.

Beantwoord

Hoe kan het dat bellen via WiFi niet werkt?


Reputatie 7
Badge +9

Gisteren viel mij ineens op dat het WiFiCall symbooltje niet meer in beeld komt.
Uiteraard staat alles wel goed ingesteld.
Internet leverde de volgende oplossing op: Simkaart eruit halen en terugsteken.
Dat leverde inderdaad op dat WifiCall weer werkt(e). Ben even weggeweest en nadat ik thuiskwam was het symbool wederom afwezig. En ik neem aan dat die functionaliteit er dan ook niet is. Dat zou jammer zijn. 
Zijn er meer mensen die hier last van? Zou het kunnen liggen aan de meest recente update naar IOS 13.4.1? Hebben mensen met een Android telefoon hier ook last van? 
Of ligt het aan SImyo? Ik neig naar dit laatste, zeker als meer mensen hier last van hebben. 

icon

Beste antwoord door RicoK 23 January 2022, 14:08

Bekijk originele reactie

247 reacties

Reputatie 7

…. We hebben per maand meer dan 10.000 klantcontactmomenten over verschillende kanalen, hiervan zijn er ongeveer 10 in de maand die over dit onderwerp contact opnemen. …..

…..Gezien deze aantallen is het heel lastig om een groot onderzoek te laten starten…...

Groetjes,

Daisy

 

@Daisy Ik snap je reactie. Inderdaad 10 per maand is niet zo heel erg veel, maar als je ziet dat dit topic al 4.659 keer is bekeken, lijkt het mij onredelijk alleen uit te gaan van die 10 contactmomenten in de maand……...

Reputatie 3
Badge +1

@RicoK Na thuiskomst net na een boodschapje te hebben gedaan komt KPN WiFiCall niet tevoorschijn. Het heeft vandaag in ieder geval 8 uren gewerkt 

Reputatie 7

@HvM Dat verwachtte ik al. Helaas…… Dat hele VoWiFi is zo instabiel als maar zijn kan. Wat zou er bij jou thuis nu veranderd moeten zijn, dat het nu niet meer werkt? Niets, net als bij mij thuis. Dan werkt het weer wel en dan weer niet. Om zot van te worden. Maar dan meer vooral de houding van Simyo…..

Reputatie 3
Badge +1

@RicoK Normaal gesproken zou het weer op moeten starten wanneer je in de buurt van een Wifi netwerk komt waar je op bent aangemeld. Soms start het wel op na gebruik vliegtuigmodus.
Het IP adres, daar kan het ook niet aan liggen, is hier al jaren hetzelfde.
Verder heb ik de iPhone ook al eens een statisch IP adres gegeven. Dat hielp ook niet
En aan de telefoon ligt het ook niet, ben net van iPhone 7 naar 12 gegaan. Heb ook al eens met de SE van mijn vrouw geprobeerd, loste het probleem ook niet op. Lastig.

Wat betreft de houding van Simyo, dat ben ik met je eens. Ik vind dat je iedere klacht op moet lossen.
Dat er maar weinig klachten zijn over dit onderwerp, dat kan en mag in mijn ogen nooit de reden zijn om een probleem maar niet op te lossen. Ook al ben je een budget provider.

Prettige avond!

P.S. Net de vliegtuigmodus in en uitgeschakeld en ja hoor, VoWifi werkt weer :cold_sweat:

 

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Daisy 

Bedankt voor de terugkoppeling.


Het is heel vreemd, maar de hele morgen heb ik nu KPN WiFiCall in beeld staan.
Is er op de achtergrond recent iets veranderd?

Neen, Russische roulette. Oftewel doet ‘ie ut of doet ‘ie ut niet. 
Tenzij je leven ervan afhangt, zou ik er verder niet te veel wakker van liggen. 
Enige dat ik nog kan bedenken, is een complottheorie. 🤔😄. Ik zal er es even ene uit ‘me’ grote duim gaan zuigen….👍🏻😁

Reputatie 7
Badge +9

…. We hebben per maand meer dan 10.000 klantcontactmomenten over verschillende kanalen, hiervan zijn er ongeveer 10 in de maand die over dit onderwerp contact opnemen. …..

