.

Wat was jouw eerste mobieltje?


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
Dit mooie stukje techniek was zo rond 1999 mijn eerste:
http://i58.tinypic.com/2n99t0o.jpg

En die van jullie?

47 reacties

Mijn mobieltje ook rond1999
Reputatie 3
Badge +7
Hoi riek barend,
Mijn mobieltje ook rond1999
Nu ben ik ook wel heel benieuwd wat jouw eerste mobieltje was;) Heb je een foto?
Ik had een super oude nikia 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Was hij destijds ook super oud? 😉
Badge +2
Mijn eerste telefoon was een Philips Fisio 120.
In 2003 of zo.
Als je er alleen maar naar keek was de batterij al leeg.

http://gsm-batterij.nl/product/philips-fisio-120-121-batterij-accu/

Kunnen omruilen voor een andere Philips Fisio, maar de batterij ellende bleef met dit apparaat.
Ook al had je het apparaat echt helemaal uit staan was de batterij na een dag of 3 leeg.
Daarna een aantal Nokia's, een Sony Ericsson K810i voor de goede camera en MP3-speler en radio, die heb ik nog liggen, en nu een Galaxy Core, erg tevreden mee.
Maakt voor een low-budget-apparaat heel goede foto"s (vind ik zelf dus :P), en ook een goede MP3-speler en radio.
Voor foto's:

http://tinyurl.com/pg9hx8b

Voor eventuele grote foto's klik op Diashow bovenin en dan op "Afspelen" onderin.
Reputatie 1
Badge +5
De niet kapot te krijgen Nokia 3310!!
Heb hem nog steeds thuis liggen.
De tijd dan een accu bijna een maand mee ging!
Reputatie 7
Badge +10
De niet kapot te krijgen Nokia 3310!!
Heb hem nog steeds thuis liggen.
De tijd dan een accu bijna een maand mee ging!


Same here! Ook ooit begonnen met een Nokia 3310. Zelf een val uit mijn dakraam heeft hij overleefd ;)

Toen ik naar de brugklas ging, heb ik als cadeau van mijn moeder de Samsung T500 Lady Phone gekregen. Helemaal trots naar de 1e klas als brugpieper ;)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Mijn eerste mobiel was de Motorola StarTac, deze had de Amerikaanse band, die kon ik dus in de Dominicaanse Republiek gebruiken, later de Motorola TimePort in 1999 of 2000, ik denk dat hij nog wel ergens op zolder in een doos/koffer zit.
Reputatie 6
Badge +7
Geweldig dat je de topic weer omhoog hebt gehaald!

Mijn eerste telefoon is de Nokia 6210.
Reputatie 7
Badge +7
Nokia 6150?, gekocht op de dag dat Ben operationeel werd in Nederland.
Dat was dus 4 februari 1999.
Reputatie 7

Mijn eerste mobiele telefoon was een Hi/KPN Pocketline Swing 1st Gen ('KPN grijs'). Wat was ik daar wijs mee zeg. Maar diegenen die klagen over de accuduur van moderne smartphones hebben nooit een Pocketline Swing gehad.......:p

Even me zelf quoten :rolling_eyes: .

Ik ga verder: na mijn Pocketline Swing, van medio/eind jaren ‘90 vorige eeuw, ging ik over naar een Nokia 3310 (wow, wat een mobiel was dat!), hierna een Orange SPV C600 (dat was mijn eerste mobiele internet ervaring….). Na deze de HTC Legend (de opvolger van de alom bekende HTC Hero, de telefoon met het knikje, het kinnetje, mijn eerste Android 2.x ervaring). Toen een Huawei Ascend G300 met een nagenoeg Stock Droid. Maar vanwege de enorm korte duur van updates ben ik bijna gillend weggerend van Android. Hierna werden het de iPhone 5, 6S, 8 Plus en dan nu de 11 Pro Max. Omdat ik werk en prive gescheiden houd, heb ik van mijn werk ook nog de iPhone 4S, de 6S gehad en dan nu de iPhone 8.

 

Als ik dit zo terug kijk, best wel een lijstje :wink:

Reputatie 7
Badge +9

Geinig, dat je dit topic weer naar boven hebt gehaald @RicoK .

