.

Wist-je-dat'jes



Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Die kwam ik toevallig tegen laatst. Geinig he 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hahaha Alex! Hoe kom je hier dan weer aan!
Reputatie 7
Badge +9
Zo verklein je het papieren archief 😃
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb ook een leuke. Wist je dat je een papiertje nooit meer dan 6 keer kunt dubbelvouwen? Hoe groot, klein, dik of dun het papiertje ook is. Probeer het maar eens.

Hier moet ik even op terugkomen. Maar er gebeurt wel echt iets bizars als je een papiertje een 7e keer dubbel vouwt.

Reputatie 7
Badge +10
Hahaha oke fair enough ;)

Bij deze nog even een feitje over het aankomende Paasweekend.

Wist je dat alle Nederlanders samen met Pasen wel 32 miljoen eieren eten? (wow :S)
Wist je dat die zelfde Angela, Tiury vroeg aan haar elleboog te likken? ;):P
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat Angela wel vaker gelijk heeft? 😛
Wist je dat franswon en Angela daartoe een HEEL groot heteluchtkanon nodig hebben? 😉
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat ik het helemaal met Angela eens ben. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat ik niet kan wachten op temperaturen boven de 20 graden?
Wij hadden vroeger een geiser thuis, op aardgas :)
Wist je dat:) wij er ook een hadden en hebben die nog steeds actief wordt gebruikt, en ja ook op aardgas.;)
Alleen spuit die geen heet water en stoom, gelukkig.

:S;)
Reputatie 7
Badge +9
Wij hadden vroeger een geiser thuis, op aardgas 🙂
Nog een temperatuur gerelateerd feitje.

Wist je dat..Een geiser is een door aardwarmte verwarmde natuurlijke heetwaterbron, die op min of meer gezette tijden een mengsel van heet water en stoom de lucht in spuit. Het is een vulkanisch verschijnsel.

Bron..https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geiser_(bron)
Reputatie 7
Badge +9
Nu we het toch over temperatuur hebben 🙂, nog een paar weetjes:

Hoogst gemeten temperatuurverandering binnen één dag: 55,6° Celsius (van 6,7° C tot -49° C), op 23-24 januari 1916 in Browning in Montana.

Snelste temperatuurverandering: 27° Celsius (van -20° C tot +7° C) in twee minuten, op 22 januari 1943 in Spearfish in South Dakota.
Reputatie 6
Badge +10
Wisten jullie dat we al sinds 2014 de twee warmste jaren ooit hebben en we waarschijnlijk elk jaar het warmte record gaan verbreken 🙂?
Wist je dat Friesian watervrees heeft en daarom geen waterbed heeft? 😉
Wist je dat franswon heel erg vaak heeft gevlogen? Wist je dat franswon daarom een luchtbed heeft?

🙂
Wist je dat franswon ook vanuit zijn bed op het forum kan schrijven? :)

Ja, je schreef het zojuist 😛
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat franswon ook vanuit zijn bed op het forum kan schrijven? 🙂
Wist je dat franswon vanmorgen al heeeeel errug vroeg naast zijn bed stond? Klaarwakker. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Schaapsbruggetje dan Friesian 🙂
Schaapbruggetje, franswon. 😃
Reputatie 7
Badge +9
Schapenbruggetje dus? 😃
Wist je dat er een handig ezelsbruggetje bestaat om te onthouden wat de draagtijd van een schaap is?.

😃
Reputatie 5
Badge +9
Hi all,

Wist je dat.. er boeken bestaan waarbij twee maanden na aanschaf de inkt verdwijnt? :?



'Het boek dat niet kan wachten' is het eerste werk dat met speciale inkt is gedrukt.
De Argentijnse uitgever probeert te stimuleren dat men sneller en meer gaat lezen.

Zodra iemand de verhalenbundel van Latijns-Amerikaanse schrijvers uitpakt, begint de inkt op te lossen. Het proces duurt ongeveer twee maanden en dan is alle tekst verdwenen. Het boek is vacuüm verpakt, want het speciale inktmengsel (van alcohol, water, natriumhydroxine en fenolftaleïne) lost langzaam maar zeker op als het in aanraking komt met lucht.

Volgens de uitgever uit Argentinië is sneller lezen 'trainbaar' en is deze inkt een duwtje in de rug om het boek eerder uit te hebben. Uiteindelijk zullen mensen daardoor ook meer gaan lezen.


Ik ga nu maar even verder met lezen :P

Groetjes, Caspar

Reageer