.

Beantwoord

Geen online sms meer versturen via Mijn Simyo, waarom is het verwijderd?



Toon eerste bericht

84 reacties

Ook ik maakte gebruik gebruik van de online SMS functie om het nummer actief te houden. Ik woon in het buitenland, ben maar 1 of 2 keer per jaar in Nederland en hield op deze manier mijn vertrouwde nummer actief. Was een simpele handeling, goede service van deze provider.
Nu moet ik de SIM kaart opzoeken, telefoon uit, SIM wisselen, inloggen, SMS versturen, telefoon weer uit, SIM wisselen en opnieuw inloggen met mijn lokalen nummer. Omslachtig dus. Nogmaals, jammer dat deze service verdwenen is 😞
Het versturen van een SMS kost minder dan het nemen van een dagbundel en is m.i. geen goed alternatief.
Ik ga inmiddels op zoek naar een andere provider met diensten die beter aansluiten bij mijn behoefte.



Hoi Fnie,

Ook voor jou kan ik het heel goed voorstellen dat het weghalen van deze optie voor problemen zorgt. Nu is er een aantal maal in dit topic al een alternatief geboden, zodat dit je bespaard blijft:

SIM kaart opzoeken, telefoon uit, SIM wisselen, inloggen, SMS versturen, telefoon weer uit, SIM wisselen en opnieuw inloggen met mijn lokalen nummer.
Je kunt namelijk via Mijn Simyo ervoor kiezen om een internet dagbundel aan te schaffen. Deze is €1,-, maar zorgt er wel voor dat je aansluiting actief blijft.

Groetjes, Tiury
Ik ben ook zeer teleurgesteld. Aangezien ik gemiddeld eens per jaar in Nederland ben (woon nu in de VS) heb ik een Simyo sim. Kan ik makkelijk mijn gewone telefoon gebruiken maar met betere/goedkopere service. Ik kan dus niet "even" bellen elk half jaar, want er is erg weinig simyo signaal hier. De online SMS versturen was de ideale oplossing - gevonden nadat mijn eerste sim (met beltegoed!) was verlopen. Graag, heel graag terugbrengen, die functie! Ik begrijp dat het een bedrijfsbeslissing is om weinig gebruikte functies te verwijderen, maar dit geeft toch een flink probleem voor een boel mensen. En jullie argument dat het geld kost is nonsens - de functionaliteit was er, en heeft geld gekost om te verwijderen!
Ja, een alternatief om een dagbundel te kopen is er. Maar 10x zo duur. En hoe lang voordat jullie die functionaliteit ook weghalen?

Graag terugbrengen dus.

--Mieke.
Volgens jullie advies heb ik een dagbundel internet gekocht. En nu kreeg ik tich weer een email dat mijn nummer zal verlopen. HELP!
--Mieke
Reputatie 6
Badge +10
Hoi miekec,

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Ook bij jou begrijp ik erg goed dat je teleurgesteld bent in het weghalen van deze dienst. Toch moet ik je corrigeren op het onderstaande:

Ik begrijp dat het een bedrijfsbeslissing is om weinig gebruikte functies te verwijderen, maar dit geeft toch een flink probleem voor een boel mensen. En jullie argument dat het geld kost is nonsens - de functionaliteit was er, en heeft geld gekost om te verwijderen!
Zoals meerdere malen in dit topic uitgelegd, hebben we een nieuwe Mijn Simyo omgeving gebouwd met een ander platform. Van de grond af aan. We konden de functionaliteit dus niet knippen uit de vorige Mijn Simyo en plakken in de nieuwe Mijn Simyo. Als dit het geval was, hadden we daar meteen voor gekozen.

Goed dat je nu toch deze internetbundel hebt gekocht om je nummer actief te houden. Ik zie dat het verwerken van die bundel en het e-mailtje elkaar hebben gekruist. Je aansluiting blijft dus gewoon actief op het netwerk 🙂.

