.

[Poll]Welke bescherming zouden jullie waarderen/willen tegen hoge datakosten?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo forummers,

Stel Simyo zou plannen smeden om iets te doen aan bescherming tegen hoogverbruik door data.
Wat zou jullie voorkeur hebben?

  • Een dataplafond.
  • Geen dataplafond.
  • Dataverkeer knijpen bij bereik van limiet, optioneel data los bij kunnen kopen. (Geen buitenbundel kosten)
  • Geen mening.
  • Anders, omschrijf.

Graag jullie reactie.

Bescherming hoge kosten vanwege datagebruik.


67 reacties

Reputatie 7
Badge +9

 @Roeqajja, "bescherming aan” naar 1266 bij KPN zet de dataroaming-limiet op 0 euro i.p.v. 60,50 euro! Dat is net iets anders dan het niet hebben van een dataplafond.

Er is geen enkel toestel mij bekend, waarbij ik op het toestel kan instellen dat ik geen data in zone 2, 3 en 4 wil gebruiken. Jouw tip over het instellen geldt voor binnen Nederland en zone 1 landen. Zelfs met dat netje ingesteld, heb je al heel snel 60,50 euro staan op de volgende factuur indien je geen verdere stappen neemt en bijvoorbeeld op een veerpont stapt. Of vliegtuigstand uitzet in een zone 2, 3 of 4 zonder dataroaming op jouw mobiel uit te zetten.

En dan heb ik het niet eens over de vele gevallen waarbij ik adviezen zie, die aanraden om "Internet op jouw mobiel - Buitenland” aan te zetten als je je in een zone 2, 3 of 4 land bevindt om te zorgen dat je verbinding kan maken met de mobiele netwerken daar, omdat het met die optie uit niet werkt.

Badge
In de huidige situatie met beperkte databundels zou ik zeggen dat afknijpen en eventueel MB's bijkopen de beste optie is.

In het ideale geval zou er een onbeperkte databundel zijn (daar zou ik best wat voor overhebben), dan doet de vraag er überhaupt niet meer toe.

Da's mijn mening.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

We hebben de mogelijkheid om databundels bij te kopen als je huidige bundel op is (of bijna op is) gekozen als één oplossing om hoge facturen/dataverbruik tegen te gaan.

Daarbij krijg je nu een berichtje bij 80%, met de uitleg hoe je deze bundels kunt aanschaffen en met de melding dat dit toch wel verstandig is om te doen 🙂.

Uiteraard heb je daarnaast zelf nog de tools om je datagebruik in te zien en bij bijvoorbeeld Android en Windows Phone de mogelijkheid om zélf een datalimiet in te stellen.
Hoi Friesian,

We hebben de mogelijkheid om databundels bij te kopen als je huidige bundel op is (of bijna op is) gekozen als één oplossing om hoge facturen/dataverbruik tegen te gaan.

Daarbij krijg je nu een berichtje bij 80%, met de uitleg hoe je deze bundels kunt aanschaffen en met de melding dat dit toch wel verstandig is om te doen 🙂.

Hoi Tiury.

De tijd zal het leren, maar ik blijf mijn bedenkingen houden. 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Knijpen met de optie los data bij kopen.
Gewoon data knijpen of blokken en extra mb's kopen als dat gewenst is. Nu is het gewoon een cashcow voor Simyo. Niet klant vriendelijk in mijn ogen.
Reputatie 7
Badge +7
Kijk, ik ben weer helemaal gerust gesteld.
Wall-Of Change-Leader is wel een mooie functienaam
Badge

De spanning is om te snijden. 😛

Gedaan, ik hoop echt op een plafond .

Op is op...

