.

Beantwoord

Hoe kan het dat bellen via WiFi niet werkt?



Toon eerste bericht

247 reacties

Reputatie 1

@de leon Dank, zit ook in Portugal, daar zou het dus niet aan moeten liggen.

VoLTE is een voorwaarde voor VoWiFi. Bellen over WiFi zal dan denk ik niet werken voor prepaid. Maakt niet uit, volgens mij werkt het helemaal niet…..

 

Op de site staat het dan wel onduidelijk. 

4G bellen is voor nu alleen mogelijk voor Sim Only klanten en nog niet voor Prepaid.

 

 

Reputatie 1

Kwam hier

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-werkt-bellen-via-wifi-niet-op-mijn-telefoon-43362

nog tegen:

Je Simyo simkaart moet ook minimaal 24 uur in het toestel zitten

Zal dus even afwachten...

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +9

Hoi mannen,

 

Ik heb er nogmaals navraag naar gedaan. Bellen via wifi is een toestelinstelling, als je toestel verbonden is met de wifi en het modem goed werkt zou alles moeten werken. Als je bereik helemaal goed is schakelt ook wifi bellen niet gelijk in, misschien dat je dit daarom niet ziet of geen gebruik van kan maken?

Ik ben bang dat wij als Simyo zijnde hier geen oplossing voor je hebben.

 

Groetjes,

Daisy

Ok, dat bellen via wifi is toestel instelling is, is goed. Maar geld dat ook voor VoLTE, want in mijn uitgebreide onderzoek hierboven zie ik dat ik over 2G of 3G bel.

Reputatie 1

Op een ander deel van hun website

https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen

staat:

 

Ze zeggen dus maar wat?

Het kopje wat je daar opent is gelijk aan het kopje software updates bij de zakelijke site. Ze hebben verkeerd gekopieerd en geplakt lijkt me:thinking:

Beetje slordig...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Groentjuh,

 

Op alle drie de nummers hebben de optie volte aanstaan op het netwerk (dit geld voor die van jou, de Leon en ricoK), als jullie de optie niet zien in jullie toestellen dan kan het aan je toestel liggen.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Groentjuh,

 

Op alle drie de nummers hebben de optie volte aanstaan op het netwerk (dit geld voor die van jou, de Leon en ricoK), als jullie de optie niet zien in jullie toestellen dan kan het aan je toestel liggen.

 

Groetjes,

Daisy

Zoals de afbeelding in deze uitgebreide post laten zien, heb ik “Bellen via 4G” in het menu staan en staat die optie op “Aan”. Het lijkt een dingetje: Als het niet werkt dan kunnen wij niet helpen, dus ik hou het wel zo.

Mocht je toch nog meer informatie willen hebben, dan hoor ik het graag.

Alleen willen de “specialisten” bij simyo er nog niet aan. En ben ik gedoemd tot nog minimaal 30 dagen bij jullie te blijven. Tenzij er vandaag of morgen het verlossende woord uitkomt en ik direct weg mag.

 

Tsja als ze niet meer in zichzelf geloven gelooft niemand het meer :grin: .

Valt me tegen dat jij niet eerder weg kan, goed dat ze nog wat proberen (hoop ik dan maar) maar een contract nakomen geldt voor beide partijen...

Ik heb net wel bericht gehad dat dit op korte termijn mag.

Reputatie 7
Badge +9

@Daisyde optie 4G, VoLTE staat op mijn iphone aan. Eveneens bellen via WiFi.

Overigens heb ik net 20 minuten iemand van de officiële Apple Support aan de telefoon gehad met de vraag of problemen met WiFiCall algemeen bekend zijn bij Apple. Ook na de laatste recente updates. Hij heeft uitgebreid hun hele database nagekeken op problemen hieromtrent. Die kon hij niet vinden. Dat betekent dat bij Apple hier geen melding van gemaakt wordt.

Wat nu even overblijft is een herstel van de netwerkinstellingen (ff vervelend want daar staan best wel veel WiFi instellingen in van netwerken van familie, vrienden, kennissen en werk.) Ik moet me er even toe zetten om dat te proberen dus.

