.

UPDATE Problemen met de iPhone 11 in combinatie met KPN netwerk.



Toon eerste bericht

142 reacties

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even aangeeft! Zoals in het vorige bericht aangegeven moet je nadat het toestel is opgestuurd en bij ons is aangekomen binnen 4 dagen een update van ons krijgen, oftewel een nieuw toestel ontvangen. Excuses als dit niet helemaal duidelijk was maar hier bedoel ik ook de levertijd mee. Je zou het nieuwe toestel uiterlijk binnen 5 dagen moeten ontvangen van ons. 

@Amy geldt dit ook voor een toestel dat niet via Simyo is aangeschaft? Ik gebruik namelijk een sim-only van Simyo in mijn sim-lockvrije iPhone11 die ik van mijn voormalig werkgever heb overgenomen. Ik zie nu dat er eea ingevuld moet worden voordat ik telefoon op kan sturen, waaronder een aankoopbewijs, die heb ik dus niet. Hoe kan ik hiermee omgaan?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Dit geldt inderdaad ook voor klanten die de iPhone 11 niet bij ons hebben gekocht. Je zult dan even een aankoopbewijs kunnen opvragen bij het bedrijf waar het toestel is gekocht. Deze kan je dan toevoegen 😊.

Groetjes, 
Amy

Reputatie 7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit even navraagt! Dit geldt inderdaad ook voor klanten die de iPhone 11 niet bij ons hebben gekocht. Je zult dan even een aankoopbewijs kunnen opvragen bij het bedrijf waar het toestel is gekocht. Deze kan je dan toevoegen 😊.

Groetjes, 
Amy

Wow!!!

Ben ik dan even blij, dat mijn zoon met zijn iPhone 11 geen problemen ervaart. Ik had zijn iPhone 11 meegekregen van mijn ex-werkgever. Omdat ik daar dus niet meer werkzaam ben, zou ik dus bij hen om een aankoopnota hebben moeten vragen….

Waarom is dit eigenlijk nodig? Omdat, als je niet de rechtmatige eigenaar van een iPhone bent, je er dan geen gebruik van kunt maken, omdat deze is gelocked door een voor jouw onbekende Apple-ID. 

Of maak ik nu een domme denkfout?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ardwe,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover contact met ons opneemt! Dat lijkt mij inderdaad wat verwarrend. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit bij de desbetreffende afdeling voorleggen.

Groetjes, 
Amy

Goedemiddag,

Ik heb op 14-10 mijn iPhone 11 als reparatie aangemeld, zoals gevraagd. Echter is hier niks mee gedaan en staat hij nog steeds op: ‘In afwachting van verzending’. Ik heb op 3-11 dit nog een keer ingevuld maar hier is ook nog niks mee gedaan. Ik hoop dat ik iets van een update krijg, ik heb ook nog 0 sms’jes gehad. Mijn geduld begint echt op te raken.

In mijn geval stond t daar ook op totdat mijn telefoon bij Reconect aangekomen was.. Heb je daarna je telefoon ook verzonden zoals beschreven in de instructies die je dan denk ik ook ontvangen hebt? Anders is men daar waarschijnlijk ‘in afwachting’ van.

 

Reputatie 2
Badge

Nou, ik ben benieuwd….de telefoon is op de post gegaan.

Beste Simyo,

Ondertussen ben ik helemaal klaar met de gang van zaken, het . Vanaf 20 juli heb ik de problemen, ik heb al veel contact met jullie gehad maar er is gewoon niemand die enige verantwoordelijkheid neemt en ook maar iets voor mijn oplost.

Via het account van mijn vrouw reageer ik nu op dit forum, mijn eigen account kan ik al een tijd niet meer in. Iets met een technisch probleem wat al weken speelt, dit zou al opgelost worden, maar ik hoor niets en zie niets. Ook na wat app verkeer vanmiddag komt er geen schot in de zaak.

