.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4784 Bekeken


Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Helemaal mee eens dat klanten een eigen verantwoording hebben, en ik vind het opvallend hoeveel coulance Simyo geeft aan zaken die gewoon eigen fouten zijn. Ga maar eens googlen hoe andere providers mee omgaan.

Dat ik over mijn bundel heen ga is overigens vrijwel onmogelijk. Ik gebruik zelden meer dan 20%, en Netflix oid kijken op doe ik op mijn flatscreen en niet op de telefoon.

Maar ik vind dat Simyo, naast allerlei andere tools, ook een blokkade zou moeten aanbieden.
Simyo vindt dat niet. En dat kan natuurlijk.
Er is voor ieder wat wils.....

**edit

Mijn reactie ging hierover.
ik heb een off line spotify playlist met heel veel muziek die ik niet op mp3 heb.
Klopt, en zo staat het ook normaal gesproken ingesteld. Maar ik zit wel eens te klooien met instellingen.
En ik doe wel eens zaken fout.


Ok, maar dan nu even algemeen gesproken. Als een klant zijn telefoon dusdanig ingesteld staat dat vooral de grootverbruikers geen 3G / 4G kunnen verspillen kom je al een heel eind.

Nogmaals, ik zeg niet dat het geen gemis is zo'n blokkade, ik zou hem aanbevelen. Maar het is er niet bij Simyo, zij hebben aangegeven waarom niet. Maar je telefoon zo instellen dat bepaalde zaken enkel via Wifi kan doen, daar kom je al een heel end mee. En klanten kunnen wel heel veel verwachten / eisen van hun provider maar die is nou net weer niet verantwoordelijk voor hoe de klant zijn instellingen heeft staan.
Reputatie 7
Badge +7
ik heb een off line spotify playlist met heel veel muziek die ik niet op mp3 heb.
Wist je dat.........je in de auto ook kunt kiezen voor de radio of bijvoorbeeld mp3 op CD?

Ooops verkeerde topic, sorry..!
:@:P:D
Reputatie 7
Badge +7
Klopt, en zo staat het ook normaal gesproken ingesteld. Maar ik zit wel eens te klooien met instellingen.
En ik doe wel eens zaken fout.
Heb ik toch een klein weerwoord op jouw voorbeeld. Je kunt toch instellen dat Spotify geen gebruik mag maken van je 3G / 4G verbinding? Kan je ook niet per ongeluk streamen 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Dan zal ik toch je vraag beantwoorden.
Ik vind het wachten en reageren op een 80% bericht een extra stap, waar ik gewoon geen zin in heb,

Een voorbeeld case: ik gebruik in de auto spotify, Normaal gesproken in de offline mode, Als ik dat nu per ongeluk streaming doe loop ik snel door mijn bundel heen, Een waarschuwings SMS lees ik niet tijdens het rijden, tenzij ik er speciaal voor ga stoppen. Zonder muziek vind ik dan een betere keuze dan een forse buitenbundel rekening.
Ik heb nergens, maar dan ook nergens geschreven dat ik er moeite mee heb als die blokkade er zou zijn. Ik heb geschreven dat ik de gedachten er over deel en ook aan beveel. Maar het is er niet en dat is waarom ik schreef dat je zulke dingen ook van te voren kan weten.

Wat ik probeer is 2 kanten van dit verhaal te belichten. Helaas ga jij mijn vraag men een wedervraag beantwoorden. Zo voer je geen discussie vind ik en daarom is dit het laatste wat ik er over zeg. 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Ik zal het omdraaien.

Ik wil graag de mogelijkheid hebben om een blokkade in te stellen. Waaom heb je er zoveel moeite mee dat die mogelijkheid er zou zijn? Jij gebruikt hem niet, ik wel. Dan hebben we allebei onze zin.
En nogmaals: ik vind tooltjes op je telefoon installeren en dan hopen dat die tot dezelfde getallen komen als Simyo gepruts, Hetzelfde geldt voor ingebouwde tools.
De enige waterdichtte methode is een blokkade.


Stel: Je krijgt het 80% bericht. Dan weet je "Oh, ik zit bijna aan mijn limiet" Dan kun je of alvast 500 Mb bijkopen (eigen keus) of je zet het mobiel internet uit via je Mijn Simyo. (ik zeg 80%, dan zit je namelijk zo goed als safe dan op de 100% te wachten.)

Wat is daar op tegen? En waarom?
Reputatie 7
Badge +7
En nogmaals: ik vind tooltjes op je telefoon installeren en dan hopen dat die tot dezelfde getallen komen als Simyo gepruts, Hetzelfde geldt voor ingebouwde tools.
De enige waterdichtte methode is een blokkade.
Ik hoor het inderdaad ook niet..
Reputatie 3
Badge +1
Ik hoor nog steeds geen enkel argument waarom een simpele setting in Mijn Simyo niet te implementeren zou zijn...

Er is duidelijk vraag naar.
Het enige wat ik beleg is m'n brood met vleeswaren :D

Maar goed, Simyo biedt genoeg tools aan om hoogverbruik te voorkomen.

Leesvoer :)
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/?_ga=1.60339690.693010543.1463034857

https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989

Daar bij is er de Mijn Simyo pagina en de Simyo app. En krijg je als gebruiker bij 80 en 100% verbruik een netwerk bericht betreffende het verbruik.

Ook is er de mogelijkheid om extra MB's aan te schaffen. En er is een mogelijkheid om je bundels maandelijks aan te passen als blijkt dat je elke maand te weinig MB's in de bundel hebt zitten.

Kortom, Simyo biedt voldoende mogelijkheden, het is aan de klant om te bepalen of dit passend is.

