.

UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.


Reputatie 7
Badge +7
  • Moderator
  • 1916 reacties

Beste Simyaan,

We hebben het probleem met enkele iPhone 11 toestellen nog steeds in onderzoek. We betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. We zullen alle betreffende klanten per sms informeren zodra er een nieuwe update is. Vanzelfsprekend zullen we zorgen voor een passende compensatie.

Natuurlijk kan je mij nog steeds een privé bericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik je 06-nummer op de lijst kan toevoegen zodat wij contact met je kunnen opnemen als het onderzoek is afgerond.

Het is niet toegestaan op je persoonlijke gegevens publiekelijk te delen onder dit bericht!

Groetjes, 
Amy

Amy 1 jaar geleden

UPDATE 21-12-2022: 

De vergoedingen zullen plaatsvinden vanaf de maand januari. Mijn excuses als dit verwarrend is overgekomen. 

Beste Simyanen,

We zijn blij om te zien dat de klanten die hun iPhone 12 hebben ontvangen erg tevreden zijn en weer optimaal gebruik kunnen maken van de aansluiting bij ons!

We merken dat er wat vragen bij ons binnenkomen die wij graag willen toelichten. Zoals vermeld in mijn eerdere bericht krijgt iedereen die dit probleem heeft ervaren bij ons een vergoeding over de gehele periode dat dit heeft gespeeld. Aan het eind van deze week gaan wij de vergoedingen doorgeven aan de desbetreffende afdeling. De vergoeding zal dan worden verrekend met de volgende facturen en zal ingaan per de eerstvolgende factuur, ongeacht of je wel of niet het vervangende toestel al hebt ontvangen.

Ook krijgen wij vragen of er nog een bewijs of factuur komt van de iPhone 12. Dit zal er helaas niet komen. De factuur van de iPhone 11 is namelijk al de factuur waar ook de garantie op staat. Dit is in combinatie met de servicebon die je vanuit Reconext hebt gekregen voldoende voor eventuele administratie en/of garantie bewijs.

De regel blijft natuurlijk dat je mij een privébericht kan sturen als je langer wacht dan 5 werkdagen op het nieuwe toestel.

Mochten er nog vragen zijn laat het dan weten in dit topic.

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

142 reacties

Hi @Amy!
Any update on this? 

Reputatie 2
Badge

Ik lees in het KPN forum dat er aan die zijde (eindelijk) gevolg wordt gegeven aan dit probleem. ben benieuwd naar de oplossing van Simyo 🙂 Heb begrepen van Amy dat men ook aan het bellen gaat deze week.

Reputatie 7
Badge +7

Hello @aman2,

Thankyou for your message. Unfortunately not yet. All customers currently on the list will be notified by email. 

@Pat85 Om ook meteen te antwoorden op jouw bericht 😊. De klanten die nu op de lijst staan worden per e-mail geïnformeerd! 

Greetings/Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Hoi Amy,

Kunnen we hierdan uit op maken dat het op dezelfde wijze gaat als de groep bij KPN na 06 oktober? Mijn probleem is namelijk al sinds begin augustus bekend en in september ben ik al op de lijst gezet?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Pat85,

Dat klopt inderdaad. Wij zijn onderdeel van KPN en zullen op dezelfde manier naar onze klanten communiceren 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Hoi @Pat85,

Dat klopt inderdaad. Wij zijn onderdeel van KPN en zullen op dezelfde manier naar onze klanten communiceren 😊.

Groetjes,
Amy

Dank voor je reactie @Amy. Ik had echter verwacht in de 1e groep te vallen, omdat ik al dus al even op de lijst sta (ver voor 06 okt.), maar nog niet gebeld ben (zoals eerder wel aangegeven). Ik wacht nog maar even af.

Wel grappig, dat KPN medewerkers juist Simyo klanten niet wilden helpen was het argument dat zij vinden dat Simyo geen onderdeel van KPN is 😂.

Fijn dat je hier nu in iedergeval meer info kunt geven! 

