.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4788 Bekeken


Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De betekenis van "Mits” is kan voor verwarring zorgen. Laat ik de zin dus maar even omdraaien:

Volgens artikel 1:234 BW (in Nederland) zijn minderjarigen handelingsonbekwaam, tenzij zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen of indien de wet anders bepaalt.

Vandaar de "in beginsel” in mijn vorige zin.

Reputatie 3
Badge +1

 

Dat klopt, maar minderjarigen zijn (in beginsel) handelingsonbekwaam.

 

Is dat zo?

 

> Volgens artikel 1:234 BW (in Nederland) zijn minderjarigen handelingsbekwaam, mits zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen en voor zover de wet niet anders bepaalt. 

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Handelingsbekwaamheid

 

Reputatie 7
Badge +9

Even serieus, dat dit alleen in de klantenservice te vinden is vind ik nogal vreemd.

Maar waar het eigenlijk op gaat is dat Simyo geen abo’s aanbiedt die echt geschikt zijn voor kinderen terwijl ze hier wel mee adverteren.

Je kunt ook moeilijk alles op die ene pagina zetten, want dan staat het verstopt tussen allerlei andere dingen. De huidige manier kan niet fout gaan, want voordat je kunt bestellen loop je simpelweg tegen die foutmelding aan.

Als minderjarig persoon kun je geen Sim-only afsluiten. Wel prepaid!

In de algemene voorwaarden staat het in juridisch taal overigens ook.
" Wanneer kunnen we uw aanvraag weigeren? ” " We kunnen uw aanvraag voor een abonnement in ieder geval weigeren als: [...] blijkt dat u handelingsonbekwaam bent.” Natuurlijk denk je dan: Daar staat toch niet dat je 18+ moet zijn. Dat klopt, maar minderjarigen zijn (in beginsel) handelingsonbekwaam.

De badges verdien je door specifieke dingen te doen. Voor gewoon veel posten krijg je niet eens zoveel badges!

Reputatie 3
Badge +1

Je moet toch ergens die badges mee verdienen? ;)

 

Even serieus, dat dit alleen in de klantenservice te vinden is vind ik nogal vreemd.

Maar waar het eigenlijk op gaat is dat Simyo geen abo’s aanbiedt die echt geschikt zijn voor kinderen terwijl ze hier wel mee adverteren.

Reputatie 7

@XTF Ik krijg de indruk dat je post om te posten. 
Het antwoord dat je geeft in een vragende vorm geeft op mijn vraag zegt mij helaas genoeg.

Reputatie 3
Badge +1

Je komt het dus pas te weten nadat je bent begonnen met het invullen van het formulier? Dat noem ik rijkelijk laat..

Hoezo rijkelijk laat? Het is te vinden bij de Klantenservice in de link die ik had gepost

 

 

Wie leest van te voren de klantenservice?

 

> en dus ook nog eens tijdens het aanvraagproces.
Daarnaast, ieder weldenkend mens kan toch weten dat je meerderjarig moet zijn om een financiële verplichting aan te gaan?

 

Zou het?

Reputatie 7

Je komt het dus pas te weten nadat je bent begonnen met het invullen van het formulier? Dat noem ik rijkelijk laat..

Hoezo rijkelijk laat? Het is te vinden bij de Klantenservice in de link die ik had gepost en dus ook nog eens tijdens het aanvraagproces.
Daarnaast, ieder weldenkend mens kan toch weten dat je meerderjarig moet zijn om een financiële verplichting aan te gaan?

Reputatie 3
Badge +1

Een linkje in de foutmelding met meer uitleg zou ook wel handig zijn..

 

> “Je moet 18 jaar of ouder zijn. Ben je jonger en wil je een Simyo abonnement? Bespreek dit met jouw ouder(s)!”

Reputatie 3
Badge +1

Je komt het dus pas te weten nadat je bent begonnen met het invullen van het formulier? Dat noem ik rijkelijk laat..

