.

Beantwoord

Ik kan niet bellen "niet aangemeld bij netwerk", hoe kan dit?

  • 11 January 2014
  • 88 reacties
  • 276532 Bekeken


Toon eerste bericht

88 reacties

Hallo, Ik krijg mijn nieuwe simkaart ook niet aan de praat.
Vandaag een nieuwe simkaart ontvangen omdat mijn nieuwe toestel een nano simkaart nodig heeft, maar hij werkt vooralsnog niet. Geactiveerd volgens de handleiding, en ook het 10 min uitschakelen van mijn telefoon helpt niet.

Ook in mijn oude toestel werkt de nieuwe simkaart niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lara1998,

Ai, dat is vervelend!

Het is altijd goed om in deze gevallen jouw simkaart te testen in een andere telefoon. Zo weet je of het aan jouw simkaart of telefoon ligt.

Ik zie dat je ondertussen een nieuwe simkaart hebt besteld. Deze zal binnen 3 werkdagen bij je op de mat liggen. Laat je ons even weten of dit het probleem opgelost heeft voor je? Zo niet, test hem dan voor de zekerheid in een andere telefoon.

Groetjes,
Angela
Hallo,
ik heb net een update uitgevoerd bij mijn telefoon (LG G3) maar nu ik hem weer aanmeld zegt hij steeds dat er geen simkaart in zit, terwijl dit wel zo is... ik heb hem al een paar keer uit en aan gezet maar hij blijft het vermelden. Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Aaagje,

Bedankt voor deze extra informatie. Ik heb zojuist antwoord gegeven op jouw andere topic. Zullen we voor het overzicht dáár verder kletsen?

Groetjes, Tiury
Badge
ik heb nu dus 2 streepjes netwerk maar alleen als ik hem op gsm zet en niet als hij op gsm/wcmda staat
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Aaagje,

Welkom op het Simyo Forum.

Ai, dat is lastig!

Fijn dat je ondertussen jouw simkaart al getest hebt in een andere telefoon. Het lijkt er in jouw geval op dat het ligt aan jouw simkaart. Om deze reden heb ik jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je mij weten of het gelukt is?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het natuurlijk ook graag. We gaan dan verder kijken voor je.

Groetjes,
Angela
Badge
ik heb het zelfde: ook niet aangemeld bij netwerk en het helpt ook niet als ik de simkaart in een ander toestel doe... 😞
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GBOS,

Balen dat je niet kunt genieten van je nieuwe telefoon 😞. Koorelle wijst je al een paar keer op de beste test om te zien waar het probleem zich bevindt. Jouw simkaart even testen in een andere telefoon en een ander simkaart in jouw Samsung s5 mini. Jammer dat je hier nog niet op in bent gegaan.

Omdat je ook al aangeeft dat de simkaart het zonder problemen deed in je vorige telefoon, lijkt het met toch iets in de telefoon te zijn. Dit weten we echter pas zeker als je de bovenstaande test even hebt uitgevoerd. Zou je dit alsnog willen doen?

Groetjes, Tiury
Reputatie 4
Badge +8
Jammer, wacht maar even tot morgen er een moderator reageert.
Misschien is een simpele reset op het netwerk de oplossing.
Er zijn overigens adapters te koop voor heel weinig om nano kaartjes naar micro om te zetten.
Heb zo'n setje ook in huis. altijd handig.

Succes met je perikelen!
De simkaart doet het even. Er staat even in het scherm dat er verbinding is met simyo, dan valt de verbinding direct weer weg en staat er geen netwerk. Ik baal er wel van nu kan ik weer een nieuwe simkaart bestellen, waarbij het niet zeker is dat dit de oplossing is. Ik mijn oude toestel kan de kaart niet meer in, omdat er in dit toestel een kleinere simkaart moet.
Reputatie 4
Badge +8
Mijn simkaart komt uit een ander toestel. Toen waren er nooit problemen.

