.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?



Toon eerste bericht

261 reacties

@koorelle
Spijker op zijn kop.

Ik zou zeggen. Zij die een Apple prefereren boven een Android. So be it. Ieder zijn keus. Voor mij heeft Android de voorkeur door meer keuze in apps. Voor de veiligheid kun je al heel goed zelf zorgen door goed op te letten op de permissies die je geeft.
En natuurlijk, ik zie wel eens staan (klein voorbeeld) in een app, belangrijke update voor WhatsApp, daar blijf ik van af. Updaten doe ik alleen via de playstore en daar geeft het WhatsApp aan.

De sandbox geeft mij eerder een gevoel van schijnveiligheid.
De reactie van Franswon geeft het beste bewijs.
Je hebt altijd mensen die met de wanhoop der vertwijfeling menen de Apple te moeten (lees: kunnen :S:P) verdedigen🆒

Voor de rest snoep verstandig eet een apple.🆒

:)
Reputatie 6
Badge +10
wat een ellende allemaal....

de wereld gaat naar de kloten en jullie hebben het over android en ios.


Je zet deze discussie wel in een nieuw en misschien wel juist perspectief, koorelle 🙂. Toch vind ik dat de schokkende dingen die gebeuren verder geen invloed moeten hebben op leuke discussies over non-zaken. Ik kan me voorstellen dat de meesten hier juist wel lol uit halen en het niet als echte onenigheid is bedoeld. Misschien wat nodige afleiding van de overvloed berichtjes uit Parijs, midden-oosten of de berichten over straaljagers.

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +9
Voor de IOS liefhebbers :)

Reputatie 7
Badge +10
Hahaha, deze is serieus grappig Franswon! Helaas mag ik mijn appeltjes zelf betalen :(

Edit: oeps, papa heeft mijn Macbook betaald. Ik zeg niets :8

Groetjes,
Angela

Edit: oeps, papa heeft mijn Macbook :Dbetaald. Ik zeg niets :8

Hij zal gedacht hebben... dat heeft dochter wel verdient na een dag van hard werken en peentjes zweten.:)

Reputatie 7
Badge +10
Al zweer ik wel bij de wasmachines van Samsung 😉 Wellicht omdat deze niets te maken hebben met de Android software :P

Meen je dat, Angela?:S Er moest hier laatst een nieuwe wasmasjien aangeschaft worden. Even van afstand naar die Samsung flipperkasten gekeken met die schermpjes. Geloof me, die rollen echt van dezelfde band als hun telefoons. En als Kim Jun achter de lopende band z'n dag es niet heeft, dan heb je goed kans dat 'ie de software van de wasmachine in een telefoon heeft gedouwd of andersom. 😛. Veel verschil in werking tussen die twee was er eigenlijk sowieso toch al niet. :D


Om hier nog even op terug te komen, de Leon. Ja, dit meen ik serieus 😉 Ik heb zelfs een 'koelkastlichtje' in de extra grote trommel. Vraag me niet waarom, maar ik vind het cool ;)

@Friesian, hij ziet mij elke dag zwoegen met mijn oude laptopje. Het was gewoon tijd voor een stapje omhoog 😛
Hoi Angela.

Omdat ik weet dat jij, koorelle en de leon en dur zullen dur nog wel meer zijn echte android fans zijn i.t.t. een apple of een peer wil ik hier toch even flink te keer gaan met applebaschen (maar niet heus:P)
Ik denk dat menigeen het volgende met me eens zal zijn na het lezen van de tekst.:)

Mijn eerste compjoeter was een eigen samengestelde door de winkeleigenaar.
Hoe vaak dat ding de reparatiehoek niet gehad heeft, je wilt het niet weten.:( Deed die het een tijdje goed, kon ik hem weer ter reparatie aanbieden....ho-pe-loos....

Wat interesseert mij het wat voor merk of besturingssysteem je hebt, het allerbelangrijkste is toch dat ie goed werkt...:8
Voorbeeld omdat jij er je pa bij haalt.

