.

Wist-je-dat'jes



Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wist je dat ik dit eigenlijk helemaal niet leuk vind? Ik heb op mijn Android telefoons een maximum ingesteld, en gebruik zelden meer dan 10% van de 2GB bundel die ik heb. Dus normaal kom in niet buiten de bundel.

Ja, ik ken de verhalen van eigen verantwoording maar eigenlijk vind ik het triestdat de verhouding tussen binnen bundel en buiten bundel prijzen compleet zoek is. Niet alleen bij Simyo trouwens.

Reputatie 7
Badge +7

Wist je dat ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens ingelogd ben op dit forum, en nog steeds veel postings zie van mensen die ver boven hun bundel zijn?

Wist je dat..... Ik morgen naar de tandarts moet en dat de deurklink aan de beste kant zit als ik weer buiten ben? 😅🤣

Reputatie 7
Badge +9

Zoals Lange Frans zou zeggen: héél interessant! 😄

Ik zat laatst nog te kijken naar m'n verroeste moeren. Ben zelf alleen niet zo handig, veel meer dan een band plakken heb ik nooit gedaan. Doe jij dit soort dingen allemaal zelf, of besteed je het uit aan iemand die ervoor geleerd heeft?

Op mijn fiets heb ik wel een onderdeeltje zelf vervangen. Afgelopen woensdag assen, wielen en banden. Nu gaat die fiets gemiddeld 3km/u harder. (Huidige opgenomen Vmax: 40,5 km/u; maar dat kon zelfs met de oude naaf veel harder!)

De remmen, remkabels, versnellingskabels, kettingbladen, trapas, ketting, freewheel, deraulleurtandwieltjes, achterderailleur, zadel, dynamo, lichtlijnen, voorlicht, achterlicht en fietsbel kan ik zelf ook prima vervangen indien nodig (allemaal al eens zelf gedaan op deze fiets!). Het is overigens nu de derde ketting en set tandwielen!

Als ik het zou uitbesteden is ie sowieso economisch total-loss zeg maar. Maar een paar onderdeeltjes nu en dan is goedkoper dan een hele nieuwe fiets en met die paar onderdeeltjes kan die fiets dan weer prima verder.

Ik hou er sowieso van om kapotte dingen te proberen te maken; Het is kapot. Als ik het goedkoop kan repareren, dan is de vaak goedkoper dan helemaal nieuw kopen.

Reputatie 6
Badge +6

Zoals Lange Frans zou zeggen: héél interessant! 😄

Ik zat laatst nog te kijken naar m'n verroeste moeren. Ben zelf alleen niet zo handig, veel meer dan een band plakken heb ik nooit gedaan. Doe jij dit soort dingen allemaal zelf, of besteed je het uit aan iemand die ervoor geleerd heeft?

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat het al een tijdje stil is in dit topic?

Nou laten we dat eens veranderen!

 

Wist je dat als je in een jaar ruim 4000 kilometer fietst:

  • Na enkele jaren zelfs fietsnaven versleten kunnen raken?
  • Een fietsketting enkele schakels langer kan zijn geworden?
  • Tandwielen dan geen tanden meer hebben, maar haaienvinnetjes?
  • Het profiel van je banden kan zijn verdwenen?
  • Banden zonder profiel veel gevoeliger zijn voor scherpe steentjes?

Wist je dat:

  • Het met een versleten fietsnaaf het zwaar fietsen is?
  • Het met versleten tandwiel/uitgerekte ketting het accelereren met de fiets onmogelijk wordt?
  • Het met een lekke band ongeveer onmogelijk is om te fietsen?

Ik denk dat het weer tijd wordt voor een momentje klussen aan de fiets! Ondanks alle maatregelen willen we toch fit blijven, dus geen winterslaap voor de fiets dit jaar! De tandwielen zijn nog prima, maar fietsnaaf en banden zijn zeer aan vervanging toe!

Overigens zelfs met het vervangen van al die onderdelen is het onderhoud van mijn fiets nog steeds goedkoper dan het auto-onderhoud!

@Friesian, is dit een oplossing daarvoor?

Geen idee @ Groentjuh, ligt eraan wat en hoe je het gebruikt en of muggen kunnen lezen.:stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +9

@Friesian, is dit een oplossing daarvoor?

Reputatie 7
Badge +6

@ friesian, hahaa!

Reputatie 7
Badge +9

Kosten  koper, exclusief BTW. Als je even je adres geeft stuur ik ze in de goede richting.

Risico is voor ontvanger.😁


Ik zag net dat je ze kennelijk inderdaad de goede richting op had gestuurd. Er zaten er een paar te wachten. In de hal heb ik voor ze geapplaudisseerd en daarna ben ik ze kwijt geraakt...

Kosten  koper, exclusief BTW. Als je even je adres geeft stuur ik ze in de goede richting.

Risico is voor ontvanger.😁

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat......ik een aantal stekende muggen in de aanbieding heb? Ik vraag er echt niet veel voor. Voor een prikkie mag je ze hebben.