Mijn verbinding is slecht, als ik jullie vraag om een oplossing wordt er niets geregeld. Mijn telefoon heb ik aangemeld en ik heb een vage mail gehad, nu heb ik jullie gevraagd of ik mijn telefoon moet versturen. Daar krijg ik eerst geen antwoord op, daarna wordt mij door verschillende medewerkers gezegd dat ik op de mail moet wachten en zojuist is mij geappt dat ik de telefoon maar moet versturen. Ik heb hier niet zoveel vertrouwen in, wat een slechte communicatie en klantenservice.

Dan de oplossing waar over gesproken wordt, je kan in deze tijd toch niet iemand een tijd zonder telefoon laten zitten? Hoe eenvoudig is het om eerst een telefoon te sturen en daarna de oude in te nemen? Al het gezonde verstand lijkt wel weg.

Ik heb nu al zo vaak moeten zeuren en trekken, met echt letterlijk nul resultaat. Ik hoop dat dit bericht in het openbaar toch een keer iemand bij jullie in beweging gaat brengen. Dit soort dingen kosten idioot veel tijd en levert serieuze stress op.

Of bij niet retourneren van de oude iphone, in rekenkng brengen van de nieuwe?? Dan stuurt iedereen hem echt wel terug hoor (en hij doet t toch niet…)… beetje vertrouwen in de mens?

Reputatie 7
Badge +7

@RicoK Het toevoegen van een aankoopbewijs is niet meer van toepassing 😊.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @J.e.kalk,

Dat is geen probleem! We snappen dat sommige dit niet ter beschikking hebben. Vandaar dat dit nu niet meer van toepassing is 😊! Als ik het goed begrijp heb je op 8 november je toestel afgegeven bij een post nl punt en zie je op dit moment nog staan dat het nog verzonden moet worden. Mocht de status vanmiddag nog niet veranderd zijn zou je mij dan een privébericht kunnen sturen? Dan zal ik dit even voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Misschien als kleine tip ook handig om in de tussentijd contact op te nemen met het bedrijf waar je het hebt afgegeven of met post nl zelf! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 1

Hoi @J.e.kalk,

Dat is geen probleem! We snappen dat sommige dit niet ter beschikking hebben. Vandaar dat dit nu niet meer van toepassing is 😊! Als ik het goed begrijp heb je op 8 november je toestel afgegeven bij een post nl punt en zie je op dit moment nog staan dat het nog verzonden moet worden. Mocht de status vanmiddag nog niet veranderd zijn zou je mij dan een privébericht kunnen sturen? Dan zal ik dit even voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Misschien als kleine tip ook handig om in de tussentijd contact op te nemen met het bedrijf waar je het hebt afgegeven of met post nl zelf! 

Groetjes,
Amy

Top hou in de gaten volgens track en trace van post nl is die gister rond 13 uur bezorgt bij een afhaalpunt 

Badge

@Hidz 😳😦 Je krijgt een nieuwe telefoon!! Is dat niet genoeg?!?

Maar, nee, inderdaad, je bestaande hoesje gaat niet passen. 

Wat een bijzondere reactie op een voor mij serieuze vraag. Waar het mij om gaat is dat ik mijn telefoon niet zonder hoesje en protector wil gebruiken. En ik deze dan vast in huis haal, zodat ik direct de telefoon kan gebruiken. Mocht dat worden bijgeleverd, is het een beetje dubbelop. Heeft dus niets te maken met wel of niet genoeg of rupsjenooitgenoeg ofzo. De oplossing die Simyo biedt is natuurlijk erg netjes en ben ik erg blij mee.

Reputatie 2
Badge

Volgens PostNL is het pakket zaterdag bezorgd. De status in de Simyo Reparatie Omgeving staat nog op ‘In afwachting van verzending’. Ik hou jullie geupdate!

Reputatie 1

De eerste update staat in het systeem….Ontvangen in reparatie depot - De reparatie procedure is gestart.

 

Weer een update - In reparatie, en verder op staat Reparatieactiviteit

Toestel wordt omgeruild. 