Reputatie 1
Badge +1

Ik ook:thumbsup:

Door de geweldige hoeveelheid reacties heb ik een 10 koppig team aangesteld om alles te verwerken.:P
Reputatie 7
Badge +9
de Leon is al jaren voor 'knijpen', da's geen geheim. 😉
Mocht het mij eens overkomen, dan kies ik voor knijpen of extra bijkopen. Ben daar nog niet helemaal uit.
Oei, door de overweldige aantal reacties heb ik ook nog de familieleden van die 10 man sterk als hulp in moeten roepen. Tis wa !!:P
Tijdelijk bespeur ik een daling in het aantal reacties. Zouden een aantal forummers um knijpen of zijn er die ertussenuit knijpen?:D:cool:
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat je wat "link building" moet doen vanuit topics waar mensen daadwerkelijk die limiet hebben behaald!
Daar heb ik al lang aan gedacht, beste Groentjuh. Maar dat lijkt me een beetje link. Verder hanteert Simyo zoveel mogelijk d.i.y.filosofie. Verder is het zo dat ik beniewd ben naar de mening van mensen die de limiet zowel wel als niet hebben bereikt...
Zet de link in je handtekening 🙂

Ik zou graag, net als bij KPN, de mogelijkheid hebbben om ‘bescherming aan naar 1266’ te kunnen activeren voor onze beide Simyo sim-only-abo's.

Of bestaat er al zoiets bij Simyo, dan heb ik dat nog niet kunnen o/ntdekken?

 

Hoeveel mensen lezen die?
Hoeveel mensen zien die op de smartphone?
Leuk gevonden. Bedankt voor het meedenken zeggen moderatoren dan.
Reputatie 7
Badge +9

Ik zou graag, net als bij KPN, de mogelijkheid hebbben om ‘bescherming aan naar 1266’ te kunnen activeren voor onze beide Simyo sim-only-abo's.

Of bestaat er al zoiets bij Simyo, dan heb ik dat nog niet kunnen o/ntdekken?

 

Helaas heeft Simyo op dit moment alleen een optie om al het data-roamen uit te zetten. Het alleen voor alle landen buiten de bundel uitzetten is er helaas nog steeds niet.

Reputatie 5
Badge +10
Het verbaast mij dat dit topic al 10 dagen open is en er eigenlijk nog inhoudelijke reactie is vanuit een moderator.

@Team Simyo,

Is Simyo hier al over aan het nadenken?

Bedankt voor je reactie @Groentjuh .

Net als Maikel.Twinnie gaat mijn voorkeur ook uit naar een dataplafond en de mogelijkheid om tegen gunstig tarief extra MB's bij te kopen. Youfone biedt deze mogelijkheid namelijk al wel...
Reputatie 7
Badge +6

Hoi @J.D.L.,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! 

Wij hebben helaas geen dataplafond. Wij raden altijd aan om je internet uit te schakelen of MB's bij te kopen zodra je de sms ontvangt waarin wordt vermeldt dat je 100% van je bundel hebt verbruik.

Je kan soms wel in je telefoon zelf een datalimiet instellen als je een Android telefoon hebt. Als je een iPhone hebt dan wil ik je verwijzen naar dit topic, je kunt sinds iOS 17 namelijk instellen dat je mobiele data stopt zodra je onze waarschuwingssms ontvangt. Hopelijk kan dit je toch een beetje helpen. 🙂

Bedankt voor je hulp! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9
@Team Simyo,

Is Simyo hier al over aan het nadenken?


Dit is zeker niet de eerst keer dat dit onderwerp aan bod is gekomen. Dat soort dingen veranderen zal binnen Simyo en KPN zullen niet makkelijk zijn om te nemen.

Het maakt mij eigenlijk niet eens uit welke methode ze nemen. Afsluiten, afsluiten met optie tot bijkopen(telfort), knijpen of knijpen met optie tot bijkopen(kpn). Het is allemaal prima met het bereiken van het doel: Ik wil zonder al te veel zorgen internetten zonder zorgen te hoeven maken dat mijn MBs op zijn! Per MB betalen wil ik (en vele met mij) niet!

Reageer