.

Raad het plaatje!



Toon eerste bericht

1194 reacties

Tijger, je zat heel dicht in de buurt.

@Groentjuh je hebt hem correct. Ik moest verwarmingsbuizen vlakbij dupanelplaten verwijderen. Met een slijptol en vonken was te gevaarlijk. 

@Groentjuh uw beurt!

Goede voorbereiding dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

QuarterlyAdventurousGyrfalcon.webp (520×293)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hebben jullie  iemand hem ooit in het echt gezien zowel mods ,  KS en andere lui?

Ja, ik heb een Reciprozaag zowel gezien als gebruikt. Ik heb deurkozijnen daarmee uit de muur gezaagd. Ik wou daar graag weer muur hebben!

Ik moet even op zoek naar een plaatje. Hoop ik vanavond te plaatsen!

Reputatie 3
Badge +2

ik heb hem niet eerder van gehoord of gezien. maar het lijkt op een decopeerzaag, dan handvat is rond.

maar goed gedaan @Groentjuh ^^

Reputatie 7
Badge +6

Hoi allemaal!  Ik ben weer terug van een weekje weggeweest.  @Friesian toevallig heb ik de afgelopen week 5 dagen geklust in het nieuwe huis van mijn broer, maar deze zaag ben ik niet tegen gekomen.

Wel heb ik de afkortzaag van de buurman enorm veel mogen gebruiken, best leuk.:sunglasses: Ik kijk uit naar het volgende plaatje! :grin:

 

Reputatie 3
Badge +2

het is inderdaad een kliko (aangezien er varianten zijn had ik papierbak ook goed gerekend.
qua grote steden had ik gehoopt dat er ook kliko's waren, in misschien grotere variant ervan.

 

Je hebt het geraden @Groentjuh  :)  waar ik woon, zie je die overal wel staan :)

 

Reputatie 7
Badge +9

Maar vanuit welke hoek heb je het 1e plaatje gemaakt? Ik kan het er niet uit halen.

*Edit* wij gebruiken de zwarte variant van de kliko. Deze wordt elke maand geleegd

Het is beiden dat plaatje. Eerst plaatje was bij het wiel, tweede was de rand met een stukje deksel.

Reputatie 7
Badge +9

Aaah, boot, scotsman, Verenigd Koninkrijk, overtocht = veerboot!

 

Edit: Art 13 is van kracht…. ;)

Ja, ik ga ook voor veerboot

@Groentjuh Dit lijkt wel op een onderdeel van een schip in de verte….:thinking:

Ik denk dat @Scotsman misschien wel meer erover kan zeggen.

Ja, dit is inderdaad onderdeel van een schip. Dus het hele plaatje is dan?

Het is zo te zien niet de veerboot die van Newcastle naar IJmuiden vaart want die ken ik!

Nee, IJmuiden is gewoon echt te ver fietsen! Rondjes van 120 kilometer ben ik nog net niet aan toe. Deze foto was vanaf het strand bij Hoek van Holland. Waar deze veerboot vandaan kwam en waar hij heen ging, weet ik niet.

 

Reputatie 7
Badge +9

wie mag nu? of is dit het einde alweer?

RicoK had als eerst veerboot geraden, wat het antwoord was. In diezelfde post riep hij al a13, dus iedereen die wil mag een plaatje plaatsen. Ik wil best nog een plaatje plaatsen vanmiddag als niemand anders dat dan heeft gedaan.

Reputatie 3
Badge +2

zal ik maar een wilde gok doen? een komkommer :P

Okee Groentjuh, dit keer wil ik proberen een moeilijke te plaatsen. Ik heb hem gecomprimeerd. Iedereen akkoord?🙂

 

 

Het ‘tandwiel’ op de foto is volgens mij geen echt tandwiel. Het lijkt mij meer iets te kunnen zijn om iets (in een bepaalde hoek) vast te kunnen zetten. Is het bijvoorbeeld iets waarmee je een zaagblad vast zet om bomen en struiken op een bepaalde hoogte en/of hoek boven te kunnen snoeien?

Btw, het ziet er niet uit alsof het een Black & Decker’tje is. Het iet er wel wat robuuster en duurzamer uit.

Wow, je raadt erg goed! Door je volledige omschrijving heb je hem goed.... keur ik het goed.

Eigenlijk is het een combi-machine. Een bosmaaier/heggenschaar. De heggenschaar kan in verschillende standen idd. Een Black & Decker / Stanley is het idd niet.

Jouw beurt @RicoK Succes!

**Edit**

 

Ik snap er net zo weinig van. Slechts 1 x geplaatst. Even een bekend citaat van een geweldige FE…franswon

(H)ik denk denk dat het forum de hik heeft, hik.🤪🤪

Reputatie 7

Hey, ja, leuk om weer eens te doen.

Maarre, @Groentjuh, deze heb ik (nog) geen idee van.

Reputatie 7

@Friesian nee, heeft daar niets mee te maken.

Reputatie 7
Badge +6

Is het een vuilniszak? :thinking:

Reputatie 7
Badge +7
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar het Feyenoord logo is veel mooier.
Reputatie 7
Badge +9

Is het een vuilniszak? :thinking:


Nee, het is geen vuilniszak. Zelfs als het gene op dit plaatje stuk gaat, eindigt het daar niet in!

Ik heb gisteren een 2e Moderna (covid 19 vaccin) prik gehad. De pleister heb ik van mijn arm genomen en ik riep geen - a of u of au - dus een foto van mijn pleister zal het niet zijn. 😁

Gokje, de maan. Een krater.? 

Reputatie 7
Badge +6

@Groentjuh  Heel goed! Het is inderdaad het kraantje van de jerrycan van 15 liter die op mijn kamer staat. 

Het is jouw beurt! Succes! :)

Reputatie 7
Badge +9

Die camping hint gaf het helemaal weg voor mij! Waarom staat er in 15 liter jerrycan op jouw kamer?

Bij deze

de nieuwe opdracht…

Ik ben benieuwd. Helaas kon de kwaliteit niet hoger 😞 Maar hij is duidelijk toch? Ik reken 2 antwoorden goed. Dat stuk dat je in de opdracht ziet of wat je op de algehele afbeelding ziet. (Indien beiden worden genoemd, dan wint de gene die de algehele afbeelding weet; dat lijkt mij moeilijker raden!)

Volgens mij kun je van elke toren springen maar geeft wel vaak zo'n rotzooi :joy:

Reputatie 7
Badge +9

Dit plaatje zelf hoort bij de hint van vanochtend… Zie links de toren, waar je vanaf kunt springen.

Het gene wat op het kleine plaatje stond was dan ook de skyline van Scheveningen. Echter was mijn foto genomen vanaf een grotere afstand. Ik nam hem tijdens een fietstochtje van 2 uur ter vervanging van het normale zwemmen (iets met een Hotel in Den Haag...). En halverwege (keerpunt) dat fietstochtje was ik in Katwijk aan zee:

En tot mijn verbazing eigenlijk had ik hier nog die skyline van Scheveningen op staan!

Ik geef de beurt aan @Frida! Die was met de skyline van Hoogovens/Tatasteel IJmuiden wel op weg naar het antwoord.

 

Oh en sterkte voor de nabestaanden van het bovenste plaatje.

Reputatie 7
Badge +6

Wow indrukwekkend Groentjuh! Dat had ik nooit geraden…. :sweat_smile:

 

Succes Frida. ;)

Reputatie 7
Badge +9

 Hierbij het volgende plaatje om te raden:

Rara, wat is dit dan!

 

Reageer