…..Gezien deze aantallen is het heel lastig om een groot onderzoek te laten starten…...

Groetjes,

Daisy

 

@Daisy Ik snap je reactie. Inderdaad 10 per maand is niet zo heel erg veel, maar als je ziet dat dit topic al 4.659 keer is bekeken, lijkt het mij onredelijk alleen uit te gaan van die 10 contactmomenten in de maand……...

@RicoK inmiddels meer dan 4.700 keer. Zou ook kunnen komen door onze trouwe / vaste leeskinders die dit / deze topic inmiddels weglezen als een spannende thrillurd. Zou kunnen…😉

Reputatie 7

Afgelopen zaterdag en zondag met enige GROTE regelmaat zag ik daar de scrollende tekst WiFi Calling op mijn iPhone 11 Pr Max voorbij komen. Niet continue helaas, maar wel erg regelmatig.

Reputatie 3
Badge +1

@RicoK Dat is (was) hier ook zo. De laatste dagen zie ik de melding vaker in beeld. Sinds vorige week is het “beter” maar nog niet oke.

Reputatie 7
Badge +9

 

 

Beste Daisy,

Ik ben benieuwd of er een maand later al een techneut is, die het probleem op heeft gepakt?

Mvg, Bas


We zijn weer een maandje verder en nog steeds geen wificall in beeld. DE reden dat ik een jaar geleden overgestapt ben naar SIMYO werkt na een jaar vragen nog steeds niet. Waarom is me nog steeds niet duidelijk. Zeggen dat iets niet werkt en niet gaat werken is ook een antwoord.

Bij mijn vrouw op dezelfde wifi verbinding en ios versie werkt het dus wel, dat kan niet als reden aangevoerd worden.

Is er nog beweging wat betreft wifibellen?

Mvg, Bas

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Bas,

 

Ik heb sinds mijn laatste berichtje gekeken hoeveel klanten er maandelijks contact opnemen en hoeveel klanten daarvan contact opnemen over dit onderwerp en of dit na het contactmoment is opgelost. Hiervoor heb ik naar de laatste 6 maanden gekeken. We hebben per maand meer dan 10.000 klantcontactmomenten over verschillende kanalen, hiervan zijn er ongeveer 10 in de maand die over dit onderwerp contact opnemen. Bij ongeveer 80% van de klanten is het probleem daarna opgelost door bijvoorbeeld een instelling te wijzigen of iets te wijzigen op het netwerk. (iets wat bijvoorbeeld bij jullie niet geholpen heeft). 

 

Gezien deze aantallen is het heel lastig om een groot onderzoek te laten starten. Ik blijf het probleem aankaarten, maar zelf kan ik op dit moment niet meer doen dan wat ik al gedaan heb. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ik vind het nogmaals super balen dat het niet werkt. Ik zou het alsnog graag voor jullie willen oplossen maar ik heb hier momenteel niet de middelen voor, super sorry voor het ongemak.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Daisy Bedankt voor je reactie. Helaas, zoals je het zelf ook stelt, kunnen we hier weinig tot niets mee.

Het blijft een irritante kwestie.

NB Op dit moment zit ik op een vakantiepark in Nederland met een gratis WiFi netwerk van KPN. Ik heb nog nooit zo vaak WiFi calling in beeld gezien als de laatste 1,5 week….

Dus schijnbaar lijkt het beter tot goed te werken op een netwerk van KPN. 
Echt, er moet veel breder naar worden gekeken. Ik zou bijna willen zeggen om eens in overleg te gaan met de collega providers…🙄

Beste Daisy, bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dat het oplossen van een enkele vraag niet de prioriteit heeft. Neemt niet weg dat waarschijnlijk maar een klein gedeelte van de klanten van de optie op de hoogte is en een nog kleiner deel er over gaat bellen/mailen. Als je gewoon ontvangst hebt is er natuurlijk ook geen enkel probleem.

Mijn conclusie is helder en ga verder met mijn telefoonnummer denk ik bij een andere provider die bereik heeft en/of wifibellen op mijn locatie ondersteund.

