.

UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.



Toon eerste bericht

142 reacties

Ik heb ook problemen met mijn iPhone11. 
En had contact opgenomen met jullie via whatsapp. En gevraagd over de iPhone 11 omruilen voor een 12, omdat ik dat had gelezen bij KPN. Maar ik kreeg vanochtend als antwoord “ik kan geen uitspraak doen over de werkwijze van KPN”. En nu lees ik hier dat we dezelfde compensatie krijgen. Toch wel raar dat diegene op whatsapp hier niks van wist. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jaccotine,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt! Het is inderdaad zo dat wij geen uitspraken doen over de werkwijze van KPN, ik vermoedt dat dit werd bedoeld in het WhatsApp gesprek. Wij kunnen enkel aangeven dat wij op dezelfde manier zullen compenseren als hoe KPN dit doet! Mocht je nog niet op onze lijst staan zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

@Amy 

Ik heb de mail ontvangen en mijn gegevens ingevuld, maar verwacht Simyo nu dat ik mijn telefoon ga opsturen en deze sowieso 2 weken kwijt ben?! ik ben al amper bereikbaar, maar dat werkt natuurlijk niet. Dit is ook niet hoe KPN compenseert. Zou je kunnen nagaan hoe dit nu gaat werken?

Alvast dank!

Ook ik moest van Simyo eerst mijn telefoon opsturen terwijl KPN eerst een nieuw toestel (iphone 12) opstuurt en vervolgens de klant zijn iphone 11 moet opsturen. Nu is de status: “in reparatie” en lijkt het alsof mijn Iphone 11 ter reparatie is aangeboden terwijl er niets te repareren valt. Al maanden niet telefonisch te bereiken en geen internet.  Ondertussen heb ik met veel moeite via een bekende een leentoestel kunnen krijgen maar als dat niet mogelijk is, zit je mooi met een probleem. 

Reputatie 2
Badge

Is er al een reactie bekend van Simyo op het bericht van @Hela en ondergetekende?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Hela en @Pat85,

Bedankt voor jullie bericht. Dit lijkt me inderdaad erg verwarrend allemaal! Ik heb dit zojuist even voorgelegd bij de afdeling die hierover het meeste contact heeft met KPN en is er zojuist een bericht uitgestuurd naar hen. Wij wachten nu dus op een terugkoppeling van dit bericht. Zodra ik meer weet zal ik dat uiteraard hier melden! Excuses voor de verwarring.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Hela en @Pat85,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de desbetreffende afdeling. Voor nu geldt inderdaad dat het toestel dient te worden opgestuurd zodat je het nieuwe toestel kan ontvangen. Hoelang het duurt voordat je het nieuwe toestel binnen hebt zullen wij maandag meer informatie over ontvangen. Zodra ik deze informatie krijg zal ik dit delen in dit topic. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

@Amy Omdat veel telefoongebruikers niet zonder een telefoon kunnen, zou het een optie zijn om de iPhones (op afspraak) op jullie kantoor in Amsterdam om te wisselen?

Reputatie 2
Badge

Er is mij alleen per Whatsapp gevraagd of ik de telefoon al opgestuurd heb. Het bericht om de telefoon naar een bepaald adres te sturen heb ik nooit ontvangen. De telefoon opsturen voordat er een andere is lijkt mij niet echt wenselijk voor de meeste, dan zitten we een poosje helemaal zonder telefoon. Ik hoop toch echt op korte termijn bericht te ontvangen dat we actie kunnen ondernemen, zit nu al 3 maanden met een slecht functionerend netwerk. Bij KPN zijn de eerste telefoons ondertussen reeds omgeruild. 

Amy,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn telefoon 21 oktober (aangetekend) verstuurd en heeft nu als status:  “in reparatie” Ik denk dat het omwisselen dan al snel 14 dagen vergt.

Reputatie 2
Badge

Hoi @Hela en @Pat85,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de desbetreffende afdeling. Voor nu geldt inderdaad dat het toestel dient te worden opgestuurd zodat je het nieuwe toestel kan ontvangen. Hoelang het duurt voordat je het nieuwe toestel binnen hebt zullen wij maandag meer informatie over ontvangen. Zodra ik deze informatie krijg zal ik dit delen in dit topic. 

Groetjes,
Amy

Volgens mij is dat niet hoe KPN nu haar klanten helpt, ik vind het erg vreemd dat wij nu worden geacht onze mobiel op te geven (die onmisbaar is in het dagelijks leven, zelfs met de problemen die we ervaren). KPN stuurt eerst de vervanging toe en pas daarna komt de iPhone 11 retour. Het lijkt me dat dit door Simyo (als onderdeel van de zelfde BV, notabene) dus ook mogelijk moet zijn?

 

edit...deze werkwijze leek eerst ook bij KPN zo te gaan, maar dat werd per ommegaande recht gezet, als ik het forum van KPN goed heb gelezen!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad een goede vraag! Wij hebben de toestellen niet op ons kantoor in Amsterdam, als wij dit hadden had dit inderdaad een fijne oplossing geweest 😊.