Groetjes, Tiury
Nog als toevoeging: deze beslissing van Simyo zal er alleen maar toe leiden dat iemand als ik de website van Simyo nog minder bezoek dan voorheen. De websms functie was een goede "teaser" en een reden om de site af en toe te bezoeken. De nieuwe website werkt dus compleet averechts.
Reputatie 1
Nog als toevoeging: deze beslissing van Simyo zal er alleen maar toe leiden dat iemand als ik de website van Simyo nog minder bezoek dan voorheen. De websms functie was een goede "teaser" en een reden om de site af en toe te bezoeken. De nieuwe website werkt dus compleet averechts.
Ach ja, nu moet je voor 1 euro een databundel (of zoiets) kopen, in plaats van een SMS van 15 cent. Dat is toch weer 85 cent winst per verlenging, en daar gaat het natuurlijk om.
Reputatie 7
Badge +9


De (drog)redenen die hier door de Simyo/KPN medewerkers worden aangedragen voor de wijzigingen zijn uiterst zwak.


Waarom zijn dit drogredenen? Zoals door Simyo al vele malen eerder is uitgelegd is er een geheel nieuw platform opgebouwd waar de sms-verzend functie niet is ingebouwd. Ik weet niet wat de precieze drijfveer voor een nieuw platform is geweest, maar het is duidelijk dat er geen weg terug is. Het inbouwen van een sms functie in het nieuwe platform is technisch mogelijk, maar uit kostenoverwegingen heeft Simyo besloten om deze investering vooralsnog in de ijskast te zetten. De aanzienlijke kosten van het alsnog inbouwen van deze functie - waar volgens Simyo maar weinigen gebruik van maakten - zullen op de een of andere manier op klanten verhaald worden, d.w.z. hogere tarieven. De vraag is dus: moeten alle Simyo klanten via hun maandelijkse rekening gaan meebetalen aan een aardigheidje waar maar een kleine minderheid van de klanten gebruik van maakt? Is het aanbieden van een sms functie op een website überhaupt een kerntaak van een low-cost mobiel communicatiebedrijf?
Heel erg jammer te merken vandaag dat ik niet meer online kan smssen. Ik gebruikte dit regelmatig.
Ik hoop dat SIMYO het in overweging neemt dit weer te activeren.
Hallo Tiury,

Apart dat het een half jaar niet meer op Simyo te vinden is , als ik zelf nog 5 maand geleden gebruik van gemaakt heb.
Het is niet anders. Ik vond het in ieder geval super handig en vind daarom ook erg jammer dat jullie er vanaf gestapt zijn.

groet
Jammer, want het was een uitkomst voor personen zoals ik die lange tijd in het buitenland verblijven. Ik ga bij terugkomst op zoek naar een andere provider.
Hallo Angela ,

Ik kreeg vorige week een bericht van Simyo dat ik 5½ maand niet gebeld had met mijn nummer.
De laatste keer dat ik gebruik van heb gemaakt via online sms sturen was dus 5 ½ maand geleden. ( Augustus 2015 )
Vreemd dat jullie aangeven dat het sinds juli 2015 niet meer mogelijk was. Ik hoop in iedergeval dat jullie in overweging nemen het weer terug te zetten. Ik vond het ideaal en schijnbaar nog meer mensen.