Mijn ouders kochten een Kadett bij een Opel garage. Op nog geen 5 passen afstand stond er een die gekocht werd door een inseminator. Allebei hele goeje heilige koejen maar regende het dan stonden er bij de inseminator emmers in de auto. Gebaseerd op nothing else than the truth...
Reputatie 7
Badge +9
Mijn eerste computer was zelfbouw, ZX80, de meeste PC's daarna heb ik ook zelf gefabriceerd, pas bij overstap naar laptop kocht ik die, maar wel op maat gemaakt.
Reputatie 7
Badge +9

Om hier nog even op terug te komen, de Leon. Ja, dit meen ik serieus 😉 Ik heb zelfs een 'koelkastlichtje' in de extra grote trommel.


Ocherm Angela....was er al bang voor. Heppie al ijsblokjes in het wasmiddelvakje gevonden? Zoals eerder gezegd, bij Samsung pleuren ze al hun producten op één en dezelfde lopende band...televisies, telefoons, koelkasten, wasmachines, telexen, stoommachines....één grote zooi goedkoop Koreaans uitziend plastic dondert er aan het einde van die band af.:P

ik ben geschokt...

tsjonge jonge.....


wat een ellende allemaal....

de wereld gaat naar de kloten en jullie hebben het over android en ios.


kom op zeg...

get a life.


avond avond


Yep boys, luisteren jullie maar es goed naar zus. Kappen nou met iBashen...en ga wat beters doen. 😠
Reputatie 7
Badge +10

Wat interesseert mij het wat voor merk of besturingssysteem je hebt, het allerbelangrijkste is toch dat ie goed werkt...:8
Voorbeeld omdat jij er je pa bij haalt.


Helemaal mee eens! Als het maar goed werkt, dan is het goed! Maar dan heb ik alsnog mijn voorliefde voor Apple. Buiten het fijne besturingssysteem, werkt het zo lekker samen met mijn iPhone en iPad ;)




Om hier nog even op terug te komen, de Leon. Ja, dit meen ik serieus 😉 Ik heb zelfs een 'koelkastlichtje' in de extra grote trommel.


Ocherm Angela....was er al bang voor. Heppie al ijsblokjes in het wasmiddelvakje gevonden? Zoals eerder gezegd, bij Samsung pleuren ze al hun producten op één en dezelfde lopende band...televisies, telefoons, koelkasten, wasmachines, telexen, stoommachines....één grote zooi goedkoop Koreaans uitziend plastic dondert er aan het einde van die band af.:P


Hahaha, dan zal ik maar niet beginnen over mijn prachtige Samsung stofzuiger die ik samen met mijn wasmachine heb gekocht 😉 Een Dyson was me net iets te duur. Overigens ben ik nog geen ijsblokjes gevonden. Onderin de wasmachine zit wel een vreemd vakje. Misschien een groentelade? 😛
Reputatie 7
Badge +9

Hahaha, dan zal ik maar niet beginnen over mijn prachtige Samsung stofzuiger die ik samen met mijn wasmachine hebt gekocht 😉 Een Dyson was me net iets te duur. Overigens ben ik nog geen ijsblokjes gevonden. Onderin de wasmachine zit wel een vreemd vakje. Misschien een groentelade? :P


Zou goed kunnen, Angela....zou goed kunnen. Zou ook een aslade kunnen zijn. Bij Samsungproducten ben je nergens zeker van (behalve dan van het hoge goejekope plasticgehalte..:P).

Wel uitkijken met die Samsung stofzuigurd. Die doet waarschijnlijk ook niet waarvoor hij bedoeld is voordat 'ie van de lopende band afdonderde waarna Dim Sun 'm in het karton kieperde en jij ermee opgescheept werd. ;):P
Reputatie 7
Badge +10

Hahaha, dan zal ik maar niet beginnen over mijn prachtige Samsung stofzuiger die ik samen met mijn wasmachine hebt gekocht 😉 Een Dyson was me net iets te duur. Overigens ben ik nog geen ijsblokjes gevonden. Onderin de wasmachine zit wel een vreemd vakje. Misschien een groentelade? :P


Zou goed kunnen, Angela....zou goed kunnen. Zou ook een aslade kunnen zijn. Bij Samsungproducten ben je nergens zeker van (behalve dan van het hoge goejekope plasticgehalte..:P).

