.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?



Toon eerste bericht

261 reacties

Reputatie 7

@Ray  Hahahaha!! :thumbsup_tone2:

Hoe is de staat van de iPhone 6S 64GB? Optisch en de accu (zie batterij in instellingen)?

 

@RicoK 

 

Telefoon is optisch is goede staat. Naast de camera is er een klein beetje verf / lak af. 

 

Als je maximum capaciteit bedoelt dan is dat 100&. 

Reputatie 7

@Ray  Nice! Dan heeft de refurbisher waarschijnlijk de accu vervangen. 

Reputatie 7
Badge +9

 

Als je maximum capaciteit bedoelt dan is dat 100&. 

Als dat daar staat, dan hebben ze er een nieuwe batterij in gezet.:thumbsup:

Gefeliciteerd en laat maar es wat horen wat je ervan vindt. Vind je het niks, tja...dan zullen we je helaas niet in de club van de Apple fanboys op kunnen nemen.

@RicoK Ik blijf jouw Avatar uiterst treffend vinden voor jou. Net als mijn oog trouwens dat hier maar blijft loeren. :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +6

   

Hallo jong en lui,

 

ik tiep dit bericht met de iphone

😁

 

Yesss hij is er eindelijk, veel plezier ermee Ray! Ik ben benieuwd of je wordt toegelaten in de fanclub, maarja dat is natuurlijk afhankelijk van jouw ervaring... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +9

Van @Ray horen we voorlopig niks meer want die is met ‘ze dingetje’ aan het spelen. :yum:

Reputatie 7

 

@RicoKIk blijf jouw Avatar uiterst treffend vinden voor jou. Net als mijn oog trouwens dat hier maar blijft loeren. :rolling_eyes:

 

@de leon Ja, mijn avatar blijft nog altijd van kracht. Ooit eens via Google afbeeldingen gevonden en licht bewerkt ;)

Reputatie 7
Badge +9

Laat me raden @RicoK één voor één een rood kruis zetten door OS-en die het ooit wel waren maar nu niet meer zijn.

Van @Ray horen we voorlopig niks meer want die is met ‘ze dingetje’ aan het spelen. :yum:

Ik zal van het weekend ergens wel even een mooi verhaaltje schrijven over mijn eerste belevenissen met mijn “dingetje” :wink:

Zoals gezegd zou ik in het weekend mijn eerste iOS belevenissen plaatsen als fervent Android gebruiker.

 

Het begin

Ik kreeg het toestel op donderdagavond. Uit de doos gehaald en op de lader gezet. Eerst maar even helemaal volladen dacht ik. Het toestel ging echter meteen aan. Dus tja, tijdens het laden verbind ik hem vast met wifi kan geen kwaad. Ik ben trouwens altijd ongeduldig met nieuw speelgoed. Simkaart plaats ik (nog) niet, ik hou m’n Android telefoon voorlopig nog als m’n dagelijks apparaat (waarom lees je verder) 

Wat heb ik vervolgens gedaan;

  • Gegevens van m’n android telefoon overgezet ( zoals sms berichten, contacten etc.) 
  • Apple ID aangemaakt.
  • En een update naar de laatste versie gedaan. Hij had al iOS 13 maar niet de laatste.
  • Siri aan mijn zwoele stem laten wennen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Eerste indruk

Het viel mij eigenlijk meteen op hoe vlotjes het navigeren in het menu ging. Ik dacht dat ik had gelezen dat dit toestel 2gb aan ram heeft maar als ik zo door de instellingen struinde en apps openende had ik daar geen benul van. Alles verliep als een zeer geoliede trein. Kuddo’s iOS :clap_tone1:

Het instellingen menu vind ik ook vrij simpel en ik kon eigenlijk alles vrij snel vinden. Omdat ik al vele jaren mobiele telefoons gebruik kom je daar ook snel achter denk ik. M’n eerste indruk is dan ook zeker niet verkeerd. 

 

Apps (downloaden)

De dag erop ben ik mij gaan richten op de apps. Ik wilde graag wel enkele apps van Google erop zetten zoals Chrome, gmail, agenda, keep, drive en foto’s. Dit zijn apps die ik al jaren gebruik en prettig vind om te werken. Ook had ik gelezen dat software van Google op een iPhone de perfecte combinatie is. Het beste van 2 werelden stond er dus dat wil dan zelf ook ervaren. 

Ook heb ik enkele social media apps gedownload, waaronder Whatsapp (kom ik later op terug).

 

Simkaart

Voor een juiste beoordeling moet je de telefoon ook gewoons eens een tijdje dagelijks gebruiken met een simkaart erin. Voor ik de simkaart in de iPhone wilde plaatsen eerst maar even een back-up maken van mijn Whatsapp chats. Android doet dit in Google Drive, Apple in iCloud (heb ik begrepen). En nu komt het. Nadat ik de simkaart in de iPhone had geplaatste en Whatsapp wilde gebruiken liep ik vast op het herstellen van de gemaakte back-up. Ik kreeg alleen de optie om de back-up vanaf iCloud te halen. Hierop heb ik gezocht naar een oplossing en kwam ik hier terecht. Dit vind ik wel zonde en heeft mij doen besloten de simkaart weer in de Android telefoon te doen. Mocht iemand een suggestie hebben dan hoor ik het graag. Want het liefst wil ik vanuit die back-up gewoon verder gaan met mijn gesprekken.

Volte en VoWifi deden het wel zag ik in de instellingen.

