Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Hoe kan het dat bellen via WiFi niet werkt?


Reputatie 6
Badge +9

Gisteren viel mij ineens op dat het WiFiCall symbooltje niet meer in beeld komt.
Uiteraard staat alles wel goed ingesteld.
Internet leverde de volgende oplossing op: Simkaart eruit halen en terugsteken.
Dat leverde inderdaad op dat WifiCall weer werkt(e). Ben even weggeweest en nadat ik thuiskwam was het symbool wederom afwezig. En ik neem aan dat die functionaliteit er dan ook niet is. Dat zou jammer zijn. 
Zijn er meer mensen die hier last van? Zou het kunnen liggen aan de meest recente update naar IOS 13.4.1? Hebben mensen met een Android telefoon hier ook last van? 
Of ligt het aan SImyo? Ik neig naar dit laatste, zeker als meer mensen hier last van hebben. 


139 reacties

Reputatie 7

@de leon Zojuist de sim uit mijn iPhone 11 Pro Max met de laatste iOS versie er uit en weer in gedaan en daar verscheen de rollende tekst balk KPN WifiCall. Dus ja, nú doet ie het, maar als ik jouw ervaringen zo lees, doet ie het straks niet meer of althans lijkt ie het niet meer te doen.

@Simyo Willen jullie er eens aandacht aan besteden? De instellingen staan goed. De (rollende) tekstbalk laat na het in- en uitsteken van de simkaart de tekst KPN WIfi Call zien, maar deze schijnt na verloop van een korte tijd weer te verdwijnen. Betekent dit nu dat dan de functionaliteit ook verdwenen is?

Edit (20 minuten later): Ja, mijn tekst met KPN Wifi Call is ook verdwenen!

Reputatie 6
Badge +9

Thx RicoK voor je aanvulling. Het zou fijn zijn als er nog wat reacties komen. Om e.e.a. beter in beeld te krijgen. 
Dus, wie met een iPhone draaiend op IOS 13.4 of 13.4.1 heeft hier ook last van? 
En zijn er mensen met Android toestellen die hier last van hebben? 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi RicoK en de leon,

 

Als Simyo zijnde hebben we geen invloed op wat je ziet op jouw toestel, wij kunnen alleen achter de schermen de functie aan/uit zetten als daar problemen mee zijn. We kunnen het niet zo aanpassen dat je dit weer ziet. Als ik het goed begrijp werkt alles wel gewoon naar behoren?

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Daisy Of alles weer naar behoren werkt is nu juist de hamvraag. Omdat de melding KPN WiFiCall niet meer bovenin het scherm staat, is het dus de vraag of deze functionaliteit dan wel of niet werkt.

Heb jij zelf WiFiCall bovenin je scherm staan?

Is er niet een manier om te testen of WiFiCall werkt?

Bijvoorbeeld in een ruimte van je huis waar geen signalen van het mobiele netwerk van buiten doordringen (kelder of zo, of een brandkast als je die hebt :grin: ) maar waar wel WiFi bereik is? Als je daar kunt bellen dan hebben we een antwoord op deze brandende vraag, en is het ontbreken van de WiFiCall melding een weergavefout. Of zie ik dit te simplistisch want ik heb mij nooit in de technische details van WiFiCall verdiept.

Reputatie 6
Badge +9

@RicoK yep dat is de hamvraag. Ikzelf denk dat een functionaliteit niet werkt als het bijbehorende symbool / icoon niet zichtbaar is. Het intrigerende is dat de functionaliteit na een tijdje er niet meer is om de een of andere reden. Het lijkt te maken hebben met: uit je WiFi omgeving gaan - uiteraard dan geen Wifi call functionaliteit - weer terug in je Wifi omgeving - WiFi call functionaliteit schakelt niet opnieuw in. 
Het zou kunnen wijzen op een bug in IOS 13.4 of hoger. Maar waarom heeft Scotsman er dan geen last van? Die zit bij een andere provider. Dus dan zou het kunnen wijzen op een Simyo issue. 
 

