.

Wist-je-dat'jes


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Feitjes waar je vaak niet zoveel aan hebt maar die wel leuk zijn om te weten. Soms zelfs feitjes waar je heel veel van leert. Dingen die jij vervolgens gaat door vertellen aan je vrienden omdat je eigenlijk niet kan geloven dat het waar is.

Heb jij nog leuke 'Wist-je-dat'jes'?

Laat ik beginnen:

Wisten jullie dat een vrouw gemiddeld 2 jaar van haar leven in een badkamer doorbrengt? Echt waar! Denk aan lang douchen, optutten en nog 10 keer checken of dat ene plukje haar nog goed zit 😉

416 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Wauw @Friesian 😱!

Reputatie 7

@Friesian Machtig mooi machine!

Wist je dat.. Ik onlangs een kanariegeel mobieltje had?  Moest er wel in klimmen om mee te kunnen rijden, was ontzettend leuk om mee te maken. Een bijzonder mobieltje😅 Een combine om precies te zijn waarbij de grijper bij wegtransport op een aanhanger ligt vanwege de omvang,  werkbreedte.

 

LOL.

Wist je dat……?

Als paerdjuh heeft @Thomas mij ook zelfs een doos suikerklontjes beloofd bij 10k reacties.

 

😁

 

Reputatie 7
Badge +5

Wist je dat ik precies het zelfde dacht @Groentjuh 😉. Die Bossche bollen zullen er zeker zijn op de volgende meet! Voor @Friesian zal ik mijn best doen om ook wat te regelen 😊.

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat ik een heel gemakkelijk te vinden locatie heb waar ik woon?

2e boom 4e tak rechts.  😁

Wist je dat ze misschien wel op het Simyo kantoor een Bossche bol kunnen regelen. 😉😋

Wist je dat ik een heel gemakkelijk te vinden locatie heb waar ik woon?

2e boom 4e tak rechts.  😁

Wist je dat dit waarschijnlijk ook niet meer gaat gebeuren om dat het al zo lang geleden is.

Al hoewel ze het nog goed kunnen maken😜

😢😂😁

Reputatie 7
Badge +6

Wist je dat dit waarschijnlijk ook niet meer gaat gebeuren om dat het al zo lang geleden is.

Al hoewel ze het nog goed kunnen maken😜

Wist je dat...

Ik nog steeds wat Bossche bollen zou moeten krijgen van oud moderators en zelfs ook smartengeld ?

🤔🤔😛

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik begrijp dat het inmiddels wel weer eruit ziet zoals het hoort?

Ja, de app is nu weer normaal.

Reputatie 6
Badge +6

Hahaha dat lijkt inderdaad niet helemaal lekker te gaan! Ik begrijp dat het inmiddels wel weer eruit ziet zoals het hoort? 

Ben wel benieuwd of we de dag ooit gaan meemaken dat dit soort hoeveelheden internetverbruik normaal zijn 😂

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat ik volgens de Mijn Simyo widget een zeer ruime 2000 TebiBytes bundel heb?

Kijk maar:

Een nieuwe 2097152000MB bundel bij Simyo!?

Wist je dat er 2097152000 Bytes in 2000 MebiByte zitten?

Wist je dat ik het jammer vind dat dit waarschijnlijk een bugje is en niet daadwerkelijk mijn bundel?

Wist je dat je met zo'n bundel 2,5 jaar aan het downloaden zou zijn met de maximale snelheid van 225 Megabit/seconde om dat te verbruiken?

Wist je dat ik kennelijk deze maand redelijk veel gedownload heb? 495,700864 TebiBytes!

Wist je dat het downloaden van 495,700864 TebiBytes met de maximale snelheid van 225 Megabit/seconde 224 dagen zou duren?

Wist je dat mijn mobiel dat kennelijk in slechts 29 dagen zou kunnen doen?

