.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80794 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

hallo

ik heb een HTC explorer en een internet van simyo maar ik kan niet op internet via mobiel wel via wifi ik heb volgens mij alle instelling in gesteld maar ik heb deze telefoon zins maandag dus ik weet het niet zeker

is er een oplossing daar voor ? zodat ik wel op intenet kan via mobiel

moet wifi aan staan om op mobiel internet te kunnen ?

en dan als ik buiten ben en dus niet thuis zou ik dan gewoon op internet kunnen ?

gr mike
Reputatie 3
Badge +9
Check of internet op je mobiel aan staat op jou simyo site. En heb je de instellingen van dit forum al geprobeerd?
Zo niet eerst je oude instellingen wissen en dan de instellingen van het forum overnemen.
P.s staat mobiele gegevens ook aan in android?
Heb ik allemaal al gedaan
Badge +6
Heb ik allemaal al gedaan

Hoi Misisound,

Welke melding krijg je te zien op je telefoon wanneer zonder wifi gebruik wilt maken van het internet?
Beste,

Ik heb al een paar instellingen geprobeerd, die op het forum worden weergegeven maar ik kom niet op internet.

Als ik op gmail icoontje klik geeft ie aan dat " uw email wordt over enkele minuten weergegeven" en boven in staat wachten op synchronisatie. 

Terwijl ik een bericht heb gekregen dat mijn telefoon is geconfigureerd voor WAP browsing GPRS en MMS GPRS.

Als ik mijn email wil configuren geeft ie aan dat hij niet kan verbinden met server.

Wie kan mij helpen.

Ik heb een samsung galaxy S5830i
Reputatie 7
Badge +9
Kan je helemaal niet op internet? Of kan je alleen geen gmail binnenhalen? Dat is me niet helemaal dudelijk..
Ik kan helemaal niet op internet. 
Reputatie 3
Badge +9
Heb je je toestel na configuratie al uit en weer aan gezet?
Probeer anders bij settings toegangspunt verificatietype op geen te zetten. Deze staat nu op PAP.
Reputatie 5
Badge +10
Ik kan helemaal niet op internet. 

Hoi Lem,

Aan je verbruik te zien, heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet. Is het inderdaad gelukt met het instellen?

Groetjes,

Alex
Mijn maand a EUR 10.00 is ook voorbij, alles geprobeerd , nog geen minuut internet EUR 10.00 weg . Misschien toch beter elders een paar EUR meer betalen.
Badge +6
Mijn maand a EUR 10.00 is ook voorbij, alles geprobeerd , nog geen minuut internet EUR 10.00 weg . Misschien toch beter elders een paar EUR meer betalen.

Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
Het is een LG-E400

.[/quote]

Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
[/quote]
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans
Badge +6
Het is een LG-E400

.


Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
[/quote][/quote]

Hoi Jan2013,

Je vindt de instellingen voor je toestel in dit topic.
Reputatie 3
Badge +9
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans


Beste Hans,

Probeer het volgende eens.

Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebr.naam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Prox: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Geen
Type toegangspunt: default,mms,supl
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd
Badge +6
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Ga naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Instellingen.
Kies Meer netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga naar de volgende stap.
Kies Namen toegangspunten.
Druk op de menu-toets.
Kies Nieuw toegangspunt.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij Type toegangspunt, voer default in. (Let op: in kleine letters)
Druk op de menu-toets.
Kies Opslaan.
Vink Mobiel Internet aan.

Keer terug naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Internet.
Druk op de menu-toets.
Scroll naar beneden.
Kies Instellingen.
Kies Startpagina instellen.
Vink een optie aan, in dit geval Overige.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Kies Gereed.
De Samsung Galaxy S IV is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S IV uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
@Natasha

Die heb ik nu weer geprobeerd maar het werkt niet.

Het vreemde is dat mijn sim niet werkt in de telefoon van mijn dochter die hetzelfde Abbo en waar het bij haar wel werkt.
Enige verschil is dat ik nummerbehoud heb.

Mvg Hans
Badge +6
@Natasha

Die heb ik nu weer geprobeerd maar het werkt niet.

Het vreemde is dat mijn sim niet werkt in de telefoon van mijn dochter die hetzelfde Abbo en waar het bij haar wel werkt.
Enige verschil is dat ik nummerbehoud heb.

Mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Je simkaart is volledig actief en niet geblokkeerd op het netwerk. Welke melding geeft het toestel van je dochter wanneer je simkaart daar in plaatst?
@Natascha

Toestel dochter: Samsung Galaxy Advanced.
Mijn chip in haar toestel geeft melding bij openen internet:
Geen netwerkverbinding
Kan geen verbinding maken met internet. Controleer de verbindingsinstellingen en probeer het opnieuw.

----

Haar SIM in mijn toestel: Werkt meteen op de aangegevens settings.

----

Je hebt mijn E-mail en weet zo mijn nummer. Voor haar e-mail vervang Hans door Emma.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat het niet aan mijn instellingen ligt, als haar sim zomaar werkt op mijn toestel.

mvg Hans
Badge +8
@Natascha

Toestel dochter: Samsung Galaxy Advanced.
Mijn chip in haar toestel geeft melding bij openen internet:
Geen netwerkverbinding
Kan geen verbinding maken met internet. Controleer de verbindingsinstellingen en probeer het opnieuw.

----

Haar SIM in mijn toestel: Werkt meteen op de aangegevens settings.

----

Je hebt mijn E-mail en weet zo mijn nummer. Voor haar e-mail vervang Hans door Emma.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat het niet aan mijn instellingen ligt, als haar sim zomaar werkt op mijn toestel.

mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Ik heb de internetoptie opnieuw aan jouw aansluiting gekoppeld.
Zou je je toestel daarom eens helemaal kunnen uitschakelen? En dan na een paar minuutjes weer aanzetten, dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.

Ik hoor graag van je of dit het heeft opgelost,

Groetjes,

Charlene
@Charlene

Dat was voor mij de oplossing. Mobiel internet functioneerd nu.

Bedankt.

Hans
Badge +8
@Charlene

Dat was voor mij de oplossing. Mobiel internet functioneerd nu.

Bedankt.

Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Daar ben ik blij om, dat het nu allemaal werkt. :)
Jij bedankt voor de uitgebreide informatie en het testen in een ander toestel aan jouw kant. Dat maakt het een stuk makkelijker om iets op te lossen.

Groetjes,

Charlene
Badge +6
Bedankt ik ben zo blij met jullie
Groetjes Marian


Hoi Marian44,

Dat maakt mij/ons heel blij dat je tevreden bent met ons. 🙂
Hallo Allen,

Na wat priegelen heb ik internet aan de praat gekregen. Ik bleek 1 stap verkeerd te interpreteren. Wellicht dat anderen daar ook instellingsprobelemen mee hebben.

bij de laaste instelling is dit de gegeven instelling.

"APN-type: Internet of default"

Ik vulde dus keuring "internet of default" in. Dat werkt niet.
Daarna probeerde ik alleen "default" en woila, interwebz.

Gr,

Evert
Ik geef het op. Ben ondertussen bij een andere aanbieder en was daar binnen 2 minuten online en goedkoper ook nog.  Bij het enorme aantal mensen die problemen hebben met deze instellingen , vraag ik me af waarom Simyo niets doet om dit te veranderen, of is Simyo door de verplichtingen tegenover KPN  zich aan de slechte klantenservice van KPN aan te passen ?

Reageer