Als dat niet helpt wil Apple best logboeken van de telefoon nakijken of daar error meldingen in staan, aangaande dit probleem. En de competente Apple supporter was ook nog zo lief om te zeggen, dat “als de provider zegt dat het niet aan hen ligt, dat we die dan maar moeten geloven”.  En dat Apple dan zijn uiterste best zal doen om te helpen dit op te lossen. Ook al herkennen ze het probleem niet waar Rico en ik nu zwaar de dupe van dreigen te worden. :grin:

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

​ Okay Scottie, beam me up. You’re back in business.:laughing:

Hoi mannen,

 

Ik heb er nogmaals navraag naar gedaan. Bellen via wifi is een toestelinstelling, als je toestel verbonden is met de wifi en het modem goed werkt zou alles moeten werken. Als je bereik helemaal goed is schakelt ook wifi bellen niet gelijk in, misschien dat je dit daarom niet ziet of geen gebruik van kan maken?

Ik ben bang dat wij als Simyo zijnde hier geen oplossing voor je hebben.

 

Groetjes,

Daisy

 

:thinking: Uhm zou dit het dan misschien zijn? …..zou toch te simpel zijn eigenlijk...uhm..:thinking:

Reputatie 1

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

Op pagina https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/in-welke-landen-kan-ik-g-gebruiken-sim-only-2574?c=439 zie ik een lijst van landen waar 4G voor Sim-only beschikbaar is.

Ik kan nergens een vergelijkbare lijst, of andere informatie over de beschikbaarheid van 4G in het buitenland voor Prepaid vinden. Ik concludeer hieruit dat met een Prepaid aansluiting 4G niet mogelijk is als je aan het roamen bent. Anders werd dit toch duidelijk vermeld?

Reputatie 1

 

 

Op de site staat het dan wel onduidelijk. 

4G bellen is voor nu alleen mogelijk voor Sim Only klanten en nog niet voor Prepaid.

 

 

 

Reputatie 1

Ook na 24uur+ geen bereik en geen VoWiFi

Reputatie 7

@de leon @Scotsman @Groentjuh @Ray@Friesian @Veerle @Nihad 

Hmm, nieuw licht op deze zaak…..

Op GoT (Het Tweakers.net-forum) kwam mij zojuist een bericht onder ogen, waarin werd aangegeven dat WiFi Calling (mogelijk) niet automatisch actief is, maar dit alleen zo is wanneer het belsignaal slecht(er) is/wordt. Omdat het belsignaal van keer op keer kan variëren is wellicht daarom dan ook niet altijd de tekst WiFi Calling beeld.

De reden waarom de iPhone gebruikers dit euvel wel ervaren, maar de Android gebruikers niet, zou zijn, omdat je in Android WiFi bellen vast kan zetten.

Ik was verrast door dit bericht en zowat enthousiast dat nu dan eindelijk na al die lange tijd ÉN frustratie een mogelijke reden/oorzaak gevonden is.

@Veerle en @Nihad Graag zou ik een reactie (wellicht bevestiging) van Simyo en diens netwerkspecialisten zien.

Reputatie 6
Badge +6

Op pagina https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/in-welke-landen-kan-ik-g-gebruiken-sim-only-2574?c=439 zie ik een lijst van landen waar 4G voor Sim-only beschikbaar is.

Ik kan nergens een vergelijkbare lijst, of andere informatie over de beschikbaarheid van 4G in het buitenland voor Prepaid vinden. Ik concludeer hieruit dat met een Prepaid aansluiting 4G niet mogelijk is als je aan het roamen bent. Anders werd dit toch duidelijk vermeld?

Ik snap je gedachtegang volledig, maar je conclusie is niet juist hoor :smile:  Zal het even doorsturen naar degene die hierover gaat, kijken hoe we dit kunnen rechttrekken!

Ook na 24uur+ geen bereik en geen VoWiFi

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Heb je ergens toegang tot een ander WiFi-netwerk om na te gaan of VoWiFi dan wel werkt? 

