.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4798 Bekeken


Toon eerste bericht

107 reacties

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Om die reden is de minimale leeftijd voor een abonnement 18 jaar. 

Ik zie ook nergens abonnenementen, waarbij er een soort Ouder/kind abonnenment is, waarbij er veel meer ingegrepen kan worden op het “kind abonnement”

 

in de MijnSimyo app is er de mogelijkheid om meerdere accounts te beheren.

Maar verwachten van een 11 jarige dat hij jullie melding ziet (en er op acteert) is natuurlijk een brug te ver. 

Dat verwachten providers en in dit geval Simyo ook niet wegens de eerder genoemde minimale leeftijd. 

 

Verder ben ik het wel mee eens dat er veel dingen beter kunnen op dit vlak. 

Hoi Daisy,

 

Hier nog iemand die een hoge internet rekening voor zijn kiezen heeft gekregen, in dit geval een vader over het abonnement van zijn zoon. En hier is precies waar het fout gaat, wellicht dat je in de communicatie “naar boven” hier een andere wending aan kan geven.

 

Natuurlijk, formeel gezien heeft Simyo niks fout gedaan, er is gewaarschuuwd etc etc dus dat gaat goed. Alleen in dit geval is het gebeurd bij mijn zoon, van 11. Ja, ook 11 jarigen hebben tegenwoordig een telefoon nodig, zo speciaal is dat niet.

Maar verwachten van een 11 jarige dat hij jullie melding ziet (en er op acteert) is natuurlijk een brug te ver. Die telefoons zijn al een kerstboom van meldingen, het is vaak ook niet te zien.

Nu,

  • ik had op de telefoon (Xiaomi) een dataplafond ingesteld, in de gedachte dat dit een limiet zou zijn, echter dit blijkt alleen een waarschuwing te zijn.
  • Simyo’s (sms) waarschuwing is ook alleen maar een waarschuwing, en lopt ook achter op de werkelijkheid
  • Simyo biedt geen mogelijkheid om een hard dataplafond in te stellen waarop internet wrdt geblokkeerd, zoals we uiteraard in dit forum al jaren bespreken

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Ik zie ook nergens abonnenementen, waarbij er een soort Ouder/kind abonnenment is, waarbij er veel meer ingegrepen kan worden op het “kind abonnement”

 

Maar goed, we hebben hier zal zoveel over gesproken, en Simyo biedt hier geen tools voor aan. Ik ben dus genoodzaakt om naar een andere provider te stappen, een die dit wel beter geregeld heeft. Het duurt nog een aantal jaren voordat ik mijn zoon hier wel in vertrouw.

Ik wens jullie dan ook nog een succesvolle bedrijfsvoering, maar zodra de looptijd van mijn zoon's  abonnement ten einde is gekomen, ben ik zonder verbetering weg.

 

groet Koen

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Wat Scotsman aangeeft klopt inderdaad, meer dan we al doen kunnen we niet doen. Het is in ieder geval door middel van dit topic en de meerdere reacties al opnieuw bespreekbaar gemaakt. 

 

Bedankt Scotsman!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Daisy,

 

Dat ‘doorgeven’ is nu net het probleem. Dat is vier jaar geleden ook gebeurd en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord...

Ik zou niet weten wat moderators verder kunnen doen, zij zijn slechts een doorgeefluik voor ideeën en suggesties van klanten richting Simyo bovenbazen, en als die daar niets mee doen om welke reden dan ook dan houdt het op.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

Dat ‘doorgeven’ is nu net het probleem. Dat is vier jaar geleden ook gebeurd en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Helaas hebben we geen ander antwoord voor je dan deze die te vinden zijn in dit topic, ik kan er niks anders van maken. Zoals vaker benoemd heb ik je feedback en wensen doorgegeven. 

 

Bedankt voor je begrip!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

Echter hebben wij (moderators van het forum) het niet voor het zeggen en kunnen dit niet zo voor je in orde maken.