Wat was dan de voornaamste reden om het weg te doen, het werd te weinig gebruikt, maar kost het zoveel energie en moeite om zo een functie online te houden ? Ik ben gewoon benieuwd.
Heb maar even geregistreerd om te reageren, ik geloof niets van dat broodje aap verhaal ( '' werd niet gebruikt, dus verwijderd '' Het is overduidelijk dat veel mensen het gebruikten, maar jullie nemen de statistieken natuurlijk in eigen handen. En blijkbaar hebben jullie er meer profijt bij door het te verwijderen. Anders zou het , zoals MS18 aangaf, veel beter geweest zijn als het actief bleef. Moet je zien hoeveel klanten er nu ontevreden zijn. Blijkbaar telt niet elke klant mee.
Hallo allemaal,

Zoals al uitgelegd is, is de reden dat we gestopt zijn met web sms dat er simpelweg te weinig gebruikt van werd gemaakt. Het was een service die geld kostte,
Nu heb ik zelf niet de beslissing gemaakt, maar als je denkt als bedrijf dat geld wil verdienen, staan zaken die geld kosten en niets opleveren bovenaan lijstjes van managers als het gaat om besparingen.
En ik begrijp dat het hard klinkt, maar begrijp dat beslissingen als deze niet lichtzinnig worden gemaakt.


Dat klinkt allemaal heel logisch vanuit een puur financieel oogpunt.
Maar zoals je hoort zijn er veel klanten die veel gemak aan deze service beleven.
Zelf woon ik in het buitenland en kom 1 á 2 maal per jaar enkele weken naar NL.
Deze service was voor mij een belangrijke factor om voor simyo te kiezen.
Moet ik die keuze nu heroverwegen?

En om het financiële argument te relativeren: waarom verkopen supermarkten een product met lage of negatieve winstmarge?

Ben je bereid de herintroductie van online sms te overwegen?

Hoor gaarne.
Groet, Walter
Dag Asma,

Bedankt voor jouw reactie.

Je omzeilt helaas het probleem.
Prepaid kaarten worden voornamelijk ingezet voor klein verbruik. Bijvoorbeeld in alarminstallaties, waarvan je eigenlijk hoopt dat je de sim-kaart nooit hoeft te gebruiken.

Het punt is, dat Simyo het in dergelijke situaties moeilijk maakt om het "ongebruikte" simkaartje actief te houden.

De eenvoudige methoden (sms via de site versturen of de 1 euro bundel) zijn verdwenen.
Dàt stoort.
Je moet nu elke keer de simkaart verwijderen en met een adaptertje in een mobiele telefoon stoppen om te sms-en. En vervolgens weer inbouwen.
Dan heb ik het nog niet over de afstand naar de beveiligde locatie, bijvoorbeeld
een vakantiehuisje een paar honderd kilometer verderop.

De smsjes om je aan de komende vervaldatum te herinneren staan niet ter discussie.
De simkaarten zijn in eerste instantie bedoeld voor mobiele randapparaten. Een Alarmkastje valt daar niet onder. Want die is niet mobiel.

https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf

Om die reden kan Simyo er in mijn ogen ook weinig aan doen dan je te wijzen op de mogelijkheden die er nu zijn. Je kan niet van een provider verwachten dat zij met elke klant individueel rekening houden hoe deze de simkaart gebruikt. Zij gaan er redelijkerwijs vanuit dat die gebruikt word in een telefoon of tablet zoals vermeld in de voorwaarden.

Dat de klant de simkaart gebruikt in een alarmkastje, honderden kilometers verderop, is dus niet de verantwoording van Simyo.

Simyo heeft het recht om diensten en producten te wijzigen. Hiermee ben jij als gebruiker mee akkoord gegaan.

Dat het je niet uitkomt, dat is inderdaad niet handig. Maar Simyo is een bedrijf dan geld verdiend aan haar klanten. Als het websmsen of die 1 euro bundel hun meer kost dan dat het oplevert is de keuze snel gemaakt.

Nogmaals, leuk is het niet. Maar zoals altijd heeft elk verhaal 2 kanten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rob,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap je punt! Dankjewel voor je feedback. Er wordt momenteel niet gewerkt aan het opnieuw implementeren van deze functie, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou handig geweest was. Mijn excuses 😞

Heb je nog andere vragen of ideeën?