🤓🤓

Bij mij overleven zulke dingen het alleen als zij uitslapers zijn. Als ze zich laten horen als ik nog wakker ben dan hebben ze grote kans om iets met hoge vaart tegen te komen, dat vele malen groter is dan zij zelf. Van de drie die dat hebben geprobeerd, heeft geen een het overleeft. Een had het geluk een paar dagen te kunnen overleven; Ik was moe :sleeping:

Het is zeker alleen ophalen? Of doe je ook aan verzenden?

Wist je dat......ik een aantal stekende muggen in de aanbieding heb? Ik vraag er echt niet veel voor. Voor een prikkie mag je ze hebben.

🤓🤓

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan er nog 2 toevoegen:

  • Test luchtalarm mei 2020: Nee hoor 404, die was er niet.
  • Test luchtalarm juni 2020: Nee hoor 404, die was er niet.

Dat heeft echter niets met Corona te maken, want het luchtalarm wordt niet getest op feestdagen.

Reputatie 7
Badge +6

Leuk! @ Groentjuh :joy:

 

@ de leon, ja die dan weer wel gelukkig, hahahaha! 

Reputatie 7
Badge +9

God zij dank kon in ieder geval het schrikkeljaar nog wel doorgaan. :sunglasses:
Dat was inderdaad fijn, ja.

Reputatie 7

@Groentjuh Geweldig!! :joy:

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat als je 2020 deelt door 5, dat je dan 404 krijgt. 404 is wel bekend voor de betekening “File not found” op websites.

Dat vind ik persoonlijk wel passen bij dit jaar:

  • Musical van groep 8 in 2020? Nee hoor 404, die was er niet.
  • Centrale examens 2020? Nee hoor 404, die waren er niet.
  • Zomervakantie in het buitenland? Nog geen 404 error, maar die komt misschien nog!
  • Olympische spelen 2020? Nee hoor 404, die was er niet.
  • Eurovision Songfestival 2020 in Rotterdam? Nee hoor 404, die was er niet!
  • Formule 1 2020 op Zandvoort? Ook nu weer 404, die was er niet!
  • Schrikkeljaar 2020? Die was net nog voor de crisis, dus die mocht doorgaan.
  • Koningsdag 2020? Die geeft een 304 naar Woningsdag 2020! (Fijne kwoningsdag overigens!)
  • En zo kunnen nog even doorgaan met 404 x 5 = 2020!
Reputatie 6
Badge +6

Leuk verhaal de leon! Wat heeft ‘ie eigenlijk op je kaartje geschreven?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb jaren geleden de jongere broer van president John F. Kennedy (een wèl legendarische Amerikaanse president overigens) ‘ontmoet’, Edward Kennedy. Was in Duitsland in een kabeltreintje dat ergens tegen een berg omhoog ging. Wij waren er net (als enigen) ingestapt, toen er officiële wagens voorgereden kwamen. De rest van de mensen in de rij moesten direct opzij. En senator Edward Kennedy met zijn gevolg (lijfwachten enz. enz.) stapten in de kabeltrein. Verder mocht er niemand meer in maar wij mochten wel blijven zitten. Zaten wij daar praktisch alleen naast die man. Ik heb gevraagd of ‘ie even wat op een kaartje wilde schrijven. Dat wilde hij wel. Dat kaartje heb ik vast nog wel ergens in een doos liggen.

Boven gekomen gingen wij van het uitzicht genieten maar zij doken daar direct het restaurant in. Toen wij na een half uur weer instapten om naar beneden te gaan, kwam er een lijfwacht aan hollen die de bestuurder van dat treintje aansprak. Hij moest wachten want meneer Kennedy was nog niet zover. Die zat waarschijnlijk nog steeds aan de Kaffee und Kuchen of op het toilet.

Zal nooit vergeten wat die treinbestuurder toen stoïcijns zei (op zijn Duits uiteraard) tegen die Amerikaanse lijfwacht (die er waarschijnlijk geen zak van verstond), hij zei “Kan me niets schelen, wij wachten niet, wij moeten op tijd weer beneden zijn.” En klap ging de deur dicht en daar gingen we.

Edward is de middelste. Tussen zijn broers Robert (presidentskandidaat en vermoord) en rechts uiteraard president John F. Kennedy (zoals iedereen wel weet, ook vermoord).

 

Reputatie 7

Wist je dat ik het om één of andere duistere reden niet voor elkaar krijg maar als je interesse hebt je op de site van iCulture Moet kijken.

@Ron H Deze bedoel je?: https://www.iculture.nl/deals/iphone-se-deal-tele-2/

Reputatie 7
Badge +6

En wist je dat ik weer zit te kloten met de mogelijkheden die ik tot mijn beschikking heb😤😠😡

Reputatie 7
Badge +6

Wist je dat ik het om één of andere duistere reden niet voor elkaar krijg maar als je interesse hebt je op de site van iCulture Moet kijken.

Reputatie 7
Badge +6

Wist je dat je de nieuwe budget iPhone nog goedkoper kunt krijgen.🤨http://Deal: iPhone SE voor minder dan 450 euro


@Ron H, wist je dat de link in de quote hierboven helemaal niet werkt!

Yep:

 

@Ron H Ben dan wel ongelooflijk nieuwsgierig naar deze evenzo ongelofelijke link :wink:

 

Wist je dat het keiii-link

is om een niet werkende link te plaatsen?😀🙂

Reageer