 

Reputatie 7

@Bas Boerboom Ik kan me je reactie voorstellen, maar ik ben bang dat niet alleen Simyo met het euvel van een instabiele WiFi Calling kampt.
Ik hoop het daarentegen wel, want dan kan Simyo, zodra/als zij in overleg gaan treden met de betreffende collega providers, tot een oplossing komen van hún instabiele WiFi Calling.

Dat snap ik echter had ik altijd tele2 zonder problemen op deze locatie (thuis) en aangezien ik een dual sim oplossing zocht met esim kwam ik bij Simyo uit. Wetende dat de KPN dekking hier gewoon slecht is was wifibellen een vereiste. Nu een jaar later ben ik teleurgesteld in Simyo en de beloftes die ze nog steeds op de website verkondigen. Bovendien werkt het bij mijn vrouw wel.

Service bestaat nu eenmaal niet alleen uit het oplossen van de eenvoudige problemen.

Nu zet ik mijn zakelijk nummer maar om naar esim aangezien die mogelijkheid nu bestaat en stap ik waarschijnlijk weer terug naar tele2.

Reputatie 7
Badge +6

Begrijpelijk Bas!

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben weer even in Nederland op een plek waar ik verbonden ben met een KPN WiFi netwerk en ik dacht laat ik eens kijken of WiFi Calling het doet op mijn iPhone. Ik heb dit niet eerder kunnen testen want deze feature werkt niet in het buitenland. En ja hoor, kort nadat ik mobiel internet had aangezet kreeg ik dit te zien. Niet dat iemand hier iets aan heeft maar goed, ‘just for the record’.

 

Reputatie 7
Badge +9

Uhm….beste mensen, de Leon vond het wel weer even de moeite waard om in te loggen. Want wat is er aan de hand? Bij mij is nu sinds enkele weken het KPN WiFicall symbool vrijwel continu in beeld. Is dit bij iedereen nu ook zo? Dan is er een Gods- / Buddha- / Allahwonder gebeurd.

 

Reputatie 7

Zoals door mij al eerder gemeld, ik heb ook vaker wel dan niet WiFi Call in beeld. Zo ook nu.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zoals door mij al eerder gemeld, ik heb ook vaker wel dan niet WiFi Call in beeld. Zo ook nu.

 

 

I know @RicoK  dat was bij mij ook zo ‘Vaker wel dan niet’ maar nu is het ‘Eigenlijk altijd wel’

Reputatie 7

@de leon Op dit moment ook weer/nog steeds.

Reputatie 3
Badge +1

Zoals je ziet, hier ook. En dat is inderdaad meer wel dan niet.

Reputatie 7

Helaas, niet stabiel, want nu om 07:55 geen WiFi Call in beeld.

Echter, wel zie ik steeds vaker, vaker wel dan niet, WiFi Call in beeld. Het heeft er alle schijn van, dat Simyo op de achtergrond toch de welbekende vinger er (bijna) op heeft weten leggen.

Reputatie 5
Badge +2

@de leon Haha! Als iemand die bij Simyo werkt en ook klant is bij Simyo, kan ik zeggen dat we Daisy inderdaad op de gang laten eten. 

Reputatie 7

@de leon @Scotsman @Groentjuh @Ray@Friesian @Veerle @Nihad 

Hmm, nieuw licht op deze zaak…..

Op GoT (Het Tweakers.net-forum) kwam mij zojuist een bericht onder ogen, waarin werd aangegeven dat WiFi Calling (mogelijk) niet automatisch actief is, maar dit alleen zo is wanneer het belsignaal slecht(er) is/wordt. Omdat het belsignaal van keer op keer kan variëren is wellicht daarom dan ook niet altijd de tekst WiFi Calling beeld.

De reden waarom de iPhone gebruikers dit euvel wel ervaren, maar de Android gebruikers niet, zou zijn, omdat je in Android WiFi bellen vast kan zetten.

Ik was verrast door dit bericht en zowat enthousiast dat nu dan eindelijk na al die lange tijd ÉN frustratie een mogelijke reden/oorzaak gevonden is.

@Veerle en @Nihad Graag zou ik een reactie (wellicht bevestiging) van Simyo en diens netwerkspecialisten zien.

Reageer