 

Kan degene die het wel voor het zeggen heeft hier eens antwoord op geven dan?

 

Wat betreft het buiten bundel tarief is iedere provider daar vrij in dit zelf te bepalen, zo gebruiken andere providers deze (soortgelijke) tarieven ook.

 

“Maar mama, hij deed het ook!” is nooit een sterk argument geweest. ;)

Ik als “baas” ben hier natuurlijk niet blij mee…

 

Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Ik snap dat iedereen daar een mening over heeft, dat is ook begrijpelijk. Vanuit Simyo haar optiek is dit wel de manier om de klant baas van eigen bundel te houden, nogmaals ik snap dat jij daar anders over denkt. Ik snap dat je graag een dataplafond terug ziet bij Simyo, zoals eerder vermeld zullen wij dit ook opnieuw aangeven. Echter hebben wij (moderators van het forum) het niet voor het zeggen en kunnen dit niet zo voor je in orde maken. We hebben je verzoek doorgegeven en ik zal dit nogmaals een keer doen, en hierbij jou standpunten meenemen. 

 

Wat betreft het buiten bundel tarief is iedere provider daar vrij in dit zelf te bepalen, zo gebruiken andere providers deze (soortgelijke) tarieven ook. Simyo biedt naar mijn mening genoeg vrijheid aan om de bundels aan te passen of bij te kopen (1GB voor €10).

 

Nogmaals ik snap waar je vandaan komt en dit is ook logisch, ik ga dit nogmaals kenbaar maken. Momenteel kan ik dit veel meer dan dat doen.

 

Ik wens je nog een fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 3
Badge +1

Bij alles wat Simyo aanbiedt ben je zelf de baas.

 

 

Dat zien klanten van Simyo toch anders.. Simyo is de baas en Simyo graaft zelfs valkuilen waar sommige klanten invallen. Simyo weigert gewoon al jaren hiermee te stoppen, terwijl er prima technische oplossingen beschikbaar zijn.

Een ‘coulante’ klantenservice klinkt leuk maar zou natuurlijk helemaal niet nodig hoeven te zijn.

 

Simyo klanten vragen letterlijk om een bepaalde oplossing.

 

Ik weet trouwens nog steeds niet waarom buiten-bundel data zo extreem duur is. (150 euro/GB)

Dat zijn toch gewoon woekertarieven?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waarom dit zo is. 

 

Bij alles wat Simyo aanbiedt ben je zelf de baas. Je bepaalt zelf hoeveel je belt, internet of smst. Dat is hoe het bij Simyo werkt. Daar zit natuurlijk ook een financiële afweging achter, maar daar hebben we ook altijd nog de klantenservice voor. We laten de klanten die een keertje echt ongemerkt de grens overgaan nooit in hun hemd staan. En zijn de beroerdste niet om de klant tegemoet te komen in de kosten. Zoals eerder benoemd stelt Simyo je op tijd op de hoogte door middel van twee waarschuwing sms'jes wanneer de bundel op is en wat de vervolgopties zijn, het is dan in die zin niet verplicht om te kiezen voor dit buiten bundel tarief. Je kunt ook de internetoptie uitschakelen en alleen gebruik maken van wifi punten of een mb bundel bij kopen. Daarnaast is het ook mogelijk elke maand je bundels aan te passen voor als je weet dat je juist meer of minder gaat gebruiken aankomende maand. 

 

Om nog terug te komen op je vraag waarom Simyo een buiten bundel tarief hanteert van €0,15 per mb? Dit is inderdaad wat duurder in vergelijking met het tarief binnen de bundel (het tarief buiten bundel is bij elke provider duurder dan binnen de bundel). Daarom bieden we altijd de mogelijkheid aan om mb’s bij te kopen, in dat geval betaal je €10 voor 1GB.

