.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?



Toon eerste bericht

261 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Ray Die 6S zou je zeker kunnen nemen, om IOS gewoon uit te proberen. Dat is zeker geen slecht toestel. Google maar eens op reviews. Hij krijgt zeker, ook nu 5 jaar na de introductie, nog de nieuwste updates van IOS 13 (Altijd een aantal, de laatste is bijvoorbeeld 13.4.1) en mogelijk ook nog de grote update naar IOS 14 (een hoger getal betekent altijd dat er allerlei nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd) in september 2020. Dat is de verwachting tenminste. Meestal stopt Apple na 6 jaar met updates. 
Ik ben benieuwd. 2 Jaar garantie is mooi. En bij vragen kan je altijd een AMAC of APPLE store binnenlopen. De Apple fanboys daar helpen graag. Dat is hun heilige missie op deez’ aarde. 😆
 

Moet er nog wel even bijzeggen. 32 Giegels is heden ten dage niet heel ruim bemeten. Maar ik neem aan dat je er niet heel veel fotosessies mee gaat doen.

Enne...apps uit de Applestore zijn over het algemeen altijd safe. (i.t.t. android apps). Apple doet strenge controles om rommel buiten de deur te houden. 

@de leon

Op iculture stond een overzicht van sites die ze verkopen. Die met een keurmerk stonden bovenaan. Op Leap stond een iPhone 6s 64gb voor €249,- (Licht gebruikt).

 

Ik heb de gok genomen 😬 

Edit: Wordt geleverd met iOS 13

Reputatie 7
Badge +9

Dan ben ik eens benieuwd, @Ray . Keep us posted. Wanneer heb je hem in huis? 
Kan zijn dat je de allerlaatste update 13.4.1 er nog wel op moet zetten.

Dan ben ik eens benieuwd, @Ray . Keep us posted. Wanneer heb je hem in huis? 

 

Als ze hem vandaag opsturen misschien maandag, anders woensdag. 

 

Reputatie 7

@Ray wow!! Yes!! Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen!!

ik heb vorige week mijn oude iPhone 6S 64GB, naderhand door mijn vrouw overgenomen, wat de telefoon minder goed heeft gedaan, want die is gewoon iets minder zuinig (….) verkocht via Marktplaats. Inclusief het originele doosje, lader, laadkabel, documentatie, simpin en zelfs de Apple stickers (wie dat ooit bedacht heeft, want waar zijn deze nu eigenlijk voor bedoeld?). De 6S was iets gehavender geraakt en de accu was (erg) oud(er), want nog maar 79% en dan is ie echt niet meer goed genoeg. Zoals Apple zelf ook aangeeft in iOS. Eerlijk verkocht, want alles gemeld en de telefoon is ook afgehaald.
 

Ik hoop dat je een positieve ervaring met iOS gaat krijgen :wink:.

 

Ik ben zelf ook benieuwd naar mijn ervaring met iOS. Zal het dan ook zeker delen. 

Reputatie 7
Badge +9

Met een batterij van 79% kom je nog wel ergens, @RicoK . Maar verwacht geen wonderen.

Heb je toen niet meegedaan met die actie om de batterij te laten verwisselen voor €49,-? 
Ik heb nog een 6 van 5 jaar oud, waarvan de batterij nog in de 90% zit. Gebruikte hem niet zoveel. Weinig laadcycli. Twee / drie keer in de week. Ziet eruit als nieuw. Want ben zuinig en poets graag 😆. Ligt nu als tweede foon in de slaapkamer omdat ik de vaste tel eruit gemikt heb.. KPN lang genoeg geprofiteerd. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben zelf ook benieuwd naar mijn ervaring met iOS. Zal het dan ook zeker delen. 

Zal even wennen zijn maar als tweede telefoon het proberen waard. We zijn idd benieuwd naar je ervaring. Vind je IOS niks, kunnen we je hooguit tot Applemoes slaan.😄

Ik zou het laatste  maar vergeten de Leon. Als beveiliger is Ray een doorgewinterde karatekid. 

Reputatie 7

@de leon Omdat Apple zelf in haar iOS de batterij status aan geeft en dus aangeeft dat met 79% de accu echt slecht is, omdat deze dan geen piekprestaties meer ondersteunt en de accu het geen volle dag meer uithoudt, is met 79% een iPhone accu echt op.

Ik had inderdaad de accu kunnen vervangen voor zelfs nog minder, tijdens de actie periode, naderhand werd dit EUR 49 en nu zelfs EUR 55. Maar toen ik mijn iPhone 6S overdeed naar mijn vrouw, omdat ik naar de 8 Plus ging, was de accu capaciteit nog een erg ruime 90%. Echt, wat vrouwen doen met hun telefoons…..:rolling_eyes: . Na de overhandiging heb ik er verder geen aandacht meer aan geschonken. Toen ik mijn iPhone 8 Plus overdeed naar mijn vrouw en ik de 6S dus wilde gaan verkopen bemerkte ik de slechte accu.

Ik ben zelf ook benieuwd naar mijn ervaring met iOS. Zal het dan ook zeker delen. 

Ik ben zeer benieuwd Ray maar wat ik me wel afvraag is of Apple fanboys wel weten dat er behalve applemoes ook applecompote bestaat….:thinking:

Reputatie 7

@Friesian beiden lust ik ;)

Reputatie 7
Badge +9

@Friesian beiden lust ik ;)

...rauw welteverstaan. 👹
 

en wat vrouwen doen met hun telefoons? Ik heb wel eens collega’s gezien die hun foons aanzetten om hun haar of make-up te controleren in de selfiestand. 🙄😆 

Reputatie 7

en wat vrouwen doen met hun telefoons? Ik heb wel eens collega’s gezien die hun foons aanzetten om hun haar of make-up te controleren in de selfiestand. 🙄😆 

Daar kijk ik niet meer van op…...