Reputatie 7
Badge +7

@Pat85 Wij maken gebruik van hun netwerk dus in die zin wel onderdeel van KPN. Wel ben je natuurlijk klant bij ons (simyo) dus dienen wij jouw de service te verlenen. Ik begrijp daarom waarom ze jou naar ons hebben verwezen! Je zal deze week nog een mail ontvangen van de desbetreffende afdeling. 

Alvast een prettige avond!

Groetjes,
Amy

Beste Amy,

 

Is er al iets bekend m.b.t. de storing met iPhone 11? Ik ervaar steeds vaker de problemen. Geen bereik of niet kunnen bellen. Verschillende keren ook vernomen dat ik telefonisch niet bereikbaar ben. Ik zie geen gemisten oproepen. 
groet,

 

saskia

Reputatie 2
Badge

@Pat85 Wij maken gebruik van hun netwerk dus in die zin wel onderdeel van KPN. Wel ben je natuurlijk klant bij ons (simyo) dus dienen wij jouw de service te verlenen. Ik begrijp daarom waarom ze jou naar ons hebben verwezen! Je zal deze week nog een mail ontvangen van de desbetreffende afdeling. 

Alvast een prettige avond!

Groetjes,
Amy

Op zich klinkt het logisch, ware het niet dat Simyo eerst 2 maanden klanten naar het KPN forum stuurt om daar info te verkrijgen en eventuele klachten te melden. Ik had dus echt gehoopt op het eerder toegezegde belletje vandaag. 

 

Ik hoop trouwens niet dat het mailtje van gister betreffende gratis 1GB de oplossing van Simyo is (los van dat we niks aan 1GB hebben, als de iPhone niet werkt in combinatie met het KPN netwerk 😉 )

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sas26,

Bedankt voor je bericht. Op dit moment is er geen verdere update. Alle klanten die op de lijst staan/stonden zullen per e-mail worden geïnformeerd over de voortgang van het onderzoek en de stappen die worden ondernomen. Mocht je nog niet op de lijst staan dan kan je mij natuurlijk een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

 @Pat85 In het begin waren wij inderdaad nog zoekende wat hier precies aan de hand was. Daarom dat wij in het begin klanten het forum van KPN lieten bijhouden wat betreft het onderzoek. Achteraf hebben wij besloten om zelf ook berichten hierover te delen en een lijst bij te houden zodat wij onze klanten zelf kunnen informeren. Echter is mij niet bekend dat onze klanten bij KPN klachten moesten melden. Dit forum bericht deelde we alleen met onze eigen klanten zodat tijdelijk de status van het onderzoek kon worden bijgehouden 😊

De 1000 MB die je hebt ontvangen heeft inderdaad niet te maken met de iPhone 11 klachten.

Groetjes,
Amy

​​​

Reputatie 2
Badge

@Amy Is het bekend wanneer we gemaild worden en met welke oplossing? De klanten die op de lijst zouden staan bij KPN zouden uiterlijk vandaag gebeld worden, ik verwachtte dus ook uiterlijk vandaag wat te horen, aangezien ik dit al in augustus bij Simyo heb aangekaart (wat ook overeenkomt met jouw eerdere bericht dat ik binnen 3 werkdagen gebeld zou worden). Vandaag weer de hele middag amper bereikbaar, alleen EDGEverbinding en accu die als een gek leeg loopt.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Pat85, Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is! Het ligt eraan hoe snel wij iets horen van KPN. Hoelang dit zal duren hebben wij helaas geen invloed op. Hopelijk krijg je snel een terugkoppeling via de mail!

Reputatie 2
Badge

Helaas al lange tijd problemen met mijn iphone 11 icm Simyo. Meerder malen ben ik doorverwezen naar een KPN forum. Nu blijkt het omruilen van de 11 voor een 12 de oplossing te zijn. Eindelijk een oplossing dus. Ik zou door KPN gebeld worden, maar dat is niet gebeurd. Heb navraag gedaan, verwijzen ze weer terug naar Simyo 🙁. Via Simyo moet ik nu de omruil aanvragen.  Ben wel door KPN telkens op de hoogte gehouden, in tegenstelling tot Simyo waar ik ook meermaals gevraagd heb wat de status is. Enige reactie was: geen idee, zijn afhankelijk van KPN, de abbo kosten worden wel vergoed tot er een oplossing is. Graag verwacht ik nu dus op korte termijn een reactie van Simyo, bij voorbaat dank. 
 

