.

Raad het plaatje!


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Het heeft even op zich laten wachten, maar bij deze starten we het nieuwe spelletje 🙂 Omdat het een gelijkspel was tussen 'Raad het plaatje' & 'Songteksten spel', hebben wij de knoop doorgehakt en gekozen voor 'Raad het plaatje'.

Natuurlijk zijn er weer wat spelregels:

- Plaats een close-up van een foto.
- Degene die het als eerste goed heeft geraden mag de volgende foto plaatsen.
- Degene die de foto heeft geplaatst, maakt de winnaar bekend en plaatst het volledige plaatje in zijn/haar reactie.
- Foto's die aanstootgevend of grof zijn worden verwijderd, dus laten we het netjes houden ;)
- De foto's moeten door iedereen op het forum geraden kunnen worden. Probeer de plaatjes dus algemeen te
houden.

Edit
- De winnaar heeft 3 dagen de tijd om een nieuwe close-up foto te plaatsen. Gebeurt dit niet? Dan zal 1 van de moderators dit doen om het spel toch lopend te houden!

Ik zal beginnen met een makkelijke!



Let the games begin!

1194 reacties

Reputatie 7
Badge +9

GROTE HINT: wordt iedere week of om de 2 week geleegd.

Als het is, wat ik nu denk dat het is, klopt dat ik het niet kan raden.

Iedereen heeft het,​​​​​​​ (letterlijk iedereen (ieder huishuider))

Onjuist, in steden (zoals bijvoorbeeld deze) is het goed mogelijk dat je ondergrondse bakken in de straat hebt. Dan ga je daar gewoon met je zak naartoe en doe je die daarin!

Sommige hebben extra's

Ik en iedereen in mijn straat heeft er geen. Sommige familie heeft er inderdaad 3, 4 of zelfs 5.

het heeft 2 wieltjes (afbeelding zie je een klein stukje van)

Ja, dat klopt wel.

er zijn verschillende kleuren/variabten

Ja, dat klopt ook wel. Bij familie van mij zijn ongeveer alle versies te vinden!

Anyway is het heel misschien een kliko?

Reputatie 7
Badge +6

Een afvalcontainer???!!! Aan het blauwe deksel te zien is het een papierbak? Hahaha hopelijk red ik je hiermee RicoK. :P

 

Edit: Groentjuh was me net voor haha, goed gedaan :D

Reputatie 7

Damn……

 

Reputatie 7
Badge +9

Op een ander forum wat ik ken bestaan ook dit soort spellen en daar zijn enkele regels:

Ik stel voor om aan de spelregels van dit spel het volgende artikel toe te voegen:

Artikel 13
Wanneer een speler een plaatje heeft geraden maar wegens omstandigheden niet kan meedoen aan de volgende ronde van dit uiterst belangrijke spel (bijvoorbeeld omdat men aan het zwembad een grote fles bier wil gaan zitten drinken, moet afwassen of niet zo creatief is om een volgend plaatje te plaatsen), dan heeft deze speler het recht een artikel 13 uit te roepen. Zodra artikel 13 wordt uitgeroepen, mag elke speler het volgende plaatje plaatsen. Het eerste geplaatste plaatje zal in de volgende ronde worden gespeeld. Wegens historische redenen in de geschiedenis van legendarische forum spelletje wordt waarde gehecht aan het symbolische nummer 13 van dit artikel.

Reputatie 7
Badge +9

Het is de platte achter- of de onderkant van iets...maar één ding is zeker, i.i.g. dus niet die van die ene griet van Kardashian. :grinning:
 

enne ik ben sterk voor dat artikel 13. kijken mag, als je er zin in hebt, maar heel actief participeren d@cht het niet. 😉

Reputatie 7

@RicoK Ricok

 

Helemaal geweldig Rico en goed geraden. Een kurk van een wijnfles en in Coronatijd wordt er thuis toch wat meer gedronken omdat de cafe's dicht zijn.Ik liet mijn fantasie maar op de loop.

JIJ BENT DE VOLGENDE DIE EEN PLAATJE MAG ZETTEN

Oooh, kak ;), sta mij toe hier even over na te denken. Kom erop terug.

Reputatie 7

@Friesian hahaha en laat ik nou juist niet zo'n heel erg grote klusser zijn…..

