Ey,
Sinds een 2/3tal dagen heb ik last dat ik geen 3G meer heb en wel nog 2G. Ik zie het teken wel van 3G bovenin me HTC one m8 maar er komt geen data door. Als ik deze hard op 2G zet werkt het wel. Ik heb dit getest op meerdere plekken rondom Ede. Iemand een idee? Opnieuw opstarten/instellen heb ik allemaal al gedaan.
Bladzijde 4 / 6
Ik was even een paar dagen weg, hier ook nog steeds drama.
Mijn telefoon is ook 4g ready. Er is al gezegd dat dit zou zijn aangezet, is dat niet gedaan of?
Mijn telefoon is ook 4g ready. Er is al gezegd dat dit zou zijn aangezet, is dat niet gedaan of?
Hallo allen,
Maandag zal ongetwijfeld een update van een moderator volgen, het lijkt een lastig probleem te zijn, de moderatoren zijn ook afhankelijk van de netwerkspecialisten van KPN en Simyo om jullie verder te kunnen informeren.
Maandag zal ongetwijfeld een update van een moderator volgen, het lijkt een lastig probleem te zijn, de moderatoren zijn ook afhankelijk van de netwerkspecialisten van KPN en Simyo om jullie verder te kunnen informeren.
Hoi allemaal,
Zoals Franswon al goed heeft uitgelegd, zijn wij afhankelijk van informatie vanuit KPN. Uiteraard zitten we er bovenop en proberen we zoveel mogelijk los te peuteren. De vorige keer zijn jullie niet op 4G gezet, omdat het probleem toen opgelost zou moeten zijn. Zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven, had dit beter gecommuniceerd moeten worden door ons. Mijn excuses.
Zojuist heb ik de bevestiging gehad dat iedereen op 4G gezet is vanochtend. Ik wil jullie vragen om de instellingen van je telefoon waar nodig aan te passen en de telefoons opnieuw op te starten. Kunnen jullie mij vertellen of 4G werkt?
@Franswon, bedankt voor je bericht :)
Groetjes,
Angela
Zoals Franswon al goed heeft uitgelegd, zijn wij afhankelijk van informatie vanuit KPN. Uiteraard zitten we er bovenop en proberen we zoveel mogelijk los te peuteren. De vorige keer zijn jullie niet op 4G gezet, omdat het probleem toen opgelost zou moeten zijn. Zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven, had dit beter gecommuniceerd moeten worden door ons. Mijn excuses.
Zojuist heb ik de bevestiging gehad dat iedereen op 4G gezet is vanochtend. Ik wil jullie vragen om de instellingen van je telefoon waar nodig aan te passen en de telefoons opnieuw op te starten. Kunnen jullie mij vertellen of 4G werkt?
@Franswon, bedankt voor je bericht :)
Groetjes,
Angela
4G werkt hier!
Ik sta nu inderdaad op 4g, ik kreeg alleen wel een smsje dat ik nu buiten mijn bundel data verbruik. Terwijl ik nog 978 MB over heb.
De 4G oplossing is leuk, maar niet voor mij. Ik heb een OnePlus One toestel. Dat toestel kan 4G ontvangen maar niet op de bandbreedte van KPN... KPN zit op de 800Mhz frequentie. OnePlus op de 1800.
Kortom: wat kan er voor mij gedaan worden?
En blijven roepen dat jullie excuses maken voor de slechte communicatie begint ook een beetje flauw te worden 😞
Kortom: wat kan er voor mij gedaan worden?
En blijven roepen dat jullie excuses maken voor de slechte communicatie begint ook een beetje flauw te worden 😞
Ik heb mijn instellingen voor de zekerheid nog opnieuw voor 4G ingesteld en mijn telefoon een kwartier uit gehad en opnieuw aangedaan. Het lijkt wel steeds verbinding te willen maken met 4G maar helaas heb ik nog steeds geen werkend internet.
Update van mijn zijde: mobiel internet heeft in de tussentijd nog steeds niet gewerkt. Na het bericht van Angela vanochtend heb ik de instructies opgevolgd, maar helaas werkt 4G niet.