Gerdine

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @HomeBoy,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend voor je is! Als je klant bent bij Simyo is het aan ons om jou op de hoogte te houden. Wij hebben een lijst met klanten die zich gemeld hebben met dit probleem zodat wij hen update kunnen geven en kunnen compenseren. De compensatie zal in dezelfde vorm zijn als hoe KPN dat doet. Ik zou graag willen controleren of je al op onze lijst staat. 

Ik zie dat je mij inmiddels al een privébericht hebt gestuurd dus zal ik je daar verder helpen. Ook zal ik gelijk controleren of je op deze lijst staat.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Ik lees op tweakers het volgende artikel: "KPN biedt 'veel' iPhone 11-gebruikers met verbindingsproblemen iPhone 12 aan”. Hoe zit dat bij Simyo?

Reputatie 7

@Groentjuh Ik was al onderweg met mijn gecopieerde link, maar ik zag dat jij hem al had gepost.

Ik ben ook erg benieuwd.

Reputatie 7
Badge +7

@Groentjuh, @RicoK Ik snap dat jullie je dit afvragen! Wij zullen op dezelfde manier gaan compenseren als dat er bij KPN wordt aangegeven. Wij wachten de terugkoppelingen af zodat wij onze klanten weer een terugkoppeling kunnen geven hierover 😊.

Reputatie 2
Badge

Wel vreemd dat ik nu via Whatsapp de vraag van Simyo krijg of mijn toestel al is opgestuurd. Volgens KPN zal eerst gevraagd worden naar de IMEI code van de iPhone 11 waar de problemen zich op voordoen. Dan wordt er aangeboden om deze te ruilen tegen een zwarte iPhone 12 met zelfde opslagcapaciteit als de 11.
 

Indien de 12 ontvangen is moet de 11 binnen 14 dagen retour gestuurd worden. De abbo kosten worden dan vergoed vanaf de problemen t/m ingebruikname van de 12. Gewoon nog maar even afwachten dus op de ‘verlossende’ sms of mail van Simyo. De geboden oplossing is in ieder geval netjes namens KPN/Simyo en/of Apple. 

Reputatie 2
Badge

Heb jij nog wat via Whatsapp vernomen van Simyo dan @HomeBoy ? 

Op de berichten van Amy na, laat klantenservice niets horen...

Reputatie 2
Badge

Geen één keer van Simyo een statusupdate ontvangen helaas. Vandaag alleen een vaag whatsapp bericht:

 

Reputatie 2
Badge

Dank voor de update. Die heb ik dan weer niet gekregen….

Reputatie 2
Badge

#Pat85, denk dat we nog heel even geduld moeten hebben. KPN heeft de meeste van hun gedupeerden ondertussen wel aangeboden de iphone om te ruilen. Die zijn al meer dan 2 weken  bezig de mensen op de lijst te bellen. Het zou logisch zijn als ze eerst hun eigen klanten benaderen en daarna pas de andere providers die gebruik maken van het KPN netwerk. Misschien dat Simyo wel iets voorrang krijgt als dochteronderneming van KPN 😁 

Hoi Amy, ik heb me ook op de lijst laten zetten, een aantal weken geleden, en ervaar nog steeds problemen, al is het, gek genoeg, heel af en toe ineens wel goed… Ik lees nu over de compensatie naar een iphone 12, terwijl ik momenteel ook maar aan het kijken ben voor een andere telefoon. Ik hoor het graag, ook de bevestiging dat ik op de lijst ben gezet. Dank je wel!

Chantal

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Chantalsimyo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Onze klanten krijgen op dezelfde manier een tegemoetkoming als hoe KPN dat doet 😊. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik even controleren per wanneer je op de lijst bent gezet! 

Groetjes,
Amy

Reageer