@Scotsman dat is een interessante. Ik kan dat hier thuis niet testen. Overal waar Wifi is, heb ik ook 4G providersignaal. Ik heb eigenlijk overal wel providersignaal, behalve in parkeergarages waar het soms heel mager is maar daar heb ik ook geen WiFi. Dus…..wordt lastig testen. 

Reputatie 6
Badge +9

Even voor nu. Ik had op internet meerdere sites (hoofdzakelijk Engelstalige) gevonden waarin dit probleem besproken wordt. Zij geven allen de volgende 3 oplossingen.
Besloten in deze oplossingen wordt er min of meer toch ook verwezen naar de provider:

Deze volgorde wordt geadviseerd:

  1. Haal de simkaart uit je toestel en stop hem terug. (Hier doe je a.h.w. dus een reset op de verbinding met Simyo. Dit hebben Rico en ik gedaan en levert een tijdelijke oplossing op, waarna de functionaliteit van WiFi call dus weer wegvalt. Waar zit hem dat in? Het toestel of ligt het aan Simyo? Deze functionaliteit wordt toch geboden door Simyo?  Als je provider dat niet biedt, heb je dus ook niet de beschikking over die functionaliteit op je toestel,  terwijl je toestel er misschien wel geschikt voor is. 
  2. Herstel de netwerkverbindingen op je toestel (Deze heb ik nog niet geprobeerd. Is wel een beetje balen omdat dan alle SSID’s van je werk, familie en vrienden opnieuw ingesteld moeten worden. Maar goed, wat moet moet dan maar misschien…..
  3. Neem contact op met je provider (Dit is dus een interessante! Ik heb hierover nog geen echte duidelijkheid vernomen van Simyo om dit nader te onderzoeken)

Als laatste desperate oplossing zag ik op één site staan dat je ook nog je toestel zou kunnen resetten. Nou, dacht het niet….zo groot is de wanhoop nou ook weer niet. 🙄😳😄

Wat mij betreft zou ik nu graag weer wat horen van Simyo. 
 

‼️Het zou mooi zijn om van andere klanten te vernemen dat het bij hen allemaal wel tip top werkt. Wel graag dan het OS vermelden. Android of IOS. En in het geval van een iPhone welk type maar vooral welke laatste update op je toestel staat. Dat zou helpen. Laat even wat horen a.u.b.

Reputatie 7

Eens @de leon
@Ray @Groentjuh @Ron H @maikel.twinnie @Friesian @Bas @Daisy hebben jullie KPNWiFi Call bovenin jullie telefoon staan?

Van @Scotsman is het bekend, op zijn iPhone, met de laatste iOS is wel KPN WiFi Call te zien, maar hij zit niet op het Simyo netwerk. Dus het argument van @Daisy dat het aan iOS ligt, lijkt hiermee niet op te gaan. 

Van @Scotsman is het bekend, op zijn iPhone, met de laatste iOS is wel KPN WiFi Call te zien, maar hij zit niet op het Simyo netwerk. Dus het argument van @Daisy dat het aan iOS ligt, lijkt hiermee niet op te gaan. 

 

Even een correctie om misverstanden te voorkomen: ik zie niet KPN WiFiCall maar Three WiFiCall. Zie screenshot hieronder.

Ik heb een fysieke simkaart van Three in mijn toestel. Van Simyo is de eSIM actief. Daarmee ben ik momenteel met het O2-UK netwerk verbonden (“roaming”). 

WiFiCall via Three is ononderbroken beschikbaar. Ik heb bij wijze van proef de simkaart van Three gedeactiveerd maar ook dan krijg ik O2-UK WiFiCall niet te zien. Dit kan 2 dingen betekenen:

a. Simyo WiFiCall werkt inderdaad niet met de laatste versie van iOS zoals anderen die met het Nederlandse KPN/Simyo netwerk zijn verbonden hebben gemerkt;

b. WiFiCall met Simyo werkt niet omdat ik in het buitenland aan het roamen ben.