Wel uitkijken met die Samsung stofzuigurd. Die doet waarschijnlijk ook niet waarvoor hij bedoeld is voordat 'ie van de lopende band afdonderde waarna Dim Sun 'm in het karton kieperde en jij ermee opgescheept werd. ;):P


Hahaha, een aslade is op zich fijn. Als hij dan in de fik vliegt is er een opvang bakje. De stofzuiger is nog niet binnen dus daar heb ik nog geen ervaring mee. Volgens reviews piept deze ook als je hem aanzet 😉
Reputatie 7
Badge +9

Hahaha, dan zal ik maar niet beginnen over mijn prachtige Samsung stofzuiger
. Volgens reviews piept deze ook als je hem aanzet ;)
:

Verwacht verder dan wat nodeloos gepiep maar niet al te veel van die Samsung, Angela. :8:P
Reputatie 7
Badge +10

Hahaha, dan zal ik maar niet beginnen over mijn prachtige Samsung stofzuiger
. Volgens reviews piept deze ook als je hem aanzet ;)
:

Verwacht verder dan wat nodeloos gepiep maar niet al te veel van die Samsung, Angela. :8:P


Voor de zekerheid ga ik mijn verwachtingen bijstellen.. het blijft Samsung no 😉
Reputatie 7
Badge +9
Beter je iPhone niet ergens laten slingeren als je met de Samsung aan het stofzuigen bent, die iPhone is voorgeprogrammeerd om ieder Samsung-apparaat te controleren op patentschendingen...... stofzuigers zijn ze vergeten uit te sluiten. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
patentschendingen......

Oh....je doelt op onderstaande foto zeker, Frans? Yep, die Samsung is echt een ietwat mislukte copycat geworden van de iPhone 6. Brutaal om een half jaar later met zoiets op de markt te komen. Nu moeten ze het doen met spectaculaire reclames en fikse kortingen om het ding toch nog maar aan de man te brengen. De iPhone heeft dat allemaal niet nodig om record verkoopcijfers te breken en een van de populairste smartphones te zijn. Die verkoopt zichzelf, voor nu en altijd. Of de ibashers dat nou willen of niet.

Mensen gaan er i.i.g.niet voor in de rij staan, voor die S6. Hier in de stad heeft Samsung een jaar geleden een krampachtige poging gedaan om het concept van de Apple store regelrecht te copycatten in een soort van Samsung Store. Tjonge jongen...je ziet er amper een kip, laat staan dat er rijen mensen voor de deur zullen staan als er weer een nieuw Smasungmodel geïntroduceerd is. Kan ook niet want dan zouden mensen wel 5 of meer keer per week moeten komen opdraven. Niet bij te houden die modellenhandel.
Anyway...toen ik laatst in de stad was, hadden ze het winkelconcept alweer aangepast naar wat algemener telefoonwinkelachtigs. Waarschijnlijk was het niet erg geslaagd. Helemaal goed heb ik het overigens niet kunnen zien want ik loop nogal snel langs dat soort zaken. :P

Tja.....zeg nou zelf..

Reputatie 7
Badge +9
Voor de rest geen kwaad woord over het merk....iedereen moet blij zijn met de foon waar hij blij mee is.

Snap alleen nooit zo goed dat op websites over Apple, speciaal bedoeld voor Apple geïnteresseerden, altijd wel commentaren geplaatst worden door -meestal Samsungers- met als duidelijk doel om te trollen. Oftewel te iBashen. :8

Absoluut dieptepunt een Samsung troll die op een bekende reviewsite een heel negatieve review schrijft over de iPhone 6 die ze gekocht had. En weer gillend teruggaat naar Android en haar geliefde Samsung. Yeah right. :8
Dan denk ik, opzouten met de snelheid van het licht.....jouw vingers hadden nooit een mooie iPhone mogen bepotelen. 😃 Nooit! Back to the cheap plastic jij. . 😃 Als je überhaupt al echt bent.