Wist je dat als mijn mobiel dat daadwerkelijk gedaan zou hebben ik nu een rekening van € 77652431,55 zou hebben? (Helaas zou ik dat net niet kunnen betalen en Simyo dan moeten vragen om coulance!)

Helaas na het herstarten van de widget/app was de bundel weer normaal. Slechts 2000MB :cry:

Reputatie 7

@Reijg Hahaha, inderdaad wellicht chargeer je een beetje…… 😉

Reputatie 1
Badge +1

Nog niet aan de elektrische fiets Rico?
 

Eeuh, nee, @Reijg, vanwaar je vraag?

Omdat iedereen tegenwoordig een elektrische fiets heeft. Maar ik chargeer misschien een beetje.

Wist je dat ik stiekem hoopte dat er voor de 3gb bundel ook een actie zou zijn? 😁

Reputatie 7

Nog niet aan de elektrische fiets Rico?
 

Eeuh, nee, @Reijg, vanwaar je vraag?

Reputatie 1
Badge +1

Nog niet aan de elektrische fiets Rico?

Nu mijn wist je datje:

Het regent 90% van de tijd niet in NL

Bron

Wij NL zijn goed in klagen over het weer, maar eigenlijk valt het dus heel erg mee.

Reputatie 7

Wist-je-dat ik vorig jaar zomer mijn 3-fietsen (een MTB, een racefiets en een toerfiets) voor een erg mooie (lees: best wel hoge) prijs had verkocht via Marktplaats, omdat ik van de MTB en de racefiets al weer een tijdje geen gebruik had gemaakt en de toerfiets aan het opraken was en hiervoor één nieuwe fiets in de vorm van een sportieve toerfiets met veel versnellingen, verende voorvork, schijfremmen, naafdynamo, etc etc heb terug gekocht. Dit is een erg fijn licht lopend en comfortabel stalen ros.

NB @Groentjuh juist die klikpedalen op mijn racefiets waren de reden dat ik hiervan te weinig gebruik had gemaakt. Bijna elke tocht viel ik wel een of twee keer, omdat ik niet op tijd uit mijn pedalen kwam….:rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat...... Ik een nieuwe tweedehands ijzeren ros heb gekocht en dat dat een hoop dubbeltjes en kwartjes scheelt? Om precies te zijn een racefiets gekocht. 😎 voor het eerst dat ik zoiets heb. 

Ik zit eraan te denken om een racefiets aan te schaffen, zodat ik meer mogelijkheden heb om bijvoorbeeld onderhoud te plegen en om slijtage een beetje te kunnen verdelen. Een racefiets geeft ook de mogelijkheden om meer sportief gerichte keuzes te maken. Hogere ratio in de versnellingen, klikpedalen en andere sportieve keuzes.

Mijn huidige fiets is op dit moment een beetje alleskunner; Daardoor kom ik op hogere snelheden eigenlijk wel een versnellinkje te kort en daarnaast blijft het een oude degelijke maar vooral ZWARE fiets. Desondanks ik heb het voor elkaar gekregen om met die fiets 52 kilometers per uur als maximale snelheid te bereiken, maar tegen een racefiets legt die fiets het toch echt af. Met 700+ kilometer per maand in 2021 is het ook een flinke aanslag op zo'n fietsje, dus misschien eens kijken wat de tweedehands markt aan aanbod heeft!

Wist je dat ik de eerst onderdelen voor een opknapbeurtje binnen heb. Diverse onderdelen zijn weer eens aan vervanging toe. Dit jaar is het goed webshops afspeuren, want de gewenste onderdelen zijn moeilijker te krijgen met al die extra fietsers!

Reputatie 6
Badge +6

Lekker hoor! Daar ga je vast een hoop plezier aan beleven 😊 En afgaande op de foto die je wel eens hebt gedeeld van je omgeving, denk ik dat je mooie tochtjes kan maken!

Wist je dat het al een tijdje stil is in dit topic?