Is dit apparaat geschikt voor iemand met twee linker handen? 

Reputatie 3
Badge +2

ik krijg geen melding als iemand iets post, ook ben ik continue uitgelogd D:  maar ik doe me best om het te raden op het volgende plaatje

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is:
01000101 01100101 01101110 00100000 01001001 01001110 01000111 01000011 01001111 00100000 01010000 01010110 01000011 00100000 01110000 01101001 01101010 01110000 00100000 01110011 01101110 01101001 01101010 01100100 01100101 01110010 00101111 01110100 01100001 01101110 01100111 00101111 01110011 01100011 01101000 01100001 01100001 01110010 00100001 ?

Had je dat plaatje niet nog even moeten Croppen?

Reputatie 7
Badge +9

Goede voorbereiding dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

QuarterlyAdventurousGyrfalcon.webp (520×293)

 

:joy:

Reputatie 7
Badge +9

Hey, ja, leuk om weer eens te doen.

Maarre, @Groentjuh, deze heb ik (nog) geen idee van.


Zodra nog wat andere een poging hebben gedaan, heb ik vast nog wel een hint. Morgen denk ik zo!

Ik ben nog even zoekende... 

 

Reputatie 7
Badge +9

Lijkt op een röntgen foto 😄

Groentjuh's sleutelbeen.

Ik reken hem goed. De hints:

  • “U en A”: Slaat natuurlijk op AU! Heeft geen verdere uitleg nodig.
  • “Zelfs als het gene op dit plaatje stuk gaat, eindigt het daar niet in!”: Ondanks dat mijn sleutelbeen kapot is, ga ik hem niet in een vuilniszak weggooien.
  • " Mijn buurman zag mij en vroeg: “Is dat gebeurd tijdens het fietsen?” ” Mijn buurman weet dat ik veel fiets en dacht gelijk aan een fietsongelukje. Wielrenners/Fietsers breken dit bot best wel eens.
Reputatie 7
Badge +9

Een kraantje van een jerrycan van bovenaf bekeken?

Reputatie 7
Badge +6

@Groentjuh Hahahahaha wat een  leuke regel, die houden we er in!  Goede toevoeging @De Tijger :wink:

 

@Frida  Ik was net te laat met raden, maar ik had het ook niet goed. :stuck_out_tongue_winking_eye:  Goed dat je er een plaatje in gegooid hebt! 

 

@RicoK  geef jij de beurt weer door?

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Tessanne 

Als je even hierboven kijkt, het is al geraden, een zilveren vingerhoed. De Tijger heeft het geraden.

Thanks voor raden en tot de volgende keer.

Reputatie 6
Badge +4

@De Tijger 

@Groentjuh 

@RicoK 

@Tessanne 

 

Kunnen het misschien open haardblokken in vlammen zijn?

(Ondertussen neem ik nog een stukje Limburgse vlaai:joy:

Reputatie 3
Badge +2

dat is niet goed. :)  mss vergroot ik het plaatje morgen middag :)

Bosmaaier?
Reputatie 6
Badge +4

Nog een poging:

 

Vuurgarnalen. 

 

En doe anders maar een lekkere garnalencocktail :tropical_drink:

 

 

Ghehe geslaagd Frida.  Dat is hem.

Volgens de regels van het spel van Angela ben jij nu aan de beurt met een nieuwe uitdaging.🙂

Reputatie 7

Boomschors

Reputatie 3
Badge +2

@Frida houtsnippers kan ik niet goed reken helaas, maar lijkt er wel op, maar

@RicoK je hebt het goed geraden, je mag.

 

hier is het plaatje.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ah joh Frida, be a sport. Niet wegblijven hier. Zonder jou is dit spel niet meer wat het was. Maar ik ga het nu toch wel even opnemen voor @RicoK. Kijk, ons doel op dit forum is o.a. analyseren en uitzoeken van lastige problemen. En dan kom je zo ook wel eens onverwacht en per ongeluk in dit topic terecht en dan komt de aard van het beestje gewoon ook naar boven…..iets analyseren en onderzoeken en bij voorkeur ook oplossen. Maar bij dat proces stopt het verder, we maken liever niet zelf het probleem. 😉. Zie het maar zo. Ik heb jouw plaatje overigens wel geraden. Taartjes ! 😋. Dat was niet moeilijk. 

Reageer