.

Wist-je-dat'jes



Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nog een paar weetjes:

Een woestijn bestaat maar voor 20% uit zand, de rest bestaat uit rotsen, puin, grind en stof.

Het eerste echtpaar wat samen in bed op televisie werd vertoond, was Fred en Wilma van The Flinstones.

Honing is het enige voedsel wat niet kan bederven.

Het welbekende spel Tetris is in 14 dagen ontwikkeld.

Iedere koning in een kaartspel vertegenwoordigt een koning uit de geschiedenis. De harten koning is Karel de Grote, de schoppen koning is koning David, de klaver koning is Alexander de Grote en de ruiten koning is Julius Caesar.

De sport golf dankt zijn naam aan de zin ‘Gentleman Only, Ladies Forbidden.’

Iets wat sterker is dan beton? Onze eigen botten.
Reputatie 6
Badge +10
In 2012 werden wereldwijd 437.000 mensen vermoord, wat zijn dieren toch lief voor de mens.
Als we dit nou eens omdraaien en de bio-industrie meerekenen, haha 😉.


Wist je dat je moet oppassen voor Friesian?



:P

Bedankt voor de reminder Friesian 😉 Dodelijke vent ben je!
Wist je dat je moet oppassen voor Friesian?



😛
Reputatie 7
Badge +9
In 2012 werden wereldwijd 437.000 mensen vermoord, wat zijn dieren toch lief voor de mens.
Reputatie 6
Badge +10
Dit betekent dat we gemiddeld 7 uur en 54 minuten per etmaal in bed doorbrengen. Daarmee zijn we zo’n beetje de langste slapers ter wereld.

Ik haal dit gemiddelde toch wel flink omhoog, waarvoor excuses 😉.

Ik vond deze wel mooi:



We hebben gewoon predators in onze eigen achtertuin 😉
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat:

Nederlanders echte luilakken zijn
De gemiddelde Nederlander gaat om 6 minuten voor half 12 naar bed en staat om 18 minuten over 7 weer op. Dit betekent dat we gemiddeld 7 uur en 54 minuten per etmaal in bed doorbrengen. Daarmee zijn we zo’n beetje de langste slapers ter wereld.
Reputatie 7
Badge +10
Deze kwam ik laatst tegen:

Wist je dat het officiële record 'wakker blijven' staat op elf dagen!
Reputatie 5
Badge +8
Dag allen!

Beter laat dan nooit, mijn eerste reactie in dit erg leuke topic.

Met aankomende zondag in gedachten, wisten jullie dat er jaarlijks in februari de meeste condooms worden verkocht en in maart de meeste zwangerschapstesten?

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +9
Dat weet ik Friesian.... :)

Hier op Walcheren kunnen de mensen uit Arnemuiden en Westkapelle elkaar niet verstaan (in dialect).

Gelukkig kennen ze het Nederlands ook nog 😃
Wist je dat dialecten per dorp kunnen verschillen ?
Wist je dat Angela echt genoeg heeft aan haar tas en geen grotere nodig heeft ;)
Wist je dat de tas een grotere Angela nodig heeft ?:D


Wist je dat de kans dat Angela dit weetje niet had zien aankomen 50% is ? 🆒:D

Reputatie 7
Badge +9
Op verschillende plaatsen in België, o.a. Stekene, zie ik regelmatig paardenmelk te koop staan.

Paardenzeik is overal te koop.....

Wist je dat er paarden zijn die gemolken worden?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paardenmelk
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat Britten gemiddeld drie keer per dag behoefte hebben om geknuffeld te worden. In Aberystwyth in Wales is de behoefte aan een knuffel het grootst. Mij zijn geen gegevens bekend voor Nederland.

http://www.scotsman.com/sponsored?mvi=9680b63bcba141f397b346fe70075286
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat Angela echt genoeg heeft aan haar tas en geen grotere nodig heeft 😉
Reputatie 7
Badge +9


Leuk telefonie feitje:

Wist je dat meer dan 50% van de wereldbevolking nooit een telefoongesprek heeft gehouden?


Wist je dat een behoorlijk deel van die andere 50% dat ruimschoots compenseert door praktisch de hele dag op hun mobiel te loeren. :8
Reputatie 7
Badge +9


Wist je dat de eerste mobiele telefoon, de DynaTAC 8000X, 3995 dollar'tjes duur was? Dan lijkt die iPhone 6s ineens niet zo duur meer ;)


De DynaTAC 8000X van Motorola was de eerste mobiele telefoon ter wereld goedgekeurd door de FCC. Hij had een stand-by-tijd van een uur en er kon een paar minuten mee worden gebeld.

Het toestel woog bijna een kilo. Motorola heeft er een jaar over gedaan om hem te ontwikkelen. Met de antenne erbij was hij 30,5 cm.

De eerste autotelefoons waren er al rond 1950, maar die konden niet zomaar op straat mee worden genomen. De DynaTAC 8000X kwam in 1983 op de markt voor $ 3995,-.



Dit is 'm dus.
Wist je dat Angela voor Valentijn een trolley op haar verlanglijstje heeft staan? :)
Wist je dat, zij vraagt "wij" leveren.?.:P

Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat Angela voor Valentijn een trolley op haar verlanglijstje heeft staan? 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat een vrouw gemiddeld 76 dagen van haar leven besteed aan het zoeken in haar handtas? En wist je dat er gemiddeld 15 verschillende artikelen in een handtas zitten?

Noem ze is op? :D


Euh *pakt tas*

Agenda, pen, elastiekje, aansteker, sigaretten, portemonnee, luchtje, deodorant, boek, oplader, iets te eten, zakdoekje, mascara, spiegeltje, lippenbalsem, paracetamol.. moet ik doorgaan?

Wist je dat de eerste mobiele telefoon, de DynaTAC 8000X, 3995 dollar'tjes duur was? Dan lijkt die iPhone 6s ineens niet zo duur meer 😉
Wist je dat rooksignalen in de rimboe maken gevaarlijk kan zijn?
Denk maar eens aan een grote boodschap doen.....:P

Wist je dat een telefoon niet het meest wordt gebruikt om te bellen/sms-en, maar om te kijken hoe laat het is....
Reputatie 7
Badge +9
Via rooksignalen een reclamecampagne? 🙂


Leuk telefonie feitje:

Wist je dat meer dan 50% van de wereldbevolking nooit een telefoongesprek heeft gehouden?


Maak ze klant 😃
Reputatie 5
Badge +10
Nee. Eerst zien dan geloven, Scotsman ;)

Leuk telefonie feitje:

Wist je dat meer dan 50% van de wereldbevolking nooit een telefoongesprek heeft gehouden?
Reputatie 7
Badge +9
Wisten jullie dit? :$
http://www.scotsman.com/news/edinburgh-one-of-the-25-most-romantic-cities-in-the-world-1-4021032

Reageer