.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum johan van Riet,

Om internet te laten werken op je Samsung Galaxy moet je onderstaande stappen doorlopen. De door jouw doorgegeven instellingen zijn niet helemaal correct.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Kan je nagaan of het werkt als je de bovenstaande instellingen gebruikt?

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +11
Top! Dankjewel voor het doorgeven, drhouse.
De S3 hoort hier niet bij te staan, die heeft inmiddels een nieuwere versie Android dan de Ace, de Note en de S2.

We passen het aan 😮
Badge
Mijn HTC One V heeft sinds gisterenmiddag geen internetverbinding meer. Ik heb de instellingen hierboven aangepast , maar dat heeft niet tot een oplossing geleid.
Bellen kan wel gewoon, Internetten leidt steevast tot de melding: Webpagina niet beschikbaar.
Ik heb dit zowel in Zutphen als in Apeldoorn en ook op de tussenliggende rit blijft dat zo.
Hi,

i have sony xperia z1 compact
i just turned on the new bundle with 500mb internet
and tried to follow all the internet setup tutorials but it still
wont work ?
im not sure what to do next
i tried reseting everything and created new apn.
still the same.

Thanks
Badge
Opgelost, geen idee waarom de instellingen opeens aangepast moesten worden , maar na bovenstaande instellingen aangepast te hebben en het toestel gereset te hebben (had ik in eerste instantie nog niet gedaan) was het probleem opgelost.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PatG,

Goed om te zien dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex
Hi Alex,

Ik heb nogmaals de instructies hierboven opgevolgd (post 61), maar helaas. Ik heb een Samsung Galaxy W.

Enig idee wat er nog scheef kan zitten?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Erik_dV,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Dit komt waarschijnlijk omdat je de optie 'internet op je mobiel' voorheen niet aan had staan. Sinds je de optie aan hebt gezet kun je internetten zie ik. Werkt alles inderdaad naar behoren?

Groetjes,

Alex
Hi guys,

I am a new meber.

I have an Android smartphone (Google Nexus S) and at APN settings I noticed that there already exists the following APN:
Name:         KPN Internet
APN:          portalmmm.nl
Proxy:        Not set
Port:          Not set
Username:       Not set
Password:       Not set
Server:         Not set
MMSC:         http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy:       10.10.100.20
MMS port:        5080
MCC:             204
MNC:             08
Authentication Type: None
APN type:       default,supl,mms
APN protocol:       IPv4
Bearer:       Unspecified

Am I OK with these settings?
Can I use it or do I have to make another APN called "Mobile Internet" as I read in a thread here in the forum?
Is it necessary to set a specific home page in my browser or I can use my own?

Thanks in advance!
Internet op Samsung Galaxy Gio lukt niet, aanwijzingen gevolgd van de website, alle instellingen staan zoals aangegeven. Zijn er voor dit toestel (andriod Froyo) nog andere aanpassingen nodig??
hallo ik heb een htc wildfire s
maar mijn internet werkt niet ik heb deze instellingen geprobeerd

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

maar het internet doet het nog steeds niet wie kan mij verder helpen
internet heeft het nooit gedaan

met vriendelijke groet wesley
Badge
Hardstikke bedankt het is helemaal voor elkaar
gr Kees
Hallo kees
Wat voor telefoon heb jij
Met een htc wildfire s lukt het namelijk niet heb jij bij dingen waar (geen) tussen stond ook ingevuld of gewoon open gelaten

Mvg wesley
Hallo simyo,

Ik kan geen internettoegang krijgen. Heb al een aantal keer andere instellingen ingevoerd, maar krijg het niet voor elkaar.
MIjn telefoon is een Samsung Galaxy Ace. Ook de sms naar 1300 werkt niet.  Ik krijg wel een sms terug maar daar staat in dat het niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. 

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

gr, Lars
Reputatie 7
Lukt het met dit stappenplan ook niet?

