.

Wist-je-dat'jes



Toon eerste bericht

416 reacties

Wist je dat Mobutu Sese Seko een bediende had die eerst zijn maal probeerde om een bijzondere reden?

Beeldvorming. ..

Wist je dat wanneer je in Zaïre, het huidige Congo, je rijk bent wanneer je een wit sporthemd draagt?

Wist je dat je pas echt rijk bent in dat land wanneer je een wasmand vol witte sporthemden draagt?
Reputatie 7
Badge +10
Zoveel geleerd hier!

Wist je dat maden uit vliegen komen? 😮 Dit heb ik recentelijk geleerd, en ik was vrij gechoqueerd. Nu wuif ik alle vliegen gauw weg. Yikes.
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat je met maden goed vissen kan vangen? 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Wist je dat Amsterdam meer fietsen heeft dan inwoners?
Zoveel geleerd hier!

Wist je dat maden uit vliegen komen? 😮 Dit heb ik recentelijk geleerd, en ik was vrij gechoqueerd.

Wist je dat Jihane iets heeft aangeleerd en dat nu weer moet afleren?
:);):S
Wist je dat het merendeel van de vliegen eitjes leggen en daarna maden worden?
En wist je dat voor o.a. schapenhouders myiasis niet iets is om blij van te worden?
Reputatie 7
Badge +10
... Friesian, bedoel je dat een vlieg in een made verandert? Nadat 'ie een eitje heeft gelegd?

Of dat er een made uit het eitje komt?

:S
Reputatie 7
Badge +10
Dit vind ik persoonlijk een hele bijzondere!

Wist je dat mannen met planten in huis meer aantrekkingskracht hebben op vrouwen.. Like, hoe dan?
Reputatie 7
Badge +10
Dat is inderdaad een hele bijzondere! Zitten wel een heleboel zogenoemde 'confounds' aan vast: dat zijn factoren die kunnen meespelen. Zo is er ooit een onderzoekje gedaan naar een paard die kennelijk kon rekenen. Als je aan hem vroeg 'hoeveel is drie keer drie?', dan tikte hij negen keer met zijn poten op de grond. De wereld was verrast! Wauw! Een wonder! Een rekenend paard!

Wat bleek? Het paard hield gewoon zijn trainer in de gaten. De trainer gaf (onbewust) signalen af, waardoor het paard wist wanneer 'ie moest stoppen met tikken. Zodra de trainer verwijderd werd van de situatie, kon het paard niet meer rekenen. Dit is een mooi voorbeeld van een confounding factor.

In het geval van dit weetje, gok ik dat mannen met een zekere uitstraling/aantrekkelijkheid (voor wat voor reden dan ook) vaker planten nemen. Er zal sowieso wel iets achter zitten! Dus, mannen, jullie hoeven niet massaal je hele huis groen te maken. (Hoewel dat wel leuk is, natuurlijk. Wie houdt er niet van plantjes?)
Reputatie 7
Badge +9
Nederwietplantjes Jihane? 😃
Bij mij gaan zelfs nep plantjes dood..
... Friesian, bedoel je dat een vlieg in een made verandert? Nadat 'ie een eitje heeft gelegd?

Of dat er een made uit het eitje komt?

:S

Haha, Jihane, een ienimini woordje had er bij gemoeten...vliegen leggen eitjes en dat worden maden.

Trouwens,
Wist je dat er vliegenbestrijding bestaat dat er zakjes in de stal kunnen worden gehangen om daarna geopend te worden. Hier zitten vliegen in die in putten werkzaam zijn als vliegenbestrijding?
Dit vind ik persoonlijk een hele bijzondere!

Wist je dat mannen met planten in huis meer aantrekkingskracht hebben op vrouwen.. Like, hoe dan?

Wist je dat als mannetjesdieren alles zouden verklappen dat er voor vrouwtjesdieren geen geheimpjes zijn?
Trouwens, waar zou het woordje voortplanten vandaan komen denk je?
;):P:)
Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 7
Badge +10
Hoi!

Friesian, hahaha, voortplanten. Woordspelingen kan ik altijd waarderen :D

De Leon, ik heb dat stukje wel drie keer moeten herlezen. Jeeeeetje. Welke krant was dit?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi!

Wist je dat ik sinds afgelopen vrijdag getrouwd ben?

😃 😃 😃 😃 😃 😃
Reputatie 7
Badge +9
Gefeliciteerd Ilias, veel goede, gezonde en gelukkige jaren samen!
Wist je dat ik op dit moment Ilias zou gaan feliciteren en hem samen met zijn bruid fijne wittebroodsweken wens? Dus Ilias en Iliasvrouw beiden gefeliciteerd !

Trouwen(s)......wist je, Ilias, dat een eeuwenoude traditie bepaald dat er bij Simyo (bruids)taart wordt uitgedeeld? 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Wist je dat... die (bruids)taart van Ilias al op is, Friesian 😉 :D

Reputatie 7
Badge +9
En niemand van ons een stukje gekregen, wacht maar Ilias, de 23e september spreken we elkaar 😃
Wist je dat... die (bruids)taart van Ilias al op is, Friesian 😉 :D

Wist je dat......als Friesian al weet dat traditiegetrouw (bruids)taart wordt uitgedeeld dat Friesian ook al weet dat die wordt opgegeten?
🆒
Reputatie 5
Badge +8
En niemand van ons een stukje gekregen, wacht maar Ilias, de 23e september spreken we elkaar :D
Dan trakteer je toch gewoon nog een keer Ilias? 😉
Reputatie 3
Badge +5
Enorm bedankt, Franswon en Friesian! I'm a happy man! Ik zal jullie felicitaties doorgeven aan Ilias-vrouw

Hahahaha, de traktatie zal nog wel komen! Sorry!
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat....... als er drie landen samenkomen ik er geen punt van maak 😃
Reputatie 7
Badge +9
Hahahaha, de traktatie zal nog wel komen! Sorry!

Het mag ook in vloeibare vorm hoor, Alex kent mijn voorkeuren 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hahahaha, Franswon. Ik kan het ook wel raden, denk ik. :D

Ik bedoel: Wist je dat ik het ook wel kan raden, denk ik. 😃

Reageer