Ik zie voor 1 seconde het 4G symbool verschijnen en dan switched de telefoon automatisch naar 3G die het dus niet doet.
Het lijkt erop alsof ik er dus afgekicked wordt ofzo. Anyway, voor mij wordt het nu ook uitermate vervelend, en ik zal dan net als DijkMijk moeten zoeken naar een andere provider als dit niet binnen enkele dagen wordt opgelost.
Groeten,
Appie
Ik zie voor 1 seconde het 4G symbool verschijnen en dan switched de telefoon automatisch naar 3G die het dus niet doet.
Het lijkt erop alsof ik er dus afgekicked wordt ofzo. Anyway, voor mij wordt het nu ook uitermate vervelend, en ik zal dan net als DijkMijk moeten zoeken naar een andere provider als dit niet binnen enkele dagen wordt opgelost.
Groeten,
Appie
Rectificatie aangaande mijn eerdere bericht over 4G: blijkbaar heb ik het (op sommige plekken?) toch wel! Nadat mijn verbinding weer was weggevallen heb ik het toestel herstart. Ineens stond er een 4G-logo rechtsboven in het scherm. Speedtest uitgevoerd en heb een download van 32 Mb en upload van 21 Mb!
Kennelijk beschikt KPN tegenwoordig ook over de 1400 Mhz band voor 4G of is hier iets magisch aan de hand? 😃
Kennelijk beschikt KPN tegenwoordig ook over de 1400 Mhz band voor 4G of is hier iets magisch aan de hand? 😃
@PlagueVeritas, ik snap dat je de excuses niet altijd kan waarderen, maar in sommige gevallen kan ik weinig anders aanbieden 😞 Het klopt dat KPN hard bezig is om 4G ook op 1800 Mhz beschikbaar te maken. In veel grote steden is dit al aanwezig 🙂 Om die reden kun jij waarschijnlijk al gebruik maken van 4G. Gelukkig!
@casper15567, dat valt te verklaren! Je hebt deze maand een gratis MB bundel van ons gekregen. Je waarschuwingssms'jes worden hier niet op aangepast. Je extra MB's zijn dus ingegaan nu. Je krijgt ook over deze bundel weer sms'jes 🙂
@MMP & AppieChappie, de 4G optie is netjes aangezet en staat helemaal juist op het netwerk. Hier kan het dus eigenlijk niet mee te maken hebben. Hebben jullie de APN aangepast? Of staat deze nog op portalmmm.nl (dit is degene die wij aanraden)
Verder ben ik nog steeds aan het rondvragen hoe het ervoor staat. KPN heeft opnieuw aangegeven dat het probleem opgelost is. Ik wil niet weer loze beloftes doen, en heb jullie dus nog niet van 4G afgehaald. Kan 1 van jullie met een werkende 4G verbinding, zijn telefoon weer eens op 3G forceren en checken wat dit doet. Op het moment dat het niet werkt, meld mij dan even jou postcode gebied. Dan bel ik hiermee direct de netwerkspecialist van KPN. Blijf verder vooral lekker gebruik maken van 4G 🙂 Zo lang het niet opgelost is, zal ik je hier niet vanaf halen.
Groetjes,
Angela
@casper15567, dat valt te verklaren! Je hebt deze maand een gratis MB bundel van ons gekregen. Je waarschuwingssms'jes worden hier niet op aangepast. Je extra MB's zijn dus ingegaan nu. Je krijgt ook over deze bundel weer sms'jes 🙂
@MMP & AppieChappie, de 4G optie is netjes aangezet en staat helemaal juist op het netwerk. Hier kan het dus eigenlijk niet mee te maken hebben. Hebben jullie de APN aangepast? Of staat deze nog op portalmmm.nl (dit is degene die wij aanraden)
Verder ben ik nog steeds aan het rondvragen hoe het ervoor staat. KPN heeft opnieuw aangegeven dat het probleem opgelost is. Ik wil niet weer loze beloftes doen, en heb jullie dus nog niet van 4G afgehaald. Kan 1 van jullie met een werkende 4G verbinding, zijn telefoon weer eens op 3G forceren en checken wat dit doet. Op het moment dat het niet werkt, meld mij dan even jou postcode gebied. Dan bel ik hiermee direct de netwerkspecialist van KPN. Blijf verder vooral lekker gebruik maken van 4G 🙂 Zo lang het niet opgelost is, zal ik je hier niet vanaf halen.