Reputatie 1

@Bas De kroeg is de uitgelezen plek hiervoor maar die is nu dicht…

Zal de eerstvolgende keer dat ik in het dorp kom kijken of er ergens een hotspot is…

Kan wel even duren, zitten een beetje in quarantaine :thinking:

kan ik iets testen in m’n eigen netwerk, poorten open zetten oid

Reputatie 1

Enigzins gerelateerd maar mss offtopic;

Bij dualsim op de iPhone lijkt het erop dat ik het wifisignaal moet toewijzen aan 1 sim, wil dit zeggen dat ik uberhaupt maar met 1 sim kan VoWiFi-bellen?

Reputatie 7

@Daisy @de leon @Scotsman 

Toen ik gisterenavond eens mijn iPhone 11 Pro Max aantikte, zag ik daar in de linker bovenhoek een scrollende tekst die ik al een héééél erg lange tijd niet meer heb gezien…. Voordat ik te vroeg ging juichen even tot morgen = vandaag gewacht om opnieuw te kijken of de scrollende tekst geen toevalstreffer was…. Neen, dat lijkt deze niet! Ik heb zowaar sinds ogenschijnlijk gisteren 22-11-2020 de tekst ‘KPN WiFiCall’ in beeld staan!!!

 

Echter, misschien toch te vroeg gejuicht...:frowning2: . Nu, dus 5 minuten later, vertoont mijn iPhone weer alleen KPN NL in de linker bovenhoek.

 

Gadverdamme, wat was ik enthousiast, maar nu is dat weer verdwenen.

Dus:

  • Werkt WiFi Call nu wel of niet als de tekst niet in beeld staat?
  • Is Simyo aan het testen en zetten zij de button WiFiCall steeds aan en uit?
  • WiFiCall lijkt instabiel

Aanvullende info:

  • Mijn iPhone is up-to-date met de laatste versie van iOS 14.2
  • Thuis zit ik op het netwerk van Ziggo wat betreft internet en dus WiFi. Wel maak ik gebruik van een eigen WiFi-router en heb ik het WiFi-modem van Ziggo in Bridge staan.
Reputatie 7
Badge +9

Dit lijkt me het zoveelste bewijs dat het probleem niets met onze iPhones te maken heeft. Zo zie ik hier steevast zodra ik binnen het bereik van mijn huis-WiFi ben de scrollende tekst ‘Three WiFi Call’ staan (Three is mijn provider hier). Dat was ook al zo met mijn vorige iPhone XR, vanaf het moment dat Three WiFi Call werd uitgerold. Ik kan @RicoK ‘s ervaring hierboven niet bevestigen want ik heb begrepen dat Simyo WiFi Call alleen binnen Nederland werkt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi!

 

De optie word als het goed is sowieso pas beschikbaar wanneer het mobiele bereik niet sterk genoeg is. 

Badge

Misschien een tip (die misschien werkt) voor degene waar het Wifi bellen en/of 4G bellen niet werkt.

Ik ben nu ruim een maand overgestapt van KPN naar Simyo. Bij KPN had ik probleemloos Wifi bellen en 4G bellen. Toen de dag kwam dat me abonnement begon bij Simyo plaatste ik de simkaart van Simyo in me telefoon. Ik kon bellen en had 4G internet, maar kon ineens niet meer 4G bellen en Wifi bellen. Alle opties stonden aan op me toestel. 

Wat blijkt nou….het internet toegangspunt van KPN stond nog in me toestel geactiveerd. Doordat Simyo ook op het netwerk van KPN zit werkt deze toegangspunt dus gewoon met 4G internet, maar niet met Wifi bellen en 4G bellen.
Ik heb het toegangspunt verwijderd en een nieuw internettoegangspunt aangemaakt met de gegevens van Simyo.

Zie hier op deze pagina hoe je dat instelt:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device

Eenmaal opgeslagen hoefde ik niet eens het toestel opnieuw op te starten en werkte ineens Wifi bellen en 4G bellen.

Reputatie 3
Badge +1

Hummm…. 
 

Hier 4 streepjes bereik en ook KPN WiFiCall in beeld.

Dus het verhaal van zwak signaal gaat dan volgens mij ook helaas niet op.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mannen!

 

Bedankt voor deze handige tip sebas14, kunnen jullie checken of het probleem daarmee misschien ook verholpen is? @Scotsman @RicoK 

Dat zou wat zijn!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het toegangspunt aangepast, of het geholpen heeft weet ik pas als ik weer in Nederland ben.

Reageer