.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4788 Bekeken


Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Jammer dat jij dit zo ziet, XTF! Zoals Tiury en Caspar al zeiden, is het een keuze die gemaakt is op basis van Simyo-idealen. Je krijgt gewoon SMS'jes als je op 80% en 100% van je bundel zit, dus je kunt dan zelf gewoon je internet uitzetten. Lekker makkelijk 🙂 En als je verder wilt internetten, dan kan dat ook.

Waarom moeilijker als het ook makkelijk kan?

Ik stel de feedback wel echt op prijs! Door te kijken naar wat de wensen zijn, kunnen we groeien. Mocht er dus ooit een verandering komen hierin, dan zal ik het jullie meteen laten weten.

@ Raytje: Dat klopt! Dit is ook absoluut geen geheim natuurlijk.
@ Friesian: Je mobiele data uitzetten zorgt ook voor een limiet 😉 Kwestie van perceptie allemaal! Thanks voor je input.

Groetjes,
Jihane
Even het antwoord van Tiury erbij nemen. :)
https://forum.simyo.nl/internet-62/wanneer-gaat-simyo-internet-buiten-bundel-blokkerensnelheid-verlagen-23446/index1.html#post80947

Het is bij Simyo echt de bedoeling dat zelf alles ongelimiteerd kunt regelen

Dit zou kunnen betekenen dat Simyo op mijn simyo een knop zet waar iedereen (ongelimiteerd dus) kan regelen of hij/zij een dataplafond wil naar wens.
De meeste telefoons bieden de optie wel.. En dat Simyo het niet aanbied, had je van te voren kunnen weten vind ik.
Reputatie 3
Badge +1
...
Wat een onzin..
Het niet aanbieden van een optie om internet stop te zetten na de bundel heeft maar een doel en dat is geld binnen harken...
Heeft echt niks met vrijheid of technische beperkingen te maken maar is puur een business keuze.
Buiten-bundel data is ook lekker duur...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ldonkers,

Jammer dat je dit waardeloos vindt.

Ik snap wat je bedoelt, maar het door laten lopen van je internet nadat je bundel op is, heeft voor sommige mensen natuurlijk ook voordelen. Zo blijft de internetsnelheid hetzelfde en kun je van alle apps nog steeds volledig gebruik maken.

We willen natuurlijk wel dat klanten beseffen dat ze buiten de bundel gaan internetten. Daarom sturen wij altijd real-time een sms om dit te laten weten. Hou deze daarom goed in de gaten. Verder kan je altijd MB's bijkopen wanneer je door wilt internetten voor een laag bedrag.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Waardeloos.... het is mooi om te zeggen dat de onmogelijkheid van een blokkade is omdat "de gebruiker zoveel mogelijk vrijheid moet hebben", maar natuurlijk heeft de gebruiker alleen maar meer vrijheden / mogelijkheden als het wel een mogelijkheid zou zijn.

Volgens mij is het puur een gebrek aan functionaliteit om te zorgen dat jullie meer kunnen afrekenen na buidelverbruik. Puur een commercieel model dus.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi sylwester,

Het is bij Simyo echt de bedoeling dat zelf alles ongelimiteerd kunt regelen 🙂 Er zijn tal van tools om ervoor te zorgen dat jij niet door je bundel heen gaat, met behulp van datameters en de Simyo App. Je hebt voorafgaand de maand ook zelf de mogelijkheid om je bundel aan te passen en in te schatten of je een grotere bundel nodig hebt of niet.

Heb je dit topic al gezien? Hierin wordt er gevraagd om suggesties om Simyo te verbeteren en het is een mooie plek om dit soort ideeën voor te stellen 🙂

Reageer