.

Waarom kan ik niet meer bellen om administratieve redenen?



Toon eerste bericht

173 reacties

De betaling is nog altijd niet verwerkt!
Ik verwacht dat dit aan het einde van vandaag toch echt is gebeurd.
Hallo,

Sinds een week afgesloten wegens administratieve redenen. gemaild en geen reactie. nu lees bij andere gebruikers over hoog verbruik aangezien ik 1000mb heb genomen. bij mijn vorige provider verbruikte ik nog geen 800 mb in de maand, thuis gaat hij over op wifi.
Ik ben woedend! nog geen 20 dagen een abonnement lopen bij jullie en nu al gezeik!!! 
Ik eis een vergoeding voor de schade die ik de afgelopen dagen heb opgelopen.

Gr,
Anna 
Badge +6
Hallo,

Sinds een week afgesloten wegens administratieve redenen. gemaild en geen reactie. nu lees bij andere gebruikers over hoog verbruik aangezien ik 1000mb heb genomen. bij mijn vorige provider verbruikte ik nog geen 800 mb in de maand, thuis gaat hij over op wifi.
Ik ben woedend! nog geen 20 dagen een abonnement lopen bij jullie en nu al gezeik!!! 
Ik eis een vergoeding voor de schade die ik de afgelopen dagen heb opgelopen.

Gr,
Anna 


Hoi jemoeder,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem je hebt gebruik gemaakt van het tijdelijke telefoonnummer die je van Simyo hebt gekregen. Het verzoek voor nummerbehoud is geannuleerd met als reden dat het telefoonnummer is afgesloten. Je hebt op 4 december een e-mail gekregen dat het verzoek voor nummerbehoud is geannuleerd. In de e-mail staat wanneer je afziet van het nummerbehoud dat je dan contact op dient te nemen met de klantenservice van Simyo zodat de bundels kunnen worden geactiveerd.
Het verbruik heeft plaats gevonden en de kosten zullen niet worden gecrediteerd. Ik zal je een e-mail sturen met meer informatie. Daarnaast vindt je meer informatie in het volgende topic meer informatie waarom je bent afgesloten.
En weer is er een dag voorbij, en nog altijd is mijn betaling niet verwerkt in het systeem............
pffffffffffffff
ben ook sinds vanmorgen administratief afgesloten, gisteren SIM in een ander toestel gedaan, nu admin onbereikbaar, ook SIM in oude toestel werkt niet. op mijn simyo niets bijzonders gezien, alles bijgewerkt tot aan vandaag..... please help!!!

groet, Cora
Hallo,

Ik krijg de volgende melding: "Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld."

Kan dit verholpen worden? (en wat is de reden?)

Groet,
Peter
Badge +6
ben ook sinds vanmorgen administratief afgesloten, gisteren SIM in een ander toestel gedaan, nu admin onbereikbaar, ook SIM in oude toestel werkt niet. op mijn simyo niets bijzonders gezien, alles bijgewerkt tot aan vandaag..... please help!!!

groet, Cora


Hoi Jannes,

Welkom op het forum!
Je aansluiting is gedeblokkeerd nadat er is opgewaardeerd. Je dient je toestel uit/aan te zetten daarna kan je gebruik maken van je aansluiting.
Badge +6
Hallo,

Ik krijg de volgende melding: "Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld."

Kan dit verholpen worden? (en wat is de reden?)

Groet,
Peter


Hoi Petersi,

Welkom op het forum!
Ik zie dat je aansluiting is geblokkeerd omdat je buiten je bundel gebruik hebt gemaakt van het internet. Ik zal je een e-mail sturen met meer informatie. In het volgende topic vindt je meer informatie waarom je bent afgesloten. In het volgende topic lees je wat er voor veel internet verbruik kan zorgen.
Badge
Hallo,

Ik kan niet bellen of sms'en. Als ik bel krijg ik het bericht: "Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld". Ik heb alleen maar wifi gebruikt. 

Hoe kan dit opgelost worden?
Badge +6
Hoi CMK,

Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem en ik zie dat je simkaart is gedeblokkeerd. Wanneer je toestel uit/aan kan je gebruik maken van je aansluiting.
Voor de zoveelste keer een berichtje via dit forum. Mijn factuur van september is al weken geleden betaald.
Nog altijd staat er achter deze factuur de melding: achterstallig. Wanneer wordt dit nu eindelijk veranderd???
Het begint nu echt vervelend te worden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Hans de Vreeze,

Dit zal administratief nog verwerkt moeten worden. De aansluiting is in ieder geval actief. Mocht je toch nog herinneringen per brief of email ontvangen, verneem ik het graag.

Groetjes,

Alex
Vandaag voor het eerst actief. Nog nooit connectie gehad. Volgens de Simyo App heb ik nog 36 min over en nog maar 157mb. Hoe kan dit als je nog nooit conectie gehad hebt. Wel bellen blokkeren om administratieve redenen.
Lekkere entree zo'n eerste dag bij Simyo. Nog beter als je dit forum leest en ziet wt er allemaal fout gaat.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Japio,

Vermoedelijk heeft je activering van de simkaart een vertraging opgelopen. Ik wil je daarom vragen je toestel even uit/aan te zetten. Het antwoord op je vraag over de hoeveelheid bel/sms en data units kun je indit topic terug vinden. We hebben dit hier bewust een faq voor gemaakt op het forum, omdat dit vaak gevraagd wordt.

Kan je even laten weten of je vraag is beantwoord en of je aansluiting werkt?

Groetjes,

Alex
Ik kan ook niet bellen om administratieve reden. Heb mijn toestel inmiddels enkele keren aan en uit gezet maar kan al heel de dag niet bellen (en heb veel spijt dat ik ben overgestapt..........)
Badge +6
Ik kan ook niet bellen om administratieve reden. Heb mijn toestel inmiddels enkele keren aan en uit gezet maar kan al heel de dag niet bellen (en heb veel spijt dat ik ben overgestapt..........)

Hoi Frappant,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je simkaart volledig actief is op het netwerk. Kan je proberen of je gebruik kan maken van je aansluiting.
Beste moderator van dit forum, ik ben me vanochtend helemaal tandjes geschrokken.
Mijn zoon heeft sinds begin dit jaar ongeveer, mijn oude iPhone 3G in gebruik en als schoolgaande brugpieper wil ik graag hem zo af en toe kunnen bellen/sms-en om zodoende bereikbaar voor mij te zijn.
De frequentie van dit bereikbaar zijn is afdoende met een abonnement van 100 minuten bellen/sms voor 5 euro per maand, en geen internetbundel want hij zou dan kunnen internetten als hij op school gewoon wifi verbinding heeft en ook thuis maakt hij gebruik van mijn bestaande wifi verbinding.
Had voor de zekerheid ook op mijn iPhone de 3G verbinding uitgezet, mobiele data en dataroaming uit en dat ging de afgelopen maand goed en ik checkte ook via MIJNSIMYO hoe het verbuik verder verliep.
De site met het startscherm geeft dan netjes aan in echt grote letters hoeveel belminuten er nog over zijn en dat stemde mij echt positief over de situatie.
Mijn zoon bleef netjes binnen de limiet van 100 minuten. Ook het sms en internetgebruik niet opvallende getallen. Er ging ook geen lichtje branden dat bij het gebruik van enkele mb's toch niet het maandbedrag was veranderd, maar goed. Alles werkte ook perfect qua bereikbaarheid totdat ik van het weekend mijn zoon niet meer kon bellen.
Ik alleen maar piepjes te horen van dat hij niet bereikbaar was en verder geen mededelingen.
En het gebeurt wel eens vaker dat mijn zoon mobiel nog netjes uitzet, dus dat dacht ik nu ook maar na meerdere malen de volgende geprobeerd te hebben bleef mijn zoon onbereikbaar voor mij en toen ik polshoogte bij zijn moeder ging nemen bleek de telefoon van wege "Administratieve redenen afgesloten te zijn".
Ik snapte er helemaal niets van en toen ben ik maar gaan kijken op MIJNSIMYO alwaar mijn zoon gewoon nog 77 minuten bel tegoed over heeft voor deze maand.
Echt vreemd dacht ik nog en ik werd al wat meer nijdig voor het feit dat ik niet wist waarom de simkaart geblokkeerd werd. En toen ik verder ging rondneuzen op de site kwam ik bij het echte overzicht van verbruik van deze maand en toen bleek de grootste boosdoener zowat 200 mb op slechts één dag binnengehaald te zijn voor de prijs van 193,75 en de dag ervoor 15 mb voor de prijs van bijna 15 euro terwijl op de iphone alle dataverbindingen uitstonden!
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit kan??? Ik ben in één dag voor 40 maanden abonnementsgeld kwijt, dit klopt toch niet. Mijn zoon was thuis en werkte met de wifi van thuis en toch is er zo'n aanzienlijk verbruik geweest.
Dit klopt gewoon niet. Kunt u mij een verklaring geven waarom er niet eerder door het systeem een blokkade is ingezet, wat mij betreft al bij die 15 mb, want dat is al een verdrievoudiging van het verbruik?!
Maar ook het feit dat alle data mogelijkheden uitstaan voor de 3G verbruik en toch internetverbruik via de SIM.
De aanzienlijke kosten die onverklaarbaar zijn en waarom heb ik geen mail ontvangen op het moment dat de boel geblokkeerd werd waardoor ik sneller op de hoogte was?
Klopt dit allemaal wel en zijn er aan de andere kant van het systeem geen storingen geweest?
De resterende belminuten zijn nu niet bereikbaar, hoe krijg ik mijn abonnement weer uit de blokkade?
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reactie en oplossing en ik moet nu nog van de schrik bijkomen

Met vriendelijke groet
Michiel (de bezorgde vader!)
Badge +6
Beste moderator van dit forum, ik ben me vanochtend helemaal tandjes geschrokken.
Mijn zoon heeft sinds begin dit jaar ongeveer, mijn oude iPhone 3G in gebruik en als schoolgaande brugpieper wil ik graag hem zo af en toe kunnen bellen/sms-en om zodoende bereikbaar voor mij te zijn.
De frequentie van dit bereikbaar zijn is afdoende met een abonnement van 100 minuten bellen/sms voor 5 euro per maand, en geen internetbundel want hij zou dan kunnen internetten als hij op school gewoon wifi verbinding heeft en ook thuis maakt hij gebruik van mijn bestaande wifi verbinding.
Had voor de zekerheid ook op mijn iPhone de 3G verbinding uitgezet, mobiele data en dataroaming uit en dat ging de afgelopen maand goed en ik checkte ook via MIJNSIMYO hoe het verbuik verder verliep.
De site met het startscherm geeft dan netjes aan in echt grote letters hoeveel belminuten er nog over zijn en dat stemde mij echt positief over de situatie.
Mijn zoon bleef netjes binnen de limiet van 100 minuten. Ook het sms en internetgebruik niet opvallende getallen. Er ging ook geen lichtje branden dat bij het gebruik van enkele mb's toch niet het maandbedrag was veranderd, maar goed. Alles werkte ook perfect qua bereikbaarheid totdat ik van het weekend mijn zoon niet meer kon bellen.
Ik alleen maar piepjes te horen van dat hij niet bereikbaar was en verder geen mededelingen.
En het gebeurt wel eens vaker dat mijn zoon mobiel nog netjes uitzet, dus dat dacht ik nu ook maar na meerdere malen de volgende geprobeerd te hebben bleef mijn zoon onbereikbaar voor mij en toen ik polshoogte bij zijn moeder ging nemen bleek de telefoon van wege "Administratieve redenen afgesloten te zijn".
Ik snapte er helemaal niets van en toen ben ik maar gaan kijken op MIJNSIMYO alwaar mijn zoon gewoon nog 77 minuten bel tegoed over heeft voor deze maand.
Echt vreemd dacht ik nog en ik werd al wat meer nijdig voor het feit dat ik niet wist waarom de simkaart geblokkeerd werd. En toen ik verder ging rondneuzen op de site kwam ik bij het echte overzicht van verbruik van deze maand en toen bleek de grootste boosdoener zowat 200 mb op slechts één dag binnengehaald te zijn voor de prijs van 193,75 en de dag ervoor 15 mb voor de prijs van bijna 15 euro terwijl op de iphone alle dataverbindingen uitstonden!
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit kan??? Ik ben in één dag voor 40 maanden abonnementsgeld kwijt, dit klopt toch niet. Mijn zoon was thuis en werkte met de wifi van thuis en toch is er zo'n aanzienlijk verbruik geweest.
Dit klopt gewoon niet. Kunt u mij een verklaring geven waarom er niet eerder door het systeem een blokkade is ingezet, wat mij betreft al bij die 15 mb, want dat is al een verdrievoudiging van het verbruik?!
Maar ook het feit dat alle data mogelijkheden uitstaan voor de 3G verbruik en toch internetverbruik via de SIM.
De aanzienlijke kosten die onverklaarbaar zijn en waarom heb ik geen mail ontvangen op het moment dat de boel geblokkeerd werd waardoor ik sneller op de hoogte was?
Klopt dit allemaal wel en zijn er aan de andere kant van het systeem geen storingen geweest?
De resterende belminuten zijn nu niet bereikbaar, hoe krijg ik mijn abonnement weer uit de blokkade?
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reactie en oplossing en ik moet nu nog van de schrik bijkomen

Met vriendelijke groet
Michiel (de bezorgde vader!)


Hoi Michel,

Welkom op het forum!
Het is mogelijk om bij Simyo gebruik te maken van het internet wanneer er geen actieve internetbundel is. In de welkomst e-mail staat dit vermeld en dat de kosten behoorlijk kunnen oplopen.
Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.
In dit topic kan je lezen wat voor veel internet verbruik kan zorgen.
Waarom kan ik niet bellen of gebeld worden??? zouden jullie daar naar kunnen kijken???
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Chaye,

Je aansluiting is afgesloten wegens een niet betaalde factuur. De januari factuur is nog niet betaald en is doorgestuurd naar het incassobureau. Je dient dus contact op te nemen met IMNederland.

Groetjes,

Alex
Hallo Simyo,,

Ook mijn telefoon is afgesloten wegens administratieve redenen?
Waarom is dat en wanneer kan ik weer bellen en smsen etc.?

Groetjes,
Archana
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Archana89,

Je aansluiting was geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Aangezien je inmiddels een tussentijdse betaling hebt gedaan hebben we vandaag om 12:40 de simkaart gedeblokkeerd. Dit betekent dat je weer gebruik kunt maken van de simkaart. Als dit niet het geval is kun je het toestel uitzetten en deze na een half uur opnieuw aanzetten.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

Ik kan ook sinds vandaag niet meer bellen en gebeld worden door administratieve redenen..
Kan iemand míj helpen? B.v.d!
Goedemorgen,

Allereerst wil ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over jullie diensten.
Helaas heb ik verzuimd om mijn factuur van februari op tijd te betalen. Nu ben ik sinds gisteren afgesloten en heb inmiddels mijn achterstallige factuur van februari en de nieuwe factuur van de maand maart vandaag betaald. Wanneer word ik weer aangesloten.
Alvast bedankt
Badge +6
Hallo,

Ik kan ook sinds vandaag niet meer bellen en gebeld worden door administratieve redenen..
Kan iemand míj helpen? B.v.d!


Hoi Marloes19,

Je aansluiting is geblokkeerd wegens hoogverbruik. Ik zie dat je reeds contact hebt gehad met de klantenservice.
Je aansluiting zal worden gedeblokkeerd wanneer er een tussentijdse betaling heeft plaats gevonden.

Reageer