 

Ik hoop dat het met deze informatie wat duidelijker is dan voorheen. Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat het ons dan vooral weten. 😊

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Tessanne,

 

Waarom kan Simyo niet eens aangeven:

  1. Waarom dit nog steeds niet mogelijk is.
  2. Waarom buiten-bundel data zo extreem duur is (150 euro per GB).
Reputatie 7
Badge +6

Hoi Arie,

 

Bedankt voor je kritische feedback, dit wordt zeker op prijs gesteld! :blush:  

 

Simyo probeert zo goed mogelijk met de tijd mee te gaan en te voldoen aan de behoeftes van onze klanten. Daarom bieden we sinds kort ook nieuwe grotere bundels in ons Sim Only  pakket. Deze bundels kun je dan ook maandelijks kosteloos naar boven en naar beneden aanpassen om ze zo goed mogelijk bij te stellen naar wat jij nodig hebt. We hebben daarnaast ook een duidelijke app waarop het verbruik goed kan worden bijgehouden en we versturen 2 sms’jes ter waarschuwing als de internetbundel op dreigt te gaan. Dat er behoefte is aan een dataplafond of lagere snelheid internet bij overschrijden van de bundel blijkt toch duidelijk uit jouw bericht en dit nemen wij dan ook zeker weer mee!  Het is nog niet te zeggen of en wanneer hier verandering in komt, maar als we hier meer over weten laten ik of een van mijn collega's dit zo snel mogelijk weten natuurlijk!

 

Groetjes,

Tessanne 

 


 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik snap dat je deze optie graag beschikbaar had gezien in de tussen tijd, jammer genoeg is deze optie niet beschikbaar. Ik kan wel nog een keer kenbaar maken dat hier vraag naar is.

Daisy

 

 

Hoi Daisy,

Waarom kan Simyo zelf niet eens aangeven:

  1. Waarom dit nog steeds niet mogelijk is.
  2. Waarom buiten-bundel data zo extreem duur is (150 euro per GB).

 

Ja, hier is na 7 jaar trouwe klant zijn nog steeds vraag naar!

Een betere uitleg waarom er voor gekozen wordt de instelmogelijkheid niet aan te bieden zou ook op z'n plaats zijn.

Simyo doet zoveel goed waar andere providers hun klanten in de steek laten, waarom hierbij zo ingewikkeld doen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Justin Demmers,

 

Ik snap dat je deze optie graag beschikbaar had gezien in de tussen tijd, jammer genoeg is deze optie niet beschikbaar. Ik kan wel nog een keer kenbaar maken dat hier vraag naar is.

 

Sorry voor de teleurstelling.

 

Groetjes,
Daisy

Reputatie 7

@Justin Demmers Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Ik ben hier ook een zeer groot voorstander van!

Echter, tot die tijd is het niet anders. Mijn dochter van 11 heeft nu ook inmiddels 1,5 jaar haar Simyo aansluiting en zij gaat er heel verantwoordelijk mee om.

Maak duidelijke afspraken, zoals ga alleen, zodra je het WiFi symbool ziet Youtuben, Tiktokken, Instagrammen, etc etc. Maak haar ook duidelijk mocht zij waarschuwingssms’en krijgen van Simyo dat ze dat direct aan jou laat zien. Daarnaast kun je in jouw Mijn Simyo App je dochter toevoegen en zo haar ge- en verbruik monitoren. Spreek hier heel duidelijk, leg zaken uit.

Hallo,

Dit is wel complete onzin van Simyo. Ik wilde mijn dochter eerste abonnement bij Simyo afsluiten omdat ik al heel lang tevreden klant ben bij Simyo. Maar zo te zien is deze optie na 4 jaar nog niet toegevoegd?!?

Je gaat toch niet een kind verwachten dat ze er op letten dat ze binnen of buiten het bundel bellen en internetten....
 

 

Reputatie 7
Badge +10
Hoi lieve leden!