Wat dat laatste betreft: het is mij niet bekend of WiFiCall met Simyo uitsluitend binnen Nederland werkt, als dat zo is dan is b een mogelijke verklaring voor het feit dat WiFiCall hier met de Simyo eSIM niet werkt. Maar dat sluit verklaring a niet uit.

Eén conclusie lijkt duidelijk (zoals ook door @de leon en @RicoK gesuggereerd): iOS 13.4.1 op zich ondersteunt de WiFiCall functie, alleen kennelijk niet in combinatie met Simyo. 

 

 

 

Reputatie 7

Het wordt niet ondersteund voor mijn toestel bij KPN / Simyo. Kan jullie hiermee niet helpen. 

Reputatie 7
Badge +9

 Ok, ik ben even gaan graven. Eerst even de instellingen delen:

Bellen via 4G staat natuurlijk aan op mijn Samsung Galaxy S8

 

Bellen via Wi-Fi staat ook aan en heb ik ingesteld om eigenlijk zoveel mogelijk te bellen via Wi-Fi. Ik heb ook getest met “voorkeur mobiel netwerk” en dat maakt niet uit.

 

Hierbij even de stats: Data gaat over wifi, voor gesprekken zit ik op LTE 4G. Het bereik op die plek is niet bijster goed, want de LTE band 800 is zelfs nodig, terwijl dit midden in Den Haag is, waar je veelal op de 1800 band uithangt. De indicator boven geeft ook maar 1 streepje aan. In het verleden was dit signaal slecht genoeg om echt op bellen via Wi-Fi te zitten.

Nou ja dan nog één testje: Laten we eens bellen:

Kijk eens! Wat doetie nou! Ik zie hier een gevalletje: CSFB oftwel Circuit-Switched Fallback, want hier gaan we naar 2G terug. Dan zou dus heel bellen via 4G niet werken. Op plekken met goed bereik zie ik ook CSFB, maar dan naar 3G.

Dus ja, ik zou best wel willen weten waarom bellen via 4G en dus ook bellen via Wi-Fi niet werkt. Dat heeft het in het verleden allemaal wel gedaan.

Ik heb overigens meerdere malen herstart tussen de tests of ik nog steeds via CSFB ging zat bijna 10 uur aan tijd dat de mobiel verbonden was met Simyo.

Dus @Simyo hebben jullie nog tips?

PS. niet de lokatie van mijn geheime corona feessie opzoeken op basis van al die netwerkgegevens! 😉

Reputatie 7

@Scotsman excuses, uiteraard zie jij threewificall… het was al wat later op de avond 😉

@Groentjuh wow!! Wat een uiteenzetting. Het lijkt mij duidelijk dat @Simyo nu echt aan de slag moet!

@Friesian ook hier zal @Simyo aan het werk moeten! Echter, volgens mij heb je dit al, misschien had je jouw issue beter in een apart topic kunnen plaatsen?

Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal! 

 

Wat veel reacties zeg 😄 Ik zal proberen om alles te vangen.

VoWifi is een instelling op het netwerk die beschikbaar is voor alle toestellen die wij ondersteunen. Je toestel zou het signaal moeten herkennen en het symbool daarop tonen. Ik heb een Simyo Sim Only in een Samsung Galaxy S9+ en ik zie het symbooltje gewoon staan. Ik heb de simkaart ook getest in een Galaxy S10+ en ook daar zie ik het symbool tevoorschijn komen. Verder hebben wij via onze andere kanalen geen extra klachten hierover gehad. Daarom denk ik dat het iets is op de mobiel zelf. Toestellen zijn na updates natuurlijk niet hetzelfde. Hiermee probeer ik de schuld natuurlijk niet af te schuiven naar de mobiel, maar er is aan onze kant geen manier om dit signaal handmatig te pushen naar het toestel. Dat komt omdat dit signaal al verbonden is met het standaard netwerk. Heeft een van jullie contact opgenomen met Apple om te checken of zij deze klacht vaker hebben gehoord na de laatste update? @ Groentjuh is jouw Android toestel ook onlangs geupdate? 