Andersom zie je veel minder vaak Apple fanboys die bij / over Samsung zitten te trollen. Dus om dat onevenwicht ietwat te compenseren, doe ik dat dan maar hier. :P:cool:
Reputatie 5
Badge +10
Nou als ik een keer de kans heb ruil ik een keer mijn iPhone in voor een One Plus.
Dat is letterlijk een paradepaardje. Misschien dat mijn baas zo vriendelijk is een tweede mobiel voor mij te gaan halen?
Reputatie 7
Badge +9
Het is nu tijd voor vrede en mensen hunlui welbehagen. Het kleine Appleflapje ligt vredig knorrend in zijn kribje. Weldra zullen de Samsungers weer snel afreizen naar het oosten, de Android ster achterna. Daarna komen ze in het verhaal niet meer voor. 😛
Reputatie 7
Badge +9
Vrede en welbehagen en het bashen niet kunnen laten. 😞
Reputatie 7
Badge +9
Vrede en welbehagen en het bashen niet kunnen laten. :(

Niet zo fijngevoelig, Frans. 🙂 Op deze aardkloot is in ieders welbehagen plaats voor vrede voor iedereen en alles. Dus ook voor Samsung. Ergens....misschien....ooit. 😛
Sommmigen kunnen het Samsung bashen niet laten, misschien uit minderwaardigheidsgevoel:P.
Terug on topic...
De voornaamste reden dat ik voor android ben is dat ik niks heb met het sandbox idee.
Gaat er een keer iets niet goed, vindt ik het juist spannend om het op te lossen.
Sandbox geeft mij ook een gevoel van schijnveiligheid....
Er zijn altijd en overal mensen die dat op de proef stellen/tarten.:S
Reputatie 5
Badge +9
De voornaamste reden dat ik voor android ben is dat ik niks heb met het sandbox idee.
Gaat er een keer iets niet goed, vindt ik het juist spannend om het op te lossen.
Sandbox geeft mij ook een gevoel van schijnveiligheid....
Er zijn altijd en overal mensen die dat op de proef stellen/tarten.:S


Goed om te weten, maar kan je misschien wat meer vertellen over die 'sandbox'? Wat is dat precies? Ik denk dat weinig mensen, inclusief ik, er veel over weten.

Groetjes, Caspar
Sandbox houdt in een veilige omgeving door strenge toelatingseisen voor apps en ook om er in te blijven.
Dus zware eisen van Apple in de app store, windows phone eisen voor store.

Als nadeel hebben app-bouwers die een goede app hebben gebouwd eerder een te hoge barrière. Bij android is de controle door google eerder minder streng en heb je dus meer keus in en luxere apps, en moet je zelf meer controle uitoefenen op waar je als gebruiker toestemming voor geeft.
Reputatie 7
Badge +9
Sandbox = zandbak, dus een min of meer beschermde omgeving waar je kan spelen, in dit geval apps kunt uitproberen.

In 1982 🙂 toen de eerste IBM-PC's in Nederland beschikbaar kwamen (64 KB geheugen, 2 x floppy disk 8", geen harde schijf (kwam in volgende versie 10 MB, door compressie leek het 20 MB) werkte ik al met het principe van de zandbak, 1 PC (was duur ding toen) was niet gekoppeld aan het interne/externe netwerk, hier testte ik programma's op virussen (Dr. Solomons, later werd dit Norton) en schreef zelf ook viruscode om te kijken hoe deze gedetecteerd werden en welke schade aangericht werd.
Om 16:30 uur ging deze PC uit en de volgende morgen met 'verse' schijfjes opnieuw opgestart. Het ontbreken van een harde schijf was in die tijd dus een groot voordeel.

Reageer