.

UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.



Toon eerste bericht

142 reacties

klopt het dat de oplossing is je toestel opsturen en dan maar afwachten wanneer je een reactie ontvangt. Vreemde oplossing als blijkt dat de problemen al ruim 3 ½ maand spelen. Tot nu toe vandaag pas voor het 1st reactie ontvangen van Simyo.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sas26,

Bedankt voor je bericht. Dat klopt inderdaad! Als je het toestel hebt opgestuurd en het toestel is aangekomen dan krijg je hier bericht over. Ook kan je de status dan bij houden via Reconext! Nadat het toestel is aangekomen moet je binnen 5 werkdagen het nieuwe toestel hebben ontvangen. Mocht dit niet zo zijn dan mag je mij een privébericht sturen zodat ik hier zo snel mogelijk achteraan kan gaan! 

Groetjes,
Amy

Hallo, wat zijn de laatste updates hierover? Ik heb een maand geleden ofzo gebeld met geen oplossingen en heb nog steeds slecht internet op veel plekken. Is hier een compensatie voor geregeld vanuit simyo?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SorayaG,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Wij komen inderdaad onze klanten tegemoet die zich hierover hebben gemeld en in aanmerking komen voor de vergoeding! Zojuist spreken wij elkaar in mijn privé box. Ik help je graag daar verder 😊.

Groetjes,
Amy

 Ook kan je de status dan bij houden via Reconext! Nadat het toestel is aangekomen moet je binnen 5 werkdagen het nieuwe toestel hebben ontvangen. 

...

@Amy ik bekijk zojuist de status bij Reconext! Daar staat nu ‘reparatie afgerond’ en ‘in afwachting van verzending’ maar ook ‘geen defect geconstateerd’. Dat laatste baart me enige zorgen aangezien ik wel degelijk netwerkproblemen ervaar. Ik interpreteer het alsof ik hetzelfde (niet goed werkende) toestel terugkrijg. Gaat hierbij ergens iets mis of is dit een beperking van het systeem in de mogelijke statusberichten?

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

Edit: Ik heb voor de duidelijkheid mijn telefoon niet opgestuurd, ze zeiden dat dat ook niet hoefte en dit enkel was zodat ik op de hoogte werd gehouden per mail. Mijn telefoon opsturen zou nog erger zijn dan alleen geen internet hebben. Bij KPN hoef je je telefoon pas op te sturen als je de nieuwe binnen hebt.

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

In mijn geval stond t daar ook op totdat mijn telefoon bij Reconect aangekomen was.. Heb je daarna je telefoon ook verzonden zoals beschreven in de instructies die je dan denk ik ook ontvangen hebt? Anders is men daar waarschijnlijk ‘in afwachting’ van.

 

Nee, dat klopt, ik heb hem niet opgestuurd aangezien ik dan helemaal geen telefoon meer heb en bij KPN hoef je hem pas op te sturen als je de nieuwe iPhone binnen hebt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Roykuh,

Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp heb je dus de e-mail van ons ontvangen zodat je jouw iPhone 11 kan aanmelden voor reparatie. Het is namelijk wel de bedoeling dat je dan je iPhone 11 opstuurt zodat je vervolgens het nieuwe toestel van ons kan ontvangen. Excuses dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd! Als het toestel is aangekomen bij Reconext dan moet je binnen 5 werkdagen een nieuw toestel van ons hebben ontvangen. Mocht je na deze 5 dagen nog niks van ons hebben vernomen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik er meteen een melding van kan maken.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Hai, ik had nog een vraag.

Krijg ik dan een iPhone 11 of 12? Op de 11 werkt 4g toch niet? KPN geeft ook alleen 12’s weg. En is hij nieuw of refurbished? Wat @ABC-123 ook zei, kan de nieuwe niet eerst opgestuurd worden, en de oude daarna in dezelfde doos terug?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ABC-123,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te zien dat je hier zoveel tijd aan bent kwijt geweest en geen duidelijkheid hebt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling, onze excuses hiervoor! Het klopt inderdaad dat je eerst de iPhone 11 opstuurt om vervolgens een nieuwe iPhone 12 te ontvangen. Hier heeft Simyo uit voorzorg voor gekozen omdat we zeker willen weten dat klanten niet achteraf nog een nota krijgen over dat ze hun iPhone 11 niet op tijd hebben retour gestuurd. Wel kunnen waarborgen dat je niet langer dan 5 werkdagen zonder toestel zit. Ook krijgen alle klanten een compensatie over de periode dat ze niet optimaal gebruik hebben kunnen maken van hun aansluiting. Deze compensatie bestaat uit het vergoeden van de volledige bundelkosten over de betreffende periode (hier zitten ook de dagen nog bij dat je zonder toestel zit). 

