.

UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.



Toon eerste bericht

142 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Pat85,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even aangeeft! Zoals in het vorige bericht aangegeven moet je nadat het toestel is opgestuurd en bij ons is aangekomen binnen 4 dagen een update van ons krijgen, oftewel een nieuw toestel ontvangen. Excuses als dit niet helemaal duidelijk was maar hier bedoel ik ook de levertijd mee. Je zou het nieuwe toestel uiterlijk binnen 5 dagen moeten ontvangen van ons. 

Het gaat dus inderdaad om een nieuw toestel en niet om een reparatie! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen @Amy ,

Dat is duidelijk. Dank voor de heldere toelichting. Dan ga ik maar op zoek naar een tijdelijke oplossing zodat ik de telefoon kan opsturen. 

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even aangeeft! Zoals in het vorige bericht aangegeven moet je nadat het toestel is opgestuurd en bij ons is aangekomen binnen 4 dagen een update van ons krijgen, oftewel een nieuw toestel ontvangen. Excuses als dit niet helemaal duidelijk was maar hier bedoel ik ook de levertijd mee. Je zou het nieuwe toestel uiterlijk binnen 5 dagen moeten ontvangen van ons. 

@Amy geldt dit ook voor een toestel dat niet via Simyo is aangeschaft? Ik gebruik namelijk een sim-only van Simyo in mijn sim-lockvrije iPhone11 die ik van mijn voormalig werkgever heb overgenomen. Ik zie nu dat er eea ingevuld moet worden voordat ik telefoon op kan sturen, waaronder een aankoopbewijs, die heb ik dus niet. Hoe kan ik hiermee omgaan?

klopt het dat de oplossing is je toestel opsturen en dan maar afwachten wanneer je een reactie ontvangt. Vreemde oplossing als blijkt dat de problemen al ruim 3 ½ maand spelen. Tot nu toe vandaag pas voor het 1st reactie ontvangen van Simyo.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Dit geldt inderdaad ook voor klanten die de iPhone 11 niet bij ons hebben gekocht. Je zult dan even een aankoopbewijs kunnen opvragen bij het bedrijf waar het toestel is gekocht. Deze kan je dan toevoegen 😊.

Groetjes, 
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sas26,

Bedankt voor je bericht. Dat klopt inderdaad! Als je het toestel hebt opgestuurd en het toestel is aangekomen dan krijg je hier bericht over. Ook kan je de status dan bij houden via Reconext! Nadat het toestel is aangekomen moet je binnen 5 werkdagen het nieuwe toestel hebben ontvangen. Mocht dit niet zo zijn dan mag je mij een privébericht sturen zodat ik hier zo snel mogelijk achteraan kan gaan! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Dit geldt inderdaad ook voor klanten die de iPhone 11 niet bij ons hebben gekocht. Je zult dan even een aankoopbewijs kunnen opvragen bij het bedrijf waar het toestel is gekocht. Deze kan je dan toevoegen 😊.

Groetjes, 
Amy

Wow!!!

Ben ik dan even blij, dat mijn zoon met zijn iPhone 11 geen problemen ervaart. Ik had zijn iPhone 11 meegekregen van mijn ex-werkgever. Omdat ik daar dus niet meer werkzaam ben, zou ik dus bij hen om een aankoopnota hebben moeten vragen….

Waarom is dit eigenlijk nodig? Omdat, als je niet de rechtmatige eigenaar van een iPhone bent, je er dan geen gebruik van kunt maken, omdat deze is gelocked door een voor jouw onbekende Apple-ID. 

Of maak ik nu een domme denkfout?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK, Goeie vraag! Ik heb dit even voorgelegd bij de desbetreffende afdeling want ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen waarom dit wordt gevraagd. Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen lastig is om aan een aankoopbewijs te komen. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb zal ik dat in dit topic laten weten 😊

Hallo, wat zijn de laatste updates hierover? Ik heb een maand geleden ofzo gebeld met geen oplossingen en heb nog steeds slecht internet op veel plekken. Is hier een compensatie voor geregeld vanuit simyo?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SorayaG,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Wij komen inderdaad onze klanten tegemoet die zich hierover hebben gemeld en in aanmerking komen voor de vergoeding! Zojuist spreken wij elkaar in mijn privé box. Ik help je graag daar verder 😊.

