.

Wist-je-dat'jes


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Feitjes waar je vaak niet zoveel aan hebt maar die wel leuk zijn om te weten. Soms zelfs feitjes waar je heel veel van leert. Dingen die jij vervolgens gaat door vertellen aan je vrienden omdat je eigenlijk niet kan geloven dat het waar is.

Heb jij nog leuke 'Wist-je-dat'jes'?

Laat ik beginnen:

Wisten jullie dat een vrouw gemiddeld 2 jaar van haar leven in een badkamer doorbrengt? Echt waar! Denk aan lang douchen, optutten en nog 10 keer checken of dat ene plukje haar nog goed zit 😉

416 reacties

Voor bestuurders van een tank geen probleem dus.:)
Wist je dat Friesian heul erg kan schrikken van scooters ook die van franswon?:D
Haha, precies! Gek blijft het wel. Je moet dus maar net een deken of doek hebben met dezelfde kleur als de achtergrond. En wie gaat zijn auto nou uit elkaar halen en de onderdelen in de bosje stoppen?
Of.....wist je dat je het ook hogerop kan zoeken met een vliegende auto?

Nog zoiets ongeloofluks .:D

In Florida kun je naar de gevangenis gaan wanneer je een ongehuwde vrouw bent en je gaat parachute springen op zondag.
Wist je dat er heel veel wist-je-dat'jes zijn en er steeds meer bij komen?:)
Wiat je dat de ganzenveer als schrijfgerei voor t eerst gebruikt werd in het jaar 700?
Reputatie 6
Badge +10
Wisten jullie dat: Zes van de laatste acht pausen zijn gestorven in jaren dat Wales het zeslandentoernooi rugby won?
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat die andere twee niet van rugby hielden 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Nee frans, ze begrepen het spelletje gewoon niet.. godslastering!
Wisten jullie dat ik vanaf nu 3 weken vakantie heb.. En dat ik van 3 t/m 6 juni niet op het forum zal zijn, dan zit ik in het Sauerland.. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Fijne vakantie Raytje!
Dank je wel 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Nog een paar weetjes over Amerikaanse staten:

Alabama
• Het is verboden op zondag domino te spelen
• Het is verboden een snor te dragen die in de kerk de lachlust op zou kunnen wekken
• Op het leggen van zout op een spoorlijn staat de doodsstraf
• Een man mag zijn vrouw niet slaan met een stok die dikker is dan de diameter van zijn duim

Alaska
• In Fairbanks is het verboden elanden drank te voeren
• Beren schieten is toegestaan, maar het wakker maken van een beer om een foto te maken is verboden
• In Tuscumbia is het verboden dat meer dan acht konijnen in één huizenblok wonen

Arizona
• In Tucson is het voor vrouwen verboden een broek te dragen
• In Globe is het verboden op straat te kaarten met een Indiaan
• In Glendale is het verboden met je auto achteruit te rijden
• In Nogales is het dragen van bretels verboden
• In de staat Arizona is het verboden op kamelen te jagen

Arkansas
• Een man mag zijn vrouw slaan, maar niet vaker dan één keer per maand
• In Fayetteville is het verboden “enig levend wezen” te doden
• Als je in Little Rock op straat flirt met iemand van het andere geslacht kun je allebei een maand cel krijgen
• Het is verboden koeien op de openbare weg te blinddoeken

California
• Het is verboden vanuit je auto op wild te schieten, behalve op walvissen
• Als je in Pacific Grove een vlinder molesteert riskeer je een boete van 500 dollar
• In Pasadena is het voor een secretaresse verboden samen met haar baas alleen in een kamer te zijn
• In Long Beach is het verboden te vloeken op een minigolfbaan
• In San Francisco is het verboden je auto schoon te maken met oud ondergoed
• In Los Angeles is het verboden te huilen in de getuigenbank
• Het is verboden met opzet een paard te laten struikelen
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat je als je iedere dag 1% meer presteert je na een jaar 37,8 maal zoveel presteert (1,01^365= 37,8)
Wist je dat je als je iedere dag 1% minder presteert je na een jaar 0,03 maal zoveel presteert (0,99^365=0,03)


Dit geldt ook voor salarissen, elke kalenderdag 1% meer, na een jaar is je salaris 37,8 maal zo hoog, elke kalenderdag 1% minder.......... hopen dat je partner een goed inkomen heeft 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Vervolg weetjes over Amerikaanse staten:

Colorado
• In Durango is het verboden zich in het openbaar te vertonen in kleding die niet bij je sexe past
• In Logan County is het voor een man verboden een slapende vrouw te kussen
• In Pueblo is het verboden paardebloemen te laten groeien binnen de stadsgrenzen
• In Boston was het een tijdlang verboden een hond te bezitten die hoger was dan 25 centimeter

Connecticut
• Het is verboden gebruikte scheermesjes weg te gooien
• In Hartford is het voor mannen verboden hun vrouw te zoenen op zondag
• In Hartford is het verboden een hond wat dan ook te leren

