.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80792 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi niqaragvaz, welcome back on our forum :)

On 10 October 2014 you turned off the internet via Mijn Simyo using the button Internet op je mobiel - Nederland. I guess when you click it again, to aan, the internet will start working ;)
If not, please take a look here. Those are the setting for a similar phone as you are using.

Can you let us know if this helps?
Badge
Bedankt ik ben zo blij met jullie
Groetjes Marian
Reputatie 7
Ik heb voor het eerst in mijn leven een smartphone. LG P700. Ik probeer nu internet erop te krijgen. Ik heb alle stappen doorlopen zoals deze op deze site staan. Maar als ik daarna op browser klik staat er Webpagina niet beschikbaar. Bij berichten staat wel Uw telefoon is nu geconfigureerd voor WAP Browsing GPRS and MMS GPRS. Wie kan mij helpen?

Hallo Jose LG,

Om te kunnen internetten op je mobiel dien je hiertoe wel eerst deze functionaliteit in te schakelen op je Mijn Simyo. Staat deze optie bij jou aan?
Reputatie 5
Badge +10
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: portalmmm.nl
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.
Reputatie 3
Badge +5
Hierbij de beloofde screenshots + uitleg:


  • Begin bij je homescreen (hoofdscherm) van je mobiel, dit is het scherm als je je telefoon opstart altijd. Druk Menu (fysieke knop op je toestel), kies ''Draadloos en Netwerken'' Zie afbeelding 1.
  • TIk ''Mobiele netwerken'' Zie afbeelding 2. TIk ''Namen toegangspunten'' Zie afbeelding 3.
  • Druk de menu knop, tik ''Standaard instellingen herstellen'' Zie afbeelding 5. Ga weer terug naar ''Namen toegangpunten'' menu.
  • Druk menu, tik nieuwe APN.

Als het goed is krijg je nu afbeelding 6, neem alle gegevens over zoals Alex hieronder aangeeft.


    Druk menu en tik dan opslaan als je klaar bent. Tik dan eventueel nog het rondje rechts aan zodat ie groen wordt.
  • Druk op de Home knop op je toestel, tik Internet, Druk menu en tik dan Meer. Zie afbeelding 9 & 10. Tik instellingen en dan startpagina instellen. Voer in de pop-up: http://mobiel.simyo.nl/ in. Druk op Ok. (zie afbeelding 11,12 en 13)
  • Druk op Home en ga dan weer naar instellingen door op menu te drukken. Je krijgt dan weer afbeelding 1. Ga naar draadloos en netwerken (afbeelding 2). Zorg ervoor dat Gegevensverbinding aangevinkt is.
  • Doe je toestel helemaal uit en dan weer aan.

Als het goed is heb je nu een werkende internetverbinding. Zo niet, volg dan afbeelding 7 & 8.

Mocht dit ook geen verbinding opleveren neem dan even contact op met Simyo via e-mail/twitter of telefoon om bijv. op een internetstoring te controleren.

Deze handleiding is gemaakt op deze versie van Android, afbeelding 17.

Veel succes!

Het is niet toegestaan deze afbeeldingen verder te verspreiden zonder toestemming van Simyo en/of mij.
Reputatie 5
Badge +10
Het werkt nog steeds niet:(

Heb je wel de juiste instellingen naderhand ingesteld?

Groetjes,

Alex
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Irisdb,

Welkom op het forum :)

Wat ontzettend balen dat internet nog niet werkt 😞 Dat moeten we dan maar snel in orde maken!

Ik heb dit artikel gevonden op onze Kennisbank. Hierin staat, als het goed is, precies omschreven hoe jij al je instellingen goed kunt zetten.

Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?
Hallo,

Ik had een vraagje.
Mijn dochter heeft net een simyo abonnement met nummerbehoud. Ze heeft een smsje gekregen en daar staat in: U ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik mobiele data diensten met oa mobiel internet en MMS. Gelieve deze op te slaan en te activeren. Dat berichtje met instellingen heeft ze niet gehad. Wat moet ze nu doen? Het bellen en smsen van het abonnement doet het inmiddels. Alleen het internet niet. Hoe moet ik dit oplossen? Ze heeft een samsung galaxy gio.

Groetjes,
Dag Dries,

Dank voor de info. Het artikel waar je naar verwijst had ik reeds gevonden en ook geprobeerd. Helaas verhelpt dit het probleem niet.

Groeten,
Iris
Hoi Irisdb,

Welkom op het forum :)

Wat ontzettend balen dat internet nog niet werkt 😞 Dat moeten we dan maar snel in orde maken!

Ik heb dit artikel gevonden op onze Kennisbank. Hierin staat, als het goed is, precies omschreven hoe jij al je instellingen goed kunt zetten.

Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum avv,

Ik heb je reactie even naar dit topic geplaatst, omdat in dit topic de juiste instellingen worden besproken. De Samsung Galaxy Gio draait op het Android besturingssysteem. Dit besturingssysteem ondersteunt het ontvangen van een configuratie sms niet. Voor dit toestel moet je de onderstaande stappen door lopen om het internet werkend te krijgen.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in
sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug
vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Kan je aangeven of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge +6
Hoi Irisdb,

Wat vervelend dat het hiermee nog niet is gelukt :(

Ik ga de optie "Internet op je mobiel - Nederland" even een reset geven op het netwerk. Zou je je telefoon even opnieuw willen opstarten?

Krijg je dan onverhoopt nog geen verbinding met mobiel internet, dan raad ik je aan om aan de hand van deze site je internetinstellingen eens door te lopen.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet! 🙂
Beste Simyo,

Sinds gisteren kan ik niet meer mobiel internetten..
Wat kan er aan de hand zijn?
Verschillende instellingen heb ik geprobeerd, op dit moment heb ik de volgende instellingen:
1. Kpn mobiel internet
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default

2de toegangspunt : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms
Ik heb de htc one m8 en ben van mening dat de geboden oplossing te omslachtig is voor 2014 en dat deze ook nog eens erg onduidelijk wordt aangeboden.

- Het was niet makkelijk genoeg te vinden dat ik uberhaupt iets moest doen voor htc telefoons. Waarom staat er bij het schuifje "internet aan" onder mijn simyo  bijvoorbeeld niet een korte vraag van: Nog geen verbinding? Kijk hier voor meer info > htc telefoon? > htc one m8 > etc > .. etc.. Ik snap dat dit grafisch niet aantrekkelijk is, maar misschien wel gebruiksvriendelijk.
- Waarom kan vodafone met de m8 wel plug and play en bij simyo niet?
- de aangegeven stappen komen niet overeen met de stappen op de htc one m8. diverse opties zaten op totaal andere plekken of hadden een andere naam.

Het is uiteindelijk wel gelukt, maar ik denk dat simyo hier zsm iets mee moet doen.
Uit de poll blijkt natuurlijk ook al dat de informatievoorziening aardig beroerd is.
Opgelost...
Hardwareprobleem.

Beste Simyo,

Sinds gisteren kan ik niet meer mobiel internetten..
Wat kan er aan de hand zijn?
Verschillende instellingen heb ik geprobeerd, op dit moment heb ik de volgende instellingen:
1. Kpn mobiel internet
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default

2de toegangspunt : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Willem1, welkom op het Simyo forum :)

Bedoel je met 'de geboden oplossing' het instellen van Android voor internet zoals op de eerste bladzijde van dit topic aangegeven is?
Het betreft hier de handmatige instellingen voor Android zoals dat er in 2011 uitzag met de Android versie die toen het meest up to date was. Het kan dus heel goed kloppen dat het er op een Android toestel uit 2014 anders uitziet.
Besef je alsjeblieft ook dat het hier gaat om handmatige instellingen wanneer het toestel niet automatisch de instellingen upload (wat in verreweg het meest van de gevallen gebeurt). Dit kan bij een sim only provider voorkomen omdat wij niet een toestel meeleveren met je abonnement. Die kunnen van te voren ingesteld zijn of via SMS geconfigureerd worden. Die instellingen per SMS hebben we een tijdje gebruikt bij Simyo, maar dat bleek echt niet lekker te werken.

Ik snap dat je zoiets hebt van 'zet dan alle instellingen op de website'. En op zich zou dat ook wel esthetisch verantwoord kunnen, ware het niet dat er simpelweg téveel verschillende toestellen zijn voor een kleine provider als Simyo om dit te bundelen.
KPN heeft dit bijvoorbeeld wel.

Als het allemaal nóg niet lukt, kun je ook altijd iemand van de Simyo klantenservice inschakelen via dit forum, Twitter, 1200, het contactformulier of de zoekfunctie op onze website.
Badge +6
Beste DJ_Freak,

Blij te horen dat het gelukt is.
Hoi Irisdb,

Wat vervelend dat het hiermee nog niet is gelukt :(

Ik ga de optie "Internet op je mobiel - Nederland" even een reset geven op het netwerk. Zou je je telefoon even opnieuw willen opstarten?