Maar heb je al een andere simkaart in jouw nieuwe toestel gestopt om alles uit te sluiten?
Mijn simkaart komt uit een ander toestel. Toen waren er nooit problemen.
Reputatie 4
Badge +8
En om alles helemaal uit te sluiten, probeer eens een simkaart van een kennis/vriend/familielid in jouw Samsung Galaxy S5 mini te doen. Kijken hoe de verbinding dan is?
Reputatie 4
Badge +8
GB0S misschien is je simkaart defect.
Heb je al geprobeerd om je simkaart in een toestel van een kennis/vriend/familielid te doen en te kijken hoe het dan gaat? Gaat het dan ook niet jofel, dan misschien een nieuwe simkaart bestellen a 5 euro.??
Ik heb een nieuwe Samsung Galaxy S5 mini gekocht. De simyo simkaart is vanuit mijn oude Samsung galaxy s3 mini overgezet naar mijn nieuwe mobiel. Ik had nooit problemen. Nu kan ik slecht bellen en sms'en. Ik krijg de melding: Geen netwerk beschikbaar. Ik heb al van alles geprobeerd. Meerdere malen aan en uit zetten, simkaart eruit en erin. Dan doet de telefoon het even, maar het netwerk is zo weer weg. Rara, hoe kan dit. Het is een simlockvrije telefoon. Graag een oplossing, want ik was zo blij met mijn nieuwe telefoon en nou werkt het netwerk niet mee!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kyrabeer,

Super om te horen, graag gedaan 🙂 Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden op het forum 😃
Hoi,
Ik denk dat het nu goed is, ik kon vandaag sms' en.
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kyrabeer,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is vervelend zeg! Heb je ook al een andere simkaart getest in jouw nieuwe telefoon? Als dit wel werkt, weet je zeker dat er niets aan de hand is met jouw telefoon.

Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee heb ik je als het ware opnieuw aangemeld bij het netwerk. Om deze reden raad ik je aan jouw telefoon 10 minuten uit te zetten en hierna opnieuw op te starten. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Groetjes,
Angela
Mijn (nieuwe) telefoon, samsung galaxy s5 mini, geeft ook aan dat ik niet aangemeld ben bij netwerk..ik kan niet bellen of sms versturen. Met mijn oude telefoon kon ik wel bellen, de nieuwe telefoon is simlockvrij. 10 minuten uitzetten heb ik al geprobeerd, weet iemand raad?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jalal.zoetermeer, welkom op ons forum!

Wat ik me dan afvraag: Is jouw nieuwe S6 wel simlockvrij? Doen andere simkaarten het wél daarin?
Ik heb ook het zelfde probleem,mijn twee simkaarten van Simyo met andere toestel werken prima maar niet met de nieuwe Samsung Galaxy S6 edge,sms en bellen gaat niet (niet aangemeld bij netwerk) ondanks ik alle methoden gebruikt maar zonder resultaat.
Hulp!
Badge +6
Hoi Jes, welkom op het forum van Simyo!

Fijn dat je zelf achter deze oplossing was gekomen dat je moest synchroniseren met iTunes, dankjewel voor het delen van deze oplossing! :)

Mocht je nog andere vragen, oplossing en/of opmerkingen hebben, dan horen we die graag!
Ik had geen service terwijl de helpdesk aangaf dat alles goed was gegaan met het overzetten van mijn nummer. Wat bleek was dat er in mijn iphone4 een beveiliging was die opgelost werd door mijn iphone aan te sluiten op de computer en te syngroniseren met itunes. Het apple ID moest handmatig worden aangepast aan de nieuwe simkaart.
Reputatie 5
Badge +11
check! superbedankt voor je moeite, 
fijn dat ik binnenkort weer kan bellen!


Over 10 minuten kun je weer los! 😃
Hoi alexandern3,

Dat met die simkaarten, he... Dát was 't 'm nou net 🆒

Ik heb onze IT'ers gevraagd om die nieuwste simkaart te koppelen aan je aansluiting.
Zodra dit gedaan is, zal ik dat hier melden. Toestel daarna even uit- en aanzetten, en dan doet ie het weer :D


check! superbedankt voor je moeite, 
fijn dat ik binnenkort weer kan bellen!

Reageer