Edit: Hier met enkele screenshots.
Nee, al een aantal keren geprobeert maar werkt niet. Iemand nog andere ideeën?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lars123,

Klopt het dat je gebruik kunt maken van internet? Als we afgaan op je verbruiksgegevens lijkt het te werken.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Klopt, het is gelukt
Badge +2
Beste Lars123,

Dat is fijn om te horen. Laat ons even weten als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Ik heb een HTC Explorer met Android 2.3, heb nu al 3 keer alle instellingen op dit panel ingesteld, maar nog steeds geen internet toegang. Ik heb met de telefoon al met diverse providers in binnen en buitenland gebruikt o.a. voor internet toegang, nooit enig probleem gehad. Tot ik gisteren dus mijn Simyo kaart probeerde, internet aangezet, belbundel voor 24 uur gekocht. Het werkt gewoon niet met alle instellingen die in het forum vermeld staan.
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.



Hoi Hoi,

na deze stappen te hebben doorlopen werkt het bij mij nog steeds niet?!
wat doe ik dan fout ;-)

heb een htc wildfire S
groetjes marina
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb een HTC Explorer met Android 2.3, heb nu al 3 keer alle instellingen op dit panel ingesteld, maar nog steeds geen internet toegang. Ik heb met de telefoon al met diverse providers in binnen en buitenland gebruikt o.a. voor internet toegang, nooit enig probleem gehad. Tot ik gisteren dus mijn Simyo kaart probeerde, internet aangezet, belbundel voor 24 uur gekocht. Het werkt gewoon niet met alle instellingen die in het forum vermeld staan.

Welkom op het forum ericvl,

Volgens onze gegevens heb je verbinding gehad met internet via ons netwerk. Netwerk technisch staat alles goed ingesteld. Klopt het dat je verbinding hebt kunne maken met je HTC Explorer?

Hoi Hoi,

na deze stappen te hebben doorlopen werkt het bij mij nog steeds niet?!
wat doe ik dan fout ;-)

heb een htc wildfire S
groetjes marina


Hoi marina,

Ook jij hebt verbinding gemaakt met internet via ons netwerk zie ik. Je aansluiting staat technisch ook goed op het netwerk. Dat verklaart ook de al geregistreerde verbindingen. Klopt het dat het inderdaad werkt?

Groetjes,

Alex
Ik heb een HTC Explorer met Android 2.3, heb nu al 3 keer alle instellingen op dit panel ingesteld, maar nog steeds geen internet toegang. Ik heb met de telefoon al met diverse providers in binnen en buitenland gebruikt o.a. voor internet toegang, nooit enig probleem gehad. Tot ik gisteren dus mijn Simyo kaart probeerde, internet aangezet, belbundel voor 24 uur gekocht. Het werkt gewoon niet met alle instellingen die in het forum vermeld staan. Welkom op het forum ericvl, Volgens onze gegevens heb je verbinding gehad met internet via ons netwerk. Netwerk technisch staat alles goed ingesteld. Klopt het dat je verbinding hebt kunne maken met je HTC Explorer? Hoi Hoi, na deze stappen te hebben doorlopen werkt het bij mij nog steeds niet?! wat doe ik dan fout 😉 heb een htc wildfire S groetjes marina Hoi marina, Ook jij hebt verbinding gemaakt met internet via ons netwerk zie ik. Je aansluiting staat technisch ook goed op het netwerk. Dat verklaart ook de al geregistreerde verbindingen. Klopt het dat het inderdaad werkt? Groetjes, Alex


Zo zit ik mooi op 2 topic's ;-)
nee snap er niks van wat ik fout doe dan???
groetjes marina
Reputatie 5
Badge +10
Hoi marina,

Het is inderdaad overzichtelijker om in 1 topic dezelfde vraag te bespreken. Ik heb je vraag daarom in dit topic beantwoord.

Groetjes,

Alex
[QUOTE=Alex;19982]Welkom op het forum ericvl,

Volgens onze gegevens heb je verbinding gehad met internet via ons netwerk. Netwerk technisch staat alles goed ingesteld. Klopt het dat je verbinding hebt kunne maken met je HTC Explorer?

Nee, mijn HTC Explorer kon geen verbinding maken via Simyo.
Ik heb nog een paar andere SIM kaarten uitgeprobeerd (Tele2 en Kruidvat), die werken vlekkeloos net als vorige SIM kaarten.
Jammer dat het bij Simyo gewoon niet werkt, ondanks alle mogelijke instellingen aan te passen zoals vermeld.
Ik kan dus iedereen alleen maar aanraden Simyo niet te gebruiken voor mobiel internet.

Reageer