Groetjes,
Amy

 Ook kan je de status dan bij houden via Reconext! Nadat het toestel is aangekomen moet je binnen 5 werkdagen het nieuwe toestel hebben ontvangen. 

...

@Amy ik bekijk zojuist de status bij Reconext! Daar staat nu ‘reparatie afgerond’ en ‘in afwachting van verzending’ maar ook ‘geen defect geconstateerd’. Dat laatste baart me enige zorgen aangezien ik wel degelijk netwerkproblemen ervaar. Ik interpreteer het alsof ik hetzelfde (niet goed werkende) toestel terugkrijg. Gaat hierbij ergens iets mis of is dit een beperking van het systeem in de mogelijke statusberichten?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover contact met ons opneemt! Dat lijkt mij inderdaad wat verwarrend. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit bij de desbetreffende afdeling voorleggen.

Groetjes, 
Amy

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

Edit: Ik heb voor de duidelijkheid mijn telefoon niet opgestuurd, ze zeiden dat dat ook niet hoefte en dit enkel was zodat ik op de hoogte werd gehouden per mail. Mijn telefoon opsturen zou nog erger zijn dan alleen geen internet hebben. Bij KPN hoef je je telefoon pas op te sturen als je de nieuwe binnen hebt.

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

In mijn geval stond t daar ook op totdat mijn telefoon bij Reconect aangekomen was.. Heb je daarna je telefoon ook verzonden zoals beschreven in de instructies die je dan denk ik ook ontvangen hebt? Anders is men daar waarschijnlijk ‘in afwachting’ van.

 

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

In mijn geval stond t daar ook op totdat mijn telefoon bij Reconect aangekomen was.. Heb je daarna je telefoon ook verzonden zoals beschreven in de instructies die je dan denk ik ook ontvangen hebt? Anders is men daar waarschijnlijk ‘in afwachting’ van.

 

Nee, dat klopt, ik heb hem niet opgestuurd aangezien ik dan helemaal geen telefoon meer heb en bij KPN hoef je hem pas op te sturen als je de nieuwe iPhone binnen hebt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Roykuh,

Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp heb je dus de e-mail van ons ontvangen zodat je jouw iPhone 11 kan aanmelden voor reparatie. Het is namelijk wel de bedoeling dat je dan je iPhone 11 opstuurt zodat je vervolgens het nieuwe toestel van ons kan ontvangen. Excuses dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd! Als het toestel is aangekomen bij Reconext dan moet je binnen 5 werkdagen een nieuw toestel van ons hebben ontvangen. Mocht je na deze 5 dagen nog niks van ons hebben vernomen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik er meteen een melding van kan maken.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Nou, ik ben benieuwd….de telefoon is op de post gegaan.

Beste Simyo,

Ondertussen ben ik helemaal klaar met de gang van zaken, het . Vanaf 20 juli heb ik de problemen, ik heb al veel contact met jullie gehad maar er is gewoon niemand die enige verantwoordelijkheid neemt en ook maar iets voor mijn oplost.

Via het account van mijn vrouw reageer ik nu op dit forum, mijn eigen account kan ik al een tijd niet meer in. Iets met een technisch probleem wat al weken speelt, dit zou al opgelost worden, maar ik hoor niets en zie niets. Ook na wat app verkeer vanmiddag komt er geen schot in de zaak.

Mijn verbinding is slecht, als ik jullie vraag om een oplossing wordt er niets geregeld. Mijn telefoon heb ik aangemeld en ik heb een vage mail gehad, nu heb ik jullie gevraagd of ik mijn telefoon moet versturen. Daar krijg ik eerst geen antwoord op, daarna wordt mij door verschillende medewerkers gezegd dat ik op de mail moet wachten en zojuist is mij geappt dat ik de telefoon maar moet versturen. Ik heb hier niet zoveel vertrouwen in, wat een slechte communicatie en klantenservice.

