.

Waarom kan ik niet meer bellen om administratieve redenen?


Badge
Beste Simyo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart bij jullie geactiveerd en op mijn simyo daardoor mijn pincode gekregen. Nu probeer ik net te internetten wat het niet doet en te bellen en daar krijg ik te horen dat ik wegens adminastrieve redenen nog niet kan bellen met mijn telefoon. Terwijl ik vandaag met de helpdesk heb gesproken en ze mij hebben verzekerd dat dit geregeld was.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik mijn telefoon ook voor werk en heb zondag een afspraak waar ik mijn telefoon voor nodig heb...

Met mijn oude simkaart kan ik niet meer bellen..

Mvg,

Robbert

173 reacties

Hallo, 

Ik heb vandaag mijn simkaart, gelijk met mijn oude nummer door nummerbehoud, geactiveerd. Maar ik kan niet bellen/smsen/internetten. Ik heb hem al opnieuw aangezet. Wat moet ik doen? 

Gr
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum leonie124,

Volgens onze gegevens is je simkaart inderdaad actief. Daarom ben ik benieuwd of je wel bent aangemeld op het netwerk. Ook wil ik je vragen om handmatig voor het KPN netwerk te kiezen. Wat voor melding krijg je dan? Kun je ook het type toestel aan mij doorgeven?

Groetjes,

Alex
Ik zou per vandaag moeten kunnen bellen met mijn nieuwe abbonnement. Ik heb mij geregistreerd en inmiddels een bevestigingsbericht gekregen.Ook zou mijn huidige  06 worden overgezet per vandaag 30 oktober 2012. De hele dag kan ik niet bellen en gebeld worden.
Ik krijg te horen: mijn aansluiting is door administrative redenen buiten gebruik gesteld. ...  Zo te lezen op het forum een veel voorkomend probleem.
Graag hoor ik hoe en wanneer ik weer bereikbaar kan zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Hey natasha,

Ik heb jouw vraag in dit topic reeds beantwoord.
Ik heb nu het zelfde probleem, krijg net me kaart binnen activeer me sim kaart enken niet bellen en internetten, maar kan jullie ook niet bellen dus zit met een probleem, hoop dat het snel opgelost kan worden want is geen leuk begin zo.
Oha heb me telefoon ook al aan en uit gezet, maar werk niet.

Gr pascal
Badge +2
Beste Pascal.v1977,

Uit onze gegevens blijkt dat je reeds gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Wij gaan er van uit dat het probleem is opgelost. Laat ons even weten als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Hoi,
Ik heb ook zojuist mijn simkaart geactiveerd en krijg het bericht dat ik ivm administratieve redenen niet kan bellen.
Heel irritant, dus ik hoop dat iemand mij snel kan helpen.

Dank en groet,
Ilona
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum ilona10,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je jouw toestel uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij vervolgens kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?
Hoi Wayne,
Ik heb mijn telefoon inmiddels aan en uitgezet maar helaas kan ik nog steeds niet bellen...
Help!
Groet,
Ilona
mijn telefoon is om administratieve redenen geblokkeerd; kan dat gedeblokkeerd worden?

verder zie ik een enorm mobiel dataverkeer in rekening gebracht gisteren; ik ben me niet bewust van bijzonder gebruik; kan dat worden toegelicht? ik snap daar niets van
Badge
Ik ben laatst van een prepaid kaart naar een sim-only overgestapt, en heb daarbij nummerbehoud aangevraagd. Ik kan echter niet bellen (wegens administratieve redenen buiten gebruik gesteld) en ook niet sms'en. Ik kan echter wel gebeld worden en smsjes ontvangen. Ik heb een IPhone 4 en bij  'telefoon' staat bij 'mijn nummer' nog steeds het tijdelijke nummer dat ik had gekregen toen mijn oude nummer werd overgezet. Ik kan wel gewoon inloggen bij Simyo (met mijn nieuwe nummer dus), en daar kan ik zien dat mijn bundel al is ingegaan. Ik heb online al verscheidene smsjes verstuurd, omdat ik niet anders kan... Wat moet ik doen?

Groet Randy
Reputatie 5
Badge +10
mijn telefoon is om administratieve redenen geblokkeerd; kan dat gedeblokkeerd worden?

verder zie ik een enorm mobiel dataverkeer in rekening gebracht gisteren; ik ben me niet bewust van bijzonder gebruik; kan dat worden toegelicht? ik snap daar niets van


Welkom op het forum Philippe,

Ik zag dat je aansluiting geblokkeerd was wegens hoogverbruik. Inmiddels is je aansluiting na het zien van je betaalbewijs weer actief.