Wat ontzettend leuk om te lezen dat er zoveel ideeën en suggesties uitgewisseld worden! Dat vind ik heel fijn om te zien. Ik denk ook dat het enorm belangrijk is om met z'n allen na te denken over hoe we er het beste op vooruit kunnen. Heel erg bedankt daarvoor! :)

Voor nu zal er geen concrete verandering plaatsvinden wat het dataplafond betreft. We zullen jullie feedback wel echt meenemen en intern bespreekbaar maken. Ik zie dat er goede ideeën genoemd zijn, en deze ideeën zijn het zeker waard om nader bekeken te worden.

Als er in de toekomst een wijziging plaatsvindt hierover, dan zal ik het jullie meteen laten weten. Beloofd!

Groetjes en fijn weekend nog!
Jihane
Bij reacties van moderators kun je lezen over groeien van Simyo dankzij feedback. 100% zal of niet mogelijk zijn, maar ruimte voor verbetering kan er zijn...
🙂
@Friesian,

Daar heb jij ook wel weer gelijk in.

Maar laten we er even voor het gemak van uit gaan dan Simyo wel zo'n plafond in gaat stellen. Ook dan ga je klanten krijgen die dat anders willen zien. Kortom je kan nooit iedereen 100% tevreden stellen.
Het enige wat ik beleg is m'n brood met vleeswaren :D

Maar goed, Simyo biedt genoeg tools aan om hoogverbruik te voorkomen.
Leesvoer :)
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/?_ga=1.60339690.693010543.1463034857

https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989

Daar bij is er de Mijn Simyo pagina en de Simyo app. En krijg je als gebruiker bij 80 en 100% verbruik een netwerk bericht betreffende het verbruik.

Ook is er de mogelijkheid om extra MB's aan te schaffen. En er is een mogelijkheid om je bundels maandelijks aan te passen als blijkt dat je elke maand te weinig MB's in de bundel hebt zitten.

Kortom, Simyo biedt voldoende mogelijkheden, het is aan de klant om te bepalen of dit passend is.

@Raytje.
Ik heb je reactie nog eens naar voren gehaald, ook het voor mij belangrijke om daar iets over te zeggen.
Stel Simyo heeft naast al die tools welke een aantal andere providers ook hebben, een plafond(s) o.i.d..
Dan zou Simyo geen coulance, waar ze ook bekend om is, hoeven te geven en dat kost ook geld.


Ieder maakt de keuze die bij hem/haar past en dan zullen er best min- en pluspunten zijn, that's life...!


En dat is dus wat ik ook eigenlijk wil zeggen steeds. Er zijn ook winkels in dezelfde branche die qua assortiment van elkaar verschillen. Zo moet je dat bij providers ook zien.
Reputatie 7
Badge +7
Ja. Vroeger kon je alleen telefonie afnemen bij PTT. Je had de keuze tussen een grijs tafelmodel en een grijs hangmodel als toestel. Met een draaischijf.

Gas en elektriciteit kocht je bij het gemeentelijk energiebedrijf. Meer keuze was er niet.

Wat was het lekker simpel toen.
Zal ik nog ff mijn licht laten schijnen.
1. Of je nu Simyo kiest of een andere provider, om welke reden dan ook, is geheel individueel te beoordelen.
2. Of je een voorkeur hebt voor een dataplafond, een data-stop bij geen bundel of bundel is op met als optie data bijkopen. Dan nog kan de tool die gebruikt wordt om data te monitoren een belangrijk hulpmiddel zijn en heb je nog een gedeelte van eigen verantwoording.

Ieder maakt de keuze die bij hem/haar past en dan zullen er best min- en pluspunten zijn, that's life...!
Reputatie 7
Badge +7
Er is voor ieder wat wils.....

Iets minder dan 30.000 leden. Dat betekent dat er heel veel klanten zijn die nog nooit op het forum geweest zijn.

Reageer