.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?


Reputatie 3
Badge +5
Voorbeelden:
Android
iOS (iphone)
Windows Mobile
Windows Phone
Symbian
Bada (samsung's eigen systeem)

261 reacties

Voordeel van Sandbox is ook dat het besturingssysteem vrij goed beschermt is tegen virussen door foute apps. Dit omdat de apps gescheiden van het besturingssysteem worden geïnstalleerd.
Reputatie 6
Badge +10
Kijk, dat noem ik nog eens fijne uitleg professors! Ik stuur het meteen even door naar Caspar 🙂!
Reputatie 7
Badge +9
Op zich was dit altijd wel een gezellige topic. Toch? :?:P

Ikzelf heb nu, naast mijn iPads en alle andere IOS appelemoesproducten, een kleine Android pad erbij.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi!

Hoe bevalt je Android tablet, De Leon? Ik ben ook omringd door Apple producten, tot ik een Nexus tablet aangeschaft heb. Uiteindelijk heb ik die Nexus verkocht, en ga ik binnenkort gewoon weer een iPad mini kopen. Ik heb gemerkt dat ik een zekere consistentie wel waardeer, als het om mijn elektronische spulletjes aan komt, haha :P

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Ik snap wat je bedoelt met consistentie Jihane, vandaar dat ik iPads en iPhones heb. Ik vind IOS gewoon een fijner OS.
De Asus zenpad heb ik puur gekocht vanwege het doel, in bed nog even Replay tv kijken met de Ziggo app (Superhandig, tot een week terug van heel veel zenders alles terug kunnen kijken in HD) en nog wat op YouTube ofzo. En omdat 'ie maar 7" is en licht en redelijk geprijsd en ik een iPad mini voor dat doel net even te duur, te groot en te zwaar vind.
Wat me stoort aan deze merken met Android is al die bloatware zooi die er standaard op staat en waar niemand zin in heeft. En het veelgeprezen voordeel van het OS dat je er lekker zelf je gang in kan gaan, het kiezen van andere iconen enz. en klooien met je schermen....dat boeit mij niet. Wat nog wel mooi is dat er Android Lullipop op staat of zoiets en misschien dat er zelfs nog een update met sticky Marshmallows erin aan komt of zoiets. Dus dat is bijzonder.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien ook nog wel Nougat de leon, of lust je dat niet? 😃
Weet je franswon, big S heeft voor appulluhflap gewerkt en dat plaatst alles in een ander perspectief. :):D Zeker met die S3 mini als ultieme redding van big...de l.. ;)

*****
On topic
******

Foontjes. .
Ik heb nooit een Apple product gehad wel Android 4.2.2 en Windows, van die 2 bevalt Android me beter omdat sowieso je meer keuze in Apps hebt en Android heeft actueler apps.
Windows, een potentieel goed product, is sinds de inlijving bij Microsoft minder kanshebber, helaas.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi De Leon,

Aha! Ja, snap ik! Die Apple producten zijn inderdaad nogal prijzig, zeker als je een tablet aanschaft voor zo'n specifiek doel (Replay TV, YouTube).

@ Franswon: Hahaha, ja, het is wat hè, met die Lollipops en Marshmellows enzo.

@ Friesian: Android heeft stiekem wel actuelere apps enzo, dat klopt. Toch heb ik een Apple-hartje. Denk je dat je ooit een Apple-product aan gaat schaffen?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Wat betreft je laatste @. Ik betwijfel het...wie zich in het verleden wel eens negatief uitgelaten heeft over Apple....die blijft voor eeuwig in het vizier van de Apple fanboys en daar is niets meer aan te doen. 🆒
Wat betreft je laatste @ Ik betwijfel het

Hoe zou de leon hierbij komen? Ik weet het niet....iemand? 😃 Wel fijn dat ik goed kan slapen en die vizier kiekende geen oog dicht doen. :S
Reputatie 7
Badge +10
Hoi!

Achter het Apple-vizier slapen we nooit, Friesian.

🙂
Wist je dat er meiskuhs bestaan welke Apple fanboys zijn en slapeloze nachten hebben vanwege Friesian? Zou dat alleen komen door Apple adoratie? 😛 Ieder zijn hobby. :8

Ooops verkeerd topic, sorry. 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hahaha, Friesian!

Zelf ben ik een Android- fan. Ik weet niet waarom als ik heel eerlijk ben. Gewenning geweest. Ik stap heel moeilijk over van iets dat ik gewend ben. Heb ik ook met restaurants, kappers, etc. Kan het ook komen omdat ik veel Dragonball Z keek en de Android Saga één van de tofste vond? Ik weet het niet. Het ligt echter diep.

Android, I love you.
Goed nieuws voor alle Apple fanboys.

Ik ben toch gezwicht en heb een Apple-product gekocht. Kon de verleiding niet weerstaan.

Na al die slapeloze nachten.
Jullie kunnen eindelijk achter het Apple-vizier vandaan. :P




🆒
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

En, hoe bevalt het?

