.

Beantwoord

Geen online sms meer versturen via Mijn Simyo, waarom is het verwijderd?



Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ron64,

Graag gedaan namens Tiury 🙂 Ik hoop dat je een alternatief kunt vinden waar je mee uit de voeten kunt. Dit verzacht dan toch nog een beetje het wegvallen van onze websms. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Echt heel jammer. Voor mijn moeder en schoonmoeder 2 x SIMYO abbo afgesloten. Dames zijn op leeftijd en waren middels SIMYO bereikbaar.en konden bellen als ze buitenshuis waren. 😞 Het komt regelmatig voor dat ze meer dan 6 maand geen gebruik van de mobiele telefoon. Ik kon dan via de website eenvoudige middels een online SMS bericht het nummer weer voor 6 maand activeren. Nu gaat morgen het eerste nummer vervallen omdat dit niet meer online kan. Echt heel erg jammer.
Dat het vervelend is begrijp ik volkomen, maar zou je niet met hun telefoon (wellicht seniorentelefoon) een sms kunnen sturen met het woordje Hoi?
Reputatie 1
Neem aan dat het ongebruikte saldo beltegoed gecrediteerd wordt.
De enige optie die ik zie bij Simyo, al stel ik ook vraagtekens bij de prijs, is een internetdagbundel. Betekent elk half jaar een euro.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal,

Zoals al uitgelegd is, is de reden dat we gestopt zijn met web sms dat er simpelweg te weinig gebruikt van werd gemaakt. Het was een service die geld kostte,
Nu heb ik zelf niet de beslissing gemaakt, maar als je denkt als bedrijf dat geld wil verdienen, staan zaken die geld kosten en niets opleveren bovenaan lijstjes van managers als het gaat om besparingen.
En ik begrijp dat het hard klinkt, maar begrijp dat beslissingen als deze niet lichtzinnig worden gemaakt.

Er wordt in veel reacties aangegeven dat men het gebruikte om Prepaid simkaarten actief te houden. Nu hebben we daar al een groot deel van de oorzaak van het stoppen met web sms:
Het werd door veel klanten eenmaal per 6 maanden gebruikt. En omdat het zo weinig gebruikt werd, is het er niet meer.

De wensen van veel voormalig web sms gebruikers zijn door ons allen hier op het forum wel doorgegeven aan diegenen die erover beslissen.

Wat ook al wordt aangegeven hierboven: met de aanschaf van een dagbundel internet van €1 op Mijn Simyo is je 06 nummer en je beltegoed ook gered. Je hoeft ook niet bang te zijn dat we 'zomaar' je aansluiting termineren, we sturen altijd twee mailtjes voordat je bij de zes maanden zonder verbruik bent.
Reputatie 6
Badge +10
maar zo te lezen zijn er meer mensen die dezelfde soort problemen hadden als ik.
Het is gewoon jammer dat een functie die al geimplementeerd was, die goed werkte (en waar dus al in geinvesteerd was), en die zo te lezen toch wel regelmatig werd gebruikt, wordt verwijderd.

Groetjes, Michel


Hoi Micky,

De reden dat we dit niet meer op de website hebben is omdat we het opnieuw moesten implementeren op een nieuw platform. Dit kost uiteraard een hoop geld en tijd, dat we ergens anders aan hebben besteedt waar wél veel gebruik van gemaakt wordt. Het was helaas niet zo eenvoudig als ctrl+c en ctrl+v.


Ook ik ben onaangenaam verrast met het weghalen van de sms-functie van de website.
Het was elegant (klantgericht) geweest als het voornemen per mail was aangekondigd.
Betekent voor mij dat ik over moet stappen naar een andere optie als dit zo blijft.


Hoi Hamada,

Goed dat je van je laat horen dat je de optie toch graag weer terug ziet op Mijn Simyo. Uiteraard hebben we dit gecommuniceerd naar onze klanten per e-mail (die over de nieuwe Mijn Simyo), zo zijn we dan weer wel (elegant).

Wij zijn bezig met een onderzoek om te kijken of de optie terugkomt of niet. Vandaar bedankt dat je van je laat horen.