Groetjes,
Angela
Angela, ik heb mijn htc hard op 3G gezet en dat werkt nog niet. 4G werkt wel 🙂
Hoi Angela,
Ik heb de APN op portalmmm.nl staan. Dit klopt toch? Zodra ik enkel mobiel internet heb ingeschakeld zie ik de 4G+ knipperend boven in mijn scherm verschijnen. Wanneer ik naar mobiele netwerken ga zie ik onder netwerkoperators knipperend simyo staan. Het lijkt dus alsof ik wisselend van simyo netwerk wordt afgekickt/geen verbinding kan maken.
Ik heb ook handmatig de APN ingesteld van portalmmm.nl zoals jullie ook op de website aanbevelen voor 3G en 4G. Ik zou verder niet goed weten of er nu iets verkeerds is ingesteld of wat ik nog zou kunnen aanpassen?
Ik heb de APN op portalmmm.nl staan. Dit klopt toch? Zodra ik enkel mobiel internet heb ingeschakeld zie ik de 4G+ knipperend boven in mijn scherm verschijnen. Wanneer ik naar mobiele netwerken ga zie ik onder netwerkoperators knipperend simyo staan. Het lijkt dus alsof ik wisselend van simyo netwerk wordt afgekickt/geen verbinding kan maken.
Ik heb ook handmatig de APN ingesteld van portalmmm.nl zoals jullie ook op de website aanbevelen voor 3G en 4G. Ik zou verder niet goed weten of er nu iets verkeerds is ingesteld of wat ik nog zou kunnen aanpassen?
Heb je deze gevolgt: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/ ?
@TDJ ja dank, precies die heb ik gevolgd!
Echter zonder restultaat dus..
@MMP, zou je als APN eens KPN4G.nl willen instellen? Ik heb erg benieuwd of dit het oplost voor je.
@TDJ, bedankt voor het testen! Het ziet er dus nog niet zo goed uit op 3G, helaas. Op welke postcode heb jij er last van?
Groetjes,
Angela
@TDJ, bedankt voor het testen! Het ziet er dus nog niet zo goed uit op 3G, helaas. Op welke postcode heb jij er last van?
Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
Mijn APN staat nog steeds op portalmmm.nl
En nog steeds zonder internet 😞
Mijn APN staat nog steeds op portalmmm.nl
En nog steeds zonder internet 😞
@TDJ, bedankt voor het testen! Het ziet er dus nog niet zo goed uit op 3G, helaas. Op welke postcode heb jij er last van?
671* op verschillende plekken (alleen met 3g)
Ik zie bij mij de 4G symbool verschijnen, maar doet net als 3G ook niks. Ik heb nog niks gemerkt van verbetering.
Simyo/Angela,
Goedenavond.
Een dag verder en nog steeds geen 3G of 4G.
Nogmaals mijn bericht van gister:
Dit duurt te lang en álle oplossingen die aangedragen worden werken niet!
Geen 2g, 3g, geen 4g oftewel al bijna twee weken geen internet.
Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en mijn bereikbaarheid onderweg is minimaal.
Dit is voor mijn werk zeer onwenselijk en ik verwacht een oplossing van Simyo in de komende dagen.
Mocht dit om wat voor reden niet lukken zal ik mijn bereikbaarheid bij een andere provider gaan zoeken en de samenwerking met Simyo beëindigen.
Goedenavond.
Een dag verder en nog steeds geen 3G of 4G.
Nogmaals mijn bericht van gister:
Dit duurt te lang en álle oplossingen die aangedragen worden werken niet!