 

Ik sta voor jullie klaar bij verdere vragen of opmerkingen 😁🎉. Goed weekend!

 

Ouael

 

PS Ik had deze reactie eerder bij het andere topic geplaatst en nu hier naartoe gekopieerd. Ik heb ook de reactie van Friesian in een nieuw topic gezet zodat die opmerkingen beter tot hun recht komen.

Reputatie 7
Badge +9

@ Groentjuh is jouw Android toestel ook onlangs geupdate?

Het is een Samsung Galaxy S8 hoor! Pfff denk je nou echt dat Samsung zolang blijft updaten? Dat doet alleen Apple hoor.

Samsung Galaxy S8 toestellen krijgen nog net maandelijks beveiligingsupdates. Dat zal het toestel vast wel een keer gedaan hebben ‘s nachts. Maar het lijkt mij sterk dat iedere beveiligingsupdate van Samsung bellen via 4g en bellen via WiFi zou slopen.

Reputatie 6
Badge +9

@Ouael , ik wil best Apple support bellen hoor. Via de Nederlandse Apple internetkanalen wordt in ieder geval geen gewag gemaakt van dit probleem. Daar haal ik dus uit dat het zeker geen algemeen bekend probleem is blijkbaar bij Applemensen (die bij andere providers zitten? :wink: ). Of mensen kennen helemaal die functionaliteit niet. Of het interesseert ze niet. Of het kan ze niets schelen.

Het is niet zo dat i.i.g. Rico en ik de functionaliteit WiFi Call hélemaal niet hebben. Zoals eerder beschreven, na een simkaart (eruit en weer erin) reset met het Simyo netwerk óf na een complete restart van het toestel (je simkaart maakt ook dan opnieuw verbinding met Simyo. @RicoK wil jij dat ook nog eens even proberen a.u.b.?) is het symbool ‘WiFiCall’ gewoon in beeld. Het punt is dat dit niet ‘vastgehouden’ wordt a.h.w. Ik ken de techniek erachter uiteraard niet maar iets gaat daar niet goed.

Zegt jou die reset van de simkaart (op de 2 boven beschreven manieren) met het Simyo netwerk dan niet iets?? Blijkbaar is die reset dus wel ‘afdoende’ om de WifiCall functionaliteit tijdelijk te ‘herstellen’ door opnieuw te verbinden met het Simyo netwerk.  Maar het is dus niet afdoende genoeg om het te behouden.

Ik (en ik spreek ook voor RicoK, denk ik) zal niet gaan lopen janken als we geen WiFiCall hebben. Maar als het er is, moet het ook er zijn als je dat wilt. Snap je?  En helaas voor jou / jullie zit je hier met een stel Forum Experts, die zich erin vastbijten totdat het opgelost is. Als bij Apple op geen enkele manier dit als een bekend IOS / updateprobleem bekend is, dan blijft deze ‘sit in’ hier bij Simyo bestaan. :wink:

@de leon niet elke provider biedt vowifi aan voor zijn klanten. Het kan dan wel zo zijn dat mensen bekend zijn met vowifi en elders dan ook informeren bij hun provider maar dat wil lang niet altijd alles zeggen. Ik vermoed dat je dat ook weet maar wilde het toch even vermelden.

Reputatie 7

@de leon helaas, een herstart van mijn iPhone 11 Pro Max leverde in het geheel geen WifiCall op in het scherm. Dus ook niet voor heel eventjes. Dit terwijl ik in de tuin zit met maximaal WiFi netwerk en maximaal bereik op het netwerk van KPN.