Ik doe het even met een foto van mijn eerste, mijn middelste en mijn nieuwste telefoon
 

1e was een Philips Savvy: onding maar je kon er wel mee bellen en een sms mee sturen duurde een half uur. Toetsjes klikken, wie kent het nog? 
 

daar tussendoor een paar Siemens telefoons
 

de middelste is een: Sony Ericsson W910i. Sony Ericsson maakte mooie toestellen. Heb er verschillende types van gehad.

 

daar tussendoor verschillende iPhones

 

de laatste: iPhoneXr waar ik heel content mee ben. 
Wat een evolutie. 
 

 

Reputatie 7

@de leon leuk!! Maar inderdaad, toen ik de lijst aan het opstellen was, dacht ik al dat er een gat was, maar ik wist niet waar. Nu wel!

Na mijn Nokia 3310, voor de Orange SPV C600, heb ik ook nog een Sony (Walkman) Ericsson W302 gehad. Was ook een erg mooi toestel met een heuse camera en een MP3 speler meen ik.

Edit: Sony naam gevonden.

Edit 2: leuk dat je je oude telefoons nog hebt. Jij behoort dus tot diegene die afgedankte telefoons bewaart achter in een laatje ;).

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK yep, heb er nog een stel in een laatje liggen, niet allemaal meer. Die Savvy heb ik speciaal bewaard om aan de jongelui te laten zien dat zoiets ook nog bestaan heeft. 😆. Zit overigens volgens mij nog van die ronde NiCa batterijen in. 

De Sony Ericssons’ waren heel mooie toestellen om te zien ook. Die doen het overigens allemaal nog maar van de batterijen moet je je niet veel meer voorstellen. 

Ik ben ooit begonnen met een Nokia 3310 nadat een DA mij bij een werkbezoek vertelde dat er behalve  abonnementen ook prepaid  bestond. Ik wist dat niet. Mijn telefoon kwam toen van KPN inclusief simkaart. 

 

Was een erg goed toestel, unkaputbar. 

Herinneringen met weemoed, nu nog meer dan eerst....

Kennen jullie die Greenpoint telefoons nog? Kon je alleen maar uitgaand mee bellen en daarvoor moest je bij een geschikte paal staan. 

Werden volgens mij ook Kermit telefoons genoemd. Staat mij iets van bij. 

 

 

 

Reputatie 7

Ja, @Ray de Kermit. Heb jij die gehad?

Inderdaad, daarmee kon bellen bij een paal die bij een NS Station stond of een tankstation of ziekenhuis bijvoorbeeld.

Ja heb ik kort gehad. 😬

 

Winkelcentrum in Amsterdam Noord ook, tegen over de toen nog PTT winkel. 

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Een Alcatel! Volgens mij was het een van de eerste modellen met een ander kleur scherm. Knal oranje 🎉

Reputatie 7
Badge +9

Nog even over die Philips Savvy. Dat was natuurlijk een oerlelijk ding. Maar goed dat Philips niet lang in de mobiele tel business is doorgegaan. Ik heb die Savvy bij een Hi winkel (de hippe dochter van KPN) gekocht met een prepaid kaartje, waarschijnlijk omdat het een van de goedkoopste toestellen was. :stuck_out_tongue_winking_eye: . En ik alleen een ‘ding’ zocht met toetsen erop waarmee je mobiel kon bellen. Uiterlijk niet erg belangrijk dus.  Dat was indertijd al een heel ding, dat je dat kon….mobiel bellen, maar prepaid bellen was -volgens mij- toen best wel duur. En opwaarderen was best wel een dingetje met een kaart (nog lang niet overal verkrijgbaar) en een nummer dat je moest bellen en dan moest je 5.000 :persevere: cijfers intokkelen. Zoiets staat mij bij.

Let even op het geavanceerde scherm en de ringtonen :astonished: . En hoe ‘ie dat ouwe beest weer aan de praat krijgt. Nu ik dat filmpje zie, denk ik dat je er weer goede sier mee zou kunnen maken, aangezien vintage ‘hot’ is.

 

Reputatie 6
Badge +4

NOKIA wasmachine model😂

Reputatie 7
Badge +6

Jeetje wat een ding! Ja ze vragen bijvoorbeeld al flink wat geld voor retro spelcomputers, dus ik zou hem goed bewaren als je hem nog hebt liggen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reageer