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cor17 & D. de Groot,

Welkom op het Simyo Forum.

@Cor17, wat jammer dat je dit zo ziet! We nemen jullie berichten over de websms zeker serieus. We zetten al jullie opmerkingen door naar de juiste afdeling. Zo kunnen we het beste onderzoeken of we de functie weer beschikbaar terug gaan halen. Bedankt voor je feedback hierover.

@D. de Groot, ook jij bedankt voor je mening hierin! Dit is erg belangrijk voor ons. Zodra er nieuws is over het wel of niet terughalen van deze optie, laten we het zo snel mogelijk weten. Helaas heb ik hier op dit moment nog geen nieuws over.

Groetjes,
Angela
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fnie,

Ook voor jou kan ik het heel goed voorstellen dat het weghalen van deze optie voor problemen zorgt. Nu is er een aantal maal in dit topic al een alternatief geboden, zodat dit je bespaard blijft:

SIM kaart opzoeken, telefoon uit, SIM wisselen, inloggen, SMS versturen, telefoon weer uit, SIM wisselen en opnieuw inloggen met mijn lokalen nummer.
Je kunt namelijk via Mijn Simyo ervoor kiezen om een internet dagbundel aan te schaffen. Deze is €1,-, maar zorgt er wel voor dat je aansluiting actief blijft.

Groetjes, Tiury
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Fnie,

Jammer om te horen dat je om deze reden wilt gaan overstappen. Ik heb helaas geen andere tip voor je om het makkelijker te maken.

Als je vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te bereiken via het forum.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Beheer, welkom op het Simyo forum!

Sorry voor de verwarring. De ontvangen e-mail kun je als niet verzonden beschouwen. Door het kopen van een internetbundel voor een dag is je Prepaid aansluiting actief gebleven. Het blijft de komende zes maanden dus gewoon goed 🙂

Is je vraag beantwoord?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi 2xC en Micky,

Erg jammer om jullie negatieve sentiment tegen te komen in dit topic. Ook de aantijging dat we drogredenen zouden geven en dit alleen zouden doen om hier extra aan te verdienen is niet leuk en onterecht.


Ach ja, nu moet je voor 1 euro een databundel (of zoiets) kopen, in plaats van een SMS van 15 cent. Dat is toch weer 85 cent winst per verlenging, en daar gaat het natuurlijk om.

Vergeet niet dat een Simyo Prepaid is bedoelt om er gebruik van te maken met een mobiele telefoon. Gebruik je deze een half jaar niet, dan gaan we er van uit dat je deze niet meer wilt gebruiken.

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MS18,

Het moet inderdaad een teleurstelling zijn geweest toen je deze optie niet meer kon vinden. Eigenlijk bevestigd dit wel een beetje de reden, want deze functie is inmiddels ruim een half jaar niet meer te vinden in Mijn Simyo. Er werd helaas te weinig gebruik van gemaakt, om dit nog verder te ontwikkelen zodat dit op de 'nieuwe' Mijn Simyo pagina kon worden gebruikt.

Helaas heb ik niet meer het gevoel dat deze optie nog terug gaat keren op Mijn Simyo.

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MS18,

Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Zoals je ziet is dit topic aangemaakt in juli 2015. Vanaf dat moment is de functie sowieso al niet meer beschikbaar. Helaas gaat deze ook niet meer terugkomen 😞 Sorry dat ik je geen ander antwoord kan geven.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Airborne & MS18,

@Airborne, welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je om deze reden wilt overstappen naar een andere provider. Zoals aangegeven, zijn er een hoop alternatieven om je nummer actief te houden. Alleen de online methode is niet meer mogelijk. Sorry! Ik kan de dienst helaas niet terughalen.

@MS18, dat is zeker apart! Dit topic is aangemaakt in juli. Het zou natuurlijk vreemd zijn als iemand vraag waarom de dienst weg is als deze nog bestaat. Dat terzijde. Wij hebben Mijn Simyo volledig vernieuwd. Dit betekent dat de volledige websmsdienst ook vernieuwd had moeten worden. Dit hebben wij niet gedaan omdat het te weinig gebruikt werd. Op basis van een onderzoek, hebben we besloten de dienst niet te vernieuwen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nieuwkomersimmetje,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je onze informatie in twijfel trekt. Wij staan ervoor om transparant te zijn in onze communicatie. Om die reden hebben we eerlijk aangegeven dat de dienst simpelweg te weinig werd gebruikt om actief te houden.

De aantallen weet ik niet en kan ik je dus ook niet geven. De meeste klanten die de dienst wel gebruikten, deden dit om hun Prepaid simkaart actief te houden. Dit betekent dat er 1 keer in de 6 maanden een berichtje werd gestuurd. Natuurlijk zijn er meerdere klanten die dit 1 keer per 6 maanden doen, maar helaas niet genoeg om de dienst actief te houden. Op dit moment is de dienst er al ruim een half jaar niet meer. Helaas ziet het er niet naar uit dat dit aangepast gaat worden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Groetjes,
Angela

En om het financiële argument te relativeren: waarom verkopen supermarkten een product met lage of negatieve winstmarge?

Groet, Walter

Beste WKlaren.

Ik begrijp best dat je de sms op mijn simyo mist. Maar zeg eens eerlijk heb je nog nooit meegemaakt dat bij de supermarkt iets uit het assortiment is genomen?

Ter info....je kunt een MB dagbundel kiezen om het nummer actief te houden.
Een heroverweging is mijns inziens aan jou om te beslissen. .

Groet,
Friesian

P.s. dubbele post eigenlijk.
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/kun-sim-only-online-smsen-26960/index1.html#post137482
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wklaren,

Welkom op het Simyo Forum.

Helaas kan ik je geen positief antwoord geven op jouw vraag. Er zijn geen plannen om deze optie opnieuw in te bouwen op Mijn Simyo.

Zoals er is aangegeven in dit topic, werd de dienst simpelweg te weinig gebruikt. De meeste klanten die de dienst wel gebruikten, deden dit om hun Prepaid simkaart actief te houden. Dit betekent dat er 1 keer in de 6 maanden een berichtje werd gestuurd. Natuurlijk zijn er meerdere klanten die dit 1 keer per 6 maanden doen, maar helaas niet genoeg om de dienst actief te houden.

Nadat wij onze website helemaal vernieuwd hebben, is de optie komen te vervallen. Het kost een hoop geld om dit in het ´vernieuwde platform' in te bouwen. De beslissing is toen die tijd gemaakt, en hier is nog geen verandering in gekomen. Sorry!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Friesian, bedankt voor je duidelijke en herkenbare uitleg :D

Groetjes,
Angela
Badge
Jammer inderdaad... Voor mij ook een reden om naar een andere provider te gaan. En nee, ik heb verder geen vragen. Ja een retorische: wat voor business model hanteer je als je van tevoren stelt dat er geen plannen zijn om een functie terug te brengen terwijl er duidelijk nogal wat klanten zijn die aangeven dat ze die missen? Het zou de klantenservice van Simyo sieren om - de klanten serieus te nemen en - die behoefte te erkennen, de klant proberen te bedienen door (intern) alternatieven te zoeken, het aanhangig te maken bij de rest van de organisatie en wat minder stellig te zijn over de plannen van Simyo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SjakeBeansteak,

Jammer dat dit een reden is om naar een andere provider te gaan. De optie om een sms te versturen via Mijn Simyo is inderdaad verwijderd omdat te weinig mensen gebruik maakten van de dienst. Wanneer een groot aantal klanten gebruik wilt maken, dan moeten we daar inderdaad wat mee doen! Op dit moment is dat echter nog niet zo.

Ik wil je wel bedanken voor je feedback, ik zal zorgen dat het bij de juiste persoon terecht komt!

Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar
Jammer dat de SMS-functie is weggevallen. Datzelfde geldt inmiddels voor het in dit topic aangeboden alternatief van de Internet-dagbundel van 1 euro. (Ook niet gevonden via de zoekfunctie.)

