.

Sticky Vraag

FAQ: Ik ben afgesloten wegens hoogverbruik Wat houdt dit in?

  • 18 July 2012
  • 0 reacties
  • 15415 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Wat houdt een blokkade wegens hoogverbruik precies in?

Om te voorkomen dat je onverwachts met hoge kosten wordt geconfronteerd, kan Simyo je aansluiting blokkeren als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bel of internetbundel hebt verbruikt.

Mocht het jou overkomen, dan ontvang je van ons een sms om je te informeren dat je aansluiting is geblokkeerd. Ook ontvang je een e-mail met uitleg over de blokkade. Hierin word je verzocht om in te loggen op Mijn Simyo om de aansluiting te kunnen deblokkeren door een tussentijdse betaling te doen.

Er zit altijd vertraging in het verwerken van verbruik. In Nederland is dit tot 4 uur en in het buitenland zelfs tot 36 uur. We kunnen daarom niet garanderen dat je aansluiting precies op het moment van bovengenoemde grenzen (€ 100,- of € 250,-) geblokkeerd wordt. Omdat dit verbruik er wel geweest is, ben je de gemaakte kosten boven deze grenzen wel verschuldigd aan Simyo.

Wat moet je doen in geval van een blokkade?

Na het inloggen op Mijn Simyo zie je op de overzichtspagina de melding dat je bent afgesloten in verband met hoogverbruik. Hieronder zie je direct de mogelijkheid om te betalen met iDeal.



Weet je niet precies hoe je plotseling aan deze kosten komt, dan kun je onder het kopje Mijn kosten de specificatie van jouw verbruik vinden. En ook hier kun je de betaling voldoen met iDeal.


Hoeveel moet ik precies overmaken?

- Als je tot €250,- buiten je bundel hebt verbruikt, dan vragen wij een minimale aanbetaling van €100,-.
- Heb je meer dan €250,- verbruikt, dan vragen wij een minimale aanbetaling van 50% van het totaalbedrag.

Wanneer kan ik weer bellen?

Nadat je de betaling hebt voldaan word je teruggestuurd naar Mijn Simyo. Er verschijnt een pop-up met de melding dat de aansluiting gedeblokkeerd wordt. Na ongeveer 30 minuten kan je weer gebruik maken van je aansluiting. Voor de zekerheid kan je je telefoon nog even opnieuw opstarten.

Let op: De bundel waar je overheen bent gegaan, is na de aanbetaling nog steeds op. We rekenen daarna dus ook nog het buitenbundeltarief.

Is je internetbundel op? Zet dan de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit op Mijn Simyo óf koop extra MB's bij.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.