.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

Reputatie 7
idylle, staat wel je datagebruik in je Mijn Simyo aan?
Notificaties verbruik staat aan.
Wanneer ik geen toegang tot internet heb, kan ik ook niets verbruiken, toch?
De internetbundel kan de vuilnisbak in ... :(

Zojuist de instellingen via email doorgekregen maar daar kom ik niet verder mee.
Zo is de optie 'pakketgegevens' niet in android 4.2.2 aanwezig.
Ook het verwijderen van APN's kan niet want er valt niets te verwijderen.
Het scherm is en blijft zwart en er kan nieuwe APN opgeslagen worden.
Ook de APN's herstellen met behulp van de SIM-toolkit lukt niet, want die App is niet toegankelijk.
Wie het weet mag het zeggen ... 😕
Reputatie 2
Badge +1
Hey idylle,

Volgens onze gegevens kan je inmiddels gebruik van het internet maken. Zou je dit even kunnen bevestigen?
Na een hoop gegoogle vond ik een oplossing via XDA-devolopers: de telefoon omschakelen naar vliegtuigmodus en terugschakelen. Daarna stond de toegangspuntenlijst vol met eerder aangemaakte APN's en was er verbinding met internet.
🙂
Na alle verwoede pogingen op de SIII mini het dataverkeer weer op gang te brengen, heb ik de SIM er maar een keer uitgehaald en er weer in. Er werd om herstarten gevraagd en daarna had ik opeens weer mobiele dataverkeer. Erg jammer dat ik dit soort handelingen niet terug kan vinden op deze site, dan had ik eerder nog iets aan het vergeefs aangeschafte maandbundel kunnen hebben.
Na alle verwoede pogingen op de SIII mini het dataverkeer weer op gang te brengen, heb ik de SIM er maar een keer uitgehaald en er weer in. Er werd om herstarten gevraagd en daarna had ik opeens weer mobiele dataverkeer. Erg jammer dat ik dit soort handelingen niet terug kan vinden op deze site, dan had ik eerder nog iets aan het vergeefs aangeschafte maandbundel kunnen hebben.


Tja, je ziet het aan de poll dat de meeste mensen hier niet worden geholpen.
Aan de andere kant: ieder toestel en iedere (custom) ROM heeft zijn nukken.
Een lijst met tips en trucs zou wenselijk zijn ...
Reputatie 2
Badge +1
Het is altijd handig om het toestel even opnieuw op te starten en te controleren of dat het probleem verhelpt!
hallo

ik heb een HTC explorer en een internet van simyo maar ik kan niet op internet via mobiel wel via wifi ik heb volgens mij alle instelling in gesteld maar ik heb deze telefoon zins maandag dus ik weet het niet zeker

is er een oplossing daar voor ? zodat ik wel op intenet kan via mobiel

moet wifi aan staan om op mobiel internet te kunnen ?

en dan als ik buiten ben en dus niet thuis zou ik dan gewoon op internet kunnen ?

gr mike
Reputatie 3
Badge +9
Check of internet op je mobiel aan staat op jou simyo site. En heb je de instellingen van dit forum al geprobeerd?
Zo niet eerst je oude instellingen wissen en dan de instellingen van het forum overnemen.
P.s staat mobiele gegevens ook aan in android?
Heb ik allemaal al gedaan
Badge +6
Heb ik allemaal al gedaan

Hoi Misisound,

Welke melding krijg je te zien op je telefoon wanneer zonder wifi gebruik wilt maken van het internet?
Beste,

Ik heb al een paar instellingen geprobeerd, die op het forum worden weergegeven maar ik kom niet op internet.

Als ik op gmail icoontje klik geeft ie aan dat " uw email wordt over enkele minuten weergegeven" en boven in staat wachten op synchronisatie. 

Terwijl ik een bericht heb gekregen dat mijn telefoon is geconfigureerd voor WAP browsing GPRS en MMS GPRS.

Als ik mijn email wil configuren geeft ie aan dat hij niet kan verbinden met server.

Wie kan mij helpen.

