.

Beantwoord

Geen online sms meer versturen via Mijn Simyo, waarom is het verwijderd?



Toon eerste bericht

84 reacties

Badge +7
Hoi xile S,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent dat je simkaart ineens verloopt omdat hij langer dan 6 maanden niet meer gebruikt is. Heel goed dat je voor de zekerheid gisteren een sms'je hebt gestuurd. Nu is je simkaart weer minimaal voor 6 maanden actief.

Je kunt je simkaart actief houden door minimaal één keer per half jaar:
- Een uitgaand gesprek te voeren.
- Een sms te sturen.
- Verbinding te maken met mobiel internet.
- Een internetbundel te kopen.
- Je beltegoed op te waarderen.

Om je voicemail uit te zetten, heb je moeten bellen naar 12339. Ook al zijn hier geen kosten voor in rekening gebracht, dit wordt wel gezien als een uitgaand gesprek. Vandaar dat je nog geen mails hebt ontvangen dat je simkaart bijna verloopt. Dit zou namelijk rond 18 maart gebeuren.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Bedankt voor je reactie.

De simkaart is volgens mij maximaal 6 maanden actief ipv minimaal 6 maanden.

Ik had inderdaad al het vermoeden dat voicemail uitzetten werd gezien als een uitgaand gesprek, alleen wist ik dit niet zeker omdat dit hier niet besproken is. Dat verklaart ook waarom ik geen email heb ontvangen.

Om het kort samen te vatten:
-Voicemail inschakelen Bel: 12331
-Voicemail uitschakelen Bel: 12339

Geld ook als uitgaande gesprekken (ook al is het gratis).
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XileS,

Goed opgemerkt! 🙂 Het aanzetten (of uitzetten) van je voicemail valt ook onder verbruik namelijk! Het is immers een telefoontje dat je pleegt (al is het een gratis telefoontje). Scherp! We drammen er ook helemaal niet op dat je geld uitgeeft, het gaat ons erom dat je de aansluiting gebruikt.

Is het helemaal helder? :D

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor de verduidelijking. Blijft dit ook zo (dat voicemail aan uitzetten ook wordt geteld als verbruik)? Want ik merk dat er regelmatig weleens wat veranderd wordt. Hierboven las ik namelijk dat je met prepaid ook een internet dagbundel kon kopen, maar dit lijkt niet meer mogelijk te zijn. Waarom is dit niet meer mogelijk? Ik zie namelijk alleen nog maar maandbundels, wat vaak minder interessant is voor prepaid.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XileS,

Het klopt dat er af en toe wat verandert. We moeten natuurlijk met de tijd mee en luisteren naar de wensen van onze klanten. Toen het besluit is genomen om van bundels te veranderen voor Prepaid, is hier uiteraard onderzoek naar gedaan. Er was meer vraag naar een grotere bundel die maandelijks houdbaar was. Daarom hebben we besloten dit aan te passen.

Op het moment dat dergelijke wijzigingen doorgevoerd worden, zullen we je altijd op tijd informeren zodat we samen met je naar een alternatief kunnen zoeken. Voor zover bekend, blijft het bellen naar voicemail nog steeds als verbruik gezien worden. Dit is simpelweg een belletje plegen zoals Jihane al mooi vertelde :)

Laat je het weten als hier nog onduidelijkheden over zijn?

Groetjes,
Angela
Dus omdat er meer vraag was naar grotere bundels zijn de kleinere bundels verwijderd? Dus het zou ook kunnen dat prepaid bij Simyo wordt afgeschaft, omdat sim-only abonnementen populairder zijn?

Ik zou juist prettiger vinden om kleinere bundels te kunnen aanschaffen bij prepaid. Voor grote bundels heb je namelijk sim-only/abonnementen. Bij KPN prepaid is er gelukkig (nog) wel meer keus qua bundels.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi xileS,

Er is nog erg veel vraag naar Prepaid, dus dat zullen we niet zomaar afschaffen, maak je maar geen zorgen :P

Goed dat je meldt dat je de kleinere Prepaid internetbundels toch interessant vindt. Goed feedback is altijd welkom 😃 Erg bedankt!

Groetjes,
Caspar
Ik zit meestal in het buitenland en gebruik mijn nummer dan niet, alleen voor tancode en whatsapp. Om de kaart actief te houden stuurde ik afentoe sms via mijn simyo. Dat dat nu niet meer kan is lastig, ik heb maar opgewaardeerd om mn nummer te behouden.
ik hoop dat jullie dit ooit nog terug gaan draaien....
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dutchweed,

Bedankt voor je feedback!

De kans dat deze functie terugkomt is klein. Dit komt omdat er niet veel gebruik van werd gemaakt.

Gelukkig zijn er ook andere manieren om je simkaart actief te houden. Je kunt er ook voor kiezen om met je simkaart te bellen of sms'en via je telefoon. Als je dit eens in de zes maanden doet, dan is het voldoende om je simkaart langer actief te houden. :$

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer