Skip to main content

.

Beste Simyo,



Ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart bij jullie geactiveerd en op mijn simyo daardoor mijn pincode gekregen. Nu probeer ik net te internetten wat het niet doet en te bellen en daar krijg ik te horen dat ik wegens adminastrieve redenen nog niet kan bellen met mijn telefoon. Terwijl ik vandaag met de helpdesk heb gesproken en ze mij hebben verzekerd dat dit geregeld was.



Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik mijn telefoon ook voor werk en heb zondag een afspraak waar ik mijn telefoon voor nodig heb...



Met mijn oude simkaart kan ik niet meer bellen..



Mvg,



Robbert
Beste Simyo,



Gisteren heb ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd, maar kan ik er nog niets mee ivm administratieve redenen?

Ik heb mijn mobiel al een paar keer uit- aan geschakeld en de batterij er uit gehaald, maar dit helpt niet..



Met vriendelijke groet

Annaminke Adema




Hoi anna85,



Ik heb je vraag in je eigen topic voor je beantwoord. Dat houdt het forum overzichtelijk. :)



Groetjes,

Charlene
Ik heb ik mijn onderwerp in een andere tab gezet, volgens mij moet ik hier zijn.



Hallo,



Ik heb een paar uur geleden mijn nieuwe simkaart geactiveerd, maar als ik wil bellen krijg ik: "wegens administratieve redenen is uw aansluiting buiten gebruik".



Graag zou ik snel mobiel bereikbaa rwillen zijn... zodat ik mijn CV up to date doorsturen.
Hallo simyo medewerker,

Ook ik krijg door "administratieve redenen" geen netwerk en dus geen mogelijkheid om te kunnen bellen zouden jullie mij kunnen helpen aub!



Groet Nathalie
Hallo simyo medewerker,

Ook ik krijg door "administratieve redenen" geen netwerk en dus geen mogelijkheid om te kunnen bellen zouden jullie mij kunnen helpen aub!



Groet Nathalie
Ik heb ik mijn onderwerp in een andere tab gezet, volgens mij moet ik hier zijn.



Hallo,



Ik heb een paar uur geleden mijn nieuwe simkaart geactiveerd, maar als ik wil bellen krijg ik: "wegens administratieve redenen is uw aansluiting buiten gebruik".



Graag zou ik snel mobiel bereikbaa rwillen zijn... zodat ik mijn CV up to date doorsturen.




Hoi Nunivo,



Ik heb je vraag in het andere topic gevonden. En ik zie dat de situatie zich vanzelf heeft opgelost. :)

Misschien zat er een vertraging in je activatie. Dat kan voorkomen. Ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt.

Kun je voor de overzichtelijkheid van het forum voortaan je vraag op 1 plek stellen? Als hij dan niet helemaal goed staat, dan verplaatsen we hem wel voor je;)



Groetjes,

Charlene
Hallo simyo medewerker,

Ook ik krijg door "administratieve redenen" geen netwerk en dus geen mogelijkheid om te kunnen bellen zouden jullie mij kunnen helpen aub!



Groet Nathalie




Hoi nathalie1,



Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad en dat je gebruik maakt van je aansluiting.

Ik hoor graag van je hoe het is opgelost. :)



Groetjes,

Charlene
Hallo.



Ik heb net mijn sim kaart geactiveerd en ik kan wegens administratieve redenen niet bellen.

wat moet ik doen ? ik heb mijn mobiel al een aantal keer aan en uit gezet.



groetjes Leonie
Hallo.



Ik heb net mijn sim kaart geactiveerd en ik kan wegens administratieve redenen niet bellen.

wat moet ik doen ? ik heb mijn mobiel al een aantal keer aan en uit gezet.



groetjes Leonie




Hoi Leonievandergeest,



Welkom op het forum!

Ik zie dat je gebruik maakt van je aansluiting. Is het probleem hiermee opgelost?

Ik verneem graag je antwoord. 🙂
Gisteren, vrijdag 4 oktober, mijn sim-kaart ontvangen, in mijn telefoon geplaatst en direct geactiveerd via www.simyo.nl/activeren. Na het  activeren geprobeerd te bellen, maar helaas, zonder resultaat. Ik krijg de telefonische melding "uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld". Op de site kan ik geen passende reden vinden waarom het nu niet zou werken. Van niet betaalde rekeningen kan geen sprake zijn. Heeft dit met een administratieve verwerking op werkdagen te maken? De activering heeft plaatsgevonden na 17:00 uur? 

Mijn tweede vraag is, waarom is jullie klantenservice NIET bereikbaar op een aantal uren op zaterdag? Dit betekent nu dus voor mij dat ik tot maandag moet wachten.
Gisteren, vrijdag 4 oktober, mijn sim-kaart ontvangen, in mijn telefoon geplaatst en direct geactiveerd via www.simyo.nl/activeren. Na het  activeren geprobeerd te bellen, maar helaas, zonder resultaat. Ik krijg de telefonische melding "uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld". Op de site kan ik geen passende reden vinden waarom het nu niet zou werken. Van niet betaalde rekeningen kan geen sprake zijn. Heeft dit met een administratieve verwerking op werkdagen te maken? De activering heeft plaatsgevonden na 17:00 uur? 

Mijn tweede vraag is, waarom is jullie klantenservice NIET bereikbaar op een aantal uren op zaterdag? Dit betekent nu dus voor mij dat ik tot maandag moet wachten.




Hoi M@aike13,



Wanneer je je simkaart activeert, begint er een proces te lopen, wat soms even langer kan duren. Je simkaart is helemaal geactiveerd, zie ik. Je zou dus gewoon moeten kunnen bellen. Wat kan helpen is je toestel even uitschakelen en dan na een minuut of 10 weer aanzetten. De simkaart gaat dan op zoek naar het netwerk.

Als het dan nog steeds niet lukt, hoor ik graag van je.

Wel heel lastig dat dit je in het weekend overkwam, en je ons niet te pakken kreeg. Officieel is de klantenservice in het weekend inderdaad gesloten. We proberen uiteraard mensen zoals jij wel nog te kunnen helpen. Via Twitter heb je de meeste kans.



Groetjes,

Charlene
Hallo Simyo



Ik kan sinds een paar dagen niet bellen of internetten wegens "administratieve redenen".

Ik heb volgens mij te veel data gebruikt.

Zou U mijn een mail kunnen sturen met informatie over hoeveel ik moet betalen en naar welke rekening het overgemaakt moet worden.



Bij voorbaat dank.



Huib
Exit: ben via de telefoon al geholpen.
Edit: bedoel ik.
Hallo Simyo



Ik kan sinds een paar dagen niet bellen of internetten wegens "administratieve redenen".

Ik heb volgens mij te veel data gebruikt.

Zou U mijn een mail kunnen sturen met informatie over hoeveel ik moet betalen en naar welke rekening het overgemaakt moet worden.



Bij voorbaat dank.



Huib




Exit: ben via de telefoon al geholpen.



Hoi Huip,



Welkom op het forum:)

Ik zie dat je telefonisch al iemand te pakken kreeg en dat je inmiddels alles al in orde hebt gemaakt om weer te kunnen bellen. Het is inderdaad je internet geweest, en je bundel is nog steeds op. Dus let er op dat je daar nog kosten voor blijft maken als je die optie niet uitzet op Mijn Simyo.

Mocht je weer een vraag hebben, dan weet je ons te vinden.



Groetjes,

Charlene
Goedemiddag!



Ook bij mij hetzelfde probleem, mijn simkaart zou vandaag gactiveerd worden maar ik kreeg 'administratieve redenen' foutmelding. Net te laat voor de telefonische klantenservice dus hopelijk kan ik via hier wel mn internet dit weekend gebruiken.

Bij voorbaat dank.
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem...kaart geactiveerd, op de dag van omschakeling geen activiteit, wel de melding "om administratieve redenen....bla bla bla".

Heb aangegeven dat ik nummerbehoud wil, telefoon al een paar keer uit en ingeschakeld. Wel lastig dat Simyo in het weekend niet bereikbaar is. Wacht wel even tot maandag, daarna maar even contact opnemen als de situatie niet verandert...Hoop maar dat ik door het in en uitschakelen geen onverwacht hoog dataverbruik omdat mijn nummer nog niet actief is waardoor ik ook nog eens met extra kosten te maken ga krijgen....

Wat kan ik verder nog doen behalve de telefoon maar even uit laten tot na het weekend?



Grt, Ellen
Goedemiddag!



Ook bij mij hetzelfde probleem, mijn simkaart zou vandaag gactiveerd worden maar ik kreeg 'administratieve redenen' foutmelding. Net te laat voor de telefonische klantenservice dus hopelijk kan ik via hier wel mn internet dit weekend gebruiken.

Bij voorbaat dank.




Hi RosalieR, welkom op het forum :)



In het weekend wordt er niet standaard gewerkt, alleen als we tijd over hebben ;)

Ik zie dat er een collega op Twitter tijd had en je geholpen heeft vrijdagavond. Volgens onze gegevens heb je inmiddels verbruik gehad en lijkt je simkaart te werken.
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem...kaart geactiveerd, op de dag van omschakeling geen activiteit, wel de melding "om administratieve redenen....bla bla bla".

Heb aangegeven dat ik nummerbehoud wil, telefoon al een paar keer uit en ingeschakeld. Wel lastig dat Simyo in het weekend niet bereikbaar is. Wacht wel even tot maandag, daarna maar even contact opnemen als de situatie niet verandert...Hoop maar dat ik door het in en uitschakelen geen onverwacht hoog dataverbruik omdat mijn nummer nog niet actief is waardoor ik ook nog eens met extra kosten te maken ga krijgen....

Wat kan ik verder nog doen behalve de telefoon maar even uit laten tot na het weekend?



Grt, Ellen




Hoi Ellen165, welkom op het Simyo forum!



Het probleem zit 'm er in dat je je simkaart hebt geactiveerd op de dag dat je nummer werd overgezet. Dit zijn 2 ingrijpende processen voor je simkaart die nu in de war zijn geraakt... :(

Ik heb je simkaart gereset nu, als je je mobiel uit en aan wilt zetten, zou ie het weer moeten doen :)



Laat je nog even weten of dit geholpen heeft?
Hallo,



Ik kan ook niet meer bellen wegens administratieve redenen.

Ik weet dat ik over mijn internetbundel heen zit (internet staat nu ook uit),

maar ik heb nog 77 sms/belminuten over.



Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Hallo,



Ik kan ook niet meer bellen wegens administratieve redenen.

Ik weet dat ik over mijn internetbundel heen zit (internet staat nu ook uit),

maar ik heb nog 77 sms/belminuten over.



Ik hoop dat iemand mij kan helpen!




Hoi JHJ,



Ja, dat klopt, je buiten bundel internetkosten zijn snel gaan oplopen en daarom is je aansluiting automatisch geblokkeerd. Ik stuur je een email op het emailadres bij ons bekend, hoe je ervoor kunt zorgen dat we je zo snel mogelijk weer kunnen aansluiten.

Goed dat je de internetoptie hebt uitgezet. Heb je een idee wat het verbruik heeft veroorzaakt, want het was veel, en snel..



Groetjes,

Charlene
Ik neem namens mijn moeder contact op, zij kan niet bellen. Ze krijgt elke keer een stem te horen dat zij wegens administratieve redenen niet kan bellen en hierover contact op moet nemen met Simyo. Aangezien zij niet kan bellen kan ze ook niet gratis contact opnemen! Darm doe ik het maar even zo, want ik ga geen 35 cent per minuut betalen om contact te krijgen. Jullie moeten je hierover diep schamen, want dat zijn belachelijke tarieven. Waarom geen Chat... zoals heel veel bedrijven?
O ja.... Voor ik het vergeet... Er staan genoeg beltegoeden en ik kan niets vinden als ik ingelogd ben waarom er niet gebeld zou kunnen worden....
Ik neem namens mijn moeder contact op, zij kan niet bellen. Ze krijgt elke keer een stem te horen dat zij wegens administratieve redenen niet kan bellen en hierover contact op moet nemen met Simyo. Aangezien zij niet kan bellen kan ze ook niet gratis contact opnemen! Darm doe ik het maar even zo, want ik ga geen 35 cent per minuut betalen om contact te krijgen. Jullie moeten je hierover diep schamen, want dat zijn belachelijke tarieven. Waarom geen Chat... zoals heel veel bedrijven?



Het is 35 cent PER GESPREK, niet per minuut!
Ik neem namens mijn moeder contact op, zij kan niet bellen. Ze krijgt elke keer een stem te horen dat zij wegens administratieve redenen niet kan bellen en hierover contact op moet nemen met Simyo. Aangezien zij niet kan bellen kan ze ook niet gratis contact opnemen! Darm doe ik het maar even zo, want ik ga geen 35 cent per minuut betalen om contact te krijgen. Jullie moeten je hierover diep schamen, want dat zijn belachelijke tarieven. Waarom geen Chat... zoals heel veel bedrijven?



Hoi RobWietze,



Je moeder kan met haar simkaart wel 1200 bellen, net als 112. Dus ze kan ons wel gratis bereiken.

Verder zijn we hier op het forum, per email (klantenservice@simyo.nl), Facebook en Twitter te bereiken. Dan weet je dat de volgende keer 🙂

Ik zie dat er na het activeren contact is geweest en dat er bij deze handeling een technische hapering heeft plaatsgevonden. Ik heb dit nu recht gezet, dus als je moeder haar toestel even uit en dan weer aan kan zetten, kan ze weer bellen.



Groetjes,

Charlene
Ik zal even contact opnemen met mijn moeder hierover. Bedankt! 🙂

Reageer