Reputatie 7

@XTF Ik heb zojuist een testaanvraag gedaan voor een simonly aansluiting. Zodra ik bij het ingeven van de geboortedatum een datum ingeef waaruit blijkt dat ik jonger ben dan 18 jaar, dan krijg ik de opmerking in het rood te zien, dat ik minimaal 18 jaar moet zijn. Heel veel duidelijker kan het toch niet, lijkt mij ;)

Reputatie 3
Badge +1

Dat hoort dan toch gewoon in de algemene voorwaarden en op de sim only informatie pagina zelf te staan?

Klantenservice is ter verduidelijking, niet de bron van regels voor zover ik weet.

Reputatie 7

@XTF zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-de-minimum-leeftijd-13

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Hoi XTF,

 

Om een abonnement af te sluiten bij Simyo moet je minstens 18 jaar oud zijn.

 

Hoi Daisy,

 

Waar blijkt dat uit? We konden het nergens terugvinden.

 

BTW, fijne vakantie gehad?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Om een abonnement af te sluiten bij Simyo moet je minstens 18 jaar oud zijn. Val je onder deze grens dan kan een van de ouders een abonnement voor de minderjarige afsluiten, op eigen verantwoordelijkheid.

 

Groetjes,

Daisy 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Tessanne,

 

Weet jij misschien hoe het zit met de leeftijdsgrens bij Simyo?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Op de aansluiting te zien is er geen coulance gegeven, maar Daisy schreef dit in een van haar vorige berichten: 

Wel super jammer, we zien je in de toekomst graag terug mocht je van gedachte veranderen. Maar ik snap de keuze! Mocht ik nog iets kunnen beteken in de kosten, kijk ik graag mee wat mogelijk is. Stuur mij in dat geval een privéberichtje met adresgegevens en het nummer waar het omgaat.:blush:

 

Groetjes,
Daisy

 

Ik weet niet of ze al een bericht heeft ontvangen van @initcool. Ze is op dit moment ook op vakantie, dus ik kan dat niet bij haar checken. Dus Koen mag mij ook nog een privébericht sturen. Dan kijk ik graag nog een keertje mee. 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 3
Badge +1

Hier nog iemand die een hoge internet rekening voor zijn kiezen heeft gekregen, in dit geval een vader over het abonnement van zijn zoon. En hier is precies waar het fout gaat, wellicht dat je in de communicatie “naar boven” hier een andere wending aan kan geven.

 

Geen coulance van Simyo?

Dit vond ik;

Wat is de minimum leeftijd?

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je bij Simyo een Sim Only abonnement bestellen.

 

Wil je toch klant worden bij Simyo, maar ben je nog geen 18 jaar? Dan kunnen enkel je ouder(s) voor jou bestellen. De naam waarop de aansluiting wordt besteld, dient precies overeen te komen met de naam waarop het bankrekeningnummer geregistreerd staat. Het abonnement komt dan op naam van (één van je) ouder(s) te staan.

 

Je kunt er eventueel voor kiezen om de kosten zelf te betalen. Zodra je toegang hebt tot Mijn Simyo kun je het rekeningnummer wijzigen. Dat doe je onder het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens.

 

Zodra je 18 jaar oud bent geworden, kun je het contract op je eigen naam zetten. Lees meer hierover in dit artikel.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-de-minimum-leeftijd-13

Reputatie 7
Badge +9

In de Algemene Voorwaarden staat:

 

1.4 Wanneer kunnen we uw aanvraag weigeren?

We kunnen uw aanvraag voor een abonnement in ieder geval weigeren als:
• uit de risicobeoordeling blijkt dat er risico’s zijn die wij

niet willen accepteren.

 

Dit is een soort catch-all voorwaarde, het geeft Simyo het recht om klanten om diverse, niet nader genoemde redenen als klant te weigeren. Klaarblijkelijk vindt Simyo dat het een te groot risico is om iemand die nog geen 18 is als sim-only klant te accepteren. Maar die onderste leeftijdgrens van 18 jaar staat inderdaad nergens expliciet vermeld, voor zover ik kan zien. Het zou goed zijn als dit in de Algemene Voorwaarden zou worden opgenomen, dan weten mensen die zich als sim-only klant willen aanmelden waar zij aan toe zijn.

Reputatie 3
Badge +1

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Om die reden is de minimale leeftijd voor een abonnement 18 jaar. 