Groetjes,
Jihane
Hoi herman61,

Vragen mag altijd dat is juist de functie van het forum. 1 van de pijlers van Simyo.🆒
De online sms functie is niet meer beschikbaar op het nieuwe mijn simyo omdat er te weinig gebruik van gemaakt werd. Je kunt het dus ook niet meer vinden.
Blijft de telefoon over voor sms. Sorry, kan geen ander nieuws brengen.

Tis zoals ut is.

Friesian

Wat een slechte service !

Vind je dat? Dankjewel !:@

Ik verwacht van jullie een duidelijke reactie.

Dat hebben wij al gedaan.
Bèèh

:D:D
Reputatie 4
Badge +10
Hoi herman61 en jhfKh56M, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat Friesian al een reactie heeft gegeven op je bericht. Wij streven er naar om je bericht binnen 24 uur te beantwoorden. In de tussentijd kunnen andere forumleden je proberen te helpen. Friesian heeft je dus geprobeerd te helpen, jammer dat je zijn antwoord niet goed vindt.

Op de oude Mijn Simyo pagina kon je online een sms versturen. We hebben nu een nieuwe en voordat deze werd gemaakt, hebben we gekeken naar “hoe kunnen we Mijn Simyo zo goed mogelijk verbeteren en optimaliseren”. Aan de hand van feedback van klanten en aan de hand van meerdere testen is deze nieuwe Mijn Simyo ontstaan.

Ook zijn we er tijdens het ontwerpen achtergekomen dat de online optie “SMS versturen” niet veel werd gebruikt. Om deze reden is er uiteindelijk voor kozen om die functie niet meer in te bouwen in de nieuwe Mijn Simyo.

jhfKh56M, ik vind het jammer om te horen dat je ontevreden bent hiermee. Zoals je begrijpt hebben we deze keuze niet 1-2-3 gemaakt, maar hebben we het één en ander overwogen.

@Friesian; dankje voor je reactie. Het kan natuurlijk dat er klanten zijn die deze keuze niet waarderen. Als je dit zelf vaak gebruikt of dit soms makkelijk vindt, dan begrijp ik dat dit een teleurstelling is.
Hoi herman61 en jhfKh56M, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat Friesian al een reactie heeft gegeven op je bericht.

@Friesian; dankje voor je reactie. Het kan natuurlijk dat er klanten zijn die deze keuze niet waarderen. Als je dit zelf vaak gebruikt of dit soms makkelijk vindt, dan begrijp ik dat dit een teleurstelling is.


Blijft de telefoon over voor sms. Sorry, kan geen ander nieuws brengen.

I rest my case.:8
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Robo,

Allereerst goed om te zien dat je zelf je antwoord op je vraag hebt weten te vinden. Het vervelende is wel dat het zo te lezen een teleurstelling is. We zijn bezig om iedereen te noteren die het jammer vindt dat de optie niet meer beschikbaar is op Mijn Simyo. Dit zijn er zoals verwacht niet veel, maar we blijven het bij houden. Het is dus in elk geval goed dat je iets van jezelf hebt laten horen 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Zoveel mensen zijn er niet die op het forum kijken. Laat stilstaan het aantal mensen dat op het forum naar specifieke onderwerpen zoeken. De enige manier waarop je dit object kan meten is door het gehele klantenbestand een mail te sturen met een link naar een poll waarin gevraagd word of men nog behoefte heeft naar een online sms functie.

Er zijn trouwens wel alternatieven zoals smsglobal maar daar moet je natuurlijk wel weer apart opwaarderen helaas.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ron64,

Ook zie ik dat jij web sms met enige regelmaat gebruikte afgelopen jaar. Nu is een kleine zoekopdracht voldoende om een alternatief te vinden op het web. Deze zijn ook veelal gratis te gebruiken 🙂. Ik hoop dat je snapt dat ik niet direct een voorstel kan doen voor service, omdat dit geen Simyo service is.

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,
dank voor je reactie. Ik zal eens zoeken naar een alternatief.

Reageer