In dit topic zijn genoeg voorbeelden aangedragen van het gebruik van een prepaid kaartje, waarbij het versturen van een smsje vanaf de Simyo-site gewoon handig is om het kaartje actief te houden (alarmsystemen, verblijf in het buitenland, etc.).

Ik kan alleen maar tot de conclusie komen, dat Simyo een ontmoedigingsbeleid voert jegens de 'kleine' klant. Die past straks niet meer in het businessmodel, getuige het verdwijnen van de naar eigen zeggen weinig gebruikte SMS-service en het verdwijnen van de 1 euro bundel. Daardoor zullen veel prepaidkaarten komen te vervallen en kan het ongebruikte tegoed als meevaller in de verlies- en winstrekening worden meegenomen.

Het spreekwoord zegt: "wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd..."
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Prepaid-SMSer,

Welkom op het Forum!

Ik snap heel goed dat het voor jou niet handig is dat je geen sms meer kunt versturen via onze site of een dagbundel kunt aanvragen.

Maar gelukkig bestaan er meerdere manieren om je simkaart actief te houden! Als jij je simkaart langer dan 5,5 maand niet hebt gebruikt, dan sturen we twee waarschuwingsmails om afsluiting te voorkomen. Deze mails ontvang je 15 en 7 dagen voordat je simkaart komt te vervallen. Na ontvangst van deze waarschuwingsmail, kun je een sms versturen vanaf je simkaart, uitgaand bellen of internetten.

Je beltegoed is bij ons onbeperkt houdbaar, dus hoef jij je geen zorgen te maken dat je tegoed komt te vervallen. Enige voorwaarde hiervoor is dat jij je simkaart wel eens in de zes maanden gebruikt. ;)

Laat je het mij weten als je andere vragen hebt?

Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling toe! :D

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +10
Hi Prepaid SMS'er,

Ik snap je punt heel goed, en het is ook helemaal begrijpelijk dat jij vooral naar jouw situatie kijkt. Echter, zoals Raytje al aangeeft, zijn de simkaarten primair bedoeld voor mobiele telefoons. We geven dit zelfs aan op de website. De Prepaid kaarten zijn niet primair bedoeld om een nummer simpelweg actief te houden. Ze zijn bedoeld voor verbruik. Als je ze voor andere doeleinden wilt gebruiken is dat helemaal prima, maar dat is niet waar vanuit wordt gegaan.

Zo ook met de grotere internetbundels: uit grootschalig onderzoek is gebleken een overgroot deel van de klanten behoefte had aan grotere bundels. Dan is dat een grotere prioriteit, want zoals ik al aangaf, zijn de simkaarten niet gemaakt voor randgebruik.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Raytje, dankjewel voor je uitgebreide uitleg!

Groetjes,
Jihane
Nou ik vind het jammer dat het niet meer kan.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Martin_Builder,

Welkom op het Simyo forum.

Dat begrijp ik. Er zijn gelukkig wel voldoende alternatieven.

Mocht de simkaart niet in een telefoon zitten, dan kun je een internetbundel aanschaffen of je beltegoed opwaarderen. Je vindt alle mogelijkheden op deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Hierboven lees ik dat er altijd twee mailtjes woorden gestuurd voordat de simkaart verloopt.

Ik heb nog niks ontvangen en dit zijn mijn laatste 2 verbruiken:

zondag 18 september 2016 duur / aantal bedrag
15:07 Gesprek naar 12339 0:00:09 € 0,-
zondag 21 augustus 2016 duur / aantal bedrag
15:03 Gesprek naar 06******** 0:00:37 af - € 0,10

Aangezien 21 augustus mijn laatst betaalde verbruik is, betekend dat mijn simkaart op 21 februari verloopt toch? De transactie van 18 september was gratis (voicemail uitzetten). Telt dat misschien ook en is het misschien daarom dat ik geen mail heb ontvangen?

Ik ga de risico in iedergeval vandaag niet nemen, dus ik ga zometeen speciaal naar mijn werk toe waar de simkaart ligt.

Reageer