Als goed is is voor mij iets onderweg alleen staat er bij mij geen defect geconstateerd bij reparatieactiviteit wel nieuw imei nummer ben benieuwd of ik mijn oude tel terugkrijg

Hier is alles ook extreem soepel verlopen: afgelopen vrijdag verstuurd, gisteren de nieuwe iPhone 12 binnengekregen. In mijn geval had er niets soepeler kunnen lopen.

Reputatie 7

@Roykuh 👍🏼😄. Gelukkig maar 😊

 

@Amy Het IMEI-numer kan worden gevonden in de telefoon of op het doosje van de iPhone, maar @Roykuh heeft volgens mij zijn telefoon niet meer. Hoe kan een IMEI-nummer worden achterhaald in het geval de telefoon niet meer in bezit is en het doosje weggegooid mocht zijn?

Als het goed is heb je die ingevoert bij aanmelden van de telefoon

Dat klinkt eigenlijk ook wel logisch 😉

Reputatie 2
Badge

Is er al inzicht in de afhandeling van dit probleem? 

Ik zie geen wijzigingen in de 'Simyo Reparatie Omgeving’. 

@Amy het lijkt toch op een structureel probleem bij Reconext. Kan je aangeven wat er nu in gang is gezet, naast een melding maken? Ik ben mijn iPhone vandaag dus ruim een week kwijt. 

Reputatie 2
Badge

Iemand nog updates?

Nee, ik wacht zelf ook nog af. Ik ben hem morgen 10 dagen kwijt, en hij is al 7 dagen bij simyo nu. @Amy, kan/wil jij nog updates geven waar mogelijk? 

Bij mij na 15/11 geen voortgang melding meer op de reparatiepagina! @Amy ik hoor ook graag de vorderingen ! 

Reputatie 2
Badge

Heb mijn telefoon 2 november bij PostNL afgegeven. Op 7 november heb ik de beruchte reparatie rekening van € 469 ontvangen. Tot op heden, ondanks meerdere verzoeken, nog altijd geen verandering. Belachelijk dat dit zo lang moet duren. Als dit aan Reconext ligt dan moet Simyo maar heel snel afscheid nemen van die tent. Misschien dat we 5 december de telefoon gaan ontvangen. Of met kerst, leuk voor onder de boom. Heb er weinig vertrouwen in. Ben al 20 dagen mijn telefoon kwijt en er is niemand die in die periode ook maar iets voor elkaar heeft weten te krijgen. 

20 dagen..??!!
Als ik dat wist had ik mijn telefoon nooit opgestuurd. Aankomend weekend heb ik een belangrijk iets waarvoor ik foto's zou moeten maken. Ik verwachtte namelijk dat de telefoon voor vrijdag wel binnen zou komen. Heel jammer dit. Voor iedereen. Op mijn huidige samsung maakt hij zegmaar pas een foto 5 seconden nadat ik heb geklikt.

Reputatie 2
Badge

ik schrik echt van deze manier van afhandelen. Het totale gebrek aan urgentie om klanten te helpen die al sinds juli problemen hebben. We sturen een mail en wachten af….kom op, bel de partij, hun accountmanager, schaal op via KPN. Dit is echt schandalig, wij volgen de instructie van Simyo en zijn gewoon nog steeds de dupe. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb wel wat gehoord in prive bericht, maar hier blijft het stil.

15 dagen en counting. Ook geen statusverandering bij Reconext. Status is daar nog steeds ‘U hebt een prijsopgave ontvangen’

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Pat85,

Bedankt voor je bericht. Dit is een standaard melding! Zolang je een nieuw iMEI nummer in het reparatie rapport ziet staan dan betekent het dat de nieuwe iPhone 12 jouw kant op komt 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

Hoi @Pat85,

Bedankt voor je bericht. Dit is een standaard melding! Zolang je een nieuw iMEI nummer in het reparatie rapport ziet staan dan betekent het dat de nieuwe iPhone 12 jouw kant op komt 😊.

Groetjes,
Amy

Dat stemt me dan weer gerust! Dankjewel @Amy!

Reputatie 2
Badge

Ik heb net een mailtje gekregen dat de telefoon is opgestuurd, ben benieuwd!

Reageer