Ik ben laatst van een prepaid kaart naar een sim-only overgestapt, en heb daarbij nummerbehoud aangevraagd. Ik kan echter niet bellen (wegens administratieve redenen buiten gebruik gesteld) en ook niet sms'en. Ik kan echter wel gebeld worden en smsjes ontvangen. Ik heb een IPhone 4 en bij  'telefoon' staat bij 'mijn nummer' nog steeds het tijdelijke nummer dat ik had gekregen toen mijn oude nummer werd overgezet. Ik kan wel gewoon inloggen bij Simyo (met mijn nieuwe nummer dus), en daar kan ik zien dat mijn bundel al is ingegaan. Ik heb online al verscheidene smsjes verstuurd, omdat ik niet anders kan... Wat moet ik doen?

Groet Randy


Hoi RandyS,

Ik heb je vraag inmiddels in dit topic beantwoord.

Groetjes,

Alex
Beste Simyo,

Ik ben wegens administratieve reden nier bereikbaar, wat kan ik hier tegen doen?

mvg,
Cornelie Barthen
hallo. Sinds vanochtend ben ik afgesloten terwijl ik vorige week mijn factuur heb betaald. Ook staat dit onder knop facturen dat deze betaald is. Wat nu te doen?
Reputatie 5
Badge +10
Beste Simyo,

Ik ben wegens administratieve reden nier bereikbaar, wat kan ik hier tegen doen?

mvg,
Cornelie Barthen


Welkom op het forum merelb,

Je aansluiting was geblokkeerd wegens hoogverbruik. Ik zie dat de aansluiting inmiddels weer actief is. Ik raad je wel aan om goed te letten o je internet verbruik.

hallo. Sinds vanochtend ben ik afgesloten terwijl ik vorige week mijn factuur heb betaald. Ook staat dit onder knop facturen dat deze betaald is. Wat nu te doen?

Welkom op het forum lydia81,

Volgens onze gegevens zijn de mogelijk openstaande facturen betaald. De aansluiting is alweer hersteld zag ik.

Groetjes,

Alex
Ik heb vandaag (20 dec) mijn account geactiveerd. Ik krijg te horen dat ik om administratieve redenen niet kan bellen.
Willen jullie verifieren of het account in jullie systeem wel goed is geactiveerd?
Omdat ik een factuur niet had betaald was mijn aansluiting geblokkeerd.
Inmiddels heb ik betaald op de rekening van IM Nederland. Mijn vraag is, wanneer kan ik weer bellen?

Met vriendelijke groet,

Hans
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb vandaag (20 dec) mijn account geactiveerd. Ik krijg te horen dat ik om administratieve redenen niet kan bellen.
Willen jullie verifieren of het account in jullie systeem wel goed is geactiveerd?


Welkom op het forum simbo,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. De aansluiting zou nu moeten werken. Kun je dit bevestigen?

Omdat ik een factuur niet had betaald was mijn aansluiting geblokkeerd.
Inmiddels heb ik betaald op de rekening van IM Nederland. Mijn vraag is, wanneer kan ik weer bellen?

Met vriendelijke groet,

Hans


Welkom op het forum Hans de Vreeze,

Zodra wij bericht hebben ontvangen van IMNederland dat de vordering volledig betaald is, zal de aansluiting vanzelf worden hersteld.

Groetjes,

Alex
Jullie claimen dat na betaling van de factuur de verbinding binnen 48 uur is hersteld. Kunnen jullie dit wel waarmaken? Ik denk van niet!
Badge +1
Op werkdagen wel in de weekend niet maar dan zijn ze ook gesloten bij andere grote providers lukt dit ook niet dan alleen een helpdesk ook die kunnen niets doen
Ik ga er vanuit dat ik uiterlijk vanavond weer gebruik kan maken van mijn telefoon.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Hans de Vreeze,

Wij hebben jouw aansluiting gedeblokkeerd. Indien je jouw toestel uit en vervolgens weer inschakelt kan je weer gebruik van jouw aansluiting maken.
Bij mijn facturen staat nog altijd de melding "achterstallig". De factuur is toch echt al lang en breed betaald!?
Reputatie 2
Badge +1
Hey Hans de Vreeze,

Jouw factuur is inderdaad betaald. Ik zal onze financiele afdeling verzoeken om de betaling zo snel mogelijk in het systeem te verwerken.

Reageer