Nou laten we dat eens veranderen!

 

Wist je dat als je in een jaar ruim 4000 kilometer fietst:

  • Na enkele jaren zelfs fietsnaven versleten kunnen raken?
  • Een fietsketting enkele schakels langer kan zijn geworden?
  • Tandwielen dan geen tanden meer hebben, maar haaienvinnetjes?
  • Het profiel van je banden kan zijn verdwenen?
  • Banden zonder profiel veel gevoeliger zijn voor scherpe steentjes?

Wist je dat:

  • Het met een versleten fietsnaaf het zwaar fietsen is?
  • Het met versleten tandwiel/uitgerekte ketting het accelereren met de fiets onmogelijk wordt?
  • Het met een lekke band ongeveer onmogelijk is om te fietsen?

Ik denk dat het weer tijd wordt voor een momentje klussen aan de fiets! Ondanks alle maatregelen willen we toch fit blijven, dus geen winterslaap voor de fiets dit jaar! De tandwielen zijn nog prima, maar fietsnaaf en banden zijn zeer aan vervanging toe!

Overigens zelfs met het vervangen van al die onderdelen is het onderhoud van mijn fiets nog steeds goedkoper dan het auto-onderhoud!

Wist je dat...... Ik een nieuwe tweedehands ijzeren ros heb gekocht en dat dat een hoop dubbeltjes en kwartjes scheelt? Om precies te zijn een racefiets gekocht. 😎 voor het eerst dat ik zoiets heb. 

Reputatie 7

@wimj12 Ja, het zogenaamde ‘piep-systeem’ wordt wel gehanteerd….. :rolling_eyes: .

Ik denk niet dat er vanuit de EU iets aan kan worden gedaan. Het is de eigen keuze. Kies je voor Simyo, omdat deze bijvoorbeeld prijs-technisch aantrekkelijk is, dan ga je akkoord met de(ze) voorwaarden. Wil men deze niet accepteren dan moet men op zoek naar een andere mobiele telecom-provider. Keuze genoeg.

Let wel: mijn reactie neemt niet weg, dat ik ook moeite heb met dit beleid en graag zou zien dat er verandering in gaat komen. 

Reputatie 7
Badge +7

Veranderen zal het niet snel, totdat wellicht de EU iets doet. Net zoals ze met roaming kosten hebben gedaan. Simyo heeft een coulance regeling, maar ik vermoed dat je die alleen krijgt als je er om vraagt. 

Maar inderdaad, het is je keuze om bij Simyo te blijven of de overstap te maken naar een ander.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat ik dit eigenlijk helemaal niet leuk vind? Ik heb op mijn Android telefoons een maximum ingesteld, en gebruik zelden meer dan 10% van de 2GB bundel die ik heb. Dus normaal kom in niet buiten de bundel.

Ja, ik ken de verhalen van eigen verantwoording maar eigenlijk vind ik het triestdat de verhouding tussen binnen bundel en buiten bundel prijzen compleet zoek is. Niet alleen bij Simyo trouwens.

Ja, het is een bekend probleem. Ik zie daar alleen niet zo snel verandering in komen.

Iedereen ziet graag dat dit punt ander geregeld gaat worden. We moeten het doen met een coulance regeling…

Bij andere providers werkt het anders, maar daar betaal je meestal ook voor. Zakelijk heb een abonnement met data knijpen en onbeperkt bellen/SMSen, waardoor daar geen verrassingen voor de baas op de rekening komen. Maar ja, dat is 5,50 euro duurder per maand dan een vergelijkbaar abonnement hier.

Overal voor- en nadelen die ieder voor zich dient af te wegen. Goedkoop bij simyo met het buiten de bundel risico of elders en dan bijvoorbeeld duurder of ander netwerk of weer andere nadelen die spelen bij die provider. Die afweging zal bij iedereen anders zijn.

Reageer