 

Ik lees daar niks over @ https://www.simyo.nl/sim-only

Onder “Belangrijke informatie” zie ik het ook niet staan.. lijkt mij toch vrij belangrijk.

Kijk ik ergens over heen?

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

Dat ‘doorgeven’ is nu net het probleem. Dat is vier jaar geleden ook gebeurd en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord...

Ik zou niet weten wat moderators verder kunnen doen, zij zijn slechts een doorgeefluik voor ideeën en suggesties van klanten richting Simyo bovenbazen, en als die daar niets mee doen om welke reden dan ook dan houdt het op.

Dat is ook zo’n typisch ‘probleem’ van moderne bedrijven.

Zij die communiceren gaan nergens over en zij die ergens over gaan, communiceren niet..

Reputatie 7
Badge +6

Ik snap dat het in dit geval niet de juiste match is. Mocht het in de toekomst anders zijn dan zijn ze uiteraard welkom bij Simyo!

Dank Daisy, maar jullie voorwaarden waren duidelijk (pas achteraf zo duidelijk begrepen) en het is te overkomen. Daarnaast, een volgende keer ligt, als ik het aan het menselijk (kind) inzicht over moet laten, nog wel in het verschiet.

 

Maar of dit nou een best business-plan is, ik denk dat elke ouder van kinderen rond deze leeftijd wel met dit soort zaken worstelen, en Simyo's beleid komt ze niet tegemoet. JIk begrijp uit je woorden dat kinderen tot 18 jaar eigenlijk bij Simyo niks te zoeken hebben. En tja, om nou de hele dag de Simyo app open te hebben staan om “realtime” het verbuik van mijn kind in de gaten te houde...

Maar goed, ik heb nog een kind, moet ook binnenkort aan de gsm, en je raadt het al, die komt niet bij Simyo. Maar wie weet, mochten jullie een datablock wel mogelijk maken, kunnen de kaarten nog eens anders komen te liggen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi initcool,

 

Ik snap dat je dit punt opnieuw aankaart met deze nieuwe ervaringen. Ik zie dat Groentjuh en Ray al het een en ander hebben toegelicht, bedankt!

 

Ik snap inderdaad dat jongeren (onder de 18) tegenwoordig ook een telefoon hebben met alles erop en eraan, maar dat is inderdaad niet iets geks meer. Logisch ook, wij verwachten dan ook niet in dit geval een 11 jarige zich bewust is van deze verantwoordelijkheid en hier op ook actie onderneemt. Dit is ook een van de redenen waarom het niet mogelijk is om een abonnement af te sluiten bij Simyo als je minderjarig bent. Ik kan me voorstellen dat de waarschuwing sms'jes onder alle andere meldingen een beetje verdwijnen.

 

Neemt niet weg dat Simyo wel op tijd informeert over de internetbundel, deze sms'jes worden trouwens wel real time vanaf het netwerk verstuurd. Het verbruik in Mijn Simyo kan wel eens achter lopen, maar de sms'jes niet zoals Groentjuh al aangaf. Verder bied Simyo wel de mogelijkheid het verbruikt van gezinsleden in de gaten te houden in de app. Ik snap dat het in deze situatie een beetje anders is. Uit je verhaal begrijp ik dat jullie de nodige maatregelingen hebben uitgevoerd en het uiteindelijk misschien toch geen juiste match is bij Simyo. Logisch dat dit op deze manier bij een andere provider beter werkt. 

 

Wel super jammer, we zien je in de toekomst graag terug mocht je van gedachte veranderen. Maar ik snap de keuze! Mocht ik nog iets kunnen beteken in de kosten, kijk ik graag mee wat mogelijk is. Stuur mij in dat geval een privéberichtje met adresgegevens en het nummer waar het omgaat.:blush:

 

Groetjes,
Daisy

 

Reputatie 7
Badge +9

Simyo’s (sms) waarschuwing is ook alleen maar een waarschuwing, en lopt ook achter op de werkelijkheid

De waarschuwings-sms is wel real-time.

De meeste android toestellen kunnen wel daadwerkelijk een datalimiet instellen.

Reageer