@Friesian beiden lust ik ;)

...rauw welteverstaan. 👹
 

en wat vrouwen doen met hun telefoons? Ik heb wel eens collega’s gezien die hun foons aanzetten om hun haar of make-up te controleren in de selfiestand. 🙄😆 

😅😅🤣🤣

@Friesian beiden lust ik ;)

...rauw welteverstaan. 👹
 

en wat vrouwen doen met hun telefoons? Ik heb wel eens collega’s gezien die hun foons aanzetten om hun haar of make-up te controleren in de selfiestand. 🙄😆 

Ik weet dat een Huawei toestel jaren geleden een spiegel app had 🙈

Kan tot 5 werkdagen duren voor het toestel wordt verzonden. Op de pagina waar je besteld staat voor 22u besteld, vandaag verzonden. Op een klantenservice pagina staat max 5 werkdagen. 

 

Lekker duidelijk dus 🤔

Reputatie 7

Ja, @Ray in deze huidige tijd is een van de weinige zekerheden dat de zon iedere dag op komt en weer onder gaat.:smirk:

Snap wel dat het langer kan duren. Maar als je als verkoper zorg draagt voor duidelijke informatie kan dat een hoop schelen. Ook in deze tijd 😉

Reputatie 7
Badge +9

Kan tot 5 werkdagen duren voor het toestel wordt verzonden. Op de pagina waar je besteld staat voor 22u besteld, vandaag verzonden. Op een klantenservice pagina staat max 5 werkdagen. 

 

Lekker duidelijk dus 🤔


Snap je ongeduld :stuck_out_tongue_winking_eye: hoor  @Ray. Zou ik ook hebben, er komt toch een soort van mooi kindje aan. :grinning:

Maar zo’n beetje elke webshop hanteert momenteel die regel van zo'n 5 dagen. Als dat ook maar niet tot het ‘nieuwe normaal’ gaat horen. Voorlopig vrees ik wel, nu Nederland zich online suf koopt. En dat zinnetje, ‘voor...besteld, vandaag nog verzonden’, zou ik ook niet weghalen als eigenaar. Blijft toch een lokkertje, dat ook in normale tijden lang niet altijd garandeerde ‘volgende dag ook in huis’. Ze kunnen het moeilijk vervangen door ‘Voor 22 uur besteld, God zegene de greep dat je het ergens een keer in huis gaat krijgen, thx to Corona’.

Desalniettemin…horen we graag van je wanneer de deurbel is gegaan of dat ze het pakje bij de buren over de schutting gepleurd hebben (hetgeen ook wel gebeurt).
….Of zoals ik vroeger tegen Elle zei (als ze een nieuwe telefoon had besteld via internet) ‘Ga de hele dag achter je brievenbus op de loer legge liggen of je de postman ziet en ruk het pakje uit zijn handen nog voordat ‘ie aan kan bellen...’

Reputatie 6
Badge +6

Moet zeggen dat ik het allemaal wel mee vindt vallen met de levertijden van verschillende webshops hoor. Tot nu toe is mijn ervaring dat ik hooguit een dag langer wacht. En dat kan prima als je verder toch de deur niet uit gaat :smile:

Verschilt per winkel denk ik @Bas. Laatst iets bij Bol.com besteld. Binnen 3 dagen in huis. Idem voor een artikel wat ik had besteld bij BCC. Zat namelijk beide keren een zondag tussen. Maar nu wacht ik al vanaf zaterdag en het pakketje is nog niet eens verzonden. En zoals ik eerder schreef staat er verschillende info op die site. Waar ik er eerder 2 benoemden zijn dat er nu 3. 

Op die site staat dus:

  1. Voor 22.00 uur besteld, zelfde dag verzonden.
  2. I.v.m. de drukte kan het iets langer duren voor je het in huis hebt.
  3. Het kan maximaal 5 werkdagen duren. 

Dus ja, ik besef me heel goed dat het pakketje wat langer onderweg is nu met deze drukte (maar hij is dus nog steeds niet onderweg) Maar toon dan op z’n minst duidelijkheid op je site. Scheelt een hoop vragen en tijd. En die tijd kun je dan weer besteden aan je verkoop of service. 

 

Edit: Alsof de duvel er mee speelt. :grin: Krijg zojuist meerdere mails. Door een fout in het systeem is de order ergens blijven hangen. De iPhone gaat vandaag bij hun de deur uit.. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Ray Ik zou de Nationale driekleur maar lekker buiten laten hangen (of nee, dat mag niet...moet voor zonsondergang naar binnen) want bij jou is het zo meteen een lokale feestdag. Of niet...kan ook, misschien vind je het 3 keer niks. Maar dan is het sorry ‘mate’ en kunnen de Apple fanboys hier op het forum je ook niet meer helpen. :sunglasses:

Reputatie 6
Badge +6

Alsof de duvel er mee speelt. :grin: Krijg zojuist meerdere mails. Door een fout in het systeem is de order ergens blijven hangen. De iPhone gaat vandaag bij hun de deur uit.. 


 

 

Zie je, valt allemaal wel mee dus! :joy:

 

Hallo jong en lui,

 

ik tiep dit bericht met de iphone

😁

Reageer