Krijg je dan onverhoopt nog geen verbinding met mobiel internet, dan raad ik je aan om aan de hand van https://"http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestel-en-abonnement/service/hulp-bij-gebruik-toestel/toestelhulp.htm#/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini/internet/usecase/handmatig-instellen" je internetinstellingen eens door te lopen.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet! :)


Super Kim! Alles werkt nu perfect. Hele fijne site waar je naar verwezen hebt. Klopt helemaal.
Bedankt.
Ik heb gisteren een mobiele internetbundel geactiveerd via mijnsimyo. Echter is het na meerdere pogingen tot het doorvoeren van de eerder genoemde instellingen nog niet gelukt om verbinding te maken. In de lijst van apn's staan wel de volgende:

Bij Apn's heb ik 2 punten erbij gekregen.
1. Kpn mobiel internet ( waar achter een groenbolletje is geselcteerd ) als ik daarop klik krijg ik deze settings:
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default
en de 2de toegangspunt is : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms

Simyo komt nog niet voor in de lijst. 
Mijn telefoon is een HTC Desire A8181

Wat is de oorzaak van mijn verbindingsprobleem en hoe kan dit worden opgelost?
Badge +6
Fijn om te horen dat het is gelukt, Irisdb, graag gedaan :)

Mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ebx,

Volgens onze gegevens stond de optie internet op je mobiel/mms tot gisteren uit. Je hebt deze optie gistermiddag aan gezet. Nadat je deze optie hebt aan gezet, zie ik dat er ook verbinding is geweest met internet via ons netwerk. Is hiermee je probleem opgelost?

Groetjes,

Alex
Ik heb net het abonnement aangepast had eerst voor €3 bellen en sms.
Nu heb ik het omgezet met internet erbij 500mb.
Ik heb deze instellingen gedaan:

    Kies Instellingen;
    Kies Draadloos en netwerken;
    Kies Mobiele netwerken;
    Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan;
    Kies Namen toegangspunten;
    Kies de menu-toets en kies NieuweAPN;
    Bij Naam, voer Mobiel Internet in;
    Bij APN, voer portalmmm.nl in;
    Bij Proxy, voer niets in;
    Bij Poort, voer niets in;
    Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
    Bij Wachtwoord, voer niets in;
    Scroll naar beneden;
    Bij MCC, voer 204 in;
    Bij MNC, voer 08 in;
    Bij Verificatietype, kies PAP;
    Bij Type toegangspunt, vink Internet aan;
    Kies de menu-toets;
    Kies Opslaan;
    Kies Mobiel Internet en vink deze aan;
    Keer terug naar het Startscherm;
    Zet de Samsung Galaxy uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Hierna kun je internetten met je Samsung Galaxy op het netwerk van Simyo.

En ook alles in de telefoon (Samsung Galaxy S3 NEO) aangezet om te internetten.
Maar het werkt nog steeds niet.
Moet ik wachten tot de 1ste volgende maand?
Of werkt het internetten direct na het aanpassen van het abonnement?

Even een Update.
Ik heb deze gedaan en nu werkt hij.
Kies Apps;
    Kies Instellingen;
    Kies Meer instellingen;
    Kies Mobiele netwerken;
    Kies Mobiele gegevens en vink deze aan;
    Kies Namen toegangspunten;
    Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt;
    Bij Naam, voer Mobiel Internet in;
    Bij APN, voer portalmmm.nl in als je 3G hebt en KPN4G.nl als je Flex 4G hebt;
    Bij Proxy, voer niets in;
    Bij Poort, voer niets in;
    Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
    Bij Wachtwoord, voer niets in;
    Scroll naar beneden;
    Bij MCC, voer 204 in;
    Bij MNC, voer 08 in;
    Bij Verificatietype, kies PAP;
    Bij Type toegangspunt, voer default in (Let op: in kleine letters);
    Kies de Menu-toets;
    Kies Opslaan;
    Kies Mobiel Internet en vink deze aan;
    Keer terug naar het Startscherm;
    Zet de Samsung Galaxy uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Hierna kun je internetten met je Samsung Galaxy op het netwerk van Simyo.
Beste mensen,

Heb veel instelling op het forum al geprobeerd, maar krijg nog steeds geen internet. Wel wifi

De instellingen zijn nu als volgt:
1. kpn internet
naam: kpn internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord; niet ingesteld
server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: internet

Pakketgegevens gebruiken en roaming staat aan. 

Heb een Samsung Galaxy xcover. met android 2.3 

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Johan
Reputatie 5
Badge +11
Hoi drhouse, welkom op het forum van Simyo :)

De eerste instellingen die je probeerde zijn inderdaad wat minder up to date dan de tweede.
Heb je de eerste gevonden op onze website? Kun je dan de link geven, dan passen we die gelijk even aan.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum johan van Riet,

Om internet te laten werken op je Samsung Galaxy moet je onderstaande stappen doorlopen. De door jouw doorgegeven instellingen zijn niet helemaal correct.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Kan je nagaan of het werkt als je de bovenstaande instellingen gebruikt?

Groetjes,

Alex
Deze was dat.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-acenote-s-177

Reageer