.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80791 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Ik heb een Samsung GIO. Sinds vorige week alleen noodoproepen. Na 2 dagen kwamen we erachter dat de sim kapot was. Sinds dinsdag nieuwe Simkaart. Eindelijk weer verbonden met Simyo. Kan nu alleen niet meer internetten als ik de deur uit ben (we hebben thuis WIFI vandaar). Natascha heeft handmatige instellingen gestuurd om internetgegevens weer erop te zetten en mag toestel pas naar 16.00 uur weer aanzetten. Ik zie op mijn toestel dat mijn dataverbinding is uitgeschakeld. Kan iemand bij Simyo zo vriendelijk zijn deze weer in te schakelen? Heel hartelijk bedankt (vanaf 20 juni al problemen), kan het nu toch wel met enige spoed opgelost worden?

Zie ook: Ticketnummer #91371
@ Friesian en Dries:  Bedankt! Het is inderdaad gelukt. Ik had de instellingen uit het topic (dat Friesian linkte) gebruikt. Eerst lukte het niet, maar toen heb ik bij beide "portalmmm.nl" in het APN vakje ingevuld (in tegenstelling tot het voorbeeld gegeven in het topic) en toen lukt het ineens! :) 


Je ziet, vele handen maken licht werk...🆒
Anytime anyplace anywhere.
(met dank aan Nena & Kim Wilde)
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Moosie38,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels verbinding kunnen maken met internet. Kunnen we er van uitgaan dat je hiermee bent geholpen?

Groetjes,

Alex
Reputatie 6
Badge +10
@ Friesian en Dries:  Bedankt! Het is inderdaad gelukt. Ik had de instellingen uit het topic (dat Friesian linkte) gebruikt. Eerst lukte het niet, maar toen heb ik bij beide "portalmmm.nl" in het APN vakje ingevuld (in tegenstelling tot het voorbeeld gegeven in het topic) en toen lukt het ineens! :) 

Hoi Jasmine,

Is dit even goed nieuws! Heb je het gelukkig toch voor elkaar gekregen met de hulp van het forum 🙂 Mocht je nog ergens tegen aanlopen, zie ik je graag terug op het Simyo forum!

@Friesian jij ook bedankt uiteraard 😉 Je hebt de credits al gepakt zie ik!
Welkom op het forum,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels verbinding kunnen maken met internet. Kunnen we er van uitgaan dat je hiermee bent geholpen?

Groetjes,

Alex


Ja en nee.
Ja, ik heb nu een internetverbinding, maar een ander toestel. Ik heb een nieuwe gekocht met de verzekering dat ik het internet op kon.
Nee, met mijn andere toestel kom ik er nog steeds niet op. Dus dat heeft toch met de software te maken. Ik zoek dat nog uit, want ik zou het wel leuk vinden als ik met mijn ouwetje kan internetten.
In ieder geval bedankt voor het helpen.
Hoi Skyv,

Het gaat niet van een leien dakje hè? Ik heb het nu 3 dubbel gecheckt met onze IT afdeling en die vragen je dit 1 op 1 over te nemen in je telefoon 🙂 Let op, hoofdlettergevoelig!

• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat.


Hi Ik heb ook een S2 om precies te zijn een S2+ (amoled scherm) met Android 4.2.2 maar geen internet. Ben nu al een week bezig met tig variaties! Elke uitleg of schermafdruk bevat weer net een iets andere instelling. Wel of geen server 0.0.0.0 wel of geen poort 5080 APN portalmmm.nl of Internet. Type default of internet. enz. Om knettergek van te worden. Ik zou graag de juiste en alleen de juiste instelling willen ontvangen die het gelijk de eerste keer doet. zonder tientallen pogingen. En tientallen keren rebooten.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Agkoot,

Wij zijn blij om te vernemen dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden voor het probleem. Als je erachter bent waardoor je niet kon internetten met het oude toestel vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rdevrey,

Ik heb je vraag via je eigen topic beantwoord 🙂 Heb je het antwoord al gezien?

Voor het overzicht van het forum is het makkelijk als je verdere vragen via dat topic stelt!

Alvast bedankt! 🙂
Goedemorgen,

Ik heb een HTC desire en gebruik mijn Simyo voor wanneer ik in Nederland ben. Nu kan ik al vier maanden niet op Internet, als ik de functie activeer ontvang ik geen sms met instellingen en kan deze ook niet handmatig veranderen. 

Ik heb de versie HTC Sensation Z710e, kunt u mij helpen?
Hallo,

Ik had op mijn vorige mobiel ook al problemen met internet van Simyo. Ik dacht dat het aan het slechte mobieltje lag en zo heb ik besloten om het geheel te vergeten en heb ik met veel plezier twee jaar zonder mobiel internet gezeten.
Nu heb ik net een Nexus5 gekocht, waar mee ik persee wil dat google mij overal kan volgen:p. Daarvoor heb ik internet aangezet. Maar ik krijg het, net als jaren terug, niet werkend!

