
Caspar


Dat is cool!! Ga het straks meteen testen
Beste Simyo,

Goedemorgen.
Zowel 2g, 3g als 4g doet het nog steeds niet.
Herstarten van het toestel en de bovengenoemde oplossingen mochten niet baten.

Ik heb nu ruim een week geen internet. Vorige week was het lastig en begrijpelijk dat er naar een oplossing gezocht moest worden. Nu zijn we een week verder en ik heb nog steeds geen internet én er is geen oplossing in zicht.

Simyo, naast een oplossing ben ik nu ook benieuwd hoe dit gecompenseerd gaat worden.

Ik hoor het graag.

Dank.
Beste Simyo,

Goedemorgen.
Zowel 2g, 3g als 4g doet het nog steeds niet.
Herstarten van het toestel en de bovengenoemde oplossingen mochten niet baten.

Ik heb nu ruim een week geen internet. Vorige week was het lastig en begrijpelijk dat er naar een oplossing gezocht moest worden. Nu zijn we een week verder en ik heb nog steeds geen internet én er is geen oplossing in zicht.

Simyo, naast een oplossing ben ik nu ook benieuwd hoe dit gecompenseerd gaat worden.

Ik hoor het graag.

Dank.


Same here, nog geen 4G 😕
Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen,

Hebben jullie wel de juiste instellingen voor 4G in jullie toestel gezet? Vanaf mijn mobiel is het een beetje lastig om de juiste link te plaatsen dus zoek zelf even.
Goedemorgen,

Hebben jullie wel de juiste instellingen voor 4G in jullie toestel gezet? Vanaf mijn mobiel is het een beetje lastig om de juiste link te plaatsen dus zoek zelf even.


Jazeker, alles dubbelgechecked en staat goed
Hier ook geen 4g, en 3g werkt nog steeds niet.
Beste Simyo, beste allen,

Ook ik heb al weken last van een slechte verbinding. Maak zelf gebruik van een Oneplus One toestel. Begint erg vervelend te worden... Ik zou het op prijs stellen als er een oplossing komt. Toestel al meerdere malen uit/aan gezet, toegangspunt gechecked (portalmmm.nl). Slechte verbinding is door heel het land, niet specifiek aan een regio toe te wijzen...

Ben op het KPN netwerk gaan zitten om dit soort dingen te voorkomen. Erg jammer dat ook KPN niet altijd betrouwbaar blijkt 😞
Hetprobleem ligt trouwens wel degelijk bij Simyo of ergens in de koppeling tussen KPN en Simyo. Er zit nu iemand naast me met KPN en alles werkt daar gewoon.
Bij mij is ook nog steeds niks opgelost. Ben vandaag in Eindhoven geweest. Ik heb niks gezien dat de gsm op 4G overschakelde. Alle instellingen staan goed en de gsm ondersteunt ook 4G netwerk.
Hoi allemaal,

Bij mij heeft mobiel internet het drie dagen achtereen weer gedaan (zonder dat ikzelf iets veranderd heb aan instellingen) en nu sinds twee dagen is het weer foetsie. Ik begin er langzamerhand ook moe van te worden.

En zoals hierboven ook vermeld is door iemand anders, ik denk dat het ook aan Simyo-KPN relatie ligt. Want alle andere mensen die ik ken die op het KPN netwerk zitten, daar werkt het gewoon bij.

Groet,

Appie
Beste Simyo,

Goedenavond.
Er is wederom een dag voorbij zonder 3G.
Gezien het aantal reacties hierboven is dit een aanhoudende kwestie voor meerdere gebruikers.
Een passende en aanhoudende actie hierop wordt verwacht en één reactie per dag met mogelijke oplossingen is niet voldoende.
Simyo, los dit op.

Graag een reactie.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi iedereen!

Sorry voor mijn late reactie! We gaan dit topic beter in de gaten houden.

Het leek er even op dat KPN het probleem had opgelost, maar helaas hebben meerdere klanten nog steeds last van dit probleem. Dit is enorm vervelend. Ik hoop dus ook dat dit snel opgelost kan worden door KPN.

Wij kunnen het helaas niet oplossen, omdat het te maken heeft met een groter netwerkprobleem. KPN is dan de eindverantwoordelijke en zij zijn heel hard bezig om dit op te lossen. Het kan mogelijk zijn dat klanten van KPN/Telfort/Simyo wel internetverbinding hebben. Dit komt omdat het een kleine groep klanten betreft die last hebben van dit probleem. Uiteraard is elke klant er één te veel.

We hebben voor iedereen de instellingen op jullie simkaarten handmatig aangepast op verzoek van de netwerkspecialisten van KPN. Hierdoor worden jullie als het ware volledig handmatig op het 3G-netwerk aangemeld. Kunnen jullie de toestellen een kwartier lang uitgeschakeld laten en vervolgens weer aan doen? We horen natuurlijk graag of dit heeft gewerkt.

Jullie geduld stellen wij natuurlijk zeer op prijs. We gaan daarom ook hard nadenken over een kleinigheidje waarmee we jullie een glimlach kunnen bezorgen!

Iedereen die actief bezig is geweest met het helpen van elkaar, enorm bedankt! Jullie zijn toppers. Samen staan we immers sterk.

Groetjes,
Ilias
Beste Ilias,

Ik wilde net weer reageren met het bericht dat mijn verbinding inmiddels helemaal niet meer werkte. Nu snap ik waarom. Bedankt voor de terugkoppeling. Inmiddels heb ik weer een verbinding. Ik ben benieuwd of het probleem nu is verholpen. I'll keep you posted 🙂
Beste Ilias,

Ik wilde net weer reageren met het bericht dat mijn verbinding inmiddels helemaal niet meer werkte. Nu snap ik waarom. Bedankt voor de terugkoppeling. Inmiddels heb ik weer een verbinding. Ik ben benieuwd of het probleem nu is verholpen. I'll keep you posted :)


Om mijzelf maar even te quoten: helaas. Verbinding blijft prut met peren 😞
Beste Ilias,

Ik wilde net weer reageren met het bericht dat mijn verbinding inmiddels helemaal niet meer werkte. Nu snap ik waarom. Bedankt voor de terugkoppeling. Inmiddels heb ik weer een verbinding. Ik ben benieuwd of het probleem nu is verholpen. I'll keep you posted :)


Hier ook, echt drama!

Om mijzelf maar even te quoten: helaas. Verbinding blijft prut met peren :(
Beste Ilias/Simyo,

Dank voor de uitgebreide reactie.
Jammer genoeg heeft het niet geholpen en ben ik nog steeds 3G-loos.

Wat is daadwerkelijk het probleem en waarom duurt dit zo lang?

Reageer