@HomeBoy Omdat er in het verleden wat verwarring is ontstaan en jij je had gemeld bij het KPN forum heb ik als uitzondering zojuist de mail naar je verstuurd. In de mail staan de stappen vermeld die je kan ondernemen! 

@Pat85 Wij hebben zojuist contact gehad met KPN en het bleek een korte periode te zijn geweest waarop dit werd gedaan. Nu is dit niet meer van toepassing en handelt ook KPN op de manier die ik eerder vandaag heb aangegeven, namelijk: Het toestel eerst opsturen om vervolgens het nieuwe toestel te ontvangen. 

Meer informatie over de levertijd deel ik maandag in dit topic.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

@Amy 

bedankt voor je reactie. De mail heb ik ontvangen dus ik kan het traject in gang zetten. Hopen dat het allemaal vlot opgelost kan worden. 

Reputatie 2
Badge


@Pat85 Wij hebben zojuist contact gehad met KPN en het bleek een korte periode te zijn geweest waarop dit werd gedaan. Nu is dit niet meer van toepassing en handelt ook KPN op de manier die ik eerder vandaag heb aangegeven, namelijk: Het toestel eerst opsturen om vervolgens het nieuwe toestel te ontvangen. 

Meer informatie over de levertijd deel ik maandag in dit topic.

Groetjes,
Amy

Ik stond al op de lijst voor de deadline die van toepassing was voor de afhandeling zoals besproken. Omdat Simyo niet heeft gecommuniceerd bleef ik wachten op het telefoontje (die ook was toegezegd!) en nu worden weer de spelregels veranderd zonder dit vooraf te communcieren

Het is dus erg teleurstellend dat dit op deze manier gaat en Simyo en KPN dus hun werkwijze maar blijven aanpassen. Hoe moet ik 2 weken (of langer) overbruggen zonder mobiel en hoe weet ik of de externe partij niet mij ineens een mail stuurt met reparatiekosten (grapje is ook voorgekomen op het KPN forum)...ik hoor graag een reactie.

Reputatie 7

Ik wil mij ook graag voorbereiden…. Mijn zoon heeft ook een iPhone 11. Mijn vraag aan hem een tijdje terug of hij problemen ervaart, heeft hij negatief beantwoord, maar wat bleek nu gisteravond, buitenshuis heeft hij 4G uitgezet 😣. Vandaag heeft hij van mij zijn 4G aan moeten zetten. Vanavond hoor ik of hij ook problemen met zijn 11 heeft ervaren.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Pat85, wij hebben in het begin enkel onze klanten verwezen naar het KPN forum om te status bij te houden van het onderzoek. Wij zijn vervolgens zelf gestart door een lijst bij te houden zodat onze klanten kunnen worden geïnformeerd door ons zelf met verdere informatie. Deze verdere informatie is de mail met daarin de stappen over hoe je het toestel kan opsturen om vervolgens het nieuwe toestel te ontvangen. Wij hebben in de tussentijd geen andere werkwijze hiervan gehad dus begrijp ik niet zo goed wat je bedoeld met dat wij de spelregels steeds veranderen. Wij bij Simyo hebben namelijk niet de werkwijze gehad om eerst het nieuwe toestel op te sturen. Of de levertijd 2 weken zal zijn is nog niet bekend dus daar doe/kan ik nog geen uitspraak over doen. Ik wil je aanraden om alleen het forum van Simyo in de gaten te houden om verwarring te voorkomen. 

Groetjes,
Amy

Amy,

Ik begrijp de verwarring van Pat85 wel. Werkwijze van KPN: Klanten die voor 6 oktober op een lijst staan worden gebeld en krijgen de nieuwe Iphone12 opgestuurd en dienen dan de Iphone 11 te retourneren. Wellicht doel jij met de wijziging van het proces op klanten die na 6 oktober aan de lijst zijn toegevoegd. Simyo maakt dit onderscheid niet. Simyo heeft in het begin alle klanten doorverwezen naar het forum van KPN. Niet zo vreemd dat je dan ook verwacht dat het proces m.b.t. het vervangen van de telefoon ook gelijk is. 

Reputatie 2
Badge

Amy,

Ik begrijp de verwarring van Pat85 wel. Werkwijze van KPN: Klanten die voor 6 oktober op een lijst staan worden gebeld en krijgen de nieuwe Iphone12 opgestuurd en dienen dan de Iphone 11 te retourneren. Wellicht doel jij met de wijziging van het proces op klanten die na 6 oktober aan de lijst zijn toegevoegd. Simyo maakt dit onderscheid niet. Simyo heeft in het begin alle klanten doorverwezen naar het forum van KPN. Niet zo vreemd dat je dan ook verwacht dat het proces m.b.t. het vervangen van de telefoon ook gelijk is. 