Hier zijn mijn instellingen, ingevuld zoals aangegeven op de eerste pagina:

https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdSzFJeTNrc2hhWG5sQXpPV1NoTWJXS2ozXzJj/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdSzl5ZFFhd1BZVHc0TW9UUExMNXJrM08zZmNF/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdYVR5a0NzVGFwSEY2bHRRSFNkc2JtQS1mVGI0/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdYzM2VjFPR1k0d3N3SEtqWGZHSHlHOWRWdjlV/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdZ29GdE12dW52cjV6akppd09wZGZoTVpOV0Nn/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdd0ZPSnhWVVVMZU01Q1lGSG5qZzh4TWdvUG80/edit?usp=sharing

Zie ik nog iets over het hoofd??
Reputatie 2
Badge +4
Beste pvdbijl,

Welkom op het Simyo forum!
HTC toestellen kunnen niet automatisch worden aangemeld voor de internetinstellingen, u dient deze dus handmatig in te voeren.
Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor uw HTC toestel:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer “Mobiel Internet” in.
• Bij APN, voer “internet” in.
• Pas verder niets meer aan.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Zet uw HTC toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
• Begin nu met internetten.

Als u niet weet waar u deze instellingen terug kunt vinden in uw toestel, verwijzen wij u door naar http://qelp.kpn.com/. Hier wordt u voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.
Let op: de website wijst u alleen de weg naar de plaats van de instellingen. De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op uw aansluiting van toepassing.

Mocht het niet lukken om de instellingen zelf in te voeren, dan raden wij je aan om met deze instellingen en het toestel langs te gaan bij een telecomwinkel zodat ze je verder kunnen helpen.

Graag vernemen we of het hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
'Het' vinkje in mijn simyo.... nog eens alle instelling testen en rebooten...
Hallo,

Ik heb onlangs een HTC Explorer aangeschaft en daar probeer ik nu internet op in te stellen.
Ik heb bij namen toegangspunten  de standaardinstellingen hersteld en daarna moet ik kiezen voor een 'carrier', hier kan ik uit vele kiezen waarvan Simyo er één is en KPN staat er ook tussen. Ik heb gekozen voor Simyo. 
dan vul ik de precies zoals het hieronder staat volgende gegevens in:
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
Mms-protocol: WAP2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Hierna start ik mijn mobiel opnieuw op maar ik krijg geen verbinding via internet.

Verbinding via Wi-Fi gaat wel.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat dank,
Echt wazig dat het bij jullie zo moeilijk moet zijn. Maar goed:
LG NEXUS5:
Naam - Mobiel Internet
APN - portalmmm.nl
MCC - 204
MNC - 08
verificatie  - PAP
APN type  - default
APN protocol - IPv4
raomingprotocol voor APN - IPv4

Dit is alles wat ingevuld is. De rest is leeg gelaten. Wazig maar ok.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum robbinst,

Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' niet aan. Hierdoor kun je technisch gezien niet internetten. We hebben deze optie voor je aan gezet. We willen je vragen het toestel aan het eind van de dag uit/aan te zetten. Vervolgens zou het moeten werken.

Groetjes,

Alex
Badge +6
Echt wazig dat het bij jullie zo moeilijk moet zijn. Maar goed:
LG NEXUS5:
Naam - Mobiel Internet
APN - portalmmm.nl
MCC - 204
MNC - 08
verificatie  - PAP
APN type  - default
APN protocol - IPv4
raomingprotocol voor APN - IPv4

Dit is alles wat ingevuld is. De rest is leeg gelaten. Wazig maar ok.


Hoi AntonMadness, welkom op het forum van Simyo! :)

Begrijp ik je bericht goed als ik denk dat je nu met deze instellingen mobiel internet aan de praat hebt gekregen op je Nexus 5?

Of niet? 😕

Ik hoor het graag van je!
Hallo,

Ik heb onlangs een HTC Explorer aangeschaft en daar probeer ik nu internet op in te stellen.
Ik heb bij namen toegangspunten  de standaardinstellingen hersteld en daarna moet ik kiezen voor een 'carrier', hier kan ik uit vele kiezen waarvan Simyo er één is en KPN staat er ook tussen. Ik heb gekozen voor Simyo. 
dan vul ik de precies zoals het hieronder staat volgende gegevens in:
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
Mms-protocol: WAP2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Hierna start ik mijn mobiel opnieuw op maar ik krijg geen verbinding via internet.

Verbinding via Wi-Fi gaat wel.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat dank,


Het werkt nog steeds niet:(
Beste Simyo,

Ik heb nu reeds een paar maanden simyo en mobiel internet werkt nog steeds niet. Vandaag eens goed voor gaan zitten en de instellingen van jullie webpagina overgenomen, maar helaas. Ook diverse berichten hier op het forum gelezen, maar mobiel internet krijg ik niet aan de praat. Voor de zekerheid de vraag: welke instellingen moet je hebben opdat het werkt? Ik heb een Samsung Galaxy SIII mini. En ja, bij Mijn Simyo staat het vinkje staat aan bij
Internet op je mobiel - Nederland.

Groeten,
Iris

Reageer