Dan de oplossing waar over gesproken wordt, je kan in deze tijd toch niet iemand een tijd zonder telefoon laten zitten? Hoe eenvoudig is het om eerst een telefoon te sturen en daarna de oude in te nemen? Al het gezonde verstand lijkt wel weg.

Ik heb nu al zo vaak moeten zeuren en trekken, met echt letterlijk nul resultaat. Ik hoop dat dit bericht in het openbaar toch een keer iemand bij jullie in beweging gaat brengen. Dit soort dingen kosten idioot veel tijd en levert serieuze stress op.

Reputatie 2
Badge

Hai, ik had nog een vraag.

Krijg ik dan een iPhone 11 of 12? Op de 11 werkt 4g toch niet? KPN geeft ook alleen 12’s weg. En is hij nieuw of refurbished? Wat @ABC-123 ook zei, kan de nieuwe niet eerst opgestuurd worden, en de oude daarna in dezelfde doos terug?

Of bij niet retourneren van de oude iphone, in rekenkng brengen van de nieuwe?? Dan stuurt iedereen hem echt wel terug hoor (en hij doet t toch niet…)… beetje vertrouwen in de mens?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ABC-123,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te zien dat je hier zoveel tijd aan bent kwijt geweest en geen duidelijkheid hebt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling, onze excuses hiervoor! Het klopt inderdaad dat je eerst de iPhone 11 opstuurt om vervolgens een nieuwe iPhone 12 te ontvangen. Hier heeft Simyo uit voorzorg voor gekozen omdat we zeker willen weten dat klanten niet achteraf nog een nota krijgen over dat ze hun iPhone 11 niet op tijd hebben retour gestuurd. Wel kunnen waarborgen dat je niet langer dan 5 werkdagen zonder toestel zit. Ook krijgen alle klanten een compensatie over de periode dat ze niet optimaal gebruik hebben kunnen maken van hun aansluiting. Deze compensatie bestaat uit het vergoeden van de volledige bundelkosten over de betreffende periode (hier zitten ook de dagen nog bij dat je zonder toestel zit). 

@Roykuh Hierbij ook de antwoorden op jouw vragen 😊.

Hopelijk heeft dit meer duidelijkheid gegeven, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

@RicoK Het toevoegen van een aankoopbewijs is niet meer van toepassing 😊.

Reputatie 1

@RicoK Het toevoegen van een aankoopbewijs is niet meer van toepassing 😊.

Oh ik heb hem 3 dagen geleden verstuurd heb er aankoopbewijs bijgevoegt dat is verder geen probleem?

hij staat trouwens nog op status in afwachting van verzending afgegeven rond 20 uur post nl punt 8 nov

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @J.e.kalk,

Dat is geen probleem! We snappen dat sommige dit niet ter beschikking hebben. Vandaar dat dit nu niet meer van toepassing is 😊! Als ik het goed begrijp heb je op 8 november je toestel afgegeven bij een post nl punt en zie je op dit moment nog staan dat het nog verzonden moet worden. Mocht de status vanmiddag nog niet veranderd zijn zou je mij dan een privébericht kunnen sturen? Dan zal ik dit even voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Misschien als kleine tip ook handig om in de tussentijd contact op te nemen met het bedrijf waar je het hebt afgegeven of met post nl zelf! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 1

Hoi @J.e.kalk,

Dat is geen probleem! We snappen dat sommige dit niet ter beschikking hebben. Vandaar dat dit nu niet meer van toepassing is 😊! Als ik het goed begrijp heb je op 8 november je toestel afgegeven bij een post nl punt en zie je op dit moment nog staan dat het nog verzonden moet worden. Mocht de status vanmiddag nog niet veranderd zijn zou je mij dan een privébericht kunnen sturen? Dan zal ik dit even voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Misschien als kleine tip ook handig om in de tussentijd contact op te nemen met het bedrijf waar je het hebt afgegeven of met post nl zelf! 

Groetjes,
Amy

Top hou in de gaten volgens track en trace van post nl is die gister rond 13 uur bezorgt bij een afhaalpunt 

Reageer