[....]
Op het moment dat je als consument iets nieuws gaat zoeken [...]

@XTF
Lees de reactie van Raytje goed door. Er staat meer dan de 1e 2 zinnen.

Beste Scotsman,

Ook mensen met geen beperkt financieel inzicht kunnen graag geen financieel risico willen, dat geldt niet alleen voor telefonie....denk bijvoorbeeld aan beleggen.
Reputatie 3
Badge +1
Aan sommige diensten die Simyo aanbiedt zit een financieel risico, die diensten zijn om die reden dan ook volledig ongeschikt voor kinderen en andere consumenten met een beperkt financieel inzicht.
Er is geen enkele technische reden voor zo'n financieel risico... geen enkele consument maakt een vrije keuze voor zo'n risico omdat ie zo graag risico wil lopen.

en wil alles zelf kunnen regelen.

Dat is wat anders dan het niet aanbieden van hulpmiddelen.
Reputatie 7
Badge +9
Raytje heeft helemaal gelijk. De moderne consument wil tegenwoordig graag maximale keus hebben en wil alles zelf kunnen regelen. Simyo speelt daar op in. Maar dan is het aan de consument om te beoordelen of de financiële risico's van een dienst of product voor hem/haar te groot zijn. Aan sommige diensten die Simyo aanbiedt zit een financieel risico, die diensten zijn om die reden dan ook volledig ongeschikt voor kinderen en andere consumenten met een beperkt financieel inzicht.
Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?
Ja, eigenlijk wel...
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat het niet beter kan?
Dat alles wat uitgelegd staat OK is?


Lees m'n eerste 2 zinnen nog eens. Ik beveel het aan maar toon in de rest van mijn bericht aan dat er ook een andere kant aan het geheel zit 😉
Reputatie 7
Badge +7
Nee, je zegt niets raars. Maar alle zaken die je koopt zijn een compromis. Sommige dingen zijn fijn, en andere moeten dan maar. En die laatste maak ik een opmerking over.

Als ik jonge kinderen had zou ik nooit en te nimmer voor hun een Simyo abonnement nemen. Gewoon omdat ik het financiele risico niet wil nemen.
Reputatie 3
Badge +1
Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?
Ja, eigenlijk wel...
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat het niet beter kan?
Dat alles wat uitgelegd staat OK is?
Ik snap iedereen zijn gedachten wel hoor. En ja, het zou een aanbeveling zijn om bijvoorbeeld een automatische blokkade te hebben. Maar zoals ik al vaker heb aangekaart, en nu weer ga doen is het volgende.

Op het moment dat je als consument iets nieuws gaat zoeken, hetzij een telefoon abonnement, een zorg verzekering of een energie leverancier om maar wat te noemen, dan ga je toch eerst bekijken wat de betreffende aanbieder aanbied / in het pakket heeft zitten?

Of zeg ik nu (weer) iets heel raars!?
@wimj12 en XTF.
Ik heb zelf ook moeite met dit verhaal, al vaker aangegeven...topic aangemaakt zelfs, maar niets helpt helaas.
En dat is heel erg jammer want verder is Simyo goed bezig. Het risico kan bij 4G zelfs nog groter zijn om de redenen die in verschillende blogs, waaronder die van Simyo, te lezen valt.

Niet voor niets heb ik daarom simyo prepaid en data uitstaan op mijn Simyo. Als extra noodnummer is het goed voor mij passend.

En ja, de moderator noemt Perceptie maar het is jouw//mijn Portemonnee. 😃
Reputatie 3
Badge +1
Hoi XTF,

Jammer dat jij dit zo ziet, XTF! Zoals Tiury en Caspar al zeiden, is het een keuze die gemaakt is op basis van Simyo-idealen. Je krijgt gewoon SMS'jes als je op 80% en 100% van je bundel zit, dus je kunt dan zelf gewoon je internet uitzetten. Lekker makkelijk 🙂 En als je verder wilt internetten, dan kan dat ook.

Waarom moeilijker als het ook makkelijk kan?

Makkelijk voor wie? Niet voor de klant in ieder geval... die moet allerlei rare fratsen uithalen, zoals wimj12 ook aangeeeft.

Als Simyo het echt makkelijker wil maken voor de klant, zorgen ze dat de klant niet meer vooraf een bundel hoeft te kiezen maar gewoon achteraf de goedkoopste bundel voor die maand krijgt..
Of helemaal geen rare bundels meer maar gewoon altijd het laagste tarief.
Reputatie 7
Badge +7
Ik lees nu al op diverse plaatsen deze discussie. Dus laat ik ook maar eens iets roepen.

Belangrijkste voor mij is dat ik geen enorme rekening krijg die ik niet verwacht. Ik denk dat ik vrij secuur ben met mijn data gebruik, maar topic van de vorm "ik heb een rekening van 200 euro buiten bundel" wil ik niet zelf aanmaken.

Data limieten instellen op je toestel vind ik een hack, die je gebruikers niet zou moeten aandoen. Je weet niet of die meting goed is (mijn toestel zegt dat provider meting kan afwijken), en daarnaast kunnen er allerlei upgrades of wat dan ook zijn die die instellingen om zeep helpen. Persoonlijk vind ik dus dat je klanten dat niet kan aandoen,

Ik vind dus dat mensen in Mijnsimyo de keuze moeten hebben tussen wat er moet gebeuren bij het
bereiken van het bundelmax.
Bijvoorbeeld:
a) Stoppen data
b) Tragere verbinding
c) Waarschuwings SMS

Maar de methode die Simyo nu heeft (zelf een beetje prutsen in je toestel,
waakzaam zijn op SMS, of risico lopen) heeft niet mijn voorkeur.

Reageer