Ik heb een samsung galaxy S5830i
Reputatie 7
Badge +9
Kan je helemaal niet op internet? Of kan je alleen geen gmail binnenhalen? Dat is me niet helemaal dudelijk..
Ik kan helemaal niet op internet. 
Reputatie 3
Badge +9
Heb je je toestel na configuratie al uit en weer aan gezet?
Probeer anders bij settings toegangspunt verificatietype op geen te zetten. Deze staat nu op PAP.
Reputatie 5
Badge +10
Ik kan helemaal niet op internet. 

Hoi Lem,

Aan je verbruik te zien, heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet. Is het inderdaad gelukt met het instellen?

Groetjes,

Alex
Mijn maand a EUR 10.00 is ook voorbij, alles geprobeerd , nog geen minuut internet EUR 10.00 weg . Misschien toch beter elders een paar EUR meer betalen.
Badge +6
Mijn maand a EUR 10.00 is ook voorbij, alles geprobeerd , nog geen minuut internet EUR 10.00 weg . Misschien toch beter elders een paar EUR meer betalen.

Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
Het is een LG-E400

.[/quote]

Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
[/quote]
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans
Badge +6
Het is een LG-E400

.


Hoi Jan2013,

Welkom op het forum!
Van welk merk toestel maak je gebruik? Wanneer ik dit weet dan kan ik je voorzien van de juiste instellingen voor je toestel.
[/quote][/quote]

Hoi Jan2013,

Je vindt de instellingen voor je toestel in dit topic.
Reputatie 3
Badge +9
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans


Beste Hans,

Probeer het volgende eens.

Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebr.naam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Prox: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Geen
Type toegangspunt: default,mms,supl
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd
Badge +6
Hi Simyo,

Gisteren is mijn nummer omgezet. Telefoon/SMS werkt gewoon. Mobiel internet krijg ik niet aan de praat.
Ongeveer alle instellingen geprobeerd die hier aangegeven zijn. Telkens met reboot ertussen.
Mobiel internet werkte wel via T-Mobile op het toestel.
Zelfs toestel helemaal in fabrieks staat teruggebracht.

Ook mijn simkaart in het toestel van m'n dochter (Samsung Galaxy Advance) gedaan die wel mobiel internet heeft en hetzelfde SIMYO abonnement (alleen zonder nummerbehoud aangevraagd), zelfs daar werkt het niet....


Mijn toestel
Samsung Galaxy S4 (GT-i9505)

Bij simyo 500MB bundel aan.
Op telefoon Mobiele gegevens / Roaming aan.

Mobiele netwerken: Oude APN verwijderd.
Nieuwe APN aangemaakt

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd

Kunnen jullie hier eens naar kijken en advies geven?

mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Ga naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Instellingen.
Kies Meer netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga naar de volgende stap.
Kies Namen toegangspunten.
Druk op de menu-toets.
Kies Nieuw toegangspunt.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij Type toegangspunt, voer default in. (Let op: in kleine letters)
Druk op de menu-toets.
Kies Opslaan.
Vink Mobiel Internet aan.

Keer terug naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Internet.
Druk op de menu-toets.
Scroll naar beneden.
Kies Instellingen.
Kies Startpagina instellen.
Vink een optie aan, in dit geval Overige.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Kies Gereed.
De Samsung Galaxy S IV is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S IV uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
@Natasha

Die heb ik nu weer geprobeerd maar het werkt niet.

Het vreemde is dat mijn sim niet werkt in de telefoon van mijn dochter die hetzelfde Abbo en waar het bij haar wel werkt.
Enige verschil is dat ik nummerbehoud heb.

Mvg Hans
Badge +6
@Natasha

Die heb ik nu weer geprobeerd maar het werkt niet.

Het vreemde is dat mijn sim niet werkt in de telefoon van mijn dochter die hetzelfde Abbo en waar het bij haar wel werkt.
Enige verschil is dat ik nummerbehoud heb.

Mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Je simkaart is volledig actief en niet geblokkeerd op het netwerk. Welke melding geeft het toestel van je dochter wanneer je simkaart daar in plaatst?

Reageer