Ik zelf ben ook overgestapt van Android naar Apple, maar dan een half jaar geleden. Ik ben er echt heel blij mee. Vooral het FaceTimen is een heel leuke extra aan Apple producten. Ik weet dat je ook mogelijkheden hebt om te beeldbellen met Android telefoons, maar FaceTime werkt erg soepel en iedereen die een iPhone heeft, heeft de app. Je hoeft er niets aparts voor te downloaden bijvoorbeeld. Tot nu toe bevalt het dus prima 🆒

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Hey iedereen,

Ik ben een developer voor apps, in iedere geval amateur en meer voor het proberen en leren, daarvoor is Android perfect. Apple daarentegen is veel moeilijker gemaakt om te programmeren omdat je het ook echt op Apple moet compilen, en dat kost dan weer een paar duizend euro voor een speciale laptop om te programmeren. Dit gaat mij iets te ver.
Ook is het op Android veel opener qua instellingen en heb je vaak meer opties(niet altijd apple fans).

Op dit moment heb ik Android 6.0 en ben daar erg tevreden mee ook omdat je nu per app de permissies kan toewijzen, bij bijna elke android update zijn er veel opimalisaties voor de processor en het geheugen waardoor de software nog beter gebruik maakt van de hardware. Daarnaast vind ik het fijn om de laatste software te hebben omdat er vaak leuke dingen meekomen. Zo is er met Android 7.0 ookwel Nougat (eergisteren uitgekomen) een splitscreen functie waardoor je 2 apps op je scherm tegelijk naast elkaar kunt gebruiken. Ook krijg je nu Instant apps op Android waardoor je zonder een app te downloaden de app kunt gebruiken.

met vriendelijke groet,

Paul

Post Scriptum: Een lang antwoord ik weet het, vond het gewoon een erg interessante vraag.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi PaulH,

Wat enorm leuk dat je een developer bent. Toevallig begin ik in september met een HBO cursus Java Programmeren. Een oude passie weer tot leven brengen. Wellicht dat het me van pas komt! Android is inderdaad veel toegankelijker dan iOS van Apple. Ik heb ook een vermoeden dat dat een van de grote redenen is dat mensen die voor Android kiezen om die reden niet bij Apple willen zijn.

Ik kijk enorm uit naar de Android 7.0. Laten we hopen op een meesterwerk!

Lang, maar zeer nuttig antwoord! We leren je nu al erg goed kennen. Leuk!

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
Badge +9
Android is inderdaad veel toegankelijker dan iOS van Apple. Ik heb ook een vermoeden dat dat een van de grote redenen is dat mensen die voor Android kiezen om die reden niet bij Apple willen zijn.

Groetjes,
Ilias


Maar als al die hatseflatserij je niet bijster interesseert, laat staan dat je er diep van onder de indruk bent, tja.....dan is mijn ervaring -ook een Android foon en tablet in bezit en ermee gewerkt hebbende- dat ik veel liever werk met IOS en / op mijn Appletjes. Niet zo'n flauwekul allemaal. 🆒;)
Reputatie 3
Badge +5
Hahaha, dan kan! Wellicht dat ik ooit zal kiezen voor een iPhone om er heel goed aan te wennen en ook een iPhone fan te worden. HA! Grapje.

Hihi!

Groetjes,
Ilias
Eigenlijk is het best te verklaren waarom een groep mensen voor Apple en Simyo kiezen. Ze zijn gewoon fan van dezelfde kleur.
🙂
Reputatie 5
Badge +6
Eigenlijk is het best te verklaren waarom een groep mensen voor Apple en Simyo kiezen. Ze zijn gewoon fan van dezelfde kleur.
:)


Oranje?
:D
BTW wit is geen kleur.

Groet Paul

BTW wit is geen kleur.


Daarom is er de speciale Simyo k(/t)aartkleur.
🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hahaha, interessante verklaring Friesian! Geen kleur bestaat niet 😛, ook wit is een kleur die er is in allerlei varianten. Als je wit laat vallen, heb je gebroken wit 😃!

Verder past die taart eigenlijk het best bij Android gebruikers. Android is heel slim. Ze geven hun software de naam van eten. Liefde gaat door de maag. Ik ben benieuwd naar een onderzoek van gewicht tussen Apple gebruikers en Android gebruikers.

Ik heb in ieder geval wel zin in een Nougat!
Interessant, dus het wachten is/zou kunnen zijn op.....KOMTIE....?
Android hutspot, Android haggis voor Scotsman en de overigen, Android bratwurst, Android vogelnestjessoep......
Android sushi (aerme fiscus van Simyo:))

Als toegift... Android appeleflap, Android appelemoes.
Reputatie 3
Badge +5
Friesian, hahahaha! Stel je eens voor dat Android met een meesterlijke Iliasachtige reclame komt:

Een nieuwe update voor Android waarmee we onze concurrent laten zien dat het een 'Piece of Cake' is om hen te verslaan. Wij introduceren de Android Apple Pie.

Ik huil.

Reageer