Geen 2g, 3g, geen 4g oftewel al bijna twee weken geen internet.
Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en mijn bereikbaarheid onderweg is minimaal.
Dit is voor mijn werk zeer onwenselijk en ik verwacht een oplossing van Simyo in de komende dagen.
Mocht dit om wat voor reden niet lukken zal ik mijn bereikbaarheid bij een andere provider gaan zoeken en de samenwerking met Simyo beëindigen.
Goedemiddag allemaal,
Wat vervelend om te lezen dat er nog steeds zoveel problemen zijn met het mobiele internet :(
Ik begrijp heel goed dat dit te lang duurt en dat het frustrerend is dat de aangedragen oplossingen nog niet hebben geholpen. We doen echt ons uiterste om jullie zo goed en zo snel mogelijk te helpen, helaas is de oplossing niet voor elke klant hetzelfde.
Voor Appiechappie, TDJ en DijkMijk is de optie 4G aangezet. Gek genoeg werkt het alleen bij TDJ.
@Appiechappie en DijkMijk Ik las dat jullie beiden gebruik maken van een iPhone 6. Zouden jullie op je telefoon via 'Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data', willen kijken of Gesprekken en data op 4G staan?
@Ruud1988 Voor jou heb ik nu de optie 4G aangezet. Het kan even duren voordat dit is verwerkt. Zou jij je telefoon over een uurtje uit en weer aan willen zetten? Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost.
Groetjes,
Sean
Wat vervelend om te lezen dat er nog steeds zoveel problemen zijn met het mobiele internet :(
Ik begrijp heel goed dat dit te lang duurt en dat het frustrerend is dat de aangedragen oplossingen nog niet hebben geholpen. We doen echt ons uiterste om jullie zo goed en zo snel mogelijk te helpen, helaas is de oplossing niet voor elke klant hetzelfde.
Voor Appiechappie, TDJ en DijkMijk is de optie 4G aangezet. Gek genoeg werkt het alleen bij TDJ.
@Appiechappie en DijkMijk Ik las dat jullie beiden gebruik maken van een iPhone 6. Zouden jullie op je telefoon via 'Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data', willen kijken of Gesprekken en data op 4G staan?
@Ruud1988 Voor jou heb ik nu de optie 4G aangezet. Het kan even duren voordat dit is verwerkt. Zou jij je telefoon over een uurtje uit en weer aan willen zetten? Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost.
Groetjes,
Sean
Staan de MCC / MNC / APN-type wel ok ?
Beste Sean,
Gesprekken en data staan op 4G maar helaas werkt het nog steeds niet.
groet,
Appie
Gesprekken en data staan op 4G maar helaas werkt het nog steeds niet.
groet,
Appie
Ha Angela,
Sinds vanochtend lijkt 4G zo waar te werken wanneer de APN op KPN4G staat. Heel prettig dat ik na ruim 2 weken weer bereikbaar ben. Ik hoop dat het 3G probleem ook spoedig opgelost kan worden.
Sinds vanochtend lijkt 4G zo waar te werken wanneer de APN op KPN4G staat. Heel prettig dat ik na ruim 2 weken weer bereikbaar ben. Ik hoop dat het 3G probleem ook spoedig opgelost kan worden.
Beste Simyo,
Sinds vanochtend werkt de 4G weer bij mij en heb ik eindelijk weer internet, (maar 3G werkt nog niet)
Ik heb vorige maand een extra bundel (500MB ) van 5 euro aangeschaft, waar ik door deze problemen geen gebruik van heb kunnen maken, zou ik dit terug kunnen krijgen?
Groeten,
Appie
Sinds vanochtend werkt de 4G weer bij mij en heb ik eindelijk weer internet, (maar 3G werkt nog niet)
Ik heb vorige maand een extra bundel (500MB ) van 5 euro aangeschaft, waar ik door deze problemen geen gebruik van heb kunnen maken, zou ik dit terug kunnen krijgen?
Groeten,
Appie
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.