Wat betreft het ‘erin vastbijten als Forum Expert’, daar heb je helemaal gelijk in. Ik mis mijn WiFiCall niet persé, maar als ik het gevoel heb dat iets het niet doet, wat door @Groentjuh aangetoond lijkt zijn, wil ik zeker dat dit wordt uitgezocht en opgelost.

Reputatie 6
Badge +9

@de leon helaas, een herstart van mijn iPhone 11 Pro Max leverde in het geheel geen WifiCall op in het scherm.

Strange. :thinking: Beetje onnozel misschien van mij….maar totale herstart als in…..zie de providerstreepjes grijs ‘knipperen’ totdat ik mijn SIMpincode heb ingevoerd en ik weer verbinding heb met Simyo?

Dat levert bij mij i.i.g. dus wèl tijdelijk WiFiCall op. Totdat ik uit mijn Wifi omgeving ga of dit uit- en weer aanzet.

Ik ga overmorgen es met Apple support bellen. Eens kijken of daar een lampje gaat branden.

 

Reputatie 6
Badge +9

@de leon helaas, een herstart van mijn iPhone 11 Pro Max leverde in het geheel geen WifiCall op in het scherm.

Strange. :thinking: Beetje onnozel misschien van mij….maar totale herstart als in…..zie de providerstreepjes grijs ‘knipperen’ totdat ik mijn SIMpincode heb ingevoerd en ik weer verbinding heb met Simyo?

Dat levert bij mij i.i.g. dus wèl tijdelijk WiFiCall op. Totdat ik uit mijn Wifi omgeving ga of dit uit- en weer aanzet.

 

Edit: vannacht iPhone helemaal uitgezet en vanochtend inderdaad ook geen WiFiCall :thinking: . Schiet mij dus maar lek nu.

@RicoK: ik hoop dat je mee blijft gaan in deze ‘strijd’, als een soort Don Quichot en Sancho Panza. Wie van ons twee dan Sancho Panza is, laat ik ff in het midden. :smile:

Je reactie blijft wel nodig omdat jij mijn enige iPhone referentiekader bent binnen dit probleem, dat blijkbaar nergens anders leeft binnen de Apple fanboys community.:thinking:

Reputatie 7

@de leon ik ga mee hoor in de ‘strijd’ 😉

Reputatie 6
Badge +9

@de leon ik ga mee hoor in de ‘strijd’ 😉

Mooi! Die 2 vochten ook tegen windmolens. Daar gaat het hier ook een beetje op lijken onderhand. :smile:

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

 

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Ik lees ook mee omdat het eigenlijk gewoon behoort te werken. Het is een service van Simyo en je telefoon. Owhja, en mochten jullie me ff missen dan ben ik vissen.😁

Reputatie 1

Heb ook geen VoWiFi werkend, heb sim only en zit in het buitenland.

Simyo prepaid heeft geen 4g in het buitenland, geldt dit ook voor sim only?

iPhone SE 2020 ios 13.4 (nog niet geupdate...) e-sim van Simyo.

WiFi calling staat aan maar heb nog geen wificall in het scherm gezien.

Herstart gedaan, netwerkverbindingen gereset, helpt allemaal niets.

Ben in en rondom huis afhankelijk van wifi, heb gsm signaal 100meter verderop (1 van de redenen van aanschaf van deze telefoon).

Heb internet via 4g (LTE-router en antenne 100m verderop en via ethernet naar router in het huis, heb via m’n provider een public adres.

Kan ik nog wat proberen?

Nou ja, als het ligt aan Simyo sim-only en geen 4g in het buitenland dan houdt alles op natuurlijk.

Heb wel verhalen gelezen van mensen waarbij het in het buitenland prima werkt (weet alleen niet via welke provider)

Reputatie 6
Badge +9

@Drik als antwoord op een van je vragen: vorig jaar op vakantie in Portugal had ik 4G (Sim only). Weet uiteraard niet waar jij zit maar:

Buitenlanden met 4G

Reageer