@Roykuh Hierbij ook de antwoorden op jouw vragen 😊.

Hopelijk heeft dit meer duidelijkheid gegeven, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Amy

Reputatie 1

@RicoK Het toevoegen van een aankoopbewijs is niet meer van toepassing 😊.

Oh ik heb hem 3 dagen geleden verstuurd heb er aankoopbewijs bijgevoegt dat is verder geen probleem?

hij staat trouwens nog op status in afwachting van verzending afgegeven rond 20 uur post nl punt 8 nov

Hoi @Amy, 

ik ben vorige week gebeld met de melding dat ik een ander soort probleem zou moeten hebben, omdat ik wel 4G zie staan, maar geen internet (of, nauwelijks), en dan weer wel, dan weer niet. Toen heb ik een simkaart opgestuurd gekregen, en ik zou gisteren gebeld worden of het probleem nu verholpen is. Helaas niet, zelfde issues… Maar ik ben gisteren niet gebeld en dit experiment duurt dus nu al weer een week… kan je navragen wie mij gebeld heeft? En of ie even terug kan bellen, zodat we nu een andere oplossing kunnen proberen? Alvast bedankt!

Chantal

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Chantalsimyo,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je niet bent teruggebeld! Dat is natuurlijk niet de bedoeling, onze excuses! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik dit even voor je na 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Nou, dan ga ik hem ook maar opsturen. Dankje voor de info! Moet ik mijn telefoon zelf resetten/code eraf halen? Ik hoef ze niet bij mijn data te hebben.

Badge

Simyo, wat ik mij afvraag: Als ik een iPhone 12 ontvang in plaats van mijn 11, zit daar dan ook een beschermhoesje en screenprotector bij? Aangezien de 12 iets kleiner is dan de 11 gaat mijn bestaande hoesje niet passen.

Reputatie 7

@Hidz 😳😦 Je krijgt een nieuwe telefoon!! Is dat niet genoeg?!?

Maar, nee, inderdaad, je bestaande hoesje gaat niet passen. 

Reputatie 7
Badge +7

Doet me denken aan RupsjeNooitGenoeg

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rupsje_Nooitgenoeg

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Hidz,

Bedankt voor je bericht. Bij de iPhone 12 wordt geen hoesje of screen protector meegeleverd. Zoals @RicoK aangeeft zal het hoesje die je nu hebt helaas niet passen.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

De eerste update staat in het systeem….Ontvangen in reparatie depot - De reparatie procedure is gestart.

 

Reputatie 2
Badge

De eerste update staat in het systeem….Ontvangen in reparatie depot - De reparatie procedure is gestart.

 

Weer een update - In reparatie, en verder op staat Reparatieactiviteit

Toestel wordt omgeruild. 

Reputatie 2
Badge

Ik krijg van Reconext een prijsopgave voor reparatie….dat lijkt me niet de bedoeling @Amy...nu moet ik of een reparatie betalen, of de onderzoekskosten…

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Hoe gaan we dit ZSM oplossen? Binnen 5 werkdagen zou de telefoon terug zijn….ik zit dus nog langer zonder iPhone?!

 

 

Reputatie 2
Badge

@Pat85 

nou, ik ben er net zo klaar mee! Ik kreeg maandag 7 november net zo’n prijsopgave en ben tot op heden geen steek verder gekomen. Simyo is het aanspreekpunt maar kan er niets mee, wachten al bijna 2 weken op ‘terugkoppeling’. Succes, maar reken niet op een vlotte afhandeling en al helemaal niet binnen 5 dagen. 

Reputatie 2
Badge

Dat geeft weinig hoop @HomeBoy. Zeker aangezien we de instructies van Simyo hebben gevolgd. Dan doodleuk moeten betalen voor reparatie (die niet mogelijk is) of betalen voor het terugkrijgen van je eigen telefoon. Ik heb Amy een privebericht gestuurd, dus hoop dat ze het snel kan rechtzetten.

 

Reputatie 2
Badge

Denk dat Amy het wel wil oplossen maar afhankelijk is van anderen en geen druk kan uitoefenen. Inderdaad alle procedures correct gevolgd maar als je de pech hebt dat iemand een ‘vinkje’ verkeerd zet bij Reconext dan staat je ‘reparatie’ voorlopig in de wachtstand. We hebben geen andere keus dan afwachten totdat iemand daar intern echt even met de vuist op tafel slaat. 

Simyo mensen, heeft iemand al succesvol hun iPhone 11 opgestuurd en iPhone 12 teruggekregen? Ik lees hier dat van alles mis gaat en heb mijn telefoon wel echt nodig dus wil hem niet zomaar opsturen. 

 

Reageer