 

Tot zover mijn eerste kleine impressie, voor nu ga ik voorlopig nog wel Android gebruiken. Niet omdat iOS slecht is, wel omdat ik te gewend met met Android en alles daar compleet is zoals m’n (soms belangrijke) Whatsapp gesprekken en omdat ik op mijn gemak wil uitzoeken hoe ik alle kan overzetten om tot een volledig oordeel te komen.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Nou @Ray  ik moet zeggen dat dit een objectieve eerlijke indruk is, die je hier neerpent. 
Een iPhone gaat altijd automatisch aan als je hem aan de lader legt, al stond ‘ie compleet uit.

Ik snap je WhatsApp dilemma goed. iCloud is een goed backup medium. Als je een backup terugzet, ziet het er bijna griezelig uit, zo goed werkt dat. Je hebt alles precies zo terug, als je het had en zoals het stond en ingesteld was. En de onderlinge synchronisatie tussen je Apple devices is een fluitje van een cent. Alles via de iCloud. Dus dat geldt ook voor WhatsApp omdat het in de kloot staat. En dat is helaas nou juist lastig voor jou. Ik ben benieuwd of je er toch een oplossing voor vindt. Zelf heb ik die ervaring niet helaas. 
 

En zoals je schrijft, je vond snel je weg in het instellingenmenu. Dat is zeker de kracht van IOS en daarom wordt het gebruiksgemak ervan zoveel hoger gewaardeerd dan Android, door testers van de consumentbond.

 

iCloud heeft standaard 5GB. Wil je meer, dan betaal je iets van 99 cent per maand voor 50 Gieg. Ikzelf heb 200 Gieg omdat ik meerdere Apple devices heb. 

Ik had iets gevonden maar is een app waarvoor je betalen moet. Lijkt mij meer iets voor als je permanent overgaat. 

 

Edit: site is erg slecht vertaald 🙈

Reputatie 7
Badge +9

 Lijkt mij meer iets voor als je permanent overgaat. 

 

 

Dat is natuurlijk ook meestal de gebruikelijke gang van zaken….meestal. Jij zit in een uitzonderingspositie. :wink:

Ikzelf heb Android uitgeprobeerd met een prepaid SIM. Overstappen zou, in mijn geval, een absolute doodzonde zijn. Gaan we hier echt niet beleven, lui. :yum:

In Android zitten wel veel verschillen. Mijn voorkeur bij Android gaat dan ook uit naar stock. Ik heb niks met die fabrikant eigen sausjes erover van bijvoorbeeld Samsung of Huawei. Gewoon zoals Android hoort te zijn. 

Misschien dat ik ook wel een prepaid kaartje haal voor de iPhone. 

Reputatie 6
Badge +6

@Ray zit hier niet iets tussen? https://www.imobie.com/support/how-to-restore-whatsapp-backup-from-android-to-iphone.htm

Misschien die optie 1 eens proberen van de week. 

Reputatie 7
Badge +9

@Ray in het andere topic zag ik een screenshot van je scherm. Lekker bezig. 😉. En organized. Zal die van mij maar niet laten zien. 😳Heb praktisch niets in mappen. Daarom zijn al mijn apps verspreid over 6 schermen inmiddels. Omdat ik te lui ben om mappen te openen. 😆

Reputatie 7

@de leon hahaha, zo herkenbaar…… Ook inmiddels 6 schermen met apps. Wel heb ik 2 mapjes op mijn 1ste scherm staan: navigatie en verkeer met navigatieapps en verkeersinfo en Financiën met bankapps, creditcard, tikkie, etc.

 

Edit: Maarre @Ray misschien moet je nu ook nog even je profiel bijwerken ;)

Reputatie 7
Badge +6

@Ray Mooie uitgebreide omschrijving! Hopelijk kun je de back-up van whatsapp binnenkort goed herstellen op de iPhone…

 

@de leon, @RicoK  hahahaha ik heb 1 keer mijn best gedaan om alles in mapjes te verdelen, maar de apps die er daarna bij zijn gekomen staan gewoon weer verspreid op 2 nieuwe schermen...:joy:

Reputatie 7
Badge +9

Apps die ik vaak gebruik staan op de twee eerste schermen. Daar heb ik ze naartoe verplaatst. Daarna wordt het allemaal wat schemeriger. Op de laatste 2 schermen kom ik niet zo vaak. Zijn een soort achterbuurten geworden. Je komt er niet of loopt er snel doorheen. 😆

Reputatie 6
Badge +6

Leeg startscherm en verder alles keurig in mapjes op een paar quick selects na :joy: There is no other way

@Bas Wat staat er in dat mapje Indonesia? Gojek en Grab etc? 😁

Reputatie 6
Badge +6

@Ray haha eigenlijk alles wat ik op vakantie specifiek nodig had! Agoda, Hostelworld, KLM, een currency converter, Airbnb, Tripadvisor, V for Wiki (genereert de Wikipedia artikelen bij je locatie), KAI Access, de app van Blue Bird, MyTelkomsel, myIM3 (ben van provider geswitcht, in die ene maand ja), maps.me, Gojek, ticket.com, Grab… Jij zal de meeste die niemand hier verder iets zegt wel kennen of niet? :joy:

Ken ze bijna allemaal @Bas Heb ze alleen niet allemaal gebruikt. Gojek, Agoda, Grab en Bluebird wel. Ik heb als providers Telkomsel en XL gebruikt. 

Reputatie 7

@Bas Netjes en georganiseerd hoor! :thumbsup_tone2:

Maarre, dit is toch een schermopname van je eigen telefoon, toch? Heb jij dan daadwerkelijk 116 App updates klaar staan????

Reageer