Exact. Dank voor de toelichting @Hela

Simyo heeft mij meerdere malen naar het KPN forum verwezen, voor informatie, maar ook het melden van klachten via KPN. Voor 06 okt. heeft Simyo mij op de Simyo lijst gezet. Zoals jij zelf aangeeft @Amy gaat Simyo op dezelfde manier compenseren als KPN. Dit blijkt dus anders te zijn, om dat wij ineens wel een telefoon moeten opsturen, zonder dat uit de communicatie blijkt wat er gebeurt met/na het opsturen. Vandaar mijn onduidelijkheid/onbegrip/teleurstelling over deze gang van zaken.

Reputatie 2
Badge

Het lijkt erop, als ik het KPN forum lees, dat iedereen op de lijst gebeld wordt en een vervangende telefoon opgestuurd krijgt, alvorens de huidige iPhone 11 te retourneren (maar dat de mensen voor 06okt eerst geholpen worden). In geval van reparatie mails, lijken het vooral foutief gelopen afhandelingen te zijn. Ik hoop dat Simyo het net als de collega’s avn KPN kan gaan organiseren (wat niet zo lastig zou moeten zijn, gezien jullie dezelfde BV zijn) en hier toch wat meer vaart achter kunnen zetten. We zitten al sinds eind juli met dit probleem.

Reputatie 7

@Pat85 Dezelfde BV…. 🙄😁.

Ik vind de procedure om éérst je telefoon een (on)bepaalde tijd kwijt te zijn echt ontoelaatbaar!

@Amy @Roeqajja Bekijk en bespreek alsjeblieft deze procedure nog eens intern.

Reputatie 2
Badge

@Pat85 Dezelfde BV…. 🙄😁.

Ik vind de procedure om éérst je telefoon een (on)bepaalde tijd kwijt te zijn echt ontoelaatbaar!

@Amy @Roeqajja Bekijk en bespreek alsjeblieft deze procedure nog eens intern.

Ja, dat helpt niet echt met de onduidelijkheid en vingerwijzen van Simyo naar KPN en weer terug van KPN naar Simyo….

Volgens de eigen website:

Zakelijke gegevens

Simyo valt onder KPN B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer: 27124701.

 

 

Inderdaad ontoelaatbaar, helemaal eens. Zeker omdat we op dezelfde wijze gecompenseerd zouden worden, en toch wordt hier een andere werkwijze gehanteerd.

Reputatie 7

@Pat85 Je hebt helemaal gelijk.

Reputatie 2
Badge

De werkwijze is inderdaad niet exact gelijk aan KPN, maar er wordt in ieder geval een oplossing geboden. Natuurlijk is het niet best om 2 of 3 weken je iphone 11 te moeten missen, maar nu functioneert de telefoon ook niet zoals het hoort. Ik heb een oude iphone 6 bij familie geleend en bij Simyo voor € 5 een nieuwe fysieke simkaart besteld (esim werkt niet op oude 6 🙁). Het zou veel makkelijker zijn geweest om eerst de 12 te ontvangen en dan de 11 retour te sturen, maar helaas heeft men bij Simyo niet voor die optie gekozen. KPN en Simyo treden niet naar buiten als één bedrijf. Ik heb gekozen voor het iets voordeligere Simyo, had ik KPN gekozen had ik misschien nu al een nieuwe 12 ontvangen maar had ik een duurder abonnement. Maar wat zal het straks een genot zijn om een nieuwe 12 in gebruik te nemen na de wekenlange problemen met de 11 en het geklooi met de oude 6. Nog even wachten, die 2 of 3 weken kunnen er ook nog wel bij…

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Simyanen, 

Even een kleine update: Achter de schermen wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk een terugkoppeling van ons krijgt. Ik wil jullie vragen om jullie e-mail goed in de gaten te houden! Mocht je jouw iPhone 11 hebben opgestuurd en je hebt na 4 dagen nog niets vernomen, stuur mij dan even een privébericht. Dan kan ik dit zo snel mogelijk doorgeven bij de desbetreffende afdeling.

Groetjes,
Amy
 

Reputatie 2
Badge

 

Hoi Simyanen, 

Even een kleine update: Achter de schermen wordt er hard gewerkt om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk een terugkoppeling van ons krijgt. Ik wil jullie vragen om jullie e-mail goed in de gaten te houden! Mocht je jouw iPhone 11 hebben opgestuurd en je hebt na 4 dagen nog niets vernomen, stuur mij dan even een privébericht. Dan kan ik dit zo snel mogelijk doorgeven bij de desbetreffende afdeling.

Groetjes,
Amy
 

Goedemorgen Amy. Je zou gister meer informatie delen over de levertijd:

‘Meer informatie over de levertijd deel ik maandag in dit topic’

 

Ik hoor nog steeds graag wat nu de preciese werkwijze is, en of wij dus echt onze telefoon maar op moeten sturen ter reparatie.Krijgen wij dan reparatie...welke kosten (want dat wordt bekeken na ontvangst) of kan je bevestigen dat het inderdaad om vervanging van onze telefoon gaat? Dit blijkt namelijk niet uit de correspondentie van jullie partner, maar lijk je wel te suggereren hier op het forum. 

Ik mis echt duidelijkheid en de toegezegde info. Ik hoop dat jullie de onrust snappen en ook dat het in 2022 echt onhandig is om zonder telefoon te zitten.

Reageer