Delaware
• Het is verboden over water te vliegen, behalve als men voldoende eten en drinken bij zich heeft
• Trouwen vanwege een weddenschap is reden tot ontbinding van het huwelijk
• In Maines is het verboden broeken te dragen die strak om de heupen zitten

Florida
• In Miami is het voor mannen verboden een strapless jurk te dragen
• Ongetrouwde vrouwen riskeren een gevangenisstraf als ze op zondag een parachutesprong maken
• In Sarasota is het verboden te zingen als je een badpak aanhebt
• In Miami is het verboden dieren na te doen

Georgia
• Alle mannen in deze staat tussen 16 en 50 worden geacht aan de openbare weg te werken
• In Columbus is het verboden op je veranda te zitten als je niet netjes gekleed bent
• In Quitman is het voor kippen verboden de straat over te steken
• Het is verboden een etalagepop om te kleden behalve als het raam bedekt is

Hawaii
• Het is verboden alleen gekleed in een zwembroek in het openbaar te verschijnen
• Het is verboden een mangoest te houden zonder vergunning (een mangoest is een soort civetkat)

Idaho
• Dozen met snoep die als een romantisch cadeautje gegeven worden dienen minstens 50 pond te wegen
• In Pocatella is het dragen van verborgen wapens verboden, behalve als ze duidelijk zichtbaar zijn…
• Ook in Pocatello is het voor voetgangers en “motoristen” verboden te fronsen, grimassen te vertonen, bedreigend of somber te kijken, of er depressief uit te zien, omdat dat de reputatie van de stad zou kunnen schaden
• In Wallace is het voor mensen verboden in een hondenkennel te slapen

Illinois
• Mensen die gehandicapt, ziek of misvormd zijn op een manier waardoor ze er walgelijk of afstotelijk uitzien mogen niet in het openbaar verschijnen in Chicago
• In Chicago is het ook verboden om in je pijama te vissen
• In Chicago is het bovendien verboden een poedel mee naar de opera te nemen
• Volgens de staatswet is het verboden Engels te spreken – de officiële taal van Illinois is “Amerikaans”
• In Guernee is het voor vrouwen die meer dan honderd kilo wegen verboden paard te rijden in korte broek
• In Joliet is het verboden de naam Joliet verkeerd uit te spreken (het is Dzjooliejet)
• In Zion is het verboden honden, katten of andere huisdieren een brandende sigaar aan te bieden

Indiana
• In South End is het voor apen verboden te roken
• In Gary is het verboden het theater te bezoeken na het eten van knoflook (na vier uur ben je weer welkom)

Iowa
• Het is verboden een entreeprijs te vragen voor het optreden van een éénarmige pianist
• In Fort Madison moeten brandweermannen verplicht een kwartier oefenen voor ze naar een brand rijden
Reputatie 7
Badge +10
Het is verboden koeien op de openbare weg te blinddoeken
In Zion is het verboden honden, katten of andere huisdieren een brandende sigaar aan te bieden
In Miami is het voor mannen verboden een strapless jurk te dragen
Ongetrouwde vrouwen riskeren een gevangenisstraf als ze op zondag een parachutesprong maken


Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af wat er precies gebeurd is dat zo'n 'wet' nodig is :8
Wist je dat er een durske (vertaling: meiskuh) in Veenendaal is waarbij het schrikkeljaar supermega lang duurt?
;)
https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-58/tijd-voor-nieuw-spelletje-33492/index1.html#post132663

Ongetrouwde vrouwen riskeren een gevangenisstraf als ze op zondag een parachutesprong maken


Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af wat er precies gebeurd is dat zo'n 'wet' nodig is :8

Wist je dat...
(Lijkt me duidelijk)...er kregen er zondag te weinig gevangenisstraf omdat ze de parachute waren vergeten..
🙂
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat er een durske (vertaling: meiskuh) in Veenendaal is waarbij het schrikkeljaar supermega lang duurt?
;)
https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-58/tijd-voor-nieuw-spelletje-33492/index1.html#post132663


Oeps, wist je dat ik hier echt tijd voor ga maken! Wist je dat dit zelfs deze week al goed gaat komen :8
Wist je dat Angela waarschijnlijk een nieuwe likmijnelleboogpersoon nodig heeft? Dus mocht je op zoek zijn naar een nieuwe uitdagende job.....en denk je ik ben het....dan..:)
Wist je dat de indianen ontdekt zijn bij vergissing door Christoffel Columbus, de zeevaarder die eigenlijk naar India wilde?
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat Columbus zijn GPS was vergeten mee te nemen 😃
Wist je dat Columbus zijn GPS was vergeten mee te nemen :D
Wist je dat aardappelboeren die niet vergeten bij het poten van aardappelen?🆒
Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat aardappelboeren die niet vergeten bij het poten van aardappelen?🆒


Wist je dat het de boeren van vroeger niet meer zijn 🙂


Wist je dat het de boeren van vroeger niet meer zijn :)

Wist je dat ik dat